Nejste přihlášen/a.
Zdravím, koupil jsem si tu kouzelnou nabíječku v Lidlu. Včera jsem s ní zkoušel nabít baterku v BMW přes motorový prostor (baterka je v kufru), nebyla nějak extra vybitá, ale chtěl jsem jí vyzkoušet . Večer jsem jí vypnul, protože jsem se bál jí tam nechat přes noc. Ráno jsem šel změřit baterii a měla 12,9 V a přitom nabíječka se večer ještě nepřepla do udržovacího režimu.
Jaké může být maximální napětí autobaterie, než se zničí? Můžu bez obav nechat tu nabíječku ještě nabíjet, než sama ohlásí, že je baterka nabitá?
Varta Blue Dynamic 95Ah.
Předem děkuju za všechny rady a názory.
Nabíječka sama přepne po nabití baterky, takže vůbec nemusíš mít strach nechat jí tam přes noc
Konečné nabíjecí napětí je 14,4V při normálním režimu a 14,7V při "zimním". Po odpojení lehce klesá napětí na baterce (pokud je bez zátěže) a nabitá má kolem těch 12,9V, takže je baterie prakticky nabitá
jinak řečeno konečné nabíjecí napětí je jiné, než napětí naprázdno nabité baterie. U Vás je vše v pořádku
Díky za rychlou odpověď
Budu jí teda věřit a nechám jí příště připojenou dýl.
Ještě se chci zeptat, od jaké teploty doporučujete dávat ten zimní režim? V garáži mam tak 5 °C
Díky
Ta nabíječka se po dosažení napětí 14,4V (* =14,7) na baterii přepne na udržovací nabíjení v rozmezí asi 12,7 - 14,4 V. Pokud ještě baterie nedosáhla napětí 14,4 (*=14,7V), tak není nabitá.
V klidu by měla mít mezi 12.6V -12.8V. Těsně po nabití asi 13V a při konci nabíjení, když nabíječka běží i 14.6V
doplněno 02.02.13 20:38:A napětí by nemělo trvale klesnout na 10,5V a méně, jinak dochází k sulfaci desek a nevratnému zničení aktivní plochy (snížení kapacity ... skrz to zmenšení plochy desek).
doplněno 02.02.13 20:39:Píšu trvale, protože krátkodobě se to tam přehoupne při velkém odběru (startování startérem a několik ampér).
Tak děkuju za všechny rady. Příště se teda odhodlám a nechám jí dokončit nabíjení a běda, jestli budu mít desky zapíchaný ve víku kufru a všude rozlitej elektrolyt .
Kdepak, tahle je blbuvzdorná . Dokonce to tam ten borec v tom videu z Lidlu odpojí při nabíjení a nabíječka se jenom vypne
snad se tu zase nerozběhne šílená diskuze o nabíječce z lídlu... ti co ji mají jsou spokojeni, včetně mě
Opravdu je blbuvzdorná. Je tam relé. Odpojíš od sítě a relé spadne a odpojí kontakty od baterky, protože na vinutí relé nejde napětí ze sítě. Je to prostě nejlepší nabíječka!
doplněno 02.02.13 22:59: No já jen že mám kámoše kterej pracuje ve firmě zabývající se recyklací elektrozařízení, mají mimo jiné smlouvu s Lídlem a ještě pár obchoďáky, pro které zpracovávají zmetkové zboží z reklamací. Několikrát jsem ho tam navštívil, nějaké ty malé přístroje a spotřebiče jsem tam "prozkoumal" a viděl jsem že je to jaksi konstrukčně dost bída.... například elektrický brousek na nože - jen motorek jak z kazeťáku, hřídelka zalepená (protáčela se) do plastové hřídele který měl ložiska z gumového O-kroužku namatlaného vazelínou.!, brusný kotouč přišroubovaný samořezným šroubkem tak pr.1,5 mm..., nebo kompresor na auto - žádná ložiska na klice, hliníkové ozubené kolo, píst s vůlí 1 mm těsněný O-kroužkem, válec jen kus trubky s otřepy,...
, úsporky, než se to nažhaví to trvá 5 minut a světlo jak v márnici, vrtačka - no co budu psát...
.
Takže k noname a unknown věcem z obchoďáku jaksi nemám zrovna důvěru...
Z tý fotky se pozná h... zajímaly by mě součástky a svojí rozebírat nebudu, je v záruce a zaplombovaná. Mám od Ježíska tuhle
jasně, tohle už je jiná liga s více funkcemi a rozhodně vymakanější, ale je taky 4x dražší.
Pro běžné nabíjení plně dostačuje ta nabíječka z LIDLu, hlavně ji člověk zapojí a nemusí se starat, je skladná, lehká, levná, funkční
Starám se o 6 aut, 5 motocyklů, mám 7 nabíječek, ale prakticky používám jen tu od Lidla kterou jsem tam koupil asi před pěti lety.
Tak ať poraděnkové nepomlouvají, když nic neví.
Čau Honza.
gumidek: No moc toho na těch fotkách vidět není. Co je vidět: spinaný zdroj s regulací pravděpodobně procesorem - na té hořeni fotce je vidět šváb, který by mohl být procesor. Taky jsou ale vidět kondy do 85°C, tam, kde bych očekával lowESR elyty. Stějně jako ten velký elyt těsně vedle chladiče nesvědčí zrovna o špičkové konstruktérské práci. Stejně tak provedení vstupních filtrů mě připadá dost nedostatečné. Součástky politý a fixovaný Tafixem, jasnej TW.
Známému jsem opravoval tuto nabíječku. Zde na fotkách je vidět jen jedna strana plošného spoje a to spínaný zdroj. Na druhé straně je řízení, které je celé SMD technologií. Elektrolyty ve zdroji jsem u té mé rozebrané viděl na 105°C ale jestli byly nízkoimpedanční netuším.To jsem neřešil.
Kvalitu provedení a součástek hodnotím při ceně 500Kč jako více než dobrou.
hele ty poraděnko, kdysi jsem postavil známým a příbuzným čtyři nabíječky, všechny fungují spolehlivě dodnes. Další mám od kámoše, je to profi výrobek pro ČSD na malé baterie (možnost nabíjet Pb i NiCd články!), další profi kdysi vypůjčil (na dobu neurčitou) z práce (výrobce OPP Brno) a teď jsem dostal pod stromek tenhle automat (který si teda chci nechat a ty ostatní chci prodat nebo použít jinak).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.