Nejste přihlášen/a.
Zdravím je nějaký návod? Měl jsem uvolněný kotouč a brzdy dřely o kotouč takže je K.O. a musím měnit obě strany. jak na to pánové?
doplněno 09.04.13 22:32:myslel jsem že se seklo prasátko protože kolo samo brzdilo, bylo žhavé. Ale prasátko chodilo. proč ten kotouč byl tak horký? kotouč přece drží přidotažení šroubu kola ne?
Přesně tak, kotouč se ti neuvolní, to by muselo být volné kolo. Prasátko u kotoučových brzd není, ale předpokládám, že mluvíš o brzdovém válci. Chodil pís ve válci i celý brzdič po vodících čepech a destičky ve třmenu? Někdy se stane, že zatuhnou jen čepy nebo jen destičky ve třmenu, ale efekt je téměř stejný, jako když zatuhne píst. Jinak výměna - sundáš kolo, demontuješ destičky a brzdič (jen z vodících čepů, necháš viset na brzd.hadičce.), sundáš kotouč, nasadíš nový kotouč, brzdič - pořádně rozvolníš, píst necháš zajetý, namontuješ na vodící čepy - musí taky chodit volně, v tomto kroku montuješ destičky - třmen musí být vyčištěný, aby v něm taky chodily volně. Šrouby na brzdiči se lepí (Loctite 243 nebo adekvátní Permabond a podobně), namontuješ kolo, párkrát šlápneš na pedál, aby se dotlačily destičky ke kotouči a vyzkoušíš, chodí-li volně. Všechny dotekové plochy, kde něco chodí se musí namazat. Zkontrolovat manžetky, aby nebyly zpuchřelý a děravý, jinak ti to udělá za měsíc znova.
Vyměněny destičky a kotouče byly zadřené pístky na obou stranách, myslím ty malé co jsou v té prachovce
jo ty čepy, naštěstí se daly rozhýbat tak jsem to vyčistil a kapnul brzdovky, teď řeším další problém ohledně brzd.
Mělst to máznout grafitkou nebo měděnou vazelínou, to je pak svatý. A hlavně aby ty manžety byly OK, jinak to za měsíc děláš znova.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.