Felicie 1.3 nestartuje za studena

Od: Datum: 25.10.13 15:29 odpovědí: 15 změna: 26.10.13 17:19
avatar

Zdravím,měl bych dotaz proč mi nestartuje po ránu felda,chytne po dlouhé době mučení startováním a po několikátém nabití baterie:),Baterka dobrá,benzín teče,jiskru háže,snímač otáček taky ok.po nastartování a zahřátí jede suprově,tak čím by to mohlo být?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.10.13 16:01
avatar
Často to dělá vadný snímač teploty chl. kapaliny.
doplněno 25.10.13 17:19: Jen taková malá technická poznámka.
Co je to za vstřikování? Protože pokud BMM, u většiny z nich je čidlo teploty pro ŘJ na sacím potrubí. Čidlo pro budík je na termostatu. Jen u posledních BMM a u všech MPi je kombinované, čtyřvývodové.
Po odpojení by to jelo dál, ECU za něj dosadí signál pro teplý motor.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.10.13 17:33
avatar

je to asi ůplný problém kde to popisuje gumídek tady:

https://www.poradte.cz/auto-m…97-felicia-13-karburator.html

a je to jednobodová vstřikovací jednotka BMM (mono motronic)

Datum: 25.10.13 16:22
avatar
když už chytne, drží zvýšené otáčky nebo volnoběh? jestli volnoběh, bude to tím teplotním čidlem
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.10.13 16:27
avatar

Vyměnil jsem čidlo i termostat a přesto to dělá stále.

doplněno 25.10.13 16:28:

Co by se stalo kdybych to čidlo odpojil?

Datum: 25.10.13 22:30

Ahoj,

No BMM má ve vstřikovací jednotce ještě váhu vzduchu a zezadu na sacích svodech čidlo teploty pro BMM systém. Na termostatu je jen čidlo pro budík.

Buď znečištěná nebo vadná váha nebo čidlo teploty odešlo a BMM nastaví trvale nouzovou teplotu. Proto ty poruchy za studena. Můžeš si ohmetrem naměřit odpor, zda je čidlo OK?...

http://www.stekly.wz.cz/bmm.html

http://skodafavorit.xf.cz/bmm.html je to ten snímač teploty vzduchu

tady ta mrška je:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=294

musí se čistit jen sprajem na klapky a karburátory a nesmí se profukovat stlačeným vzduchem (ten odporový drátek je jako vlas citlivý na veškerou námahu). Tak ať ho nepřetrhneš

doplněno 25.10.13 22:34:

Očistil bych ještě kostry BMM na motoru. Je to asi 5 hnědých vodičů ze svazku BMM co končí na kusu plechu u šteftu na spoji převodovka/motor

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.10.13 22:32

Jaké čidlo?

U termostatu ti nebude ukazovat teplotu vody a zezadu sání to čidlo nebude řídit ECU, ta skočí do nouzáku a nastaví pevnou teplotu.

Jediné čidlo HALL snímače nesmíš vypojit (nenastartuješ). Klidně si to vyzkoušej. ECU se nic nestane.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 25.10.13 19:29

A co diagnostika?...zkuste to připojit na diagnostiku,pokud je to BMM tak to často dělávala vlhkost ve víčku rozdělovače

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.10.13 23:12
avatar

Nerad to dávám na diagnostiku,u nás si bere jenom za zapojení 200kč.sice kabel mám aji program stáhlý ale mám stolní pc nemám notas,takže bych musel tahat kompa do garáže:) ale k věci tak jsem odpojil ten snímač teploty ze zadu na tom sacím a v pohodě,ale motor byl ještě trochu zahřátý z cesty,zítra to zkusím ráno ještě jsem si vzpoměl že mám špatnou lambdasondu může to mít vliv?takže nemůže se nic stát když mám to čidlo v zadu odpojené.nemá to vliv na spotřebu nebo tak něco?

Od: 0000567
Datum: 26.10.13 00:06

To čidlo tam pro něco je,jeho odpojením si nepomůžeš,zvýší se spotřeba...špatná lambda sonda je také mínus ale na chod motoru by to nemělo mít radikální vliv,jednotka jede podle naplánovaných hodnot...

Bez diagnostiky se u elektronicky řízeného motoru těžko pohneš když se vyskytne takovýhle podobný problém

Jinak bych zkusil nový palec rozdělovače a teď nevím jistě jestli má rozdělovač nějaké těsnění,tak vyměnit i to

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.13 13:36
avatar

ráno jsem to zkoušel a pořád stejný problém,sice už to chytlo líp bez trápení ale pořád to není ono,ted jsem odpojil tu váhu vzduchu a to čidlo na svodech a když odpojím tu váhu tak to nenastartuju vůbec,ale když odpojím to čidlo tak to chytne tak co je špatný?nebylo by lepší vyměnit tu jednotku za tuhle:

http://auto.bazos.cz/inzerat/…TRIKOVACI-JEDNOTKA-KLAPKA.php

a pán píše že pasuje i na 50KW.

doplněno 26.10.13 13:40:

už dřív jsem se vrtal trochu v té černé krabičce v tom potenciometru nebo jak se tomu říká,myslel jsem že trochu seřídím volnoběh ale pomohlo to.

Od: 0000567
Datum: 26.10.13 14:23

Pozor na feldě se nic neseřizuje,to pokud nemáš vysoké znalosti z oboru elektrotechniky tak to akorát rozladíš...

Jednotka špatná být může a měla by to ukázat diagnostika,bez toho se prostě nepohneš,napojit,nechat vypsat chyby a podle toho zvolit dalš postup

Jednotka pokud by byla špatná MUSÍ být na stejný typ motoru,nesmí se zaměnit ani 40 a 50kw verze

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.13 15:55
avatar

Tak že když bude v háji ta jednotka nebo něco v ní,tak jedině repas nebo druhý motor,jak to že nejde zaměnit za novější nebo z druhého auta?Na škodovce to přece šlo.

Od: 0000567
Datum: 26.10.13 16:33

Když bude špatná řídící jednotka,není přece nutné měnit motor,to s tím vůbec nesouvisí...my si asi nerozumíme,já nemyslím špatný motor,ale špatná elektronická řídící jednotka,ta zaměnit mezi motory nejde,pro každý typ motoru je originál

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.13 16:46

Nedělá to jen za ranní mlhy?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.13 17:19
avatar

Dělá to jen když je zima,když byli ty vedra tak to startovalo na drc.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.