Škoda 120 nemaže

Od: Datum: 02.02.13 18:55 odpovědí: 14 změna: 04.02.13 18:32

Provedl jsem výměnu oleje(dal jsem m6a) a po ujetí cca 10 km svítí mazání, první co mne napadlo tak jsem zkusi dát zpět starý olejový filtr a nic pořád to nemaže. čidlo tlaku je též ok. hladina oleje taky dobrá. Pokaždé když nastartuju tak zhasne a po pár vteřinách se zas rozsvítí. ještě mne napadlo jestli tam není nějaký regulátor tlaku, kterým by se dal tlak přidat, nevíte někdo?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.02.13 19:07
 
avatar

no tak buď je čidlo tlaku oleje špatné, nebo je špatné olejové čerpadlo :)

doplněno 02.02.13 19:09:

nebo ještě zanesený sací koš

 
Od: technoman*
Datum: 02.02.13 19:13
 

Vyšroubovat čidlo a místo něj našroubovat manometr 0 - 0,6 (1) MPa a zjistit co to skutečně ukazuje. Pojistný ventil tam je, pružina s kuličkou, možná jestli se pod něj nedostal rozpuštěný otěr a jiný bordel ze starého oleje. Taky můžou už odcházet šály na klice.

 
Datum: 02.02.13 19:15
 

Popíšu motor 781.*** Favorit/Felicia, protože je to stejné.

Olejové čerpadlo je zubové a pohání ho hřídel od rozdělovače u rozvodů. Sací koš vede na přírubu zubového čerpadla a pokud se ucpe mazací kanál, tak zpětným ventilem na přírubě chrstá zpět do vany. Je to takový přetlakový ventil z kuličkou. Pokud e kulička seknutá, tak nedovírá a všechen tlak uniká ní ven a ne do filtru a motoru.

Filtr je nový? Kupujte MANN.

doplněno 02.02.13 19:55:

A u Favorita bylo jak psal Ďábel bez těsnění jen tak. Přesah čerpadla od příruby je 0.1mm vůle, aby se točilo, ale aby nedrhlo a neunikal tlak.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.02.13 19:18
 

pokud to mazalo před tím bez problémů tak bych vyděl závadu v čidle dejte nově nebo staré vyčistěte

 
Od: technoman*
Datum: 02.02.13 19:29
 

Otevřete červené víčko na nalévání oleje a při běžícím motoru pozorujte, jestli u vahadel vystřikuje olej. pokud ano, maže to. Pokud ne, je skutečně problém s nízkým tlakem.

 
Datum: 02.02.13 20:23
 
avatar

To Technoman-tak toto je totálné békovina!Taky jsem toto dostal jako radu jak zjistit zda maže,dle výše uvedené rady mazalo,ale skutečně na a přidřel jsem kliku,žel ne na schade na brazilském motoru 1,7D než seat a fiat začali dávat svoje naftové 1,9 (seat poté ne od F ale VW!)Odešel náhon zubového čerpadla (v tisícíhranu,jedna z typických závad tohoto motoru ve +-175000km

doplněno 02.02.13 21:45:

Potomu što-jen to jak píšeš identifikace maže nemaže-kouknout do nalévacího otvoru-to je blbost pže od tama bude vždy trochu prskat oil!Nic víc,noc míň!Jen toto.

 
Od: technoman*
Datum: 02.02.13 21:31
 

Pačemu békovina? Když ti selže náhon čerpadla, olej nepoteče...

 
Od: technoman*
Datum: 02.02.13 21:54
 

U stodvácy to je poznat že to tam cmrndá.(moje sestra ji kdysi měla a stejný problém s tlakem...). U fáčka je horší, je tam pod otvorem plech.

 
Od: zbynek1
Datum: 03.02.13 09:22
 

já tam mám taky jakýsi plech, abych poznal zda cmrndá musel bych sundat víko ventilů

Od: zbynek1
Datum: 02.02.13 19:33
 

čidlo jsem skoušel na kompresoru a je v pořádku, ještě mne napadlo jestli není zasviněný koš a nemůže to nasát?

Datum: 02.02.13 19:36
 
avatar

u 120tek byl problém s výkem toho čerpadla pamatuju že sem schodil vanu sundal koš s výkem čerpadla vyhodil pod tím to těsnění máz víko jemně silikonem a vše složil a bylo po problému *cteni*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: zbynek1
Datum: 03.02.13 13:07
 

vypadá to že problém mám asi v olejovém filtru, když našroubuji čidlo před filtr tak kontrolka zhasne a když za filtr tam kde má být tak mi svítí, filtr je sice nový, ale ten nejlevnější (čína). Nesetkal jste se někdo s něčím podobným?

Datum: 03.02.13 13:53
 

UFI jsou šmejdy. Kup MANN u kelly za 168,- a máš pokoj.

doplněno 03.02.13 13:54:

Připomínám, že se olej mění i s filtrem každý rok nebo po 15 000km. Pak není divu, že se zadírá motor a koluje ropa místo oleje...

 
Od: zbynek1
Datum: 04.02.13 18:32
 

vyřešeno...čidlo bylo v hajzlu.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.