Škoda favorit brzdy

Od: Datum: 01.05.13 15:47 odpovědí: 35 změna: 18.06.14 19:50
avatar

Dobrý den dnes jsem jel autem škoda favorit a najednou to nechtělo brzdyt tak jsem otevřel dveře a v místech (na obrázku) z toho stříká asi kapali co stim?

doplněno 01.05.13 15:49:

.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: miki656
Datum: 01.05.13 15:54

Zdravím Vás, nejspíše Vám praskal brzdová trubačka, nutná výměna. Po výměně odvzdušnění, když už jste v tom, tak bych vyměnil brzdovou kapalinu, jestli nebyla dlouho měněna.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 01.05.13 16:01

Prorezlé potrubí - vyměnit.

doplněno 01.05.13 16:58:

Až se tu objeví Gumidek ,ten ti poradí přesně, ale vím že vše mají v Kelly, nebo se mrkni sem,

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=25882

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 16:37
avatar

Aha a řekl by jste mi jakou hadičku děkuji.

Datum: 01.05.13 17:06
avatar

nejsou tam hadičky sou tam trubičky a bud si je necháš udělat sou fyrmy který ti to udělaj z mědi dle tebou dodaných rozměrů nebo koupíš origo v každým případě musíš kouknout pod auto a zjistit která rupla

http://www.skoda-dily.cz/kata…dove-trubky-a-hadice-253.html

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ar*
Datum: 01.05.13 17:44

Dozadu vedou dvě brzdové trubičky, hned vedle vnitřího prahu. Jsou "nacvaklé" v držáku na podlaze. Při cenách dílů na fáčko, nemá cenu s tím laborovat a dát rovnou nové všechny brzdové trubičky i hadičky. Stejně to bude zarezlé a ukroutily by se.Trubička stojí v prvovýrobě necelou "pajsku", hadička taky. Za pětistovku to máš vše nové i z brzdovou kapalinou. To fakt nemá cenu ani řešit.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.05.13 18:08
avatar

Byl by někdo tak hodný a složil by mi košík co mám koupit, já se v tom moc nevyznám.Děkuji

Datum: 01.05.13 18:11

V těchto místech je palivové a brzdové potrubí. Brzdové potrubí je tenké a jsou to dvě trubky. Kupují se jako hotový díl a jsou už předem naohýbané a stačí je jen při montáži lehce dle potřeby doohýbat.

Kup tedy brzdové trubky L a P dozadu, pak zcela určitě hadice (spojují podlahu se zadní nápravou) a asi i jednotlivé trubky, co jdou ke kolům na nápravě v zadu. Prostě, jak to máš zarezlé a zničené, tak dle toho to asi vyměníš až ke kolům celé.

Vhodné je koupit i držáky (nosiče trubek a to tyto:

1x 115566427

http://www.amd-autodily.cz/ka…a-drzak-brzdovych-trubek.html

7x nebo 8x 115566421

http://www.amd-autodily.cz/ka…a-brzdovych-trubek-velka.html

http://www.amd-autodily.cz/br…va-lz-od-hlav-brzd-valce.html

http://www.amd-autodily.cz/br…va-pz-od-hlav-brzd-valce.html

http://www.amd-autodily.cz/br…brzd-k-lz-kolu-od-hadice.html

http://www.amd-autodily.cz/br…brzd-k-pz-kolu-od-hadice.html

2x http://www.amd-autodily.cz/br…stava/hadice-brzdova-zad.html

Pozor u auto Kelly. Vůbec neví, že Felda má jinak tvarované potrubí ... volové...

Kup u AMD. Jsem s nima moc spokojený!

doplněno 01.05.13 18:13:

Ještě 4x držák hadice

http://www.amd-autodily.cz/br…ava/drzak-brzdove-hadice.html

doplněno 01.05.13 18:19:

obr1

doplněno 01.05.13 18:21:

Jinak hadice jsem kupoval Semperit

doplněno 01.05.13 18:25:

Jinak ty příchytky se montují šroubováním. Z podlahy trčí navařený vrut. Ten se očistí kartáčkem, mázne vazelínkou a příchytka se na něj natočí (jako když se otvírá víno vývrtkou). Pak se zpět nacvaknou trubky.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.05.13 18:20

obr2

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 18:20

obr3

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 18:37
avatar

Takto je to vše? :) A děkuji.

Datum: 01.05.13 18:46
avatar

a co přední trubky a hadice dělat nebudeš?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 18:52
avatar

Chci udělat přední i zadní *nevi*

doplněno 01.05.13 18:54:

Tak mi ještě řekněte co dokoupit.Děkuji

Od: gumid
Datum: 01.05.13 18:53

Dával jsem ti sortiment jen na zadní vedení...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 19:01
Ohodnoceno: 1x
 
Od: gumid
Datum: 01.05.13 18:48

Ano , není zač

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 01.05.13 18:52

A nutně budeš potřebovat tento klíč! Jinak je to prasárna...

http://www.bekas.cz/detail-zb…cne-matice-brzd-trubek-101750

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 19:00
avatar

ten klíč mu asi pomůže jen u nových matek u těch starých já používám na povolení tydle kleště

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.05.13 19:03

Já na staré použil sikovky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 19:04
avatar

Děkuji takže takto je to vše? :)

Datum: 01.05.13 19:13

Možná ty troj příchytky za těch 33,- (první položka) kup dvě . Jedna drží v motorovém prostoru tu pravou přední trubku. A hlavně ty troj příchytky se už málo vidí. Spíš seženeš ty 5ti násobné bílé, ale ty troj už má málo kdo.

Jinak je to vše

doplněno 01.05.13 19:19:

Ještě pak k montáži. Ty zajišťovací podložky hadic se dobře sundávají sikovkama (viz obr) a dobře montují jemným naklepnutím kladívkem (držák musí být čistý a lehoučce máznutý sil. vazelínkou). Po montáži se opět kontroluje dotažení trubky na hadici a to je vše.

Hlavně dodržet čistotu a nezanés hadice nebo potrubí smetím...:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 19:19
avatar

Když jsem dělal brzdy, tak mi nezbylo nic jiného, než vzatu staré trubičky přestříhnout, abych je mohl u kol povolit klasickou fajfkou. Tuhle vychytávku v dílně jetě nemám, ale plánuju zase něco nakoupit mimo to jsem uvažoval i o těchto klíčích.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 19:21

Je fakt dobrý. Ještě se dělá takové 12ti hrané otebřené očko, ale to nedoporučuji kupovat. Hrozí ožvýknutí hran a zničení holendru. Tento klíč z odkazu je 6ti hraný otevřený a ten na to je nejlepší. Fakt doporučuji!

Dobrý je i při odvzdušňování brzd. ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.05.13 20:55
avatar

Děkuji za rady a pod... jen doufám že to nebude nějak náročné a taky doufám že nebudu muset ho mít nějak vysoko protože stim nikam nechci ject protože to nebrzdí *smich*

Datum: 01.05.13 21:01

Vysoko ani né ;) . Já pod každé kolo dal kus "H" ze zámkové dlažby, takže cca 10-15cm pod kolem a normálně jsem se vešel a ležel jsem u toho . Ovšem čím víš, tím líp.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.13 21:11
avatar

A je to těžké? *smich*

Od: gumi
Datum: 02.05.13 08:34

Pořád lepší než montovat tlumiče. Tady je méně síly a hodně trpělivosti ;).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.05.13 20:11
avatar

Chtěl jsem se zeptat udělal by mi někdo více fotek abych to viděl jak to má být děkuji.

Datum: 08.05.13 20:14

A konkrétně co?

doplněno 08.05.13 20:31:

Schéma brzd

doplněno 08.05.13 20:38:

Pamatuj, že brzdy musí být zapojeny do kříže. Brzdový válec je dvoupístkový tandemový a každý pístek působí na dvě brzdy. Musí tedy jeden působit na jednu přední a jednu zadní.

Ovšem nesmí působit na jednu stranu, aby se auto v případě nefunkce jednoho pístku neroztočilo a nebo nesmí působit na jednu nápravu, protože zadními brzdami celé auto zastavit hned tak nejde (vyskoušej to ruční brzdou a uvidíš, že to skoro nebrzdí a navíc hrozí zablokování kol a smýkání (jako když jedeš na kole a zamáčkeš v rychlosti jen zadní brzdu a flokuješ).

Je to tak proto, kdyby jedna brzda tekla, tak by znefunkčnila i druhou brzdu a tak bezpečně se dá dobrzdit jen s brzdami jedné vpředu a zadní protilehlé do kříže vzadu.

Proto má i nádobka dvě komory odděleny přepážkou, aby kapalina všechna nevytekla onou jednou brzdou.

Vyskoušej i hladinový spínač brzdy, jestli při nedostatku v jedné komoře rozsvítí kontrolku porucha brzd (! ) červená uprostřed

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.05.13 20:31

Nádobka

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.05.13 20:32

Zadní náprava

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.13 13:13
avatar

Tak jsem udělal teprve jen přední jedna ta trubka povolila hned a druhá musela jít bruskou a ještě jak povolim zarezlé odvzdušnovací šrouby? *smich**zed*

 

Datum: 09.05.13 14:29
avatar

já to dělám těma kleštěma viz můj obrázek vejš :)

nebo sundáš celý prase a za pomoci svěráku vytočíš je dobrý mít připravený nový odvzdušnováky ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 09.05.13 20:00

Zdravím, poklepat a pak pomalu zkoušet zabrat a klepat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 09.05.13 22:39

Buď siko kleště, které se při povolování přímo úměrně zakusují do šroubu (viz můj obr) a nebo uřezat trubku, jak radil Solenza, nasadit ořech a vratidlo nebo ráčnu a na konec ráčny kyvadlovým úderem bouchnout rukou nebo kladívkem. V ten okamžik se naakumuluje krátkodobě velká síla a šroub povolí.

Je to lepší, než pomalu za šroub točit a ukroutit ho nebo žvejknout hrany.

A hlavně, pořádně zalít brzdovkou nebo WD-40kou. Dobré je i nahřát plamenem (prodávají se v OBI malé PB hořáčky za 500) a pak hasit tím WD. Krásně to bublá a pění a rychle zavzlínává do závitů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.06.14 19:50

Když měnim přední trubky - od HVB, vyšroubuju u válce.. o zbytek se nestaram, to řešit nemusíte, to je jednoduchý a vim co a jak. Když sundam trubku u válce, nedostane se náááhodou vzduch do trubky do zadní brzdy? jakože když to sundam, tak mi tam vletí vzduch, pak tam našroubuji novou a jak budu odvzdušňovat, tak ta bublinka se dostane do zadní trubky, pač je to křížem. Nebo to nemá vliv? .. už nemam tolik brzdovky na vylejvání ala odtočení brzdovky a bublinky přes celou zadní trubku.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.