Repas alternátoru,jaké díly

Od: Datum: 09.12.13 16:12 odpovědí: 11 změna: 10.12.13 12:47

Zdravím,mám škoda felicia 1,3 GLXi s klimou a 90A alternátorem...včera mi odešel,prosvěcuje kontrolka a čím víc otáček tak tím víc svítí(takže nejspíš diodový můstek)...

Když jsem auto koupil mělo najeto 170 tis a nedlouho potom první tovární alternátor odešel a byla to taky jediná závada na autě...za drahé peníze jsem koupil nového magnetona,teď má auto najeto 280 tis a alternátor včera odešel podruhé...nechce se mi zase za 4 tis kupovat nový a moc felicií s klimatizací nejezdí aby se to dalo řešit přes vrakoviště...a stejně i kdybych to sehnal životnost dílu je velká neznámá...

Hledal jsem přes internet díly na repasování ale originální jsou docela pálka a pak už jsem našel jenom nějaké vika a to bude kvalita dost mizerná...existují nějaké díly cenově přijatelné a kvalitativně na dobré úrovni?

Jsem automechanik takže otázka práce je pro mě hračka,ale nechce se mi moc věřit že díly na repas dělají jenom dva výrobci


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.12.13 18:11
avatar

Pokud alternátor dává SS proud,nejsou vadné diody.Otázka je,zda není vadná dioda,přes kterou jde proud na rotor.Na uhlíky.Ale především bude chyba v regulátoru buzení.Proud do rotoru musí být rovnoměrný,to splní správně seřízený regulátor.To zařídí nejlépe specializovaná dílna.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 09.12.13 18:21

Regulátor je v kompaktním provedení,na něm se nic seřídit nedá...co jsem měřil tak z alternátoru lezl stejnosměrný proud,ale altík vydával takový kvílení a kontrolka se se zvyšujícíma otáčkama víc rozsvěcela...co si pamatuju ze školy tak je to něco s diodama...altík už jsem neměl rozdělaný pěkně dlouho,co jsem někomu opravoval altík tak lidi už chtějí většinou jen měnit kus za kus

Datum: 09.12.13 21:35
avatar
To si ze školy pamatuješ správně. To kvílení je totiž zřejmě kvůli zkratované fázi - je proražená jedna z hlavních diod.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 09.12.13 18:12

Jsou i firmy nebo soukromníci kteří to opravují za pěkné ceny já dělá v autodílně a alternátory dávám opravovat jednomu pánovi domu a ten si vezme 300-500 za opravu jednoho altíku dle závaznosti poruchy no

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 09.12.13 18:22

Já bych chtěl právě udělat celkovou GO...ložiska,diodový můstek,regulátor atd...a nevím kde tyhle díly koupit...asi mi stejně nezbyde nic jiného než originál

Datum: 09.12.13 18:51

Ložiska koupíš třeba ve speciálce na ložiska. Já je kupoval v Agrozetu za cca 90Kč obě dvě. Mají je třeba v Autokelly, ale bude to čína a ještě předražená. Dále určitě vyměň sběrný kroužek na rotoru. Mají ho třeba v Elitu za cca 100Kč. Pak bych dal nový regulátor. Celkem dobrou zkušenost mám s polskými. Ten stojí cca 150Kč. Diody bych pouze změřil. Jen v případě vadné bych řešil výměnu.

doplněno 10.12.13 09:20:

Tak vyměň pouze vadnou diodu, když nechceš kupovat celý blok.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 09.12.13 21:49

Problém je nejspíš kvůli nějaké vadné diodě,takže diodový můstek taky...právě u toho je asi největší problém,originál stojí přes 1000kč a čína něco kolem 400 a nic mezi tím jsem nenašel

Od: luke237
Datum: 09.12.13 23:13
Alternatory na Favority a Felicie jsou tady docela vdecne tema. Zkus si precist tyto - dve predchozi otazky. Jsou tam popsany opravy, nejake tezko uveritelne ceny (repase za 200Kc!) atd.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 10.12.13 11:11

Tý repasi za 200 taky nevěřím,když jen polský regulátor stojí kolem 170 korun...diodový můstek,sběrací kroužky a ložiska jsem objednal originál,regulátor na více kladných doporučení polský,že jsou prý OK...

Alternátory na felicii(myšleno magnetony),jsou docela nespolehlivé a je to největší slabina těchto aut...ten první tovární vydržel 170 tis km,ten druhý něco přes 100 tis...hodně často to v dílně dělám,těch výměn na autech zákazníků už mám za sebou nepočítaně...jinak jsem s autem nadmíru spokojen,všechno funguje a jediná neplánovaná věc co mě vypekla byl právě ten alternátor,s pravidelným a poctivým servisem jsem za 270 tis neměl kromě alternátoru žádnou závadu,na motor se nemuselo kromě rozvodového řetězu sáhnout a ostatní části taky drží

Od: luke237
Datum: 10.12.13 11:33

Ted jsem si vsiml, ze tu repasi za 200,- delal @andelck, se kterym diskutujes uz vyse v teto otazce. Menil jen loziska a krouzky.

Jestli nejvetsi slabinou nejakeho auta je to, ze se alternator musi kazdych 100-170 tisic km za petistovku doma opravit, tak sem s takovym autem! *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 10.12.13 12:47

Tak jinou slabinu jsem na autě nezaznamenal,snad ještě termostat...ten jsem vyřešil přesavěním na staší typ který je velmi spolehlivý...

Takže škoda felicia 1,3 GLXi 1999(výbava klima,ABS,okna a zrcátka v elektrice,centrál na DO atd...)za 270 tis km jsem měnil čepy,kterým skončila životnost,koupil jsem ty nejkvalitnější co na trhu byly a po 140 tis jsou pořád v pořádku...první tlumiče začaly odcházet po 200 tis km,koupil jsem originály a nemám problém...vše ostatní je prvovvýroba,homoklouby zatím překvapivě drží a nejsou v nich vůle,manžety jsem jednou měnil preventivně,řízení je taky z výroby a nemá vůle,podvozek a karoserii jsem řádně ošetřil proti korozi a není problém,rez se minimálně chytá na pátých vratech ale to rychle zlikviduju v počátku...

Potom už jen běžná údržba,třecí sedmenty brzd a kotouče(+ montážní materiál k brzdám)párkrát preventivně brzdové hadice,brzdové trubky jsem(i když se to z nějakého nepochopitelného důvodu nemá)nahradil měděnými a jsou netknuté a dále už jen pravidelné měnění náplní,používám kvalitní oleje,klimatizaci jednou do roka napojím na diagnostiku a vyměním náplň+kontrola a vyčištění,pak jednou do roka seřídím geometrii a každý rok měním brzdovou kapalinu

Motor je po 270 tis úplně v pořádku,1,3 je neskutečný držák,pořád má kompresní tlaky v pořádku,jako nový motor,těsnění pod hlavou je původní a nic jsem na něm nemusel dělat,jen jednou řetězový rozvod páč to začínalo chrastit a jinak po 10 tis km olej(10W-40) a seřízení ventilů(otázka 5 minut)

Alternátor buhužel nevydržel celý interval bez problému,proto píši že je poměrně nespolehlivý,několikrát jsem měnil regulátor a stejně si občas dobíjel jak se mu chtělo...překvapivě to vyřešil až polský regulátor,což se divím

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.