Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cukání motoru u Favorita podruhé

Od: lantros7® odpovědí: 12 změna:
avatar lantros7

Takže,Škoda Forman 93 karburátor.

Při startu studeného motoru sytič na 2000 otáčkách.

Při sešlápnutí plynu vypne sytič a volnoběh neudrží.

Při jízdě průměr 50kmh při asi 1600 otáčkách nepravidelný chod.

Při zařazeném rychlostním stupni v 50kmh sundám nohu z plynu a brzdění motorem není plynulé,ale procukává.

Nyní,druhý karb.z vrakoviště,nový rozdělovač,nové kabely,nové svíčky,nová AC pumpa,nová krabička EZ CN,nová cívka,na karbu nová akcelerační pumpička.

Díky předem za rady.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ecik*
hodnocení

2x

uživatel gumidek ti rozhodně poradí =o) vyzná se ve fáčkach ;)

hodnocení

Na toho chlapa čekám,ten určitě bude vědět kde má motor ve Fá bebí *smich*.

 

host*
hodnocení

0x

když už jste všechno vyměnil, než se vrhnete i do motoru, co tak zkusit nabrat benzín u jiné pumpy?

hodnocení

I to už bylo odzkoušeno.

Vždy sem nakoupil za 500,- od 5 různých dodavatelů včetně pumpy Shell či ÖMV.

 

hodnocení

0x

Ventilové vůle máte seřízené? Staré svíčky byly zakarbonované a opotřebované všechny cca stejně?

doplněno 03.07.13 08:41:

Jak moc nepravidelný chod máte na mysli? Třeba že motor občas úplně vynechává, nebo například třeba jen trochu "pajdá" na jeden válec?

doplněno 03.07.13 08:51:

A nové svíčky jsou opáleny stejně? Není na povrchu elektrod některé bílý povlak, nebo naopak olej?

 

hodnocení

0x
avatar dabel

favoritklub.cz/... skus pohledat tu ;)

hodnocení

Díky za tip,ale už sem tam nějaký ten pátek registrován v klubu,a tohle sme tam nevyřešili.

Jinak dobrý tip pro ostatní.

nesaje ti to někde falešnej luft? těsnění pod karbecem,těsnění pod sacím potrubím,nebo třeba ruplá hadička k posilovači brzd?

hodnocení

No,budu to muset ještě projít.

Jak těsnění pod karbem,tak i svody a sání je dávaný nový.

U toho posilovače to omrknu.

gumidek*

Ahoj, kdy byly měněny svíčky?

1.

Motor 781.135* DR17YC nebo D17YC a odporový kabel (tak to mám já, kabel uhlíkový Tesla s modrou VN izolací USA)

Motor 781.136 DR14YC nebo D14YC

Jedná se o svíčky BRISK / PAL

2. Co odlučovač par (odbublinkovač).

Když je ta kulička v horním výtoku vymletá, tak netěsní a teče moc paliva zpět do nádrže, než do karbu.

3. Karburátory nejde jen tak měnit. Na každý motor jsou přesně seřízeny (bohatost a volnoběh / jehla do 1. komory pod klapkou / doraz klapky v 1. komoře - ovládání plynovým pedálem)

4. Nutné seřídit předstih! Jde to i podomácku. Vykucháš třeba z prodlužovačky s vypínačem z toho vypínače doutnavku a pak 1.5mm vodičem natáhneš drát od víčka rozdělovače na tu doutnavku (vývod 1.válec) a druhý konec dáš na kostru. Doutnavka musí ležet na stupnici u řemenice. Dále zářez na řemenici musí být nabílen nějakou bílou barvou na kov nebo bílá elektrikářská páska (proužek 2mm tlustý). Nakonec musí být tma, jinak není nic vidět.

Pozn.: Konec 1.5mm2 drátu oholíš asi v délce 20mm a necháš rovná vlákna jako vlasy (nekruť je do sebe). Pak z víčka odpoj VN kabel, do díry dej ty vlasy mědi, aby měli dotek a skřípni to zapojením koncovky zpět tak, aby izolace začínala před gumovou krytkou VN koncovky. Prostě to tam nacpi, ale ne celý drát, jen ty měděné vlasy. Takto bude válec 1 pálit a zároveň po tomle drátu blikat doutnavkou.

Pokud to na volnoběh moc skáče (předstih), tak je moc vytahaný řeťez a proto to tolik cuká.

Jinak na karbech z vrakáče jsou skoro u všech případů, co jsem měl zničené obohacovače (steřelé membrány v kloboučku).

Další poznatek mám, když mě to cukalo, tak to byl volný konec na svíčce (svíčka je zakončena závitem a na ní je našroubovaná hliníková dutinka - kontakt).

Kabely musí být dobře usazeny do otvorů v cívce a víčku rozdělovače. Většinou nejdou dotlačit k vůli tomu, že se tam slačuje vzduch a koncovka pak sjede a vyklouzne ven. Stači tu gumovou sukýnku shrnout, aby vznikl kanálek a při nasazování jím vzduch ujde a pak koncovka drží podtlakem a těsní i proti vlhkosti. (ukazoval jsem ti to i s obrázky v té velké diskuzi) :)

Projdi to a napiš. Hodně štěstí *palec*

doplněno 03.07.13 20:38:

poradte.cz/...

doplněno 03.07.13 20:41:

Tyhle motory, pokud nejedou z mírného kopce musí mít min. 2000ot./min. Dokonce, pokud máš 1200 ot a velký kval a šlápneš rychle plynový pedál, tak se karb uchlastá a neudrží volnoběh nebo brumlá na 400 - 500ot.min a má problém se udržet. Po zdechnutí je problém startovat.

hodnocení

Nazdar starý brachu ;)

Svíčky měněny cca před 5 dny,a to D17YC Brisk.

Tak jak už sem psal výše,obohacovač i s membránama je tam novej viz akcelerační pumpička pokud se bavíme o tomtéž.

Kabely mám tytéž co popisuješ s modrou VN izolací.

Co se týká odlučovače par,tak tam sem nic nedělal,a mám takovej pocit,že zpět do nádrže jde fest benál.

Pokud otevřu víčko nádrže při tankování,ozve se mohutné,a dlouhé přisání.

Teď při zahřátém motoru,drží volnoběh na 1200 otáčkách.

To Tvoje "blikátko" s doutnavkou,vyzkouším později.

gumid

To s tou nádrží je vážný problém. U nápravy je upevněna hadička pro oddechnutí par z nádrže. Profoukni ji.

Případně je nějaká hadička skříplá (jsou to ty tenké k odvětrávání).

Dej plnou nádrž (možná uhnila nasávací trubička), seřiď předstih (rozhozený obírá motor o výkon a nabírá mu spotřebu), obohacovač bych vyměnil (stejně je v něm i filtrační sítko a kup u amd-autodily originál).

Problém je, že pumpu pohání vačková hřídel, takže doprava paliva je závislá na okamžitých otáčkách motoru. Buď palivo brzdí podtlak v nádrži, nebo přisávání vzduchu s palivem,nebo ten odlučovač.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]