Felicia výměna kotoučů a destiček

Od: Datum: 09.04.13 22:30 odpovědí: 10 změna: 13.04.13 11:34

Zdravím je nějaký návod? Měl jsem uvolněný kotouč a brzdy dřely o kotouč takže je K.O. a musím měnit obě strany. jak na to pánové?

doplněno 09.04.13 22:32:

myslel jsem že se seklo prasátko protože kolo samo brzdilo, bylo žhavé. Ale prasátko chodilo. proč ten kotouč byl tak horký? kotouč přece drží přidotažení šroubu kola ne?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ladaadal*
Datum: 10.04.13 06:10

Přesně tak, kotouč se ti neuvolní, to by muselo být volné kolo. Prasátko u kotoučových brzd není, ale předpokládám, že mluvíš o brzdovém válci. Chodil pís ve válci i celý brzdič po vodících čepech a destičky ve třmenu? Někdy se stane, že zatuhnou jen čepy nebo jen destičky ve třmenu, ale efekt je téměř stejný, jako když zatuhne píst. Jinak výměna - sundáš kolo, demontuješ destičky a brzdič (jen z vodících čepů, necháš viset na brzd.hadičce.), sundáš kotouč, nasadíš nový kotouč, brzdič - pořádně rozvolníš, píst necháš zajetý, namontuješ na vodící čepy - musí taky chodit volně, v tomto kroku montuješ destičky - třmen musí být vyčištěný, aby v něm taky chodily volně. Šrouby na brzdiči se lepí (Loctite 243 nebo adekvátní Permabond a podobně), namontuješ kolo, párkrát šlápneš na pedál, aby se dotlačily destičky ke kotouči a vyzkoušíš, chodí-li volně. Všechny dotekové plochy, kde něco chodí se musí namazat. Zkontrolovat manžetky, aby nebyly zpuchřelý a děravý, jinak ti to udělá za měsíc znova.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.04.13 10:32
avatar

taky bych to viděl na zatuhlí ty plovoucí štouby docela běžná věc občas se stane že zreznou tak že je místo rozhejbání urveš a musíš ten třmen se šrouby koupit novej

a pokus měníš destičky a kotouče tak se vždy mění obě strany naráz

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.04.13 11:49

tohle to můžou dělat i brzdové hadice..vyměnil bych je taky pro jistotu

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.04.13 16:41

Dělají to brzdové hadice nebo plovoucí šrouby v třmenech. Hadice naboptnají a pak ten svinčík hadici přicpává a kapalina se špatně vrací zpět do HBV.

Ještě může být orezlí pístek ve třmenu a kouše se. Kup si opravnou TRW sadu a na očištěné díly osaď nové.

doplněno 10.04.13 16:43:

https://www.poradte.cz/auto-m…nu-favorit-jak-ma-chodit.html

https://www.poradte.cz/auto-moto/10472-brzdy-felicie.html

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.04.13 13:30

Vyměněny destičky a kotouče :) byly zadřené pístky na obou stranách, myslím ty malé co jsou v té prachovce

Od: ladaadal*
Datum: 12.04.13 13:38

Myslíš ty na fotce? To jsou ty naváděcí čepy. Tak hlevně, že se to dalo do kupy.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mathers322*
Datum: 12.04.13 13:57

jo ty čepy, naštěstí se daly rozhýbat tak jsem to vyčistil a kapnul brzdovky, teď řeším další problém ohledně brzd.

https://www.poradte.cz/auto-m…adice-podtlaku-felda-1-9.html

Od: ladaadal*
Datum: 12.04.13 19:39

Mělst to máznout grafitkou nebo měděnou vazelínou, to je pak svatý. A hlavně aby ty manžety byly OK, jinak to za měsíc děláš znova.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 13.04.13 10:50

manžety byly ok, ale při dotahování levého kola jsem si všimnul že má vůli oproti druhému, hýbe se dopředu a dozadu ve směru jízdy auta. Čep ramene je nový, může to dělat ložisko nebo starý siláč na rameni?

Od: gumi
Datum: 13.04.13 11:34
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.