Roztažení auta

Od: Datum: 02.11.14 09:09 odpovědí: 14 změna: 02.11.14 23:50
avatar

Dobrý den. Můžu roztáhnout auto Škoda Felicia, r.v.1995, typ:EFF 614, 50Kw, obsah 1289cm3? Odešel startér a potřebuju zajet do servisu. Díky za odpověď. M.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.11.14 09:22

Proč by to nešlo? Rozvody řetězem, jeden z mála skoro nezničitelných motorů. Mimochodem do servisu kvůli startéru u feldy? Tam to jde vyměnit na parkovišti u paneláku.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: fik
Datum: 02.11.14 10:28

Roztáhnout to jde,má to řetězový rozvody,ale jak už tu někdo psal proč se startérem do servisu?. I pro úplného amatéra je jeho výměna otázka 5 minut

Nevím jestli se vyplatí jeho oprava,na vrakovištích se toho za zlomkový ceny válí plno

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 02.11.14 10:31

A kdo Vam u starteru z vrakace zaruci, ze za 1/4 roku se nebude situace opakovat?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 02.11.14 11:02

To nikdo,ale feldí startéry nejsou nějak poruchové,to je spíš vyjímka když se porouchá

Třeba kámošovi jsem namontoval do feldy altík z vrakárny za 100kč a bez problému s ním jezdí už 3 roky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavel00*
Datum: 02.11.14 11:02
Na dvojku nebo trojku, pomalu pouštět spojku a v pohodě. V podstatě jde roztlačit jakékoliv auto s manuálem.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 02.11.14 12:06

zdravím, v nouzi ano, když nevím, raději vyšší kvalt.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.14 12:17
avatar
Feldu jednatrojku normálně na dvojku pustite z kopce a úplně v pohodě.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.14 16:31

V principu je to jedno, zda-li jsou rozvody řetězem nebo řemenem, to byste jinak nemohl s řemenovými rozvody brzdit motorem. Popř. mi prosím vysvětlete rozdíl, děkuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.14 16:49
avatar

Každé auto jde roztlačit, pokud nemá automatickou převodovku.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.11.14 17:16

no tak to prrr.. první htp skakaly zaparkovane na kvalt.. nevim přesně jak to tam maji vymyšlene ale tuším že tam je hydronapínak... ale jinak je pravda že jde roztlačit asi cokoliv ale chce to hlavně s citem... když se opatrně pouští spojka tak pochybuju že to dostane větší kopačku než od starteru.. spiš bych řekl že menší ještě...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.14 17:47

Nie som zástanca roztlačovania ,ale ked treba ,tak sám som i Žigulu roztlačil .Najdoležitejšie -vopred otočiť klúč zapalovania ide palivové čerpadlo -sytič ,autom do poklusu ,naskočit ,expres 2 a pustit spojku tvrdo.Ak vás roztahuje iné auto ,tú 2 si zaradte vopred.V mraze za vyššej rýchlosti sa to nemusí darit vubec.Predpoklad je ,že palivový a elektricky system je bez problému.Poradím aj k štarteru -oplatí sa odborná oprava ,nie zámena za lacný čínsky, alebo pochybný stav z vrakáča .Pamatajte aj na to ,že posilnovače riadenia a brzd nemajú účinok !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 02.11.14 18:02

Souhlas s p. "hubas" i s p."honzas1". Tato problematika byla již zde několikrát diskutována. Roztahovat, pokud se ví jak a umí se to je bez jakéhokoliv rizika. Mýty o zákazu roztahování, pokud je rozvod poháněn uzubeným řemenem, řeší právě nebezpečí z toho, že se to neumí a neví se jak !

Dovoluji si uvést jeden z mých předchozích příspěvků na toto téma.

Datum: 22.07.12 09:09

Předmět: RE: Proč se nesmí roztahovat auto s řemenem?

Toto téma zde bylo již několikrát diskutováno . Například https://www.poradte.cz/auto-m…ni-motoru-novejsiho-auta.html Dovoluji si zopakovat jeden z mých dřívějších příspěvků na toto téma.

Já si myslím , že startujeme-li startérem a nebo roztažením vozidla působí na pohyblivé části motoru stejná namáhání. Je jen při roztahování nebezpečí , že nezkušený řidič použije při roztahování nízký převodový stupeň vzhledem k rychlosti tažení vozidla , což může poškodit motor vlivem jeho přetočení. Roztahování začít na vyšší rychlostní stupeň a podle potřeby (otáček motoru) jej snižovat tak , aby nebyly překročeny max.povolené otáčky motoru. miro

Jen dodám : Přetočením motoru je zvýšení jeho otáček nad povolenou mez . Tím dochází hlavně k tomu , že ventily se nestačí silou pružin vracet a potkají se s pístem. Výsledkem je poškození pístu i ventilů. Větší nebezpečí je u motorů dieselových než u benzinových. miro
Přeji zdar boji proti mýtům a nepravdám -miro

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.11.14 21:03
avatar

Miro, mýty se těžko vyvracejí, to je jako s dýcháním stěn.

Lze vozidlo roztáhnout!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.11.14 23:50

Pokud tak napopáté nechytne (malé napětí na živení ECU či pomalé točení při roztahování), tak hrozí, že nespálené palivo s omylných pokusů poputuje do katalyzátoru a tam později shoří či poškodí lambdu.

Většinou to chytne. Jde o to, že čerpadlo nasaje při otočení klíčku a pak zdechne a čeká na signál z hallu, až se motor dá do pohybu a jak je v pohybu tak opět naskočí a čerpá.

Je to bezpečnostní opatření, když při nehodě motor zdechne a auto je ve špatném stavu po nehodě a případně na střeše či hoří, tak aby čerpadlo při stojícím motoru nečerpalo benál do motoru.

Proto roztažení trvá déle než z auty s karbem (Favorit do 93). O řetěz se nebojte, pokud není před smrtí. Silný cuk ho může přervat, ale nestává se to.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.