Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvláštní chování motoru Favorit

Od: jeycob odpovědí: 13 změna:

Dobrý večer, prosím o radu. Mám Favorit, karburátor. Dělá problémy při jízdě, zkoušel jsem už vyměnit karburotár, dokonce dva, ale ani to nepomohlo. I když je motor zahřátý na provozní teplotu, ručička teploměru je uprostřed stupnice, je stále aktivní sytič, sytič nelze vypnout ani prošlápnutím plynu a vytočením nad 4t ot/min. Když chcípnu ohřáté auto, velice obtížně jde natočit. Někdy jedu na dvojku po parkovišti, nechám to jet na volnoběh, pak šlápnu na plyn a auto chvíli nic nedělá a pak najednou cukne a jede, jako by tam nešel benzin. Také to střílí do výfuku, když to nechám blafat třeba na trojku z kopce, pěkně to střílí. Ventili jsem seřídil, dával jsem i jinej rozdělovač, svíčky, palec, víčko rozdělovače, indukční cívku. Prosím o radu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Není na tom nic moc zvláštního, Favority byly proslulé svými problémy se sytičem, který se nevypínal, což je s největší pravděpodobností Váš případ. Mnoho lidí si nechávalo udělat úpravu na manuální sytič.

Bohužel neporadím řešení, snad se ozve kolega Gumídek nebo jiný odborník přes škodovky...

 

hodnocení

0x

ten sytič musí vyskočit, pokud ta klapka chodí volně... sundej filtrbox a podivej se na to... musí to chodit volně, měla by jit štáva na bimetal a da se to doladit ještě natáčením toho tělesa s bimetalem.. natočil bych to tak at je tam vědší předpětí a pak to vyzkoušel.. po zmačknutí plynu to při zahřatem motoru musí vyskočit z těch zubu a klapka by měla byt uplně otevřená..

jeycob
hodnocení

To sice ano, ale jak píšu, zkoušel jsem celkem tři karburátory. Tady enbude problém v karburátoru, ale někde jinde.

a kde teda? mi chceš tvrdit že se ti na třech karbecich nechce vypnout sytič? tomu se mi nechce věřit... pokud jde horka voda do tělesa, jde tam proud a je to dobře nastavene tak neni možne aby to nefungovalo.. může byt KO ten bimetal ale ¨že by byl na všech.. to teda nevim...

doplněno 21.02.13 21:03:

a hlavně doporučuju pokud tam davaš jiny karburator tak ještě před tim než ho tam namontuješ ho kompletně rozeber a vyfoukej vše... může tam byt někde bordel a pak si budeš lámat hlavu co je špatně...

jeycob
hodnocení

Proto píšu, že problém nebude nejspíš v karburátoru. Bylo yb divné, aby na všech třech byla stejná závada.

 

jeycob
hodnocení

Tak jsem rozebral a znovu sližil karburátor, vše jsem vyčistil. Problém stále trvá.

 

jeycob
hodnocení

Gumidek tu někde není? :(


Tak jsem to obhlídl ještě jednou, i když jsem podložku pod karbcem měnil minulý měsíc, už byla trošku rozcupovaná v vnitřní strany, tak jsem pro jistotu na dosedací plochy karbce dal červenej silikon. Zůstává stále ale problém že nedrží volnoběh. Na sytič tam mám zhruba ty dva tisíce, ale sytič se třeba po ujetí 200 metrů vypne a jakmile vyšlápnu spojku, auto chcípne. už si fakt nevím rady. Neseřízeným karburátorem to není, protože jsem tam opět dal ten, který tam byl původně.

gumidek*

Je, ale má málo času *hi*.

Napadá mě ještě, že jsi nepřipojil napájení 12V zelený vodič a pak ještě, aby jelo neukostřil hnědý drát na jeden ze čtyř šroubů na podložku.

Takto pak funguje výhřev sytiče elektricky a ještě při ohřátí (vodou + elektrikou) nechcípne, protože je elmag. ventilem otevřen volnoběžný kanál.

Zapoj na zelený káblík od svazku u baterky žárovku a ukostři ji. Při otočení klíčku musí svítit.

Hop: Manuální sytič byl problém a tak si tam lidi dávali bezproblémový poloautomat ;)

doplněno 23.02.13 09:54:

Ještě si ho pročisti. Vyčisti volnoběžnou trysku (hleden na poradně gumidek tryska a najdeš obrázky) a případně kanál 1 tím, že vohulíš otáčky a pak tu horní přívěru prstem zavřeš a motor se ti bude dusit a pak mu zase uvolníš, aby se neudusil a zase roztočíš asi na 4tisíce otáček.

doplněno 23.02.13 09:57:

poradte.cz/...

doplněno 23.02.13 10:01:

A ještě si pak seřiď volnoběžné otáčky (opět tu pohledej...)

Ten šroub je totiž dost dlouhuý, aby blokoval sytič. Sytič obchází volnoběžný kanál a všechny systémy volnoběhu, tak se to dá použít na doježdění jako nouzovka, ale zase to žere, takže vyčisti volnoběhy a pak je nastav, aby sytič vypínal...

Šroub na bohatost mám odskoušený na 2-3 otáčky od úplného zašroubování a pak otočím šroubem volnoběhu (u lanka plynu) a nastavím 850ot(min

no to je taky možnost že nepřipojil kostru... ale jelo by to vubec i na ten sytič? ještě jsem to nezkoušel co to dělá bez zapojeneho ventilu

gumidek*

Sytič volnoběh obchází, takže bez elektriky jde jezdit na sytič a pak se ohřeje a jak není auto pod plynem, tak zdechne. I plynový pedál odpojovač volnoběhu a jeho kanály obchází.

jeycob
hodnocení

Ukostřený to je určitě.
Volnoběh mám teďka podle otáčkoměru na 1500, ale podle zvuku to vidím tak na 1000. Když jsem to podle otáčkoměru hodil na 850, bylo to skoro na chcípnutí. Následně jsem zkoušel odpojovat vodiče od karburátoru a začal jsem odpojovačem volnoběhu. Když jsem ho odpojil, tak to z těch 1500 spadlo na nějakejch 500 a začlo takový to chcípání, ale karbec si hnedka sám přidal, zase to začlo chcípat, tak si zase trošku přidal a takhle dokola, ručička lítala okolo 500 +/- 100. Zapojil jsem opět odpojovač a zase tam skočilo těch 1500. Červík na stupňovitý vačce se nedotýkal ani jednoho zubu.

jeycob
hodnocení

Nebyl by někde nějaký návod na seřizení karburátoru? Sytič atp.? Nikde nic nemůžu najít, Andrta sice mám, ale když to čtu, tak jsem z toho akorát zmatenej.

gumidek*

V andrtovi jevše a na uložto je v pdf návod na repasi karbecu (možná ti teče a je moc bohatá směs, pak nejde seřídit). V andrtovi je i seznam závad. Karbec začíná na straně 120

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]