Auto nejde nastartovat

Od: Datum: 07.12.14 14:30 odpovědí: 39 změna: 18.02.15 22:32
avatar

Zdravím,měl bych dotaz kde může být chyba, když nemohu nastartovat auto,myslel jsem že je v háji baterka ale nebyla vyzkoušeli jsme od kamaráda z Fiata má 60Ah.A taky nic startér se ani nehne,jenom to u motoru cukne ani se neprotočí klika vačka prostě nic,skoro nic jsem na autě nedělal jenom čistil svíčky,a sundal vrchní kryt od ventilů a dal zase zpátky.chtěl jsem zjistit jak jsou na tom svíčky a těsnění víka ventilů.Jedná se o Fiata palio 1.2.

Zkoušeli jsme auto roztlačit nejdřív na dvojku potom na trojku,ale při záběru to zastavilo okamžitě na místě,jako by se šláplo na brzdu jako by tam něco bylo v motoru zašprajcovaný,tak už nevím opravdu čím by to mohlo být děkuji za odpověd.

doplněno 07.12.14 16:33:

Tak mi říkal jeden automechanik,že by to mohlo být rozvodama že prý mohl přeskočit o jeden zub,a nebo že by pod hlavou motoru mohlo něco něco spadnout třeba jak jsem vytahoval ty svíčky,no a říkal že mám opatrně jít po závadě právě o něch rozvodů,potom odšroubovat hlavu,ale nevím jak si poznačit ty rozvody abych to nějak nerozhodil,dělal jsem to naposledy na felině ale tam je to jinačí.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.12.14 14:45
avatar

Startujete s vyšlápnou spojkou? Jestli ne, zkuste, ať tím vyloučíte případný problém v převodovce a je jistota, že je to někde v motoru.

Ještě zkuste vymontovat startér, jestli náhodou nezůstal pastorek vysunutý a nějak se blbě nešprajcnul, ale to snad ne. Ovšem pro jistotu, je to to jistě jednodušší než rozdělávat celý motor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 07.12.14 14:46
avatar

Před demontáží to jelo? Pak jste někdo něco zapomněl... proveďte tu samou demontáž a montáž...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.12.14 14:55
avatar

No shodou okolností jsem před 10 lety na 1.2 paliu motor lancia tuším řešil naprosto to stejné a byla praská hlava s tím, že byl válec plný vody, která je nestlačitelná.To samozřejmě nesouvisí s Vašim případem, ale je to hodně podobná záležitost.Byla zelená a měla pak s tou hlavou problémy až do konce než to prodal...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.12.14 16:29

Dle rádců zkus startovat bez svíček. Startér by měl vrčet jako elektromotor, když nepřekonává tlaky. Pokud nepůjde, tak se asi šprajcl pastorek ve věnci. Když je přístup, tak je dobré vzít vazelínu, zařadit 5ku a při postrkávání autem omazat opatrně vazelínou celý věnec setrvačníku (ale s citem a nepřeplácat, jinak tekutý steče do spojky).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.12.14 17:08
avatar

Ahoj,prosím tě,když startuju tak to jenom jakoby trochu buchne a nic to nedělá rozdělal jsem znova víko ventilů,kamaráduv bratr je automechanik a on říkal že mám zkusit,vymontovat svíčky aby tam nebyla komprese,zařadit 5 stupen,odšroubovat kryt ventilů,a mrknout se jestli se hýbe vačka,jenomže mě se vůbec nehýbe max,tak 5-10cm,jakoby tam bylo něco vraženýho pod hlavou,a že mám jít nejdříve po rozvodech,ale nechcu to nějak rozhodit aby to ještě někdy vůbec jezdilo :( No tak že mám nejdřív zkusit oddělat kryt rozvodů,tam jsem krom rozv.řemene nic nenašel,no a jak to mám označit aby se to nerozhodilo?

Od: jmlc®
Datum: 07.12.14 17:12
avatar

při tom čištění svíček - nespadla vám tam nějaká nečistota? Začíná mi to připadat na přidřený píst

doplněno 12.12.14 17:35:

jak už tu někdo psal... v dané věci bych také nechal opravu na servisu - tj. vč. záruky... Pokud řeknete, že tam nemohlo spadnout smítko, ale máte tam matičku... napodruhé tam může být tatíček... to by se pak zadřelo úplně :(

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.12.14 17:25
avatar

no to asi né,normálně jsem vyšrouboval svíčky,a potom jsem přes to přehodil hadr přes noc.

Datum: 07.12.14 17:23

Ahoj, jak jsem psal a řekl ti mechanik. Vymontuj svíčky, aby motor byl bez tlaků, dej 5 rychlost a zkus s povolenou ručkou auto postrkovat a sleduj, zda se hýbou pod víkem ventily a točí vačka (to je OHC, že).

Pokud to drhne, tak demontuj startér a pokud se závada neodstranila, tak buď je něco šprajclé v rozvodech a nebo ve spalováku ve válcích či je píst zadřený.

V krajní nouzi můžeš nalít trochu oleje dírou po svíčce do každého z válců a motor rozpohybovat, ale ber v potaz, že nespálený olej ve výfuku poškodí nevratně lambdu a katalyzátor, tak možná vymontuj pak i lambdu a szndej kat, až to budeš startovat, ale až v případě, že se ti motor volně točí.

Rozvody si poznačíč třeba lakem na nehty nebo bílým koresem kterým se přetírá text (koupíš v papírnictvý) a čmárneš řemen a řemenici a to vše v jedné poloze a ideálně v základní na 0°poloze.

doplněno 07.12.14 17:32:

OK *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.12.14 17:32
avatar

Ok.Tak to zkusím jak popisuješ zítra ted už je tam tma,tak zítra napišu jak jsem dopadl.

doplněno 07.12.14 17:34:

zítra udělám aji fotky ;)

Datum: 07.12.14 18:13
avatar

nechces to dat do servisu?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.12.14 15:12
avatar

Ahoj,tak jsem udělal nějaké fotky,a poznačil rozvody popisovačem ale nevím jestli mám poznačit aji dule klikovku,jinak jsem chtěl ještě demontovat startér kdyby náhodou byl špatnej ale zasekl jsem se na šroubech torx,musím koupit nějaké ořechy torx.

Datum: 08.12.14 21:07

Poznačené to máš správně. Ještě bych poznačil řemenici, jinak to nemá smysl a případně palivové čerpadlo, pokud je (neznám).

Nejlépe jinou barvou a neboto rozlišuj nějak šrafováním ty jednotlivé značky, pokud půjde řemen dolů. Dále se na něm dělají šipky směru otáčení, aby jsi řemen neotočil o 180° . Mohl by se totiž předčasně přetrhnout a proto celý život musí chodit stejným směrem otáčení.

doplněno 08.12.14 21:55:

Nejprve to chce vyloučit co nejvíce věcí kolem motoru (tedy mimo motor). Vymontuj startér a kus dřevěné násady nebo špalek zapři mezi zcela sešlápnutý pedál spojky a sedák sedadla řidiče (odpojíš tak převodovku).

Dále bych začal sundáním olejové vany a svíčky jsou venku?

Ještě mě napadá ťuknutý ventil na některém válci a proto, že se nezasune nejde píst přes HÚ (horní úvrať), ale vačkou točit lze... no možná to vyeliminuje hydroštel...proto jde vačkou točit, ale možná říkám blbost.

doplněno 09.12.14 00:08:

vždyť to píšu sundat vanu ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.12.14 21:20
avatar

Ahoj jo o tom řemenu vím ještě ho nemám ůplně sundanej takže to tam přikreslím,jinak první zkouška sundal jsem ten řemen a vačkou jde v pohodě hýbat,potom jsem zvedl auto tak že kola jsou vzhůru a na kliku jsem použil momenták a zkoušel otáčet,a zjistil že jde otočit jenom asi o 180°C.Takže otočit jde ale potom jakoby se to seklo a nejde vůbec dál co dál radíš prosímtě?

doplněno 08.12.14 21:44:

něco podobnýho,ale bez té rukavice protože převodovku jsem nerozebíral

https://www.poradte.cz/auto-m…ebo-zadreny-motor-1-9-td.html

doplněno 08.12.14 22:15:

svíčky mám venku,ještě bych zkusil sundat vačku teda jestli je to dobrej nápad mě napadlo že by se mohl píst potkat s ventily ale u 1.2 8 V. By se neměl,no a ještě sundat vanu a mrknout na klikovku co říkáš?

doplněno 09.12.14 12:21:

Zdar chlapi,tak jsme zase o kus dál,vymontovali jsme vanu,potom jsme sundali vačku,ale nenašli jsme žádnou závudu,jak máme postupovat dál.přikládám fotky.tak už jsem z toho jelen

http://files.uloziste.com/cb92fd72b3022376/

Od: k2
Datum: 08.12.14 22:19

Osmiventilove fire motory jsou opravdu nepotkavaci. Nejen, ze se nepotka pist s ventilem, ale myslim, ze dokonce ani ventily na sebe nedosahnou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.12.14 15:45

Obávám se, že tě sundání hlavy nemine. Tipnul bych si, že se ti ulomil ventil a spadl do válce. Pokus se nějakým drátem zašmátrat do válců otvorem pro svíčku, jestli něco nenahmatáš. Ale jestli jste to roztlačovali a mám pravdu s tím ventilem, zničili jste pravděpodobně píst a možná i ojnici.

doplněno 09.12.14 17:03:

A dostal ses i na sací ventily?

doplněno 10.12.14 14:43:

Dostala se ti tam otvorem pro svíčku. Určitě jsi nejdřív vyndal svíčky a pak teprve povoloval kryt ventilů... Jinak s tím nemusí být nic, ale podle toho jak jste s tím zacházeli - roztlačování - jak už jsem zmínil - píst a ojnice.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.12.14 15:55
avatar

No to jsem si myslel taky,na to sundání té hlavy se chystám,jinak svíčky jsou ze zadu je tam blbý přístup,no ale odmontoval jsem přední svody výfukové, a zkoušel prstem nahmatat ty ventily ale zdají se mi v pohodě,nebyl žádnej povolenej, tak fakt už nevím co stím.:(

doplněno 10.12.14 12:41:

Zdravím,tak jsem konečně objevil závadu.Pod hlavou motoru na posledním pístu byla nahoře matička,takže když měl jít píst do horní ůvratě tak se zastavil o spodek hlavy,a matička se otlačila do pístu,tak to vypadá jak kdyby tam byl vyrytý nějaký znak :D Akorát nevím jak by se tam mohla dostat,tudiž to nešlo dál,ted by mě ale zajímalo jestli to bude mít nějaký vliv třeba na výkon nebo jestli budou utíkat tlaky atd.Přikládám fotky.

Datum: 11.12.14 00:45

Dobře ty! Pěkná prácička s vyřešením záhady, Moc pěkné i s fotkama.

Já myslím, že to je místo, kde to ničemu nevadí. Dej nové těsnění a máš to OK.

Nemohla spadnout přes klapku do sání třeba od filtrboxu? Nedržela ta matička klapku?

Třeba k vůli tomuhle jsou na Favoritech s karbem matice samojistící (silonová nebo nylonová...si to pletu ... vložka). Feldy SPi a MPi zase k vůli tomu mají dlouhé šrouby místo šteftů. Jen při demontáži může spadnout pérová podložka nebo ta samojistící, když spadne z klíče při demontáži.

matice příště samo a nové

doplněno 11.12.14 14:24:

Petrolej bezvadně uvolňuje pístní kroužky a jinak, pokud je hlava složená to výborně čistí voda. Stačí vodu při běžícím motoru přistřikovat do sání.



Asi na to přišlo pár lidí skrz to, že pokud je podfouklé těsnění pod hlavou a motor žere vodu, tak v tom místě je píst parádně čistý, jako nový. Akorát se nesmí lít moc, jinak je moc velká komprese (principem je vlastě vysoký tlak páry)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.12.14 08:39
avatar

A čím by bylo nejlíp očistit hlavu a ty písty,mohl by pomoct petrolej?

doplněno 11.12.14 21:28:

No osobně z toho bych měl bobky,já jsem myslel že bych tu hlavu vzal normálně na brusku nasadil ocelový kartáč a přejel s tím jak písty tak ventily,jinak jsem ještě přemýšlel že dokud mám tu palicu dule jestly by bylo dobrý vyměnit aji pístní kroužky už co myslíš?

Datum: 11.12.14 21:36
avatar

hlavu kartáčem v pohodě, u pístů bych měl ve válcích trochu strach, že mě napadá obroušený bordel mezi píst a válec a bude tam dřít.

Jinak na kroužky musí, pokud se nemýlím, dolů i vana a odšroubovat ojnice z kliky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.12.14 22:53
avatar

No šak bych je vyndal,a rovnou vyměnil aji šály.

Datum: 12.12.14 08:42

Prý je na to dobrý přípravek na čištění krbových skel. Sundá ti ten karbon z pístů a pak to dočistíš petrolejem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.14 10:39

Karbon dobře rozpouští olej na čištění zbraní. Na vojně se na samopal používal nějaký konkor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 12.12.14 12:52

Gumídku Pěkná prácička?! Já se spíš děsim co všechno ten chudák motor ještě zkusí a jestli to vůbec přežije... *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.14 14:45
avatar

Když nemáš co říct k tématu danému,tak raději mlč.

Od: asd*
Datum: 12.12.14 15:40

Radši se zamysli jestli ti ta poznámka mimo téma nezachrání motor. Aneb než budeš čistit od karbonu, utahovat hlavu, nastavovat rozvody atd. tak si napřed zjisti jak to udělat. Jinak jsi na nejlepší cestě ten motor odrovnat.

Taky zjisti odkud je ta matička...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.14 15:45
Datum: 13.12.14 19:49

No FEBI už nikdy. Koupil jsem pro BMW horní uložení a shit. Bilstein zase nic moc tlumiče.

Těsnění se snažím kupovat Victor Reinz. To je špica.

doplněno 13.12.14 19:50:

Ten Reinz tam máš a nebo Elring. Elring je lepší náhrada Temacu, který dělá dvě provedení (dobré světle šedé a čené shit).

Ten Reinz.

doplněno 13.12.14 19:53:

Koukni pro inspiraci na tohle. Dost záleží na očištěných a rovných plochách.


doplněno 13.12.14 19:54:

V dírách pro šrouby nesmí být prach či bordel, aby se dodržel moment a nezkreslil a nesmí tam být kapalina, jinak ten tlak zašroubovaného šroubu rozerve blok.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.14 21:15
avatar

Video super,ty jo digitální momenták,jinak co to byl za srej čím stříkal tu hlavu?

tady to těsnění je ale kovové *sok*

Datum: 13.12.14 22:17

http://www.autotechna.cz/8592…at-palio-weekend-178dx-12-lpg

Sprej bude nějaké WD-40, aby to brousil něčím za mokra (něco na bázi olejů jako třeba konkor)

Myslíš, že to kovové bude vadit? Na škodovky se kovové dělá na zakázku (měď tuším).

Tak ten Elring

doplněno 13.12.14 22:20:

Tady jsem něco našel:

http://web.telecom.cz/rozsini/puntomk1/hv.htm

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.14 23:33
avatar

No podle toho jsem to dělal,aji to povolení šroubů,zítra ti vyfotím to těsnění které tam bylo.

doplněno 18.01.15 17:05:

Gumídku jaký těsnění dáváš pod škrtící klapku?Může být červený silikon nebo postačí vyrobený z papíru?

Datum: 18.01.15 17:45

Stříhám z papíru, pokud ho nekoupím už hotové (papír speciálně určen pro těsnění na motorech - sání, vodní okruh). Někdy ho i jemně potřu červeným silikonem - vodní pumpy,těsnění víka rozvodů -Felicia)

doplněno 18.01.15 21:33:

Když ti to neshoří, tak asi OK

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.15 19:24
avatar

Vystřihl jsem normálně ze čtrvky jestli to může být,jinak to u nás nemají a musel bych ho objednat a i s poštovným by mě to vyšlo na 200kč.;(

doplněno 22.01.15 22:38:

Gumídku, prosím tě nevíš kde seženu pořadí utahování, a momenty na to Pálio? V té sadě těsnění tam nebylo.

Datum: 24.01.15 16:02
avatar

Gumídku seš tady?Tak jsem to ůspěšně dal do kupy auto jede,ale neůžu se domluvit s topením pořád fouká dovnitř studený vzduch nevíš jak to mám odvzdušnit?

Datum: 24.01.15 16:15

Odvzdušnit by se to mělo samo ne? Popř. zkusit pomačkat hadice. Zkontrolovat, jestli tam jde vůbec teplá voda na vstupu a výstupu. Když by to bylo v pořádku, tak mě napadá, že by třeba mohla být závada na klapce topení. Třeba na golfu se často vysype takovej molitan na klapce, pak ta klapka neklapkuje, jak má a musí se to předělat a musí dolu i palubka. Nevím, jak je to na vašem autě

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 25.01.15 00:16

Sem tu Juro, ale namátkově. No zkusil bych auto postavit nádobkou co nejvýše, tedy nějak najet na obrubník či nájezdy třeba jedno ustranou auta, ale mělo by se to odvzdušnit samo. Osahej hadice do topení, zda jsou horké (pak by to dělalo samo topení a vedení vzduchu - klapky obtoku).

Pořadí utahování netuším. Pravděpodobně bude podobné jako u jiných aut, tedy od středu ven ve spirále.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.02.15 19:07
avatar

Ahoj Gumídku,jak seřizuješ ventily.když venku mrzne? Já mám v garáži pod nulou, na feldě 1.3, u sacího 0,20mm a výfukového 0,25mm?

Datum: 18.02.15 19:58

Ahoj Juro, popsal to tuším Cedrych nebo Andrt v knížkách o Fávu.

při 20°C by to mělo být Sací Al (tyčka z hliníku) 25mm a výfuk Ocel 0,20mm.

Na výfuk se hliníková nedává.

Favorit karbec má vše ocel 0,20mm

při teplotách kolem 0° se vůle musí zvětšit o 0,05mm. Pozor, jen u ocele (výfuk). Tedy vše na 0,25mm a ty výfuky spíš blíže té hodnotě 0,20mm tak, aby s tou měrkou 0,25 kladlo sedlo větší odpor naposuv měrky.

Jedná se o to, aby i v mrazu ventily dovřely a nepodpálily se. To by pak Felda jezdila jen v létě a za mrazu by dohrkala

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.02.15 20:30
avatar

Takže jestli tomu dobře rozumím,tak mám seřídit výfukové na 0,25mm,aji sací?Ted při té teplotě?

doplněno 18.02.15 22:32:

Už vím,už jsem si vzpoměl *bzum**hej*

doplněno 18.02.15 22:32:

https://www.poradte.cz/auto-m…rane-ventily-felicie-1-3.html

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.