Problém s topením

Od: Datum: 24.09.14 13:44 odpovědí: 11 změna: 28.09.14 16:30

Mám problém s topením, před týdnem mě auto začalo topit vždycky tak po 2 až 3 minutách a poslední 3 dny mě auto ani po 15 minutách svižnější jízdy nezačne topit. Až dnes, když se zahřál motor a jel jsem 150km/h tak pak teprv to trošku začalo topit, ale ihned po zpomalení na 90km/h to zase začalo foukat studeně. NIkdy jsem s tím problém neměl a opravdu to není tím, že je větší zima, to důvod není, motor se mi zahřeje rychle.. v zimě při 0°C stačilo max 5 minut aby to začalo topit, ale teď nic. Ventilátor budu teďka měnit, ten mě akorát rachtá, ale fouká vpohodě, jen zvuky vydává nepříjemné. Nevíte čím to může být? Mám Seat Toledo 1.9TDI 66kw 1997.
D9ky za všechny rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.09.14 13:45

Máte dostatečné množství chladicí kapaliny?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 24.09.14 14:12
avatar

A co říká měřič teploty chladící kapaliny?
Obecně a pravděpodobně:
- pokud je motor zahřátý na provozní teplotu, bude chyba v topení.
- pokud se ani motor neohřeje, bude chyba v termostatu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.14 14:16
avatar

Já typuju na málo kapaliny v systému. Topení je vždy první, na čem se to projeví. Teprve při dalším úbytku se začne přehřívat motor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.14 14:48

najděte si dvě hadice, které vedou od motoru do radiátoru topení v kabině a ohřejte pořádně motor pusťte za chodu motoru naplno topení, ale bez ventilátoru. Obě hadice by měly být téměř stejně horké. Pokud bude jedna chladná, bude problém s neprůchodností radiátoru. Pokud budou obě horké, je problém někde v klapkách usměrňujících tok vzduchu přes topení. A jestli budou studené obě, bude málo vody, studený motor nebo vadné čerpadlo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.14 16:45

No nejspíše to bude tím servočerpadlem, protože už mě občas vynechává, težkne do zatáčení s volantem a občas si i zahvízdá :D dneska jsem objednal jiný, tak to přehodím a snad to bdue tím, jinak chladící kapaliny tam je dostatek, ta neutíká. Ted jsem to zkousel znovu, zahral jsem motor až se rozjel větrák na chladiči a až potom to auto začalo topit, ale zase jen na chvilku.

Datum: 24.09.14 18:07
avatar

*sok* U Seata má servo řízení něco společného s topením? Taková kombinace by mě teda dost děsila!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.14 19:42

Spletl jsem si to pardón :-D ...
Zatím je to vyřešeno a to tím, že jsem tam dolil vodu :D nějak jsem to nekontroloval delší dobu a jel jsem ostřejší jízdu a tak to potom tu vodu vyházelo. děkuji za rady

Datum: 25.09.14 08:36
avatar

Zkoušel jsi odvzdušnit radiátor topení?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.14 11:15

Tak po pár dnech mě začala utíkat voda někudy co den to litr vody : z hadic to neteče, takže to vypadá nejspíš na chladič : někdo nějaký tip jak zjistit kde chladící směs utíká? díky

Datum: 28.09.14 13:48
avatar

počítejte s nejhorší variantou-fouklé těsnění nebo ruplá hlava!

Na volnoběh koukněte do expanzky-chladičezda-li tam nejdou bublinky,pkd ano viz výše!Jinak rada jak zjisti případný únik kapaliny je zde : https://www.poradte.cz/auto-m…ztraci-se-voda-z-nadobky.html

On totiž při záhřátém motoru (prsklý chladič či hadice atd) nemusí být vidět neboť kapalina se odpařuje!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.14 16:30
Tak jsem nasel hadice úplně rozleptany od oleje nejspíše...tuhle hadici potřebuju sehnat, nemá ji někdo? jednu jsem vyměnil, ale tohle nemůžu ničím nahradit...je to u bloku, kde je taková plastová rozdvojka..diky

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.