Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Potkaný nebo zadřený motor 1.9 td

Od: patricius* odpovědí: 30 změna:

Motor jsem vypnul a už nejde nastartovat.Hladina oleje v pořádku,žádná rána ani známky přeskočení rozvodového řemene.

Nejde otočit motorem ani přes kliku.Sundal jsem rozvoďák a s vačkou lze hýbat.Jak by se mohl zadřít,když jsem normálně jezdil.

Na vyměněný olej najeto asi 1200 km.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jenyk

Kdysi na vojně jeden spolubojovník neurčitelný národnosti vyfasoval nakladač HON po generálce a pracující v opravárenským závodě nějak špatně nasadili hadici od chladiče která po chvilce vypadla a voda vytekla. Onen nadějný chlapec na nic nedbal a jel klidně dál, až na stavbu, tam milý nakladač zaparkoval s po chvíli, když chtěl jet dál tak motor tak kousnutej, že s ním neotočilo absolutně nic. Byl to poslední hrdinský čin jak onoho vojína tak i nakladače HON.

No jo to se stává.V jednom nejmenovaném AOZ opravovali (Celková GO) T813 vozovku tak,že po GO ujela asi 20km,z5 a po další opravě cca100km o5 zadřený motor,tak šla z5 a do třetice dojel na 5Okm od "domova" a o5 zadřená,tak šla na prote kde ji dali do kupy!(Prote=prapor oprav techniky,AOZ=automobilní opravárenský závod)

 

hujer123*
hodnocení

0x

A co před odstavením? Kontrolka mazání nesvítila? Když se snažíš otočit klikou, šlo by to o kousek v protisměru, nebo nejde vůbec?

Pokud máš totiž vyndaný rozvoďák, může se píst opírat o otevřený ventil. A co ulomený ventil, jsou všechny ventily OK?

patricius*
hodnocení

Před odstavením vše ok.Kontrolka nesvítila,normálně jsem přijel a vypl motor.Po půl hodině už nešel natočit.Klikou nejde otočit vůbec,ani dopředu ani dozadu.Ventily asi ok,vačkou lze pohybovat a zdvihátka normálně běhají.Je to 1.9 td a má to hydraulický zdvihátka.

Musel bych sundat hlavu abych věděl kde je problém.Jen mi nejde do hlavy proč najednou motor klekl.

omechanik

když jste dojel a motor fungoval v pořádku a chtěl jste znovu nastartovat a nešlo to naskočit nebyla vybita autobaterie nebo spatné žhavící svíčky?:)

patricius*
hodnocení

baterie je nová.Nejde pootočit motorem vůbec,ani napřímo přes kliku...je prostě hryzlej.Mě zajímá důvod.Jak je to možné ,když auto normálně jelo.

Každopádně s tím NETOČIT,může vzniknout ještě větší poškození a také musí hlava dolů ,jinak nezjistíš zda jsou ventily a písty OK nebo se to potkalo.Nepíšeš ,ale nic o tom jak to vypadalo před sundáním rozv.řemene-zda přeskočil či se vysypala kladka nebo povolila pumpa ani nic co je to za auto mimo to že jde o 1,9TD.

patricius*
hodnocení

Jak zjistím že řemen přeskočil.Po sundání krytu rozv.řemene vše opticky v pořádku.řemen napnutej jak má.Sundal jsem ho z toho důvodu že jsem myslel že to brzdí vačka.Motor jel v pohodě,jen jsem vypl motor a pak už nic.Je to Vw vento 1.9 td 55kw.

žádné známky poruchy,dobrý výkon,žádné rachtání.Prostě jsem dojel do garáže a po půl hodině když jsem chtěl odjet motor mrtvej.

omechanik

kolik má motor najeto celkově km..?

patricius*
hodnocení

dle tachometru 175000km ,je po prvním majitely,tak by km mohly souhlasit

Vzhledem k tomu,že jsi jej sundal ,tak nijak.nejprve tu hlavu.Pak můžeš točit se spodkem jak chceš ,taklhle kdoví,až bude hlava dole uvidíš jak jsou na to ventily a navíc vyloučí se nebo potvrdí to zda je spodek seklý o ventil nebo tak nějak.Pokud by byl motor přidřený tak by to asi nešlo tak rychle,na ibize 1,7d jsem s přidřeným ujel 2km a poté po vychladnutí motoru šel opět nastartovat! .Zvláště když ti kontrolky nic podezřelého nehlásili.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

nemoh se rozlitnout startér zůstal viset a blokuje motor?

patricius*
hodnocení

starter pouze cvaká.Ale zítra vyndám a uvidím.

erikch*

dabel-startér má uvnitř plastové zpřevodování-takže i kdyby byl jak píšeš "visetj",tak točením kliky napřímo by ona plastová soukolí převodky startéru povolila-to se můžeš spolehnout...Takže hlava musí dolů-bez toho nezjistíš(a kdokoli jiný) víc...Každopádně už s tím "netoč",at si třeba neuděláš ještě větší paseku...A ona ani žádná rána být slyšet nemusí-o to je to zákeřnější...

je fakt že se startérem sem to ještě neviděl ale s rozlítlim altíkem sem to už zažil kous se tak že s motorem nešlo na klice otočit pak sem schodil klínák a bylo jasno ale pokud měl dole rozvody měl dole určitě i klínák

napadá mi nestřih se třeba klínek na nákym rozvodovým kole?

patricius*
hodnocení

všechny rady jsou ok,ale proč by se motor sekl,to pořád nechápu.Mazání fungovalo tak jak má,nafta normálně na pumpě a hlavně jsem stím ještě včera jezdil a bez jakýchkoliv příznaků nebo dopuštění se čehokoliv motor nejde.Je to hodně zvláštní zajet do garáže a už nevyjet.

Moc se mi nechce sundavat makovici,když jsem před 14 dněma dodělal nové těsnění pod hlavou.Připadá mi vyndání motoru a nandání jiného,jednodušší práce.

blackflamesiczi*

hodne casto na vw dieslech odchazi klinek na klice ale ten se projevy mlacenim jako krava nez se to potka , a pokud mas rozvody dole muze to bejt v pozici kdy s tim nehnes (blokuji to ventyly) nastavit to po utoceni vackou a pak klikou je vyssi divci a pokud se to opira o ventily tak nasily jen uskodi muzes ohnout ventyly jen otacenim klikou. zkus vyndat zhavicky nebo vstriky a opratrne s ttim otacet racnou (nebude pak vadit komprese ) a pokud tohle nepomuze tak az pak sundat hlavu sundat hlavu , pokud se to otoci tak se nechaji rozvody nastavit i bez sundavani hlavy

doplněno 11.03.12 21:43:

jinak pokud to nanajelo od nandani hlavy nejake velke mnozstvi km tak se necha pouzit to tesneni co tam je , sice to neni idealni ale v 90% pripadu bude fungovat

patricius*
hodnocení

nevidím důvod proč sundavat klínový řemen kvůli rozvodovému,nevím jaký klínek myslíš.

blackflamesiczi*

na klice na kole pro rozvody je klinek co zajistuje spodni kolo a ten ma obcas tendenci prasknout

dieselpower.cz/...

obrazek ilustrativni nic jineho jsem nenasel ale podobne se to dole stipne

doplněno 11.03.12 21:49:

jinak horni kolo je na konusu dotahl jsi ho poradne? nebil tam bordel? Staci trocha prachu (treba kousicek zeleza od rozbrusky) a povoli se nebo protoci

doplněno 11.03.12 21:51:

jinak vubec nezkouset startovat , i starter dokaze ohnout ventily a to behem okamziku to zprevodovani ma silu jako krava

patricius*
hodnocení

kolo vačkovýho hřídele jsem dotáhl na 45Nm podle příručky a to se na 100% neprotočilo.Co když sundám makovici a přesto písty neprotočím.

blackflamesiczi*

takovym zpusobem kouslej motor jsem vydel jen jednou a ten najel na olej skoro 70 000km ve vitare. nic tim sundanim neskazite ale nejdriv bych zkusil s tim otocit bez komprese a opatrne na obe strany a uvidite to je nejjednodussi a nejrychlejsi

patricius*
hodnocení

zítra vyzkouším a dám echo.

blackflamesiczi*

zkusit hlavne pak otacet klikou a vackou soucasne a opatrne muze bejt pist primo mez strihem ventilu takze blokuje otaceni na obe strany a nebo pokud mas sundanej rozvodak tak sundej vacku a ventily se vsechny zavrou a muzes zkusit otocit bez problemu ze tam budou ventily prekazet a pak to i lepe nastavis jestli bude problem tady . To me nenapadlo protoze ja jsem na tohle pohodlnej a tu vacku povoluj postupne vsechny srouby o kousek ne ze vytocis jeden a pak druhej , to muze vacka prasknout

tak to bude kouslý na klice*zed*

stirecek*

Seklý nebo rozpadlý starter je sviňa, už jsem to zažil ve služebáku, pak jen cvaká a cvaká a nepohne. Já osbně bych nejprv šel tudy, je to méně pracnější než hlava.

 

olinlitomericko
hodnocení

0x

Jak píšete o těsnění pod hlavu: na stařičkém Favoritu 136L jsem v neděli nemohl od nikoho sehnat toto těsnění, tak jsem ho tam střihl znova a drží už cca 4 týdny. Měnil jsem ho před 4roky, když jsem čistil hlavu a ještě nebylo tak vyžraný. No nevím jak dlouho to chudák vydrží. Taky se mi nikdy nechce do takový rachoty,vyndavat zrezlý matice, dokonalý přístup, utržené závrtné šrouby- no na posr... Vzpoměl jsem si na kolegu, kterému zatuhlé písty rozhýbavali mechanici petrolejem. Dva mu prý rozhýbali a dva museli odvrtat na pístech nebo co to povídal...Držím palce při opravě, ať to vyjde lacino nebo ještě lépe zdarma...

 

 

patricius*
hodnocení

Tak já děkuji všem za plnohodnotné rady.Nakonec jsem závadu našel,ale až po dlouhých útrapách a rozebrání čehokoliv mimo hlavy.Je to tak trochu pro zasmání(spíše k pláči)

Takže jsem vyndal vstřiky aby nebyla taková komprese a nic.Tak vačka dolů,dlouhá trubka a nástavec na na kliku a řekl jsem si že to prostě musí povolit.Po 5 minutovém cloumání se malinko válce pohnuli.Tak to bylo docela dobré znamení a také naděje.

Když už se mi to pvedlo rozhýbat tak jsem si chtěl nastavit Hú dle risky na setrváku A EJHLE co to na mě kouká.(kousek kožené rukavice.Tak že jsem jí tahal po kouskách asi půl hodiny.Tak to byla závada ,která zablokovala setrvák se starterem.

Normálně s rukavicema nedělám,takže jsem na ní úplně zapoměl odloženou na převodovce a shodou okolností tám nemá patřičné víčko,které by zabránilo vniknutí čehokoli.

No nadávám si ještě ted a zároveň si beru ponaučení.Díky Všem...

blackflamesiczi*

*smich* podobne zavady jsou nejlepsi , ta se stane kazdemu , ja kvuly kousku drivka(velikost piliny) v prevodovce 2x rozebral prevodovku kompletne vymenil cidla na motoru a kdyz jsem potreti rozebral prevodovku tak v rozvadeci byl kousek drivka , asi tam nejak stadla pres ovzdusneni kdyz jsem blbnul v terenu ale sance ze tam neco spadne tak 1:100000000000000000

e250td*

Já řešil několikrát vcuclou hadru do sání .Taky moc hezká a naprosto jasná závada...Zákazník: Normálně to jelo ,přidal jsem plyn,normálně to zabralo,a paj najednou,jak když mne chytnou za prdel ...*sok*

stirecek*

Jsme ti s ďáblem psali, že to bude někde mezi starterem a setrvákem, nevěřils;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zadřený motor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]