Mazání motoru

Od: Datum: 13.10.13 18:40 odpovědí: 9 změna: 13.10.13 21:55

Zdravíčko, mám menší dotaz. Když vytočím motor (benzin) do vyšších otáček (4-4,5 tisíce), tak se rozsvěcuje kontrolka mazání motoru. Olej jsem kontroloval a je tam dost. Nevíte, čím to může být?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.10.13 18:56

Pokud nepravidelně poblikává, tak to není napojeno na žádnou elektroniku, ale je to jen žárovka a tlakový spínač, který ji ukostřuje a má vadný kontakt.

Začal bych výměnou onoho spínače.

Proč nepíšete co máte za auto?

Ohodnoceno: 3x
 
Od: gaz
Datum: 13.10.13 19:10

Mám Škodu Favorit r.v. 1995 (40kW)

Od: gaz
Datum: 13.10.13 19:44

A nechtěl bych vyřešit poblikávání, ale spíš vyřešit to, že to nemaže motor. Nebo jsem to jen špatně pochopil?

Datum: 13.10.13 19:46
avatar

buď to špatně maže, nebo je vadné právě jen čidlo, které způsobuje poblikávání. Takže začít u toho čidla, výměna je otázkou minuty a víte, na čem jste.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.10.13 20:14

Nemazání opotřebeného motoru se odehrává v nízkých otáčkách. Při zvýšení otáček stoupne tlak, kontrolka zhase a motor se maže.

Pokud to dělá jen ve vyšších otáčkách, pak to opravdu vypadá na vliv vibrací na čidlo.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: gaz
Datum: 13.10.13 20:18

Problém je, že nevím, kde čidlo je, ani nevím, kde jsou ty kontakty atd. Nevíte někdo o nějakém manuálu nebo spíš návrhu, odkud bych to zjistil? Čidlo na Favorit seženu asi na jakémkoliv vrakovišti, že?

Datum: 13.10.13 21:05

Tak tam to fakt nesháněj a raději kup originál třeba zde:

http://www.amd-autodily.cz/mo…nac-tlaku-oleje-original.html

Dobře se podívej zepředu na motor. Najdeš 4 svíčky a k nim kabely. Koukni pod ně. Najdeš víko zdvihátek dotažené 4 maticemi. Koukni pod víko a najdeš uprostřed olejový filtr (váleček) a hned cca 20cm doprava olejové čidlo ze kterého vede jeden drátek.

Čidlo se dělalo ve dvou typech, ale pasovali na motor obě. U toho většího se musela s motoru vyšroubovat se starým čidlem i redukce. Ale stejně to u nového Favoritu odpadá a jen to pouze vyměníš kus za kus. Olej se nevypouští (je to tlakový kanál a tou dobou je všechen olej vklidu ve vaně).

Kup k němu i nový hliníkový těsnící kroužek !

doplněno 13.10.13 21:06:

Koukni na moje reakce zde:

https://www.poradte.cz/auto-m…ti-mazani-felicie-1-3mpi.html

doplněno 13.10.13 21:11:

Kdyby náhodou přecijenom to čidlo na vrakáči, tak jde vymontovat i s toho samého motoru u Felicie a použít ho do Favorita.

doplněno 13.10.13 22:03:

Není zač

Ohodnoceno: 1x
 
Od: gaz
Datum: 13.10.13 21:55

Pecka, moc moc díky za radu! :)

Od: listi
Datum: 13.10.13 21:09

Já bych to čidlo koupil nový.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.