Denní světla nevydrží - životnost

Od: Datum: 24.02.14 10:56 odpovědí: 24 změna: 04.06.14 10:53

Dobrý den, má někdo dobrou zkušenost se světly pro denní svícení, soused zakoupil již třetí sadu a výdrž při denním provozu je 3 - 4 - 9 měsíců. V cenové relaci 300 - 500 - 800 velký rozdíl v životnosti neshledal. Má význam toto zboží vůbec zakoupit a podporovat šmejdy z rákosí


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.02.14 11:01
avatar

Kamarád je na tom úplně stejně, každé vydržely tak půl roku. Popravdě jsem nikdy nepochopil význam těchto světel, někdo se ohání tím, že žárovky jsou drahé, ale jezdím docela často s normálními světly a žárovku měním max. 1x do roka. Navíc je podle mě velká nevýhoda že nesvítí zadní světla při použití těch pro denní svícení.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.02.14 11:22
avatar

Již delší dobu mi vrtá v hlavě otázka.Prý tyto denní diodové světla ušetří benzín,naftu. Tedy kolik? Když 50KW motor zatížím 150waty žárovek světlometu?. a jak tady píšete 3-9 měsícu v provozu a cena 300Kč-900Kč diodové a pak zase nové?Já za tři roky jsem teď vyměnil jednu H4 Osram.Při denním ježdění do práce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 16:45
avatar

Prý tyto denní diodové světla ušetří benzín,naftu. Tedy kolik?

Ano, přesně takhle jsem se já tázal v tomto threadu :

https://www.poradte.cz/volna-…viceni-kvalita-provedeni.html

a bylo mi sděleno, že prý celý výkon Temelína *smich*

Ovšem nic proti - kdo chce, nechť si na auto namontuje třeba ty šantánový lucerničky od asiatů.

Já svítím kompletním osvětlením auta - i když Octávka umí svítit jen předkem - je to pro mě komfortní, nemusím myslet na přepínání světel v tunelech a pod. A spotřeba - jak jsem psal - neměřitelný rozdíl. Jedno větší dupnutí na plyn v kopci, či při předjíždění dokáže zbourat průměr daleko víc, než celodenní svícení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 24.02.14 11:39

No tak ty rákosníky nepodporovat a kupovat v normálním obchodě, tam též šmejd? Reklamovat, ostatně i u těch rákosníků... a furt budou nové.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 11:40
avatar

Přidávám se ke kolegům výše - také tyto světla naprosto odsuzuju, zakázal bych to, je to nebezpečné. V tunelu ty auta nejsou zezadu kolikrát vidět, protože si to nepřepnou, blondýny v X5kách mají světla pro denní svícení za deště, někdy i večer ve městě a koneckonců, v zrdcadlech na křižovatkách takové to auta kolikrát málem přehlédnete, protože myslíte, že nesvítí a stojí u krajnice. Musíte zbytečně kolikrát přibrzdit, abyste se přesvědčili, jestli je to opravdu auto u krajnice nebo blondýna...

Ohodnoceno: 4x
 
Od: aroff
Datum: 24.02.14 12:18

Bambulo, jestli na vozidle nemáte xenony, tak se nevyplatí do led světel investovat. Žárovky jsou za pár korun oproti výbojkám do xenonů. Pokud jde o snížení spotřeby paliva, tok to kdysi testovali ve Volvu a zjistili, že úspora je takřka nezměřitelná tedy nulová. Ovšem Němci tento neměřitelný rozdíl dokázali srazit na 1/2 *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 13:23
avatar

Co se týká životnosti, tak nemám zkušenost (pouze jsem se domníval, že bude větší, než u klasické žárovky, neb tam není teplo), ale řešil bych to asi tak, jak to doporučuje buss.

150W je při 12ti V cca 12A a to už dá dost práce je někde získat, čili úspora to rozhodně je - jiná otázka pak je, jak velká - to si netroufám tvrdit (a určitě co vůz, to jiná)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.02.14 14:16
avatar

denní LEDky jsem namontoval cca před 3 roky a zatím bez problému i při téměř denním ježdění. Nesmíte je holt kupovat v Kauflandu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 18:17
avatar

Podívejte se na problém se svícením z jiného úhlu.Denní svícení bylo jeden čas povinné jak v Německu,tak i v Rakousku.Šetřením automotoklubů a ekologů řečených zemí se ukázalo,že :

za1)přínos bezpečnosti v silničním provozu byl minimální

za2)zvýšila se spotřeba PHM a to nezanedbatelně

za3)se zvýšenou spotřebou PHM se logicky zvýšilo množství emisí

Z těchto více méně ekonomických důvodů jmenované země od povinnosti denního svícení ustoupily.

Jesli má význam si světla denního svícení pořídit,musíte zvážit sám.Téměř všechny automobilky toto svícení do svých nových vozů montují.Já osobně jezdím s denním svícením již čtvrtý rok a bez jakýchkoliv problémů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 21:17
avatar

To jirkapatamat:

za2)zvýšila se spotřeba PHM a to nezanedbatelně

Můžete, prosím, nějak převést do řeči čísel tento Váš výrok? Už jsem přece jen delší dobu ze školy a termín nezanedbatelně mi připomíná podobné termíny jako např. dočasně (obzvláště populární po r.68), nesrovnatelně (oblíbený u šmejdů okrádajících duchodce), případně ohromující, překvapivý , atd.

Nebo jinak - kolik je podle Vás zanedbatelně? Půl litru, litr na 100km?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 24.02.14 22:54

Je to tak 0,1 L na 100 km - cca 200W odběr = cca 500W odběr z motoru (ztráty motor - alternátor - žárovka), a těch 500W se vyrábí spálením paliva. Sice předjetí do kopce se spotřebou zahýbe víc, ale těch 500W navíc je trvale vyšší spotřeba bez ohledu na styl jízdy. Rakušáci zjistili, že přínos pro bezpečnost je minimální a celková spotřeba navíc je tisíce litrů za den, tak denní svícení zrušili.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.14 07:45
avatar

Musíte si vyhledat výsledky šetření rakouského automotoklubu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.14 16:29
avatar

Zajisté budou nejméně tak kvalitní, jako testy slovutného ADAC *smich*

http://auto.idnes.cz/adac-man…A140120_165559_zahranicni_cen

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.06.14 10:53
avatar

To Jirkapatamat- ano u nich (v A a D ) nebyl k bezpečnosti provozu žádný přínos.Jenže ,nevím zda-li jste tam jezdil (já sice jen v A) ,tam je jiný přístup řidičů než u nás! Jsou daloko ohleduplnější."Hovada" co jsem tam viděl byla betdebat jen auta s CZ-kou! A protože se u nás hooodně řidičů chová jak se chová,je svícení krokem ,malinkým,ke zvýšení bezpečnosti!

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 24.02.14 20:05

Ahoj. Lucerničky denního svícen,í bych si nikdy nepořizoval, nenamontovával a protoani nepoužíval. Bez problémů používám normální hlavní světla, a vůbec mi to nedělá žádné technické a ani jiné, například finanční potíže. Světla jsem si sám rozsvěcel i v okamžiku, když vznikla snížená viditelnost, třeba v aleji stromů, za svitu slunce. Být viděn, je dost zásadní záležitost. To zřizování samoděl bych zakázal. A automobilky by měly montovat ty deňáky i do zadních svítilen. To je můj názor.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: zabu
Datum: 24.02.14 21:04

Je kouzelné, jak tu spousta lidí nazývá homologovaná světla pro denní svícení bludičkami apod. No to je mi úroveň, pochybovat o svítivosti homologovaných světel, a kompetenci zkušebního ústavu. Nepřeháníte to?
A chce-li tu někdo argumentovat nehomologovanými světly, neměl by hledat problém jinde,než u těch světel? Ta za to nemohou, že nejsou homologovaná a přesto jezdí na spoustě aut. Jak je to možné? Že by se namontovala sama? Nebo snad nedejbože nepodléhají technickým kontrolám? Nebo snad nepodléhají ani kontrole v provozu PČR?
A trochu si píchnu do vosího hnízda. Vy všichni, co tvrdíte, že bez světel pro denní svícení nemůžete jezdit. Jestli nevidíte auto bez světel pro denní svícení, tak nepatříte na silnici. Jste svým přístupem a spoléháním na techniku, nebezpečím pro všechny okolo. Nebezpečím pro všechny, co tato světla nemají. Cyklisty, invalidy na vozíku, mámy s kočárkem atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 24.02.14 21:07

A pardon, zapomněl jsem na radu pro tazatele. Používejte homologovaná světla a budete to mít bez problémů. Sám mám světla už sedmým rokem, a furt fungují.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 21:27
avatar

A trochu si píchnu do vosího hnízda. Vy všichni, co tvrdíte, že bez světel pro denní svícení nemůžete jezdit. Jestli nevidíte auto bez světel pro denní svícení, tak nepatříte na silnici.

Píchejte si do čeho chcete, to je čistě Vaše věc, ovšem zlehka Vám nedocvaklo, že tím, že svítíte, prokazujete službu hlavně sám sobě, protože to není jen o tom, co vidím já, jakožto řidič, ale z mého pohledu je nesmírně důležité, aby také mě spatřili ostatní řidiči co nejdříve a mohli reagovat na to, že ,,něco´´ jede. I kdyby to bylo jen o zlomek sekundy dříve, tak mnohdy ten zlomek sekundy rozhoduje o žití, či nežití. To neplácám do větru, už jsem měl za ta leta za volantem, bohužel, několikrát tu ,,čest´´ tahat lidi z rozflákaných aut. A představte si - ne v jednom případě viník pobíhal zoufale kolem a furt opakoval ,, Já ho neviděl, já ho neviděl...´´

Takže - i kdyby mé auto žralo díky rozsvíceným světlům SKUTEČNĚ řekněme o půllitr víc, tak já budu dál svítit. Ne blikátkama lstivého asiata, ale poctivýma H7. Svítil jsem i když to nebylo povinné a budu svítit i kdyb to €urotupci zase zrušili. Možná jsem předposranej, ale zatím živej - a nerad bych to v dohledné době nějak zásadně měnil.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 24.02.14 22:10

Ahoj. Souhlasím s Promonem. Mě se třeba včera navečír, stalo to, že mě předjížděl jeden šílenec, co přede mnou, neviděl jiného vzadu nesvítícího mezulána a poněkud ho to překvapilo a málem mě sejmul. V poslední době, když mě skoro kdokoliv předjíždí, tak pouštím plyn a někdy i přibrzdím, aby se ten pospíchálek, mohl rychle ode mě vzdálit. Včera to sakra zafungovalo.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.02.14 22:28
avatar

Denní světla používáme na všech autech a žádný problém s nimi nikdy nebyl. Světla pro denní svícení považuju za přínos. Jsem pro zrušení celoročního svícení, protože pak se častěji stává, že se mezi osvětlenými auty dá předhlédnout neosvětlený chodec nebo cyklista, který ani nemusí mít a většinou nemá reflexní oblečení.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.02.14 17:35
avatar

Pokud si kupujete světla za tyto peníze, nedivte se, že nic nevydrží a krom toho pravěpodobně nemají ani homologaci. Před 7 roky jsem si koupil světla za 4500,- a svítí dodnes. Takže chyba je v tom, že kupujete šmajdy.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: buss®
Datum: 25.02.14 18:13

Zajímavé, křičel někdo po svícení denním, když se povinně nesvítilo? A jak takové světla z rákosí procházely při STK?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mys®
Datum: 04.06.14 00:02

Koupil jsem si v aoukci denní světla za 2 koruny, ani jsem si nemyslel, že to vyhraju. Dorazily mi sice jiné, než byly na obrázku, na reklamaci mi odpověděl, ať je pošlu zpět a vrátí peníze. No namontoval jsem je. jsou bez homologace a když jsem na ně jel, občas na mě protijedoucí blikali, chodci mávali - ZNAMENÁ TO, ŽE MĚ NEVIDÍ?! Po cca půl roce mi nesvítí již 3 ledky. Brácha si koupil za 600 ty samé, v kameném krámě, ale s homologační značkou a dvě ledky už mu taky nesvítí. Když jedu po zvlněné silnici ve dne, nejprve vidím střechu protijedoucího auta a pak teprve světla - TAK JAKÉ BÝT VIDĚN?!. Po na montování mi spotřeba klesla na 4,6 l/100 z 5,0 ale to se mění podle terénu a způsobu jízdy, Nejmenší spotřeby dosahuji na zvlněných i mírně kopcovitých okrskách. Nyní raději svítím normálnimi světly, rozdíl ve spotřebě je asi opravdu minimální, ale né proto, že bych se cítil bezpečněji, ale abych měl klid od těch chytrých blikačů, případně aby si na mě neposvítili chluptý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.06.14 07:43
avatar

" jak takové světla z rákosí procházely při STK?"

A v tom je právě "jádro pudla". Když si je koupíte v kauflandu, ve vietnamské tržnici, nebo za 1,00 Kč v nějakém pochybném internetovém kšeftě, jsou to fakt vyhozené peníze (i ta 1,- Kč). Koupil jsem homologovaná světla za cenu značně vyšší, ale stále přijatelnou. Svítí cca 4 roky bez jakéhokoliv problému, policajti nic nenamítají a TK to s nimi bez problémů prošlo už 2x. A to občas dostanou dost na frak při ježdění v terénu (bahno, brodění...).

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.