Nejste přihlášen/a.
Dobrý den dnes jsem jel autem škoda favorit a najednou to nechtělo brzdyt tak jsem otevřel dveře a v místech (na obrázku) z toho stříká asi kapali co stim?
doplněno 01.05.13 15:49:.
V těchto místech je palivové a brzdové potrubí. Brzdové potrubí je tenké a jsou to dvě trubky. Kupují se jako hotový díl a jsou už předem naohýbané a stačí je jen při montáži lehce dle potřeby doohýbat.
Kup tedy brzdové trubky L a P dozadu, pak zcela určitě hadice (spojují podlahu se zadní nápravou) a asi i jednotlivé trubky, co jdou ke kolům na nápravě v zadu. Prostě, jak to máš zarezlé a zničené, tak dle toho to asi vyměníš až ke kolům celé.
Vhodné je koupit i držáky (nosiče trubek a to tyto:
1x 115566427
7x nebo 8x 115566421
Pozor u auto Kelly. Vůbec neví, že Felda má jinak tvarované potrubí ... volové...
Kup u AMD. Jsem s nima moc spokojený!
Ještě 4x držák hadice
doplněno 01.05.13 18:19:obr1
doplněno 01.05.13 18:21:Jinak hadice jsem kupoval Semperit
doplněno 01.05.13 18:25:Jinak ty příchytky se montují šroubováním. Z podlahy trčí navařený vrut. Ten se očistí kartáčkem, mázne vazelínkou a příchytka se na něj natočí (jako když se otvírá víno vývrtkou). Pak se zpět nacvaknou trubky.
Ještě:
1x amd-autodily.cz/...
1x amd-autodily.cz/...
2x amd-autodily.cz/...
A ty plechové zajišťovací packy hadic ještě dvě, takže celkem 6 kusů.
Možná ty troj příchytky za těch 33,- (první položka) kup dvě . Jedna drží v motorovém prostoru tu pravou přední trubku. A hlavně ty troj příchytky se už málo vidí. Spíš seženeš ty 5ti násobné bílé, ale ty troj už má málo kdo.
Jinak je to vše
Ještě pak k montáži. Ty zajišťovací podložky hadic se dobře sundávají sikovkama (viz obr) a dobře montují jemným naklepnutím kladívkem (držák musí být čistý a lehoučce máznutý sil. vazelínkou). Po montáži se opět kontroluje dotažení trubky na hadici a to je vše.
Hlavně dodržet čistotu a nezanés hadice nebo potrubí smetím...
Když jsem dělal brzdy, tak mi nezbylo nic jiného, než vzatu staré trubičky přestříhnout, abych je mohl u kol povolit klasickou fajfkou. Tuhle vychytávku v dílně jetě nemám, ale plánuju zase něco nakoupit mimo to jsem uvažoval i o těchto klíčích.
Je fakt dobrý. Ještě se dělá takové 12ti hrané otebřené očko, ale to nedoporučuji kupovat. Hrozí ožvýknutí hran a zničení holendru. Tento klíč z odkazu je 6ti hraný otevřený a ten na to je nejlepší. Fakt doporučuji!
Dobrý je i při odvzdušňování brzd.
Děkuji za rady a pod... jen doufám že to nebude nějak náročné a taky doufám že nebudu muset ho mít nějak vysoko protože stim nikam nechci ject protože to nebrzdí
Vysoko ani né . Já pod každé kolo dal kus "H" ze zámkové dlažby, takže cca 10-15cm pod kolem a normálně jsem se vešel a ležel jsem u toho
. Ovšem čím víš, tím líp.
A konkrétně co?
doplněno 08.05.13 20:31:Schéma brzd
doplněno 08.05.13 20:38:Pamatuj, že brzdy musí být zapojeny do kříže. Brzdový válec je dvoupístkový tandemový a každý pístek působí na dvě brzdy. Musí tedy jeden působit na jednu přední a jednu zadní.
Ovšem nesmí působit na jednu stranu, aby se auto v případě nefunkce jednoho pístku neroztočilo a nebo nesmí působit na jednu nápravu, protože zadními brzdami celé auto zastavit hned tak nejde (vyskoušej to ruční brzdou a uvidíš, že to skoro nebrzdí a navíc hrozí zablokování kol a smýkání (jako když jedeš na kole a zamáčkeš v rychlosti jen zadní brzdu a flokuješ).
Je to tak proto, kdyby jedna brzda tekla, tak by znefunkčnila i druhou brzdu a tak bezpečně se dá dobrzdit jen s brzdami jedné vpředu a zadní protilehlé do kříže vzadu.
Proto má i nádobka dvě komory odděleny přepážkou, aby kapalina všechna nevytekla onou jednou brzdou.
Vyskoušej i hladinový spínač brzdy, jestli při nedostatku v jedné komoře rozsvítí kontrolku porucha brzd (! ) červená uprostřed
Zdravím Vás, nejspíše Vám praskal brzdová trubačka, nutná výměna. Po výměně odvzdušnění, když už jste v tom, tak bych vyměnil brzdovou kapalinu, jestli nebyla dlouho měněna.
Prorezlé potrubí - vyměnit.
doplněno 01.05.13 16:58:Až se tu objeví Gumidek ,ten ti poradí přesně, ale vím že vše mají v Kelly, nebo se mrkni sem,
nejsou tam hadičky sou tam trubičky a bud si je necháš udělat sou fyrmy který ti to udělaj z mědi dle tebou dodaných rozměrů nebo koupíš origo v každým případě musíš kouknout pod auto a zjistit která rupla
Dozadu vedou dvě brzdové trubičky, hned vedle vnitřího prahu. Jsou "nacvaklé" v držáku na podlaze. Při cenách dílů na fáčko, nemá cenu s tím laborovat a dát rovnou nové všechny brzdové trubičky i hadičky. Stejně to bude zarezlé a ukroutily by se.Trubička stojí v prvovýrobě necelou "pajsku", hadička taky. Za pětistovku to máš vše nové i z brzdovou kapalinou. To fakt nemá cenu ani řešit.
Tak jsem udělal teprve jen přední jedna ta trubka povolila hned a druhá musela jít bruskou a ještě jak povolim zarezlé odvzdušnovací šrouby?
já to dělám těma kleštěma viz můj obrázek vejš
nebo sundáš celý prase a za pomoci svěráku vytočíš je dobrý mít připravený nový odvzdušnováky
Buď siko kleště, které se při povolování přímo úměrně zakusují do šroubu (viz můj obr) a nebo uřezat trubku, jak radil Solenza, nasadit ořech a vratidlo nebo ráčnu a na konec ráčny kyvadlovým úderem bouchnout rukou nebo kladívkem. V ten okamžik se naakumuluje krátkodobě velká síla a šroub povolí.
Je to lepší, než pomalu za šroub točit a ukroutit ho nebo žvejknout hrany.
A hlavně, pořádně zalít brzdovkou nebo WD-40kou. Dobré je i nahřát plamenem (prodávají se v OBI malé PB hořáčky za 500) a pak hasit tím WD. Krásně to bublá a pění a rychle zavzlínává do závitů.
Když měnim přední trubky - od HVB, vyšroubuju u válce.. o zbytek se nestaram, to řešit nemusíte, to je jednoduchý a vim co a jak. Když sundam trubku u válce, nedostane se náááhodou vzduch do trubky do zadní brzdy? jakože když to sundam, tak mi tam vletí vzduch, pak tam našroubuji novou a jak budu odvzdušňovat, tak ta bublinka se dostane do zadní trubky, pač je to křížem. Nebo to nemá vliv? .. už nemam tolik brzdovky na vylejvání ala odtočení brzdovky a bublinky přes celou zadní trubku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.