Svítí kontrolka mazání

Od: Datum: 21.03.13 22:54 odpovědí: 24 změna: 24.03.13 21:05
avatar

Ahoj všem.

Teď jsem přijel domů a asi sto metrů od domova se mi při přeřazování rozsvítila na Feldě kontrolka mazání a po přeřazení a zvýšení otáček zase zhasla. Když jsem prošlápl spojku nebo vyřadil a snížil otáčky, tak se zase rozsvítila. Otáčky neklesají, motor běží jak má. Olej se chystám vyměnit za pár stovek kilometrů, už to bude 15tis. kilometrů. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Díky.

doplněno 21.03.13 23:29:

Motor 1.3 BMM, r.v.96


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 21.03.13 22:56

A - je tam dost oleje?

doplněno 21.03.13 23:08:

Nahoře píšeš, že se kontrolka rozsvítí při snížení otáček... :-D

No - teď, po jízdě, hladinu nezměříš - koukni ráno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.03.13 23:01
avatar

Ahoj Mowlo. Teď už jsem to neměřil. Koukal jsem jen na chodník a nikde olejová stopa nebyla. Je pravda, že jsem dnes drhnul podvozkem a je možný, že třeba malinká dirka se tam udělala. Napadlo mě to. Ale není mi jasný, proč svítí jen při zvýšení otáček. Zítra na to mrknu a změřím olej,. Spíš mám strach, aby třeba neodešlo olejové čerpadlo...

doplněno 21.03.13 23:10:

oprava: při snížení :-D

Datum: 21.03.13 23:09
avatar

V původním dotazu uvádíte, že svítí po snížení otáček a zde zase naopak při zvýšení. Tak jak to vlastně je?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ar*
Datum: 21.03.13 23:05

Pravděpodobně už je olejové čerpdlo za zenitem a nebo zůstal nějaký bordel v přepouštěcím ventilu a pořádně nedovře. Já to ,ale "šacuju" na tu první variantu.

doplněno 21.03.13 23:15:

Ten je u čerpadla, takže tak či tak musíte k čerpadlu a překontrolovat. Jestli to má nalítáno dost km budeto opravdu vůle v zubovém čerpadlu.

doplněno 21.03.13 23:26:

215tis a možná i víc, to už má nárok. Dělal jsem i čerpadla na 150 tis, takže bych se opravdu nedivil. Ráno až bude olej studený a hustý, tak by to dělat nemělo, když jo, je šance na ten ventil, ale při těhle kilometrech bych to dal rovnou stejně nové.

doplněno 21.03.13 23:42:

Kdyby tam bylo málo oleje, kontrolka by se rozsvěcovala při zvýšených otáčkách, když se nestačí olej vrátit do vany a čerpadlo nemá co "brát": Doufat se ,ale může, naděje umírá poslední.:)

doplněno 22.03.13 00:22:

Vždyť ty ozubená kolečka stojí necelé 2 stovky, to je zadarmo. Na ten ventil nespoléhej, to by byla velká náhoda. z 99% to je vždy vyběhaným čerpadlem a při těch kilometrech bych za to dal i ruku do ohně. Jestli dávat do servisu, záleží jak se na to kdo "cejtí", ale tahle oprava není náročná.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 21.03.13 23:11
avatar

A poradíte ARe, jak zkontrolovat ten ventil?

doplněno 21.03.13 23:17:

Tachometr ukazuje 215tis., ale myslím, že to bylo kdysi dávno stočený...Díky.

doplněno 21.03.13 23:38:

Já teda budu doufat, že jen vytekl olej a bude stačit jenom nová vana :-D

doplněno 21.03.13 23:44:

Aha :-D Takže, kdyby to byl ventil, stačí ho vyčistit? Pokusím se na netu někde vyčíst, jak se to dělá. Netušíte, jak to může trvat dlouho a jestli má cenu to dávat do servisu?

Datum: 22.03.13 08:08

tohle dělalo kamošovi.. akorat nevim co s tim na konec udělal... ale já bych začal určitě tím, že bych zkontroloval hladinu a pak přeměřil tlak oleje.. ale pokud chceš začít od konce tak se mužeš pustit do sundávání vany...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.03.13 09:45
avatar

Zdravím všechny. Teď jsem najel autem do garáže a kontrolka už se nerozsvítila. Je zhaslá a nerozsvítí se ani za nic. Každopádně olej je mezi ryskami, byť byl před měsícem na MAX. Takže to vypadá na opotřebení čerpadla, zanesený ventil a co ještě by to mohlo být? Díky.

Datum: 22.03.13 09:59
avatar

teplem olej zřidne, netěstnost mezi ozubením a trošku zanesený snímač tlaku oleje, vše k sobě,,,

používat hustčí olej, vybrat ten, který i po ohřátí tolika nezřidne..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.03.13 10:05
avatar

Podobný problém jsem kdysi měl a bylo vadné čidlo tlaku oleje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.03.13 10:08
avatar

Takže říkáte, že to je teda v pořádku a jen blbne čidlo a stačí dát hustší olej? Mám tam 10W 40. Mám to nějak řešit dál a počítat s tím, že po ujetí pár kilometrl se to zase rozsvítí? Díky všem!

doplněno 22.03.13 11:30:

A ten tlak změří, aniž by něco odmontovával teda?

Datum: 22.03.13 11:19

problém je v tom že hustší olej je akorat 10w-50 10w-60 a to jsou už myslím závodní oleje.. takže cena bude trochu jinde

doplněno 22.03.13 11:25:

napsal jsem ti výše jak postupovat.. pokud si ten tlak nezměříš sám tak zajed k nějakemu mechanikovi.. prace na 5 minut... a hned víš na čem jsi.. bud mlží čidlo a nebo to bude na vyměnu čerpadla...

doplněno 22.03.13 12:23:

to vezme klíč, povoli čidlo, namontuje měřák, nastartuješ, podiva se na budik kolik ukazuje tlak na volnoběh, pak kolik ukazuje za zvýšených otáček... vypneš motor vrati zpatky čidlo a je to.. hlavně to musíš dělat na zahřatem motoru aby byl olej řidky... ty hodnoty by měl vědět.. ja je z hlavy nevím.. možná to najdeš někde na netu..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.03.13 13:02
avatar

Honzo, perfektní.

1*, *palec*

přeji hezký víkend

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.03.13 19:48

Ahoj, ten zpětný ventil a čerpadlo najdeš zde. Celé je to schované pod vanou. Nalej 15W-40 Mogul a dej filtr MANN.

https://www.poradte.cz/auto-m…o/13052-skoda-120-nemaze.html

doplněno 22.03.13 19:49:

obr

doplněno 22.03.13 20:37:

Vymezí si vůle na čerpadle a na všech rotujících a pohybujících se dílech motoru a olej se mu nebude ztrácet...

doplněno 24.03.13 13:25:

červená šipka je výtok ze zpětného ventilu, jinak to jde k zubům čerpadla a pak po zelené do motoru. Nejprve do filtru, pak do kanálu, kde je čidlo a nahoru k ventilům a všude...

Ohodnoceno: 5x
 
Datum: 22.03.13 20:27

a co si tím pomůže když naleje 15W-40?

doplněno 23.03.13 07:55:

olej vymezí vůle?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.03.13 13:23

Ano, částečně vymezuje vůle a chladí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 23.03.13 15:21

gumidku, můžu bejt protivnej? Ten olej se zkrz to čerpadlo v necpe těma zubama, jak máš namalovaný, ale po obvodě koleček v zub. čerpadlu. To je pro úplnost, případné další čtenáře.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.03.13 13:22

Jo, no. Pravda, díky! *hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.03.13 20:04

Na 99% není problém v čerpadle.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.03.13 22:40
avatar

Zdravím opět všechny. Autem jsem už ujel bez rozsvícení kontrolky přes 100km, jak po městě, tak mimo něj a vše v naprostém pořádku. Dolil jsem trochu oleje, čímž se to naředilo a vyměním ho, až to půjde. Buď se podle mě ucpal filtr nebo je špatné čidlo oleje. Díky všem za odpovědi, budu informovat v budoucnu o novinkách ;)

Od: hop®
Datum: 23.03.13 22:46
avatar

Cobraku, já bych se nějak extrémně neplašil, spousta přehřátých škodovek na voloběh podle kontrolky někdy nemaže. A to že se rozsvítí kontrolka na pár sekund... Ani to nemusí znamenat, že není VŮBEC mazáno, jen že tlak oleje klesl pod hodnotu, která spíná čidlo...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 24.03.13 19:58
avatar

V pátek ne vezl synovec a Formanem, jeli jsme po polní cestě, malá rychlost na jedničku, spíše volnoběh. Jelikož vím, že to maže, položil jsme otázku, nebojíš se, že to zadřeš?

Nebojí, páč mu změřili, že to maže, sice menším tlakem, ale maže.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.03.13 20:27

A teď si polož otázku. Proč je stanoven minimální tlak v okruhu? Není to náhodou tím, aby bylo 100% zajištěno mazání všech součástí motoru. Čím užší kanál a výše položený, tím musí být vyšší tlak oleje, aby tam došel. O celkovém průtoku oleje ani nemluvím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.03.13 20:43
avatar

klidně je stanoven tak, aby umožňoval 100% mazání motoru, i když klesne tlak o dvě desetinky oleje. Pokud je lontér zkušený, pokná že motor nemaže i podle sluchu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.03.13 21:05

Jen technická...

Tento motor obsahuje i pár trysek na mazání rozstřikem (dna pístů, řeťez,...) a na ventily to spíš kape. Takže na motoru je spousta různě velkých výpustí oleje. Pokud klesne tlak, tak se olej bude drát jen těmi většími a těmi menšími přestane téci (trysky pro rozstřik).

Proto je ten tlak důležitý. Ono maže/nemaže...

;)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.