Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítí mazání Felicie 1,3MPi

Od: ondra111* odpovědí: 52 změna:

Dobrý večer,

chci se zeptat..dnes opět při silných mrazech jsem nastartoval feldu je to rok 98 a nechal ji chvilku zahřát a pak vyrazil...když se mi motor nahřál na 90stupnů tak když jsem vymáčkl spojku nebo měl neutrál tak se mi okamžitě rozsvítila kontrolka mazání.Když jsem lehce ťuknul po plynu zase zhasla.Při studeném motoru když jela na sytiš (vyšší otáčky motoru) nic nesvítilo..je možné že mám špatně seštelovaný volnoběh?mám tam hodiny misto otačkoměru,ale za dob kdy to nedělalo mi ty otačky připadly porad stejne jako ted.Stava se to vždy i když podřadím, když zrovna sešlápnu spojku a otačky klesnou na volnoběžné a při jen malém zvýšení otaček kontrolka opět zhasne..v autě jezdil celou zimu jeden "uživatel" jen kratke trasy i teřeba 1,5km v -17stupnich pak motor vypnul zase na třeba 8 hodin.Před motorem neměl žadny karton a tak vubec motor se neměl šanci ohřát a v podstatě celou zimu auto takhle provozoval.Auto zatopilo vlastně až dneska když jsem tam flákul pořádný karton at na motor tolik nefičí ledový vzduch,jinak od podzimu auto netopilo vůbec.Nemohlo se mi díky kondenzaci vody v oleji (díky tem kratkym trasam a nizkym teplotam) nazbírat té vody tolik a třeba přicpat olejove čerpadlo?Nebo je to nizkym volnoběhem a čerpadlo nemaže při tak nízkých volnoběžných otáčkach?

Díky moc všem za rady! Felcka má najeto skoro 220tis. ale byl bych rád kdyby ještě požila..karoserka je pekná tak škoda aby tam odešel motor..

 

 

52 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

medwed*
hodnocení

0x

Malo oleje to je jasny...

1jara*

Ano kontrola oleje a dolití, je taky možné že olejové čerpadlo dostalo zabrat tím jak je ten olej za studena hustý.

cyril*

Přesně tak! Na volnoběh málo, pod plynem moc! *smich*

 

solenza*
hodnocení

0x

Tak může to dělat špatný snímač tlaku oleje. To bych viděl jako nejpravděpodobnější a nejlevnější kokus o zjištění závady. Při těchto najetých kilometrech by měl být motor ještě v pořádku. Pokud se to nenajezdilo převážně po městě se studeným motorem, tak tyto motory vydrží v pohodě min. 300 000. Pokud se to ale najezdilo po couračkách se studeným motorem, tak by mohl měkde mizet olej z důvodu větších vůlí a při volnoběhu by nebyl dostatečný tlak na zhasnutí kontrolky. Ale i tak by se s tím motorem dalo najet bez GO ještě docela dost. Kamarádovi již takhle také svítí olej, snímač tlaku má měněný, takže má skutečně malý tlak a jezdí s tím už asi 2 roky. Kolik ale má nejeto neví, protože není první majitel a tachometru se u žádné ojetiny nedá věřit.

 

stirecek*
hodnocení

0x

V první řadě bych dolil olej na rysku "max".

ondra111*
hodnocení

V první řadě jsem hladinu oleje skontroloval to je snad jasný..*smich*a je ho tam víc než na max

(pro další inteligentní odpověď, stál jsem na rovině ,ne v kopci):o)

Ale díky moc za rady! Spíš mě udivilo že je ho tam víc jak na podzim..další podezření že obsahuje hodně sražené vody v oleji nastalo když jsem ujel asi 20km.Motor se pekně prohřál a po dlouhé době zažil správnou provozní teplotu.Asi po 3 hodinách co motor poté chladnul jsem otevžel víčko oleje na víku ventilů a bylo plné mazlavé jakoby vazeliny béžové barvy, klerá obsahovala kapky vysrážené vody...nevytvoží se náhodou ta "vazelína" když se spojí olej s vodou zahřeje a pak se voda začne odpařovat s oleje ven?

blackflamesiczi*

zalezi na mnozstvi trochu je u motoru co stoji dele normalni a pokud se neztraci chladici smes tak je to v klidu, jen bych kouknul na olej jestli je tmavej a nebo svetlej jakoby kremovej

gumidek*

Ta kaše se teď tvoří ve víčku normálně (velké změny teplot). Je to i díky krátké trase (do práce a zpět). Kontrolka musí zhasínat i při delším točení startérem. To je asi 100ot./min. Takže na volnoběh svítit nesmí. :)

stirecek*

Nechci ti zpochybnovat tvoje vědomosti, ale po nějaké době, co sem přispívám, jsem zjistil, že to není nic neobvyklého, takže už by mě to ani nijak nepřekvapilo.*smich*Takže nic ve zlém, ale nikde jsem se nedočetl, že oleje máš dost, tak to bylo takové menší upozornění;)

gumidek*

U Favoritů a Felicií se lije na rozhraní mezi rysky MIN a MAX. Fáva tam mají dokonce čárku. Takže na MAX ne.

ondra111*
hodnocení

no právě na podzim byl ojel v podstatě na maximu jak jsem ho kontroloval a ted byl tak dobrý cenťák nad maximem..chladící kapalina je porad na stejne urovni a ten olej jsem taky na podzim kontroloval na stejnem mistě jako jsem parkoval ted...tak mě docela udivuje kde se ten olej vzal a je ho tam víc..černý je taky porad stejně a při volnoběhu se kontrolka buď normalně rozsviti nebo rychle blíká..zaleži na otačkach.Nemůže být to čerpadlo třeba ten přicpané?nebo díky velkemu obsahu vody v oleji se jakoby za nízkych otaček "přidírá"?nikdy jsem ho neměl rozebrane tak nevim jestli jeho konstrukce je jak hodinovy strojek nebo rusky motor do cirkularky.:)

gumidek*

Olejové čerpadlo je zubové a je vidět při pohledu zespodu nahoru po odmontování vany na okraji, jak je řemenice. Seshora dolu je zase pod záslepkou po rozdělovači, co se dával na tyto motory pro fáva karb a BMM (po její demontáži je tam jeho hnací hřídelka - sloužila společně pro točení hřídele palce rozdělovače). Při výměně oleje se musí měnit i olejový filtr! Ten bude přicpaný. Teď se v něm může hromadit skondenzovaná voda. Blikání kontrolky značí pulsování tlaku - motor se nedostatečně maže a zadírá.

Zatím Vás nechci strašit, protože může i to čidlo odcházet (pak by bylo vše OK, až na tu hladinu!). Čidlo se časem vylítá a je hodně citlivé na sebemenší změnu tlaku.

ondra111*
hodnocení

kontrolka mi blikala k vuli přechodaku na uvolněnem konektoru..ted už svítí a nebliká

nejde mi do hlavy, jak se mohla od podzimu sama zvýšit hladina oleje? Nekontroloval jsi ho měrkou náhodou ihned po jízdě a bez otření měrky? Potom by ho tam klidně mohlo být i málo, protože takové měření je naprosto k ničemu.

cyril*

A dofoukal kola! ;)

 

laybor*
hodnocení

0x

Jestli je dost oleje,tak to dělá pokles napětí v el. soustavě,slabší baterka - v tom mrazu se není co divit

gumidek*

laybore, Felicie má tlakový spínač mazaní jako kontakt na kostru s membránou (obyčejný spínač). Prostě žádná elektronika a to ani v přístrojové desce (tam je elektronika jen pro ABS jednotku,airbag,hodiny,...ale na tohle ne). Výstupen je žárovka, která bude fungovat i při 5V, ale bude svítit dost málo :)

doplněno 06.02.12 22:55:

obrázek

Svítí mazání Felicie 1,3MPi
stirecek*

ono může být třeba zkorodovaný i ten kontakt a pak stačí malý odpor a může problikávat. U těchhle spojů to není nic neobvyklého. může být chyba i v uchycení té žárovičky, pak bych šel po čidle, filtru, čerpadle...

gumidek*

stirecek: a nebo tak, jak říkáš. Chce to projít. ;)

ondra111*
hodnocení

a kde najdu ten olejový tlakový spínač?někde nad olejovou vanou?

gumidek*

Kabeláž a přístrojovku vyloučíš tak, že kabel odpojíš od čidla a na čidlo napojíš kousek drátu, který povede na žárovku 12V a max. 5W a z ní přímo na + akumulátoru. Žárovka se musí za klidu motoru rozsvítit a za chodu zhasnout. Na obrázku najdeš to čidlo. Felicie mají přes něj ještě gumovou návlečku.

Svítí mazání Felicie 1,3MPi #2
ondra111*
hodnocení

tak dneska se felda pekně projela..ujela něco kolem 120 kilaku na dluhe trasy a jak jsem s ni přijel testnul jsem ten pneuspínač pomocí žárovky. Žárovička svítila i když bylo auto chciplé a klíč v poloze1 a svítila i když byl motor nastartovaný..Tím páden je vadný pneuspínač..čím to?Unava materialu?Nebo za to mužou ty mrazy?No když ho budu chtít vyměnit tak jedině když vypustim olej že?Jinak díky moc za radu!

blackflamesiczi*

vytočit a natocit novej a je to zadne vypousteni oleje nic sloziteho

ondra111*
hodnocení

Fakt?Ja myslel že je ponořený v oleji..aha tak to je paráda!

No a ještě jeden (možna pro někoho usměvny dotaz) Jak vyměmit olej ted v takové kose? Pořádně zahřát motor ujet s ním delší trasu při provozní teplotě a pak dát auto do teplé garáže kde hned odšroubovat vypouštěcí šroub a začít vypouštět?Ojejovy filtr vešroubovat hned?Nebo až část oleje steče?Je dobré ho nechat třeba přes noc pořádně "vykapat" z motoru a až na druhý den nasadit nový olej.filtr a nalít nový olej přes víčko na víku ventilů?Je dobré vyměnit ještě něco krom filtru a oleje?

Existují dnes ještě proplachovací oleje?Je to k něčemu?Nebo to nemá moc význam? Do Felin se lije asi jen pouze polosyntetický olej že?Máte někdo vyzkoušenou značku, kterou lijete pořád nebo to moc neřešíte a cena to určuje?

stirecek*

Olej vyměníš v garáži pokud se dostaneš pod auto. Stačí trochu zahřát, vyšroubovat filtr a pak na vaně výpustný šroub. Auto by mělo stát rovně, necháš vykapat, mezitím našroubuješ nový filtr - gumu potřeš trochu olejem a rukou dotáhneš, popř klíčem, jestli máš. Můžeš taky odšroubovat nalévací otvor na víku hlavy, rychlej to pak vyteče. Pak zašroubuješ vanu, doleješ olej, protočíš, zkontroluješ a hotovo. Olej ti poradí gumídek, nic extra nepotřebuješ. Radši měň častěj a levnější, než dražší a na dlouho. Na polo nebo plnou syntetiku se již oleje netřídí. Vyplachovací není třeba.

ondra111*
hodnocení

slyšel jsem že idealni je měnit olej co 12tis. a ne co 15tis. jak je běžně zvykem nebo nedej bože co 30tis. Hlavně pry renckyum a dieslakum to dost prodlužuje život..

stirecek*

U benzínu max 14, nafta tak 17tis, záleží ale na provozu, ve městě je dobré výměny zkrátit na polovinu...

blackflamesiczi*

pokud tam budes davat 10w40 (nejcasteji oznacovan polosyntetika) tak tam budes davat lepsi olej nez jsme tam davaly v autorizovanem servisu kdyz byly feldy nove. Staci 15w40. Pruplachove smesy se davaji do stareho oleje a nechaji se zahrat a pak se i se starym olejem vypusti ale to ma smysl kdyz je treba v haji tesneni atd. JInak olej se vypousti pouze ohraty studenej ne

ondra111*
hodnocení

jasně, teply motor to je jasna věc..ted v zime by ta "vazelina" asi moc nevytekla:D Stači mi 4 litry oleje?

ondra111*
hodnocení

kdybych měl auto na LPG tak je asi lepši ten 10w40 kvuli vetšimu opotřebeni diky "suchemu" plnynu ne?A měnit taky co 14.tis nebo raději dřiv?

gumidek*

Olej se musí měnit co rok nebo po 20 00km. Časem stárne, tak proto.;) Jinak chudák motor. Olejové čidlo je v tlakovém mazacím kanálu. Ve vaně tlak není. Čidlo je tedy pod olejem jen, když běží motor (olejové čerpadlo).

ondra111*

diky za vysvětlení gumídku!Nemáš tip jaky olej do feldy faťana a do š120?Asi budeš mít něco ozkoušeného co preferuješ ne?Nebo to řešiš podle ceny?Do feliny asi plnou syntetiku nalít nemůžu ne?

gumidek*

Pro motory 781.135 a 136 je hodně dobrý minerální olej Mogul M7ADX 15W40. Na cenu nekoukám. Auto nemám na doježdění, ale jako koníček.

Jestli je vhodný i pro 120 netuším, ale asi jo. Polosyntetika rozpustí usazený karbon ve vaně a pod a ucpe mazací kanály. Můžeš jí tam nalít jen po GO motoru, kde starý olej nebude a motor bude vyčištěn od úsad.

blackflamesiczi*

ja ho u LPG menim po 10 000km filtr moc nestoji a tech 7 litru oleje je take zanedbatelne, ale hlavne kvuly tomu ze 2 z aut dostavaji kopr v terenu. Ale bez problemu je tech 15 000km ale u me je problem si to nekam napsat a pak najit takze si to nekomplikuji stocil jsem tacho na 0 a mam to jednoduche

blackflamesiczi*

mely by stacit

nechci tě strašit dělalo mě to také ,měnila se čidla za chvilku to dělalo zas a na konec to bylo zubové čerpadlo a zasraný sání na čerpadle ,jak to bralo ten bordel z vany za ty léta,prostě to nemělo už tlaky,za rok mě stejně motor udělal pá už byl prostě odjetej,byla to teda 120,ale princip je stejnej

ondra111*

kolik měla nalitane?

gumidek*

Felicie MPi vydrží víc. Mají senzor klepání a pod... i chlazení je lepší než 120. Hodně záleží na výměnách olejů a kdo s tím jezdí.

ondra111*

diky za vysvětlení gumídku!Nemáš tip jaky olej do feldy faťana a do š120?Asi budeš mít něco ozkoušeného co preferuješ ne?Nebo to řešiš podle ceny?Do feliny asi plnou syntetiku nalít nemůžu ne?

gumidek*

už jsem ti odpověděl na stejný dotaz výše *smich*

ondra111*

jo díky,jsem slepý*smich* aha já měl vždy za to že minerální není moc dobrý že se pak tvoří v motoru mikro usazeniny tech mineralu co obsahuje..u polosyntetiky jsem si myslel že ji mužu nalit do motoru kde byl před tim mineral,že neni tak agresivni a ty usazeniny nerozpustí ale dál se tvořit nebudou..a u plne syntetiky jsem měl za to že je to olej jak řikaš do motoru co je po GO,čístý aby nerozpustil karbon a usazeniny nebo do fungl noveho a vyrobce uvadi že je možno lit plnou syntetiku..takže jsem žil asi v omylu?:(

gumidek*

No, specialista přes oleje nejsem, to tu budou jiní, ale jak říkáš, s minerálů se tvoří usazeniny a ty rozpustí polosyntetika. Takže tam musíš furt lít minerál, dokud motor nevyčistíš. Ale ten Mogul je TOP v minerálních olejů a dával se už v prvovýrobě. Jeho kvalita postupem času stoupla natolik, že s těmi usazeninami to není tak hrozné. Já žádné nepozoruji. Navíc se začnou tvořit, až je olej v motoru rok nebo těch 15 000km a to už se stejně mění, takže dodržuj výměny. Já čistil jen vanu a ventilové víko a trochu i ventily hadrou, takže docela vím, kdyby tam něco bylo.;)

ondra111*

aha no výměna už mě ted čeká a nemine..kopim teda ten mogul;) 4 litry asi postačí ne?když měníš olej tak vždy sundaš vanu a víko na ventilech a cele to očištíš?jen doufam že po výměně oleje filtru a toho pneuspínače (teda jestli to chápu správně) je to spíše pneurozpínač že?(seplý je stále a rozepne po startu) tak snad kontrolka dá pokoj a bude klid:)

ondra111*

ted se divam že mogul dela klasicky olej M7ADX a pak i specialitku pro feliny FELICIA M7ADX 15W40 noo tak ten beru;)

gumidek*

Vždycky to nečistím. Vanu a víko jsem dělal jednou, když jsem auto kupoval. Trochu kapal olej a vana chtěla přetěsnit (je tam takové korkové těsnění. Ventilové víko jsem nedávno leštil a teď zase dělal ventily. 4,5litrů oleje se píše v příručce. Já si zbytek schovám na pípadné dolévání. Nejlépe se olej leje teplý (máš ho v pokojové teplotě třeba poblíž topení) a do zahřátého motoru. Poslední litr dávám postupně po 100ml, abych nepřelil. Kontrolka musí zhasnout, i když je oleje na rysce MIN. Jak jsem psal, čidlo je v tlakovém kanálu za filtrem oleje (je to i vidět na výstupku bloku motoru ten kanál) a stačí tedy, když je sací koš v olejové vaně ponořený (motor se rozběhne a čerpadlo nasaje olej, klesne ve vaně hladina a nesmí klesnout tak, že sací koš pak nesaje olej - nedosáhne na hladinu. Správná hladina je hlavně potřeba na mazání spodku motoru, kde se maže rozstřikem a ne tlakem.

cyril*

Která konkrétní část spodku motoru se maže rozstřikem?

gumidek*

Mazání motoru je tlakové s plnoprůtokovým čištěním oleje. Stěny válců (pod písty zespodu) jsou mazány rozstřikem stejně tak i rozvodový řeťez. Ložiska klikové a vačkové hřídele a čepy vahadel jsou mazány olejem pod tlakem (signalizuje kontrolka mazání). Zbytek součástek maže stékající olej, když teče zpět do vany a skoro všechny ostatní součástky se mažou rozstřikem. Uvědomte si, že je tam klikovka, která rotuje velkou rychlostí a nad ní běhají písty, takže je tam i velký vítr (vzduchu). Stačí za chodu motoru otevřít víčko oleje a přesvědčit se, pokud máte Favorita, Felicii nabo Fábii s tímto motorem. Samozdřejmě písty vždy běhají proti sobě dva a dva, takže víčko větrem nevyletí.

Koukněte do literatury od Andrta na stranu 65 o mazání, pokud mi nedůvěřujete ;)

doplněno 08.02.12 02:58:

Ono úplně stačí, když olej stéká po rozvodových tyčkách na vačkovou hřídel a ta ty kapky rotací odhodí, stejně jako kliková hřídel.

blackflamesiczi*

u turbo motoru chladite pisty rozstrikem zespoda

 

gumidek*

Ano, chápeš správně. Je to rozspínač.;) Rozepne při tlaku 0,03 až 0,06 MPa. *cteni*

ondra111*
hodnocení

no to jsme dva co nam neni jasne proč se hladina oleje zvedla.Kontroloval jsem hladinu cca po 3 hodinaach co jsem vypnul motor a měrku jsem si samozřejmě otřel:)Automechanik nejsem ale zas tak uplny lajk taky ne:) Od 13ti vrtam do motorek počinaje fichtlem a jinych splašenych trubek od jawy a čz, ale 2takt je kapku něco jednoduchšiho:) Takže ted si moc nevím rady..

 

spaleny
hodnocení

0x
Cus chci se zeptat co jsi teda vymenil? Mam uplne ten stejny problem dekuji za radu. :)
gumidek*

Odpoj ten drát od čidla tlaku oleje. Svítí dál? Pokud ne, tak je problém ve spínači tlaku mazání. Dej nový + nový hliníkový těsnící kroužek. Místo nejprve před demontáží očisti tech. benzínem (stačí sklenička a kartáček na zuby a drbej okolo čidla a staré čidlo a pak to celé utři čistou hadrou). Po odmontování starého čidla se nesmí dovnitř do kanálu dostat ani smítko.

Pak při stojícím motoru musí svítit a při nastartování zhasnout. Sežeň si kvalitní filtr MANN v autokelly nebo jinde (je celý bílý) a olej doufám měníš co rok nebo 15000km. Jinak mazání svítí oprávněně. Motor se zadírá a nemaže. Hladina oleje taky musí být mezi MIN a MAX.

Pročti si znovu celou debatu n této stránce a nemáš problém závadu odstranit. Pochybuji, že tazatel se tu ukáže po takové době ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]