Jak opravit kotoučovou brzdu,

Od: Datum: 03.07.14 16:30 odpovědí: 9 změna: 04.07.14 15:55

Vážení kdo někdy řešil problém kotoučovky u Favoritu. Někdy se zakousne brzda, její píst (obyčejně v nejmíň potřebnou dobu).Poslední případ ,po ujetí (vyjetí) 4 km začala brzda pěkně hřát. Následovalo po vychladnutí natlačení pístu zpět, promazání pryž. těsnění kapalinou a doma kontrola a výměna nového šroubu brzd. třmenu a zjištění, že (na heveru brzda vůbec nejde) Brzdy udržuji v čistotě, písty brzd byly již měněny, třmeny jsou promazány , brzdové hadice i kapalina po výměně. Někdo třeba poradí dát do šrotu ale to zatím nemohu. F mě provází (prováží) 25 let. Budu rád kdo mi radou pomůže problém vyřešit. Olin


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.07.14 16:38

Pístem myslíte prasátko? Pokud ne, tak to bude potřeba vyměnit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.14 16:47

https://www.poradte.cz/auto-m…4170-skoda-favorit-brzdy.html

https://www.poradte.cz/auto-m…nu-favorit-jak-ma-chodit.html

O brzdách mraky informací. Nutná sada TRW kde je Lucas olejíček a jen ten použít při montáži. Nikdy brzdovku a jiné oleje. Dále na čepy patří jen TRW vazelíná s vysokým bodem skápnutí vhodná i k namazání komínku spojkového ložiska, když se dělá spojka.

Tuším, že je potřeba vyměnit hadice. Jen Semperit či ATE.

Postupuj pečlivě a kupuj kvalitní díly i třeba na internetu. Nekoupíš vše na jednom místě.

Pak to bude teprve chodit. Jinak hodit ze skály Je to lepší než tam narvat neodborně číná díly a někde do někoho nabourat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.07.14 19:34
avatar

To Gumidek- a ono je nutné dávat tam zbytečně předražená maziva? Nikdy jsem tam nedával nic jak popisujete a vždy brzdy fungovali bezchybně . Pístky a čepy třmenu jsem máznul co bylo po ruce,většinou jen motorový olej který běžně vozím s sebou. Nyní to jsem napsoledy máznul jen hydraulikou -LHM,zelená kapaliny na hydropneumatiku citroenů.

Možná že díky tomu že ušetřím to dělám jednou ročně ale raději to udělám abych měl záruku,dokonce i na 30 letém F125 P jsem to tak dělal a bez problému.Snad jen tuzemská fáčka toto potřebují !

doplněno 03.07.14 21:05:

Tak se mi zdaá že pánové,ani neumíte číst- tazatel popisuje co bylo měněno mimo jiné -kapalina a hadičky!

nepíše jen jak jsou na tom desky! Proto se domnívám, že desky jsou staré a pístek moc vyjetý ven! Doporučuji dát nové desky ale předtím vytlačit pístek do maxima a očistit jej a pak opětovně zatlačit (Máznout!) a dát nové desky!

Ještě dotaz na tazatele-po "kousnutí se" brzd a následném zatlačení pístku -jak moc jde zatlačit? S velkým odpoerem či relativně lehce?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.07.14 21:20

Běžte fušovat do dieselu a citroenů a všeho, co neni škodovka. Ok, tak neumíme číst! na to se dá říct jen: no a co, tak se z toho třeba podělejte a to h***o si vemte pod polštář. Původně jsem měl v plánu rovnou napsat: To Diesel - ať mě nechytá za slovo. Co si tim dokazujete? - někdy z vás vypadne dobrá odpověď ale většinou mě s prominutím vytáčíte, jak se opíráte do lidí a chytáte je za slovo. Co si tím kompenzujete? Nebo jste jen zapšklej, nenávistnej člověk? Toť vše. Ano vím - je to off topic. Vydržim dost ale tohle už ne. S těma výkřičníkama to taky přeháníte ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 15:41
avatar

To Novada - trefaná husa se vždy ozve!Takže to co jste napsal že si myslíš o mně, jsy Ty sám! Pokud ani neumíte uznat chybu tak to co radíte ,že mám udělat, udělej raději Ty sám.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 15:55

Copak jsem VÁM to napsal nějak nesrozumitelně? - mě do toho vůbec nemotejte. Zase to moc prožíváte a cpete tam moc výkřičníků. Proto vám říkám, že jste zapšklej agresivní člověk. Nic víc. Nic míň. Přeberte si to, jak chcete. To co jste napsal o mě, tak to vůbec neřeším. Beru to tak, jako by ste mluvil (psal) do pařezu. Jen konstatuju, že byste se měl ve vašich výrazech krotit a napsat to nějak smysluplněji. Každý se může splést, uznávám, že ho může opravit každý ale s trochou pokory a né tak, že já jsem pán dokonalý a všechno vím nejlépe. Hodně úspěchů ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.14 20:14
avatar

co takhle zkusit dát na předek nový brzdový hadice

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.14 20:39

Může to být pístek, může se i "vyosit" a následně se kousne. Potom může být hadice sežraná zevnitř - tam je pak nutná výměna, pokud to nikdo nikdy neměnil, tak se budete muset připravit na to, že se budou muset měnit i trubky. Trubka stojí asi 60 korun. Pokud nejde povolit hadice od trubky, mění se to tak, že se vezme flexa, stará trubka se vyřeže dole z držáku a vyšroubuje z brzdového válce, hadice se vyšroubuje z brzdiče, našroubuje se nová - přitáhne se pořádně, dá se nová trubka - pasuje i z feldy ale musí se naohýbat (ověřeno - baba mi prodala trubky z Filcky). Přitažení matic se dělá klíčem na převlečné matice, jinak je to prasárna. Pak se našroubuje hadice na trubku - hadice se nesmí zkroutit, takže se drží klíčem a převlečňákem se to utáhne - převlečná matice na trubce. Zajistí se to v držáku sponou. Musí se odvzdušnit všechny kola. Protože se dostane bublinka do válce při výměně a následně do zadních brzd. Co vodící čepy třmenů? - jsou pohyblivé? Neměly by být vykotlaný, když jsou, tak poslouží abnormální čep - je větší. Nebo pak výměna třmenu za nový + vodící čepy. Čepy se mažou vazelínou s vyšší odolností proti teplu. Měl jsem takovou v pytlíčku malinkým a byla průhledná. Jeden pytlíček vystačí akorát na 4 čepy (dva a dva). Stojí 70 korun. Je to drahý ale dobrý. Jinak když už se to dělá, tak je dobré vyměnit kotouče (kupoval jsem meyle - 600 korun za dva kusy a k tomu destičky meyle za 240 korun.) Hadice mam Scandinavian Brake Systems - 60 korun za jednu a jsou kvalitní. Brzdy jsem dělal před týdnem, od tý doby jsem najel přes 2000km a je to v pohodě - levný brzdy a zároveň hodně kvalitní. Tuhý brzdový pedál bez gumového chodu, brzdí to víc jak fábie I generace. Neni problém sundat na dálnici rychlost jemným přibržďením během pár sekund ze 140 na 100 a ani se to nezahřeje.. Při velkým brždění nic nesmrdí a brzdy nevadnou. Prostě paráda. A co je nejlepší, tak při popojíždění v koloně a přibrďování neskřípou :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 03.07.14 22:44

Pokud jsou vyměněný pístky,namazaný čepy a vyměněné hadice,zbývá udělat trubky(pár korun a pár minut) a pokud ani to nepomůže tak je to hlavní válec,to se mi stalo,kapalina se přes něj nevracela a brzda se hřála

Jo a hlavně se vyhni podezřele levným dílům typu vika,je to oprava na dvě věci,na jaké si asi domyslíš

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.