Optimalni řazení

Od: Datum: 20.09.13 04:08 odpovědí: 4 změna: 20.09.13 14:29

v kolika otačkach je nejlepsi řadi u motoru 1.6 8v 75kw benzin bmw e36 aby to bylo dobry jak pro motor tak pro spotřebu? nejsem zadnej setrilek ale tedka toho najezdim fakt hodně tak se musim krotit,řikal sem si pojedu na sporo tak řadim třeba i v 1400ot ale mam pocit že mě to žere vic než když jezdim normalně a řadim třeba při 3100ot myslite že to je možny? nevyznam se v tech grafech ani krouticim momentu ale mam slabej asi 160nm a tedka 80kw moje otazka je kdy řadit tak akorat nebo jestli se to da nejak spozorovat nekde? děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.09.13 04:17
avatar
Máme tu více machrů přes bmw, zkus si počíst třeba http://m.poradte.cz/auto-moto…jake-auto-do-50-tisic.html#10
Nebo http://m.poradte.cz/auto-moto…drazovani-o-dva-stupne.html#8
Případně
Hledej nicky berobas, profidriver, nebo haftbefehl nebo heslo bmw
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.13 06:32

Rada z jednoho webu-přeber si to jak chceš
Vyšší převodové stupně řaďte co nejdříve _ mezi 2 000 a 2 500 otáčkami za minutu
Jak u benzinových, tak dieselových motorů se část výkonu ztrácí vnitřním třením. Tyto ztráty se eliminují při nízkých otáčkách motoru. Účinnost motoru roste při vysokém zatížení motoru, k němuž dochází při přidání plynu během nízkých otáček. Podobné je to s akcelerací _ nejúčinnějším způsobem jízdy je co nejvčasnější řazení na vyšší rychlostní stupeň (tedy při nízkých otáčkách). Při takovém způsobu jízdy bude účinnost motoru vyšší a spotřeba paliva se sníží.
Udržujte konstantní rychlost _ zařaďte nejvyšší možný převodový stupeň a jezděte při nízkých otáčkách
Udržujte stálou rychlost při použití nejvyššího možného převodového stupně. Po silné akceleraci se část energie ztrácí, když začnete brzdit. Při plynulé jízdě je ztráta energie a paliva nižší. Vyhýbejte se nepotřebné akceleraci i zbytečnému brzdění, protože tento způsob vyžaduje více energie, plýtvání palivem, a tedy zvyšování emisí. K plynulé
a rovnoměrné jízdě vám může pomoci tempomat. Rovnoměrná jízda navíc nezvyšuje jenom hospodárnost vzhledem ke spotřebě paliva, ale přispívá také k bezpečnosti, k plynulosti provozu a cestujícím poskytuje větší komfort.
doplněno 20.09.13 14:17:

já to stáhnul někdy v červnu do woru,ale původ jsem si nenapsal.Jen k tomu pár dalších poznámek


Vyšší převodové stupně řaďte co nejdříve _ mezi 2 000 a 2 500 otáčkami za minutu


Jak u benzinových, tak dieselových motorů se část výkonu ztrácí vnitřním třením. Tyto ztráty se eliminují při nízkých otáčkách motoru. Účinnost motoru roste při vysokém zatížení motoru, k němuž dochází při přidání plynu během nízkých otáček. Podobné je to s akcelerací _ nejúčinnějším způsobem jízdy je co nejvčasnější řazení na vyšší rychlostní stupeň (tedy při nízkých otáčkách). Při takovém způsobu jízdy bude účinnost motoru vyšší a spotřeba paliva se sníží.


Udržujte konstantní rychlost _ zařaďte nejvyšší možný převodový stupeň a jezděte při nízkých otáčkách


Udržujte stálou rychlost při použití nejvyššího možného převodového stupně. Po silné akceleraci se část energie ztrácí, když začnete brzdit. Při plynulé jízdě je ztráta energie a paliva nižší. Vyhýbejte se nepotřebné akceleraci i zbytečnému brzdění, protože tento způsob vyžaduje více energie, plýtvání palivem, a tedy zvyšování emisí. K plynulé
a rovnoměrné jízdě vám může pomoci tempomat. Rovnoměrná jízda navíc nezvyšuje jenom hospodárnost vzhledem ke spotřebě paliva, ale přispívá také k bezpečnosti, k plynulosti provozu a cestujícím poskytuje větší komfort.


Předvídejte dopravní situace _ dívejte se před sebe a mějte vše pod kontrolou


Abyste mohli jet rovnoměrnou rychlostí, musíte předvídat dopravní situaci, která vaši jízdu ovlivňuje _ například při přijíždění k semaforu, během předjíždění cyklisty nebo pomalých vozidel, na frekventované silnici a podobně. Pokuste se vyhnout dopravním špičkám a silničním zácpám, jak jen to je možné, najděte si alternativní trasy. Jízda stylem "stůj-jeď" spotřebuje více paliva a značně zvyšuje hladinu škodlivin.


Zpomalujte plynule _ plynový pedál uvolněte včas, převodový stupeň nechte zařazený


Když zpomalujete nebo zastavujete, přesvědčte se, že brzdíte plynule a při uvolnění plynového pedálu nechte zařazený převodový stupeň. Vozidla vyrobená po roce 1999 mají obvykle vstřikování paliva spojené s elektronickou funkcí, která při brzdění motorem vypíná přívod paliva. Tuto výhodu můžete využít při včasném uvolnění plynového pedálu. Snižuje se tím i opotřebení brzd, což snižuje náklady na údržbu. Brzdění motorem má pozitivní účinek na spotřebu paliva, emise z výfukových plynů a pohodlí cestujících.


Pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách


Při snížení tlaku v pneumatice o 25 % se zvyšuje její valivý odpor o 10 % a spotřeba paliva o 5 %. Nízký tlak v pneumatikách má také negativní vliv na ovládání vozu a brzdnou dráhu. Pokud vaše vozidlo není vybaveno kontinuálním monitorováním tlaku v pneumatikách, měli byste tak učinit sami aspoň jednou za měsíc. Výrobci automobilů doporučují dvě úrovně tlaku v pneumatikách _ při jízdě s nezatíženým vozidlem a normální rychlostí a při jízdě s plně zatíženým vozidlem po dálnici.

Ekonomická rychlost je 50-60 km

Otáčky s kopce pod zařazenou rychlostí nad 1500

Vypínat motor než jej nechat běžet na volnoběh






avatar
Upozornění od sys hejkal 20. 09. 2013 07:28:24
Je vhodné vložit přímý odkaz na zdroj.
Jeden web je příliš anonymní...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 20.09.13 12:28

Silna teoria tuto nadomnou...Podla tejto teorie budem na yariske jadit na 1500 ot. aj ked tam budeme sediet 5-ti..preboha..

Kazde auto ma uvedene svoj krutiaci moment a otacky.Chapem ze nieje mozne jazdit pri 5000 ot.lebo tu ma auto zrovna najvacsi krutak O.K. ale:

Prestriedal som niekolko aut.

Pri benzinovych vzdy do 3000 a po preradeni to padlo vzdy na 2200.(S-120 1982,Favorit striekacka 1993,Fel BMM 1996,Fabia 1.4MPi 2002,yaris 1.0 2007)

1:0-20

2: 20-40

3:40-55

4.55-85/90

5.90+

Nafta: vzdy do 2200a po preradeni to padlo vzdy na 1500 (R-Kangoo1,5DCi,Octavia1,9 TDi 81kW,Superb 2.5 2006,Fabia 1,4TDi)

Teraz jazdime na 1,4TDi Fabia a vobec jej nevadi jazda pri 1300-1500ot.

Krutiaci moment mas v pohode.Motor si poradi aj s podtacanim.Obycajne sa to nedoporucuje.Sam vidis ...nasledok je zvysena spotreba.Vacsina vodicov ma snahu motory podtacat a tym padom vznikaju taketo teorie ako tu nadomnou.

Mal som Feldu s hodinami namiesto otackomeru a naucil som sa to podla sluchu a podla reakcii na plyn.pedal.

Inak HTP (2006,40kW,0-26000km) som tocil od 2200-3200 ot.

Kolega co to bral po mne si pochvaloval ake je zive.

Yaris ma kratsie prevody a preto 5 zaradim pri 75 km/h.Pri 90 toci 3000ot.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 20.09.13 14:29

Sháněl bych se po pilovém diagramu pro daný motor, kde se udává i ekonomický provoz, obyčejně tak 3/4 výkonu..., trochu teorie třeba zde vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=26415

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.