Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Maximální napětí autobaterie

Od: angelo* odpovědí: 27 změna:

Zdravím, koupil jsem si tu kouzelnou nabíječku v Lidlu. Včera jsem s ní zkoušel nabít baterku v BMW přes motorový prostor (baterka je v kufru), nebyla nějak extra vybitá, ale chtěl jsem jí vyzkoušet :) . Večer jsem jí vypnul, protože jsem se bál jí tam nechat přes noc. Ráno jsem šel změřit baterii a měla 12,9 V a přitom nabíječka se večer ještě nepřepla do udržovacího režimu.

Jaké může být maximální napětí autobaterie, než se zničí? Můžu bez obav nechat tu nabíječku ještě nabíjet, než sama ohlásí, že je baterka nabitá?

Varta Blue Dynamic 95Ah.

Předem děkuju za všechny rady a názory.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar mikihans

Nabíječka sama přepne po nabití baterky, takže vůbec nemusíš mít strach nechat jí tam přes noc ;)

Konečné nabíjecí napětí je 14,4V při normálním režimu a 14,7V při "zimním". Po odpojení lehce klesá napětí na baterce (pokud je bez zátěže) a nabitá má kolem těch 12,9V, takže je baterie prakticky nabitá :)

doplněno 02.02.13 19:37:

jinak řečeno konečné nabíjecí napětí je jiné, než napětí naprázdno nabité baterie. U Vás je vše v pořádku :)

 

au1
hodnocení

0x

já mám dojem,že tam nejde ani tak o napětí, jako spíš o proud, jakej dokáže baterka ještě dát. I baterie, která je KO, může ukazovat 12V. Ale jak to je přesně nevím, místní rádcové to jistě objasní lépe :D

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

jo nech to nabijet nez ohlasi ze je nabita , ono tam je take o pokles napeti pri zatezi

 

angelo*
hodnocení

Díky za rychlou odpověď *palec*

Budu jí teda věřit a nechám jí příště připojenou dýl.

Ještě se chci zeptat, od jaké teploty doporučujete dávat ten zimní režim? V garáži mam tak 5 °C

Díky

gumidek*

Já ten zimní režim dávám u autobaterek furt. Jde o to, že nabíječka valí do 14,7V a plným proudem 4A a pak pokračuje ke konci 700mA a pak se sama přepne a svítí zeleně a sama se odpojí od baterky.

 

technoman*
hodnocení

0x

ta zabíječka z lídlu dává asi 3,6 A, vy máte baterii 95 Ah, kterou můžete krmit proudem až 9,5 A, takže než se tímhle proudem nabije na plnou kapacitu bude trvat hóóódně dlouho...To je jako byste stolitrový sud plnil kýblem anebo hrnkem...

 

angelo*
hodnocení

Díky, jo jo, vim, že se to bude nabíjet dýl. Ale zase byla celkem nabitá, okolo 12,2 V.

technoman*

Ta nabíječka se po dosažení napětí 14,4V (* =14,7) na baterii přepne na udržovací nabíjení v rozmezí asi 12,7 - 14,4 V. Pokud ještě baterie nedosáhla napětí 14,4 (*=14,7V), tak není nabitá.

angelo*
hodnocení

Tím chceš říct, že baterka v klidu může mít i těch 14,4 V?

gumidek*

V klidu by měla mít mezi 12.6V -12.8V. Těsně po nabití asi 13V a při konci nabíjení, když nabíječka běží i 14.6V

doplněno 02.02.13 20:38:

A napětí by nemělo trvale klesnout na 10,5V a méně, jinak dochází k sulfaci desek a nevratnému zničení aktivní plochy (snížení kapacity ... skrz to zmenšení plochy desek).

doplněno 02.02.13 20:39:

Píšu trvale, protože krátkodobě se to tam přehoupne při velkém odběru (startování startérem a několik ampér).

dericcaster*

12,2 V není rozhodně nabitý akumulátor. U olověného akumulátoru je rozdíl napětí u nabitého a u vybitého pouhý 1 V. Plně nabitý odpojenýolověný akumulátor by měl mít napětí 12,6 - 12,8 V, vybitý má pak jen 11,8 - 12 V.

 

angelo*
hodnocení

Ještě abych si to ujasnil. Při připojení spotřebiče na olověný akumulátor napětí stoupne nebo klesne? Já měl vždy za to, že klesne.

samozřejmě klesne :)

 

angelo*
hodnocení

Tak děkuju za všechny rady. Příště se teda odhodlám a nechám jí dokončit nabíjení a běda, jestli budu mít desky zapíchaný ve víku kufru a všude rozlitej elektrolyt *cert**smich* .

technoman*

Tohle se ti stane když odpojíš dřív krokodýly z baterie než nabíječku ze zásuvky.*smich*

angelo*
hodnocení

Kdepak, tahle je blbuvzdorná *smich*. Dokonce to tam ten borec v tom videu z Lidlu odpojí při nabíjení a nabíječka se jenom vypne *palec*

technoman*

Věříš elektrickým přístrojům z Lídlu?*andel*

snad se tu zase nerozběhne šílená diskuze o nabíječce z lídlu... ti co ji mají jsou spokojeni, včetně mě ;)

gumidek*

Opravdu je blbuvzdorná. Je tam relé. Odpojíš od sítě a relé spadne a odpojí kontakty od baterky, protože na vinutí relé nejde napětí ze sítě. Je to prostě nejlepší nabíječka!

doplněno 02.02.13 22:59:

;)

technoman*

No já jen že mám kámoše kterej pracuje ve firmě zabývající se recyklací elektrozařízení, mají mimo jiné smlouvu s Lídlem a ještě pár obchoďáky, pro které zpracovávají zmetkové zboží z reklamací. Několikrát jsem ho tam navštívil, nějaké ty malé přístroje a spotřebiče jsem tam "prozkoumal" a viděl jsem že je to jaksi konstrukčně dost bída...*blee*. například elektrický brousek na nože - jen motorek jak z kazeťáku, hřídelka zalepená (protáčela se) do plastové hřídele který měl ložiska z gumového O-kroužku namatlaného vazelínou.!, brusný kotouč přišroubovaný samořezným šroubkem tak pr.1,5 mm..., nebo kompresor na auto - žádná ložiska na klice, hliníkové ozubené kolo, píst s vůlí 1 mm těsněný O-kroužkem, válec jen kus trubky s otřepy,...*blee*, úsporky, než se to nažhaví to trvá 5 minut a světlo jak v márnici, vrtačka - no co budu psát...*blee*.

Takže k noname a unknown věcem z obchoďáku jaksi nemám zrovna důvěru...

gumidek*
Tohle je uvnitř té nabíječky:
poradte.cz/...
doplněno 02.02.13 23:38: svojí jsem ještě nerozebíral, takže detailnější fotky nemám. Ale jsem spojkojen jak Miki, takže opo tom nepátrám...
doplněno 02.02.13 23:38: oprava: potom
technoman*

Z tý fotky se pozná h... zajímaly by mě součástky a svojí rozebírat nebudu, je v záruce a zaplombovaná. Mám od Ježíska tuhle

Maximální napětí autobaterie

jasně, tohle už je jiná liga s více funkcemi a rozhodně vymakanější, ale je taky 4x dražší.

Pro běžné nabíjení plně dostačuje ta nabíječka z LIDLu, hlavně ji člověk zapojí a nemusí se starat, je skladná, lehká, levná, funkční :)

 

janmega*

Starám se o 6 aut, 5 motocyklů, mám 7 nabíječek, ale prakticky používám jen tu od Lidla kterou jsem tam koupil asi před pěti lety.

Tak ať poraděnkové nepomlouvají, když nic neví.

Čau Honza.

zabu

gumidek: No moc toho na těch fotkách vidět není. Co je vidět: spinaný zdroj s regulací pravděpodobně procesorem - na té hořeni fotce je vidět šváb, který by mohl být procesor. Taky jsou ale vidět kondy do 85°C, tam, kde bych očekával lowESR elyty. Stějně jako ten velký elyt těsně vedle chladiče nesvědčí zrovna o špičkové konstruktérské práci. Stejně tak provedení vstupních filtrů mě připadá dost nedostatečné. Součástky politý a fixovaný Tafixem, jasnej TW.

9p9gygozyr

Známému jsem opravoval tuto nabíječku. Zde na fotkách je vidět jen jedna strana plošného spoje a to spínaný zdroj. Na druhé straně je řízení, které je celé SMD technologií. Elektrolyty ve zdroji jsem u té mé rozebrané viděl na 105°C ale jestli byly nízkoimpedanční netuším.To jsem neřešil.

Kvalitu provedení a součástek hodnotím při ceně 500Kč jako více než dobrou.

 

technoman*
hodnocení

0x

hele ty poraděnko, kdysi jsem postavil známým a příbuzným čtyři nabíječky, všechny fungují spolehlivě dodnes. Další mám od kámoše, je to profi výrobek pro ČSD na malé baterie (možnost nabíjet Pb i NiCd články!), další profi kdysi vypůjčil (na dobu neurčitou);) z práce (výrobce OPP Brno) a teď jsem dostal pod stromek tenhle automat (který si teda chci nechat a ty ostatní chci prodat nebo použít jinak).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak nabít autobaterii

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]