Nejste přihlášen/a.
ŠPATNĚ Milane, cyklista se dopouští, neboť je povinnen využít tuto stezku, pokud tam je a na silnici nemá co dělat, stejně tak chodec je povinnen jít po chodníku pokud tam je a nesmí bezdůvodně vstupovat do vozovky. Jako řidič by jste to měl znát .
§ 57
(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
zdroj: zák. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích
Jinak podle novely bývá v jednosměrkách doplňková tabulka"pozor cyklisté v obou směrech"(je to povolené).
např. ceskenoviny.cz/...
Každopádně otázku jsem pochopil tak, že cyklista jel po směru ale otravoval na silnici, přičemž měl použít stezku, kterou měl vedle. Např. na jižní moravě, kde jim zák. č. 361/2000 Sb., všeobecně moc neříká tak jezdí cyklisté běžně, 2-3 vedle sebe po silnici a vedle nich je prázdná cyklostezka a ještě se strašně diví, že jsou řidiči naštvaní. Ono ohleduplnost vůči ostatním účastníkům silničního provozu má být, ale odsud - sem a ne jak si každý zamane. Kvůli takovému blbovi pak půjdete sedět až ho přejedete a obhajoba, že nejel po cyklostezce i když měl Vám nepomůže.
To Stíreček !
Moje malá poznámka.Zkušenosti téměř jen místní.V Třeboni jsou cyklo stezky součástí chodníků,ale na každých cca 30 metrech přechod,kde se musí sesednout.Proto jezdit-li po Třeboni na JK,tak po vozovce a ne na oné pseudocyklostezce!Mezi Třeboní a Hlínou je stezka,občas po ní jedn cyklista jede ale zbytek ne a proč? protože je jen uválcováný makadam trochu posypaný prosívkou a na silničním kole ,s úzkými plášti, se tam nedá jet,tak bych také raději jezdil po asfaltu než se zbytečně dřít na stezce!
Další-jedu po kruháči a jako správný cyklista ,při pravém okraji- no jo,ale pak se najde jouda cy Vás musí předjet a hned před Vámi odbočit.On je obalen plechy ale cyklista nikoliv a nebýt jen zkušeností tak jsem takto již několikráte málem skončil v nemocnici,v lepším případě,takže po zkušenostech-vjedu-li na kruháč na JK,jedu uprostřed aby mne nikdo nepředjel a neohrozil,jedu-li v autě,jedu pomalu za cyklistou a pak odbočím až jej nemůžu ohrozit!
cyklisto, to je právě problém, který se řeší mnoho let.
Na vedlejší diskuzi jsme to již popsal. Vaše citace zákona je mi velice dobře známá. Jako řidič s dlouho praxí, s každoročním školením, vím co píšu. Položím vám konkrétní příklad.
cyklistické stezka je od silnice vzdálená 150 metrů. Musím jí použít? Když ani nevím že tam vede?
Vaše citace je pro situaci, že je stezka součástí silnice, nikoliv, že je stezka vzdálena od vozovky třeba 100 metrů..
Hezký den.
Milane, to je logické, bavíme se o tom, když vede cyklostezka podél silnice a ne sto metrů, kilometrů nebo já nevim kde jinde okolo. Z Prahy do Brna taky jezdíte po dálnici a ne přes Berlín, Waršavu a Ostravu ne?
cyklisto, prosím co je to podél silnice? 10 metrů?
když vede cyklostezka podél silnice... to je kolik metrů podle Vás?
Děkuji
Proč dáváte příklad z dálnice a zajížďku stovky kilometrů? Máte zájem rozumně diskutovat?
Myslím, že Milan má pravdu, protože cyklista je účastník silničního provozu a musí dodržovat dopravní značky. Takže Pokud není ve směru jízdy cyklisty značka přikázaného směru jízdy s dodatkovou tabulkou platí pro cyklisty, nebo jasně namalovaný odbočovací pruh tak ho nemusí jímat co mají za srandičky na chodníku vedle, protože pro něj NEPLATÍ.
doplněno 21.05.14 18:42:"zajímat"
Buďte tolerantní... Také za chvíli pojedu v jednosměrce v protisměru, protože kdybych to musel objíždět, měl bych to o kilometr a půl dál...
doplněno 21.05.14 16:16:Jinak samozřejmě souhlasím v tom, že pokud je souběžně se silnicí cyklostezka, je pro cyklistu podle mě i jednodušší jet po ní, protože není v provozu a nestojí na křižovatkách a nemotá se mezi autama. Všiml jsem si ale u nás, že místo toho, aby cyklisti jezdili po náplavkách na cyklostezkách, tak raději jedou po silnici a schválně kličkují mezi autama a mají to jako adrenalin. S tím se opravdu neztotožňuju, protože cyklista prostě v tu chvíli nemá na silnici co dělat. Ty jednosměrky toleruju, jezdím tak občas sám a myslím si, že nejsem zdaleka sám, protože zajet si zbytečně několik stovek metrů na kole je prostě nepříjemný.
Netuším, jak je to řešeno u nás, ale na západ od Aše je vcelku běžné, že cyklista může jet v jednosměrce v protisměru.
A k těm cyklostezkám... Mám pocit, že některé projektoval dutohlav, který NIKDY na kole neseděl. Jak by totiž jinak bylo možné, aby se dělaly za použití zámkové dlažby.? Po pár kilometrech v sedle máte zadek na maděru a mozek vytřepaný
do helmy. A to už vůbec nehovořím o tom, že běžně začínají i končí patnáct čísel vysokým pangejtem, namísto toho, aby tam byl plynulý sjezd. Alespoň v Ostravě je to neštěstí. Někdy mám pocit, že se zde budují cyklostezky jen proto, aby se proinvestovaly
peníze z EU, ale nikdo nad smyslem investice nepřemýšlí.
to že jste potkal cyklistu v protisměru a vytočil vás to se nedivím ale jinak se divím že někomu vadí že jede cyklista po silnici a co jako že je hned vedle cyklostezka,cyklista si muže jet kde chce,dřív stezky nebyli vubec
Může, může, ale taky mě může nasrat a s mým starým turbodehtem mu to dám pěkně pokouřit.
Cyklista má povinost použít cyklostezku pokud je značena. Proto se cyklostezky staví. Vážně nejsou pro parádu. Ohledně cyklobuzniček v protisměru v jednosměrce pokud je to povoleno značkou bohužel. A že cyklistům nevyhovují cyklostezky? Jejich problém můžou apelovat na svého poslance či při volbách volit stranu, která jim více slíbí a případně je tu klub cyklobuzen Automat nebo tak nějak. Mně třeba nevyhovuje stav silnic můžu tedy jezdit po nových krásných cyklostezkách kde jsou zbudovány? Zákaz vjezdu automobilů jsem tam neviděl.
cyklista má povinnost použít cyklostezku pokud je značena?no dobře nebudu se hádat a jaký zákon to ukládá děkuji
...zákon 361/200 Sb, konkrétně:
§ 57
(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
choseefe,
¨(1) Je-li zřízen... stezka pro cyklisty,... je cyklista povinen jich užít.
Jedu po silnici, někde ve vzdálenosti 30-50 metrů je nějaká stezka, nevím kam vede, zdali tam vůbec vede, takže jí musím použít a na silnici nesmím?
viz zde:
50°116.472"N, 15°4238.577"E
musím jen po stezce či po silnici..
Ne oni myslí třeba, když jede cyklista ve městě a vedle silnice je na chodníku cyklostezka nebo u krajnice na silnici mají přímo svůj pruh, ale jestli vede někde dál tak to bych opravdu neřešil, nejvíc mě štvou důchodci, kteří se na tom sotva udrží a pletou se po silnici
mě točí cyklisté, kteří ve tmě používají jen zadní červenou blikačku a abych s tím neměl takovej problém, tak jsem naopak potkal umělce, který měl vpředu bílou blikačku a ta byla horší než stroboskop, nebo laser. je to stejné jako s motocyklistou. dělej pí... a půjdeš k zemi. ( dnes motorkář min. kilem přes nákupní zónu 50 a dálk. světla, aby ho to méně bolelo
já nevím, třeba v Brně na Botanické je ta cyklostezka tak blbě udělaná, že je každých 50m přerušená odbočkou (technicky vzato cyklostezka po 50m končí a o 3m dál pak začíná nová). takže bych jako cyklista měl teoreticky každých 50m sesednout z kola, přetlačit kolo přes odbočku a zase nasednout a 50m popojet atd.?
na přechodu pro chodce má samozřejmě přednost chodec. ale aby se cyklista stal chodcem, musí slézt z kola
článek k tématu např. zde: brnonakole.cz/...
"není o čem diskutovat"? :D já myslím, že je už to, že policie v tom místě, o kterém píšu, jízdu po silnici toleruje něco naznačuje. další věc, která by mě zajímala je, jak se v praxi interpretuje ta bizarní věta "Je-li zřízena ... stezka pro cyklisty ... je cyklista povinen ji užít". ani slovo o tom, do jaké vzdálenosti od silnice se to těch stezek týká. chcete brát zákon doslova?
tak šup na kolo a jeďte si najít nějakou stezku pro cyklisty, protože je-li zřízena, jste povinen ji užít
Náš přístup k zákonům... Proč P nekoná, se ptejte jí. Vzdálenost nebude uvedena, nejde, nepoužívejte to jako argument (budete vozit pásmo?). Vychází se z konkrétní situace, zda cyklista může zjistit, že tam stezka je, značky... IS.. u komunikací, na chodnících. Nehledě k tomu že má možnost si stezky zjistit. Řidič také hledá, jak se dostat k cíli. Nehodlám šupovat, jezdím po nich. Ostatně je to věc osoby, jak to vyhodnotí, odpovídá za sebe a za svých 2000 Kč. Tak jezděte, jak vám libo. Navrhněte změnu zákona.
" navrhněte změnu zákona" teoreticky správná úvaha, jak to vypadá v praxi viz tento článek
btw. většina lidí to vyhodnotí tak, že jede po cyklostezce a ty přechody pro chodce jednoduše přejíždí. ti zodpovědnější to vyhodnotí tak, že se té konkrétní ulici, podél které vede těch několik padesátimetrových cyklostezek vyhne (i když ta ulice je relativně málo frekventovaná) a jezdí po mnohem frekventovanějších paralelních komunikacích, kde se motají mezi davy aut a tramvajemi a komplikují tím dopravu (čili chovají se ne v duchu zákon, ale podle litery zákona)
Jako cyklista bych rád jezdil po cyklostezce bez aut, ale u nás je spousta cyklostezek tak řešených tak debilně, že menší zlo je motat se mezi smrdícíma autama a riskovat že mě nějaké pako sejme. Slušným řidičům se snažím překážet co nejmíň a usnadnit jim předjíždění atd. Když jedu v autě, tak mám zase pochopení pro kolaře.
Slušní a hovada jsou na obou stranách, a na obou stranách by hovada zasloužili naházet do příkopu - nesvítící cyklista v šeru, auto co nepočká tři vteřiny a předjíždí v nepřehledné zatáčce. Babka s taškou na řídítkách, auto kolem vás prosviští kilo a boční odstup max. půl metru... Babce sebrat ventilky, tomu paku v autě střílet 20 cm vedle hlavy, aby věděl jaký to je pocit když auto ve velké rychlosti málem škrtne zrcátkem...
PS: na kolaře netrubte za zadkem - lekne se a spadne pod kola. Když troubit tak buď z zdálky nebo až po předjetí. Nečekané zatroubení těsně za zadkem je opravdu nepříjemné a přímo ohrožuje život (pád před auto). Je to plně srovnatelné s agresivním vybržděním. Kdo takhle zatroubí, musí počítat s okopáním auta, zahozením klíčků do pole i rozbitím huby (obzvlášť pokud to je úmyslný "vtípek")
řidič, cyklista, motorkář nebo chodec se každý v provozu chová jinak a vyžaduje a vynucuje si po ostatních své představy chování. Chodec to je řidič, který ještě před chvílí vystupoval z auta a teď chce po ostatních, aby se chovali tak, jak on sám by se jako řidič nechoval. Třeba přednost na přechodu.
Chce to trošku soudnosti, empatie a zdravého rozumu. Chápu, že né každému je to dáno. Bohužel.
Rozsáhlá debata, jen jsem nějak nepochytil o čem.
Je zde snad někdo, kdo v nějaké naší obci viděl na vlastní oči něco, co lze nazvat cyklostezkou, co vede odněkud někam, není to každých 100 metrů přerušeno křižovatkou, schodem, stromem s větvemi ve výšce řídítek ...
Opravdu je o čem se bavit?
Myslím z hlediska dopravního, nikoli dotačního ...
Ra252, diskuze se často stočí úplně někam jinam.
Dotaz byl:
Dopouští se cyklista dopravního přestupku když jede po silnici vedle cyklostezky
Já tvrdím že nikoliv. klidně může jet po vozovce, když stezka není součástí silnice..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.