Podřazování o dva stupně

Od: Datum: 02.08.13 20:59 odpovědí: 11 změna: 04.08.13 21:54

Dobry den mam možna banalni dotaz,když jedu na v autě na pětku 80 točim nakejch 1300ot a podřadim hnedka z pětky na trojku nevadi to převodovce nebo něčemu dik


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 02.08.13 21:05

Nevadí to ničemu - pokud ´to ´ nerveš přes zuby... ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: janiko
Datum: 02.08.13 21:14

Spíš ten motor podtáčíš. Některé motory při tomhle stavu nemají výkon (při prudkém sešlápnutí líně nebo vůbev nereagují) a více žerou paliva. A byhrkají se rozvody, takže jsi supr řidič ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.13 21:13
avatar

Jste si jistý? Vy víte, jaké auto tazatelka má? Já mám například optimální otáčky 2000 ot/min, takže těch 1300 není sice nic moc, ale motoru to rozhodně nevadí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.08.13 21:30

Ahoj. Když máš v krvi cit pro auto, pro převodovku, plyn, tak se dá bez problémů přecházet ob kvalty. Nahoru i dolů. Pak musíš brát v potaz jestli jedeš po rovině , z kopce, z roviny do kopce. Využití synchronů na kvaltech je k dispozici mezi 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7. Jednička se dá opatrně zasunout v opravdu malý rychlosti. Bez meziplynu! Všechno chce svůj cit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: imrous*
Datum: 02.08.13 21:50

Při řazení dolů bacha na rozvody, aby nepřeskočil řemen. Drahá sranda*bzum*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: luke237
Datum: 02.08.13 21:52
Je to benzin nebo nafta? Protoze na benzinu je 80km/h a 1300 ot/min na petku dost malo. To uz jsi mel davno jet na ctyrku. Otacky by tak byly v lepsim rozmezi pro motor (ekonomika provozu = spotreba, ale take vykon motoru a tocivy moment).
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.13 13:39
avatar

To Luke-mně přijde ten tvůj poměr :80km/hod a 1300ot/min tak na naftu ale ne na benál!Osobně tičím na svém při 90km/h kolem 2800ot/min a běžně (na rovině atd NE do kopce) řadím za 5 při cca70km/hod.Občas ale taky při 120km ze 3 na 5 a při cca5500ot/min (ot když "bouchnou saze" nebo je akutní potřeba předjet klouboučníka!).

PS ale nikde pův tazatel nepíše jaké auto a jaký motor! Vše je jen o citu pro techniku,jsou řidiči co bez otáčkoměru neumí a jsou taci co jej nepotřebují a řídí citem a sluchem!

doplněno 03.08.13 13:42:

To imrous a proč bacha na rozvody?Pkd by to bylo jak píšeš,tak by se ani nedalo prudce zrychlovat,to je totéž jako brzdit motorem

Ohodnoceno: 2x
 
Od: profidriver
Datum: 04.08.13 19:19

Jde o bmw e36 325i coupe 170kw

Od: luke237
Datum: 04.08.13 21:29
Sezen si graf prubehu vykonu a tociveho momentu motoru na otackach a tam lehce zjistis, jestli ma cenu jezdit na 1300ot/min.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 04.08.13 21:34
avatar

Myslím, že má cenu jezdit i v nižších otáčkách, pokud třeba dobržďuji motorem...

...pak není problém podřadit i o více rychlostních stupňů, pokud očekávámš nutnost okamžitého zrychlení...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 04.08.13 21:54

Myslim, ze tazatel se neptal na situaci, kdy zrovna zpomaluje, ale kdy tech 1300 toci pri bezne jizde.

Jestli ma motor M50B25, tak jeho prubehy vypadaji zhruba jako na grafu (jsem liny hledat to podrobne) a tam je jasne videt, ze se s provozem (auto "pod plynem") pod cca 2200 ot/min prakticky nepocita.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.