Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia 13 karburator

Od: jirkasivak* odpovědí: 29 změna:

Dobry den proč každy ráno při nástartovaní mi chcipa motor jinak když se zahřeje tak toje už v pohodě .Jěště jeden proble musim stártovat s pedalem plynem kdýž nedám plyn ták se my ukazuje baterka a olejnicka dělam si stim pořad stárosti děkují

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

2x
Felicie žádný karburátor nemá, zajeť si s tím do servisu. Tam ti přečtou ECU a vymění ti pravděpodobně nastavovač klapky nebo čidlo teploty ch. kapaliny.
des*

Felicie žádný karburátor nemá, zajeť si s tím do servisu. Tam ti přečtou ECU a vymění ti pravděpodobně nastavovač klapky nebo čidlo teploty ch. kapaliny.

Tak to se velmi mýlíš,já osobně jsem měl Feeldu s karbem a měla sytič a určitě ne sám,tak se prober.
doplněno 07.05.12 19:53:

Nejhorší je srážka s blbcem.Z Ruska nebyla,ofiko to byla Felicia combi GLX ,karburátorová,aut.sytič,rozdělovač,kabely Jak jsem parkoval venku,tak mi je komplet sežrala kuna.ŽÁDNÉ vstřiky,vy blbečci ani nevíte co jezdilo.*zed*

martinhajek*
Felicie s karburátorem byly na vývoz do států třetího světa a do Ruska, to si jí jako přivez odtamtud?
doplněno 07.05.12 19:24: Mimochodem kutile, kdyby měl fakt karbecovou verzi a kdyby mu nefungovala přívěra, tak by mu to ani neškytlo.
Ne že by to chytlo a chcíplo, jak píše.
doplněno 07.05.12 21:20: Od 10/1993 platí v ČR emisní norma EURO1. Po tomto datu MUSELA mít všechna auta určená pro tuzemský trh vstřikování a katalyzátor. Karburátor Jikov LEKR tuto normu nesplňuje, a to ani s neřízeným katalyzátorem.
Pokud jsi měl Felicii s karbem, nebyla (nemohla být) oficiálně určená pro český trh.
A nechovej se jak hysterka, buď tak hodný.
gumidek*

Co když mu ta přívěra na Lekru vázne? Naplno sešlápnutým plynem ji násilím otevře vždy a ani o tom neví. Pak to vpohodě natočí, ale bude to pár sekun nestabilní.

doplněno 07.05.12 19:55:

Oprava: POOTEVŘE, teď si tu s jedním lekrem hraju (mám ho tu jako náhradní) :D. K zamazení chcípnutí stačí i pootevření se štěrbinnou 2mm. Plynovým pedálem se udělá asi 6mm.

martinhajek*
To by se to chovalo jinak. Pokud by se mu zadíral mechanizmus přívěry (viděl jsem na vl. oči), studený motor by nastartoval a udržel v chodu (protože je přívěra pootevřená tahem vzduchu a to i kdyby se posral obohacovač a nedošlo by k pootevření přívěry). Po zahřátí by mu to začalo zhasínat, protože za tepla není schopen tento motor normálně jezdit s jen málo otevřenou přívěrou. A on píše že za tepla to neblbne, takže to by mu naopak přívěra visela - ale to by zase nenastartoval.

 

des*
hodnocení

0x

Nefunguje sytič.

jirkasivak*
hodnocení

omlouvám se ja tomu moc nerozumim co ted musim udělat děkují

no, když tomu nerozumíte, tak to zavezte kamarádovi co tomu rozumí, nebo rovnou do servisu.

 

gumidek*
hodnocení

0x

Dejme tomu, že tam máš karburátor. Poznáš ho podle bíle nebo žluté nádobky (odlučovač par) a jde tam hadice paliva a zleva jdou dvě hadice chlazení a zezadu a zepředu jsou podtlakové ovladače (taková černá ufa), málo elektroniky a spousta hadiček a mechanismů (pák a pružin). Po zvednutí víka filtrboxu najdeš toto:

https://www.poradte.cz/auto-moto/9716-kde-kolem-jc-hk-pce-seridit-karb-favorit.html

Všechny tyhle karburátory se startují tak, že zastudena se před startem jednou sešlápne lehce plynový pedál (a pomalu, aby se motor nezachlastal palivem). Vžádném případě se pedálem už nijak nepumpuje (to se ten motor sakra uchlastá a to dost) a pak se bez plynu motor nahodí a se správným sytičem otáčky vyletí na 2200ot/min. Pak se plynem opět odblokuje sytič a pokud ho teplota bimetalu otáčí, tak otáčky vlivem teploty postupně klesají až na volnoběh.

Problém může udělat sytič, kdy zavře přívod vzduchu a uchlastá motor, protože nefunguje nucené otevírání (to zadní malé ufo). Nucené otevírání způsobí i naplnoé otevřený plyn (sešlápnutý), kdy se ten mechanismus otočí.

Další možná příčina je padání paliva k vůli netěsním ventilům ve víku palivové pumpy. Karburátory ji mají vepředu na bloku u filtru oleje a je plně mechanická poháněná vačkovou hřídelí v motoru.

Pokud si pleteš pojmy a karburátoru říkáš všemu, co míchá benzín se vzduchem, tak tohle je u Felicie vstřikovací jednobodová jednotka (jeden vstřik). BMM nebo SPi (Bosch Mono Motronic):

problém řekne VAG s OBD2 podporou

Dej kdyžtak foto, co tam máš ;)

doplněno 07.05.12 19:30:

To spodní foto je vstřikovací jednotka, kterou každá Felda u nás má. Pokud místo ní někdo nedal karbec s Favorita nebo z Golfa 2,Jetty,...

doplněno 07.05.12 19:43:

Vzduchová přívěra je to nahoře, co se hýbe. Zavřením vzduchu do difuzoru zvíší tlak a do motoru jde ví paliva. Zavřením se motor uchlastá. Tady u Golfa je ovládaná elektricky servem a u Favorita a Feldy ji ovládá bimetal teplem a objemový ovladač podtlakem v difuzoru.


Felicia 13 karburator
martinhajek*
To je právě to, že většina lidí tomu říká karburátor, a to je fak děs.
Ale třeba má fakt tu ruskou verzi :-D Ale asi ne.
gumidek*

To mi řekl i chlap na vrakáči. Prej má i karburátory a ukazoval ty vstřikovací jednotky.*haha**haha*

doplněno 07.05.12 19:39:

Do Turecka ty Feldy s Lekrem taky chodily. Navíc každá Felda má na přístrojové desce kontrolku TEST sytiče (obrázek klapky). Asi pozůstatek s Favorita Ekotronic kterej se zas vozil do Německa r.v. 1992

martinhajek*
To u toho Golfa na videu je Ecotronic. Strašný karbec, taky jsem měl čest to opravovat. U Favorita ale vypadal trochu jinak. A taky byl určený na vývoz. Ale u nás šel normálně koupit.
gumidek*

Jo, Pierburg 2EE


zlatej Lekr ;)

martinhajek*
LEKR byl vymakaný karbec, oproti EDSR/SEDR byl jako závodní bicykl proti dětské koloběžce, jak kdysi trefně napsal Jiří Čech do jednoho ze svých článků.
gumidek*

V EDSR/SEDR se nevyznám, ale prý to byl karbec v karbecu. Jeden byl jako pomocný pro studený motor. Až u Lekru a Pierburgu daly jako sytič přivírání vzduchu a to je nepřekonatelná pecka.*placni*

martinhajek*
EDSR/SEDR měl jako sytič přídavný obohacovací systém. Takže sytič zde měl svůj vzdušník, trysku a bylo zde šoupátko, kterým se to celé "připojilo" pod škrtící klapku.
Bohužel, soudruzi v Jikovu to úplně nevychytali a tak často docházelo po nastartování k silnému obohacení a tím zahlcení motoru. Zatím co u LEKRU se bohatost směsi velice rychle snižuje a to hlavně po sešlápnutí pedálu akcelerace, u EDSR/SEDR se bohatost po sešlápnutí plynu ještě zvyšuje (!).
Řidič tedy musel zvednout páčku sytiče, nastartovat (pokud mu to zase hned chcíplo, tak nastartovat znovu), potom prohřát motor na místě až se trochu prohřeje sání, dát páčku do půlky a teprve potom se rozjet. A třeba po kilometru sytič vypnout úplně. Někdy se šlo rozjet skoro hned, někdy se muselo startovat opakovaně a sytič citlivě ovládat.
fulllempl

Tak s tímhle jsem nikdy problém neměl že by se to uchlastávalo na SEDRu po startu,vždycky startuji na plný sytič,dvakrát to prošlápnu aby to necukalo,pak sytič stáhnu tak na 1000ot/min a normálně můžu vyjet,postupně jej ubírám až mám na teploměru tak 50° tak jej stáhnu úplně a zatím se mi nestalo že by se to přechlastalo

SEDR se asi liší kus od kusu,já jsem měl štěstí na dobrý kus,žralo to 7l,necukalo to,pěkně startovalo,nekouřilo,a to jsem na to nemákl takovou dobu...kamarád to pořád šteloval,bohatost atd,čistil a pořád mu to dělalo problémy,žralo to 11l,cukalo,dusilo a nic s tím neudělal ani s největší snahou...pak až začal dosluhovat tak jsem nechal vyrobit na zakázku úplně nový SEDR,seřídil jsem jej a zase nemám problém,a už snad tak 2 roky jsem na něj nemákl-jedinou závadu měl že mu odešel jehlový ventil a strašně se uchlastával,oprava za 40kč...auto škoda rapid 136

Na SEDRu chtěli soudruzi předvést něco moderního,ale udělali jej až příliš složitě,hlavně ten sytič a podtlakové ovládání druhého stupně,z toho plyne že když není v dobrém stavu tak prostě nefunguje dobře

LEKR oproti němu byl lepší,hlavně že se nemusel člověk srát s tím sytičem

 

gumidek*
hodnocení

0x

Takto vypadá jednobodová vstřikovací jednotka BMM (mono motronic), nikoliv tedy karburátor, za chodu.


jirkasivak*
hodnocení

omlouvam se ja myslel že ten motor je s karburatorem protože my to řikaj vic lidí někdo řika žejeto mono vstřik. ale zpatky k problemu co mám dělat aby to bylo ok

ze zadu motoru je čidlo teploty pro řj je 2 pinové s modrým konektorem a bude pravděpodobně v háji skusit jiný nový se dá sehnat asi za 200kč

gumidek*

Vpohodě, pokud vypadá už dle filtrboxu takto, tak je to ten mono vstřik (BMM). Koukněte na ta čidla a konektory (oxidace,apod...). Případně diagnostiku.

Felicia 13 karburator #2
gumidek*

obr Felicie s jednobodovým vstřikem mono motronic (BMM)

Felicia 13 karburator #3
jirkasivak*
hodnocení

přestně to mám taky . kamoš mí rady že si mám málo otaček že ať si je zvýšim problem je v tom že nemám otačkoměr

gumidek*

U BMM je udává řj. Někde je problém v čidlech nebo v ní. To není karbec, kde se otočí šroubkem a zvýšíš otáčky. Navíc dnes není problém ten otáčkoměr sehnat třeba i na bazoši nebo vrakáčích. Mylím, že bude potřeba celá přístrojovka a dávej pozor,ať je to na BMM mono vstřik a ne na Mpi nebo diesel nebo 1.6

jirkasivak*
hodnocení

je nekde návod já

k to vymenim

 

gumidek*

To čidlo? Nejsem si na 100% jistý, že je to tím, protože spíš rozumím karburátorům Lekr (Favorit), ale když to většinou píší, že je to čidlo teploty chladící kapaliny. Na obrázku jsem uvedl, kde ho najdeš v tom sání. Konektor je tam nacvaknutý tak, že mu postranách zmáčkneš ty drátky (zobáčky) a vysuneš ho. Nemyslým ty drátky přívodní, za ně netahej. Pak stranovým klíčem odšroubuj to čidlo a místo něj dej nové s novým hliníkovým těsnícím kroužkem (pokud tam je, ale bude). Postupuj rychle (připrav si ho do ruky), protože bez čidla tou dírou poteče kapalina s chlazení. Případně si odmontuj ten horní filtrbox.

jirkasivak*
hodnocení

Prosim tě a ti otačky viž jak se zvyšujou hlédám na netu a nic nenášel dekují

gumidek*

Dle mě to u BMM nejde, dělá to řídící jednotka sama. To, že jsou nízké, značí někde závadu. Třeba to někde saje falešný vzduch, nebo je neseřízená klapka,nebo je špatně uchyceno lanko na klapce od plynu,nebo některé čidlo KO.

Proto na netu nic není.

Projdi ty konektory u všech čidel v motoru a prostříkni je kontaktovým sprejem a pak zase zapoj zpět. Dělej to s odpojenou baterií (odpojíš jen svorku minus a dáš ji bokem od kontaku baterie.

Pak se koukni, jestli má plynové lanko vůli, aby plyn nevisel (skus to i bez něj, kolik bude otáček) a hlavně by to chtělo ten otáčkoměr, no... Vyměnit přístrojovou desku zvládneš určitě.

doplněno 08.05.12 18:27:

auto.bazos.cz/...

martinhajek*
Otáčky řídí ECU.
P.S. Ať tě ani nenapadne štelovat ten šroubek vzadu u hřídele klapky. Ten slouží k nastavení potenciometru vůči škrtící klapce.
Píšu to dopředu jako upozornění, lidi se v tom rádi hrabou, páč si myslí že se tím nastavuje volnoběh. My to potom musíme zbytečně seřizovat zpátky.
Svého času to velice rádi dělali "škodofkáři" a divili se že jim auto cuká.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]