Autonabíječka LIDL

Od: Datum: 07.10.12 15:39 odpovědí: 58 změna: 24.02.13 20:13

Zdravím rádcové,

nejedná se sice o otázku, ale v této diskuzi Auto-Moto bude přínosnější. Všimnul jsem si, že je opět od čtvrtka v Lidlu k dostání nabíječka autobaterií. Nepsal bych to sem, kdybych s ní nebyl nadmíru spokojen. Koupil jsem jí minulý rok (šedo modrá krabička s nápisem "Ultimate Speed") a všem moc doporučuji. Protože jezdím krátké trasy, tak v zimě ji připojuji na autobaterku tak 1x za týden a nemám problém se startováním. Baterka pořád v kondici a to už má 6 let.

za stejnou cenu se dá narychlo koupit obyč nabíječka, což je jen zdroj proudu a musí se hlídat. Tahle je automatická a zvládá i nabíjení PB gelových akumulátorků + se umí přepnout do udržovacího režimu a nemusí se hlídat.

http://www.lidl.cz/cps/rde/xc…idl_cz/hs.xsl/index_27755.htm

video:

http://www.motorkari.cz/video…eni/nabijecka-lidl-31715.html

fakt je to dobrá investice a stojí za zvážení.;)

doplněno 07.10.12 17:06:

Typ je: ULG 3.8 A1 *placni*

doplněno 07.10.12 17:44:

Návod:

http://sk.scribd.com/doc/43848620/Car-Charger


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: catwalk
Datum: 07.10.12 15:56

Nikde nevidím parametr jaký nabíjecí proud je schopna nabíječka dodat. To by měl být jeden ze základních param. Máte prosím na krabici nebo v návodu parametr nabíjecí proud? "ultimate speed" si totiž může na krabičku napsat kdokoli.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 16:53

Proudy jsou 3. Jeden je jen 800mA (0,8A) a je pro nabíjení malých akumulátorů v motorkách nebo geláků. Velkou baterku do auta dobíjí takto i dva dny *smich*. Další je 3,8A a ten nabije baterku, která nestartuje asi za 10 - 15 hodin dle jejího stavu a kapacity. Další proud nepíší, ale je to ten na tom režimu s vločkou a ten jsem naměřil kolem 4,0A.

Když jsem měl zapojený při nabíjení ampérmetr, tak nabíječka jela na zvoleném režimu 3,8 a pak při dosažení napětí asi 14V přepnula na řežim 0,8A napětí začalo klesat a pokračovala v tomto režimu opět do 14V, kde pak přestala a odpojila nabíjení a rozsvítila zelenou kontrolku, že je hotová.

Takže sice nemá 6 a více ampér, ale taky při nabíjení není nutné demontovat víčka a dá se nabíjet i doma (při nabíjení netvoří tolik plynu aby šel cítit). Ke konci je i při přiložení ucha na baterku slyšet šumění a bublání.

Jinak příkon je 60W, krytí IP65

Od: michelin18
Datum: 24.02.13 19:59

Ahoj borci, mám problém, vlastním také tuhle autonábíječku ale shořel mi ve spodní části desky plošných spojů integrovaný obvod tak že z něj nemohu nic přečíst. Kdo by ji rozdělal a nahlásil mi číslo integrovaného obvodu? Děkuji moc budu rád napište mi na mail michelin18@seznam.cz

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.13 20:13
avatar

jestli se jedná o tento (jiný jsem tam nenašel), tak je to HT46R52A

doplněno 24.02.13 20:15:

Io

Ohodnoceno: 2x
 

 

Od: olaf71*
Datum: 07.10.12 15:57

také jí mám cca. 2 roky, ale ještě jsem jí nepoužil

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 15:59

jak dlouho bych nabijel baterii 60 Ah v aute pokud by byla vibitá že by neutáhla ani světla? jen varovky.. mám nějakou nabiječku za 399 kč Z tesca mam ji rok a pul a vždy mi ukazovala stav baterie sice analogove ale ukazovala, a nabití probehlo za 14 hodin s tohoto stavu, ale nevím jestli měla tu udržovací funkci, ale možná jo protože sem to nechal na nabiječce 2,5 dne anic se nestalo ;) má svoji pojistky který při přepolovaní nebo přetížení praskne 7.5 stejna jako v autě
nic mene uvažuji o koupi už jen z duvodu toho že je poloviční velikosti než co mam ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: itan71*
Datum: 07.10.12 16:24

Mám na 2 pojistky 7.5 ABSAAR a drží cca 7let a nato že měla už nejednou lítací den je v plastu už nejednou lepená tak jede dál ale 14hod.mi nenabíjí stačí mi ji dát večer na baterku a ráno sundám a v poho

Momentálně si ji nekoupím nechce se mi vyhazovat peníze ale jinak dobrej typ

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 16:32

mluvil jsem o uplnem nabití já abych nastartoval mi stačí taky cca 4 - 5 hodin a mam na tejden klid ale když ji nabiju uplne tak mam klid 3 tejdny až měsíc ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 17:03

K tomu, aby jsi nastartoval (Felda startér 1kW a motor 1.3 baterka 69AH) stačí asi ty 3-4 hodiny. Pak si to převezme alternátor, ale je lepší jí zapnout bez obav přes noc a je to *frajer*.

Když příjdu k autu ráno, tak ji znovu přepnu na nabíjení, ona začne zase pouštět proudy 3,8 a do minuty 0,8 a pak přestane a baterka je nabouchaná ;)

Datum: 07.10.12 16:57

Je tam vratná tepelná pojistka proti přetížení. Díky krytí IP65 z venku nejsou žádné držáky automobilových nožových pojistek ani jiné výstupy (viz video)

Od: itan71*
Datum: 07.10.12 16:25

@gumidek dobrý typ *palec*škoda že Tě nemůžu hodnotit tak aspoň*palec**palec**palec*

doplněno 08.10.12 20:48:

*palec**andel* DĚKUJI ZA HODNOCENÍ*ua**tuc*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nu*
Datum: 07.10.12 16:39

nikdy jsem jí v Lidlu neviděl, jinak bych jí také koupil..asi ta mají pokaždé jen 2-3 kousky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 16:44

Loni jsem jich v Olomouci viděl 6. Jdou jim na dračku ;).

doplněno 07.10.12 16:58:

NU: Běž tam ráno ve čtvrtek při otevíračce a budou ;)

Datum: 07.10.12 16:58
avatar

Díky za info *palec*. Mám jejího předchůdce, skoro totožného už několik let. Mikroprocesorem řízená, při napětí blízko maxima snižuje nabíjecí proud. Vhodná pro uzavřené baterie, gelovky... Nehřeje

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 17:13
avatar

Jj, díky za tip. V lidlu mají občas dobré věci. Naposledy, jak měli věci pro vzduch, tak jsem koupil pneumatický rázový utahovák Parkside. V krabici i s nejpoužívanějšími ořechy a maznicí. Jen za 799. To bych za tu cenu nesehnal ani na internetu. Má točivý moment sice jen 310 Nm ale i tak to stačí. Za tu cenu dobrý. *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: thomas100*
Datum: 07.10.12 17:22

Lidl se mi v tomhle sortimentu, který nabízí opravdu líbí. Nabíječku mám tuhle taky, tuším že jsem ji tam koupil někdy na jaře. Kupoval jsem ji tam předposlední den akce a ještě kupodivu měli. Záleží, kde se prodejna nachází, apod. . V Olomouci brávám na Velkomoravské.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.12 17:30

Já na Pavlovičkách u T.S Bohemia směr Šternberk,ZOO Olomouc,Samotišky

Datum: 07.10.12 17:45

Přikládám i návod pro prostudování ;):

http://sk.scribd.com/doc/43848620/Car-Charger

Datum: 08.10.12 13:43
avatar

Připojuji se, už ji mám asi tři roky a funguje ke všeobecné spokojenosti.

Když se mi jednou ráno nepodařilo nastartovat, stačila hodinka na téhle nabíječce a odjel jsem.

Za ty peníze je to dobrá investice, nějaký měřák tam vůbec není potřeba.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.10.12 20:52
avatar

Taky mám přesně tuhle a z LIDLu a je naprostu skvělá! :) a to už několik let poctivě slouží.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: itan71*
Datum: 08.10.12 20:59

V nouzi poznáš přítele když jsou doma dvě auta a startovací kabely jinak nabíječka je nabíječka

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.13 22:23

Zákon schvalnosti je když ti v dobu petřebnou nejede ani jednou auto :D Taky mám dvě auta a tohle se mi stalo..

doplněno 24.01.13 22:24:

Oprava: jedno

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buky*
Datum: 09.12.12 08:56

Pane bože, zázraky z LIDLU, kdo tomu nevěří ať tam běží. Za pár kaček tam maj nářadí, nabíječky, vrtačky...,špičkový kvality za zlomek ceny těch" zlodějů", co chtěj za kvalitu peníze! To se nedivím, že se lidlu říká LOPATAMARKET!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 09.12.12 09:59
avatar

Nechci se Lidlu zastávat, obecně nemám tyto markety rád, kdysi jsem koupil tam ale koupil DVD videorekordér, v dobách kdy byly na začátku své éry a v normálních obchodech stály majlant a funguje perfektně dodnes.

Ostatně, dnes i ti "kvalitní" výrobci si nechávají dělat nářadí někde v Asii. A zrovna nabiječky bych se nebál. Ostatně, prodával jsem nabiječky Bosch a ty zrovna odcházely, jedna i v mé dílně. Teď je moje hlavní nabíječka italská Accumate a kdovi kde je ve skutečnosti dělaná.

A když si člověk koupí třeba vercajk staré znamé české značky Eta, je vyráběná v Číne. Jen díky známé značce, násobně dražší než nějaké méně známé.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 14:25

Dobrý den,nechci zakládat nové téma, tak se zkusím zeptat tady, měl bych jednu otázečku, jak je to u té nabíječky z Lidlu, jaké máte prosím zkušenosti s tím kdybych tuto konkrétní autonabíječku připojil na autobaterii kterou jsem od auta neodpojil, nebo musím autobaterii odpojit od svorek auta a pak teprve připojit nabíječku? A kdybych nechtěl pokaždé sundávat svorky od auta tak bych se měl raději poohlédnout po autonabíječce kterou je možno připojovat i na baterku kterou jsem nechal připojenou k autu tedy která to má uvedenou v návodu, či parametrech? Děkuji za odpovědi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 17.01.13 14:33

Snad kazda nabijecka autobaterie lze pripojit na baterii bez odpojeni svorek od auta (pokud se lze "mechanicky" svorkami nejak rozumne chytyt i pripojene baterie).

Vyrobce to asi urcite doporucovat nebude (bezpecnostni pokyny). Obecne (z hlediska bezpecnosti) by se baterie mela nabijet v dobre vetrane mistnosti bez horlavin a vzdy pod dozorem. Praxe je trochu jina.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 14:36

Normálně ji připoj v autě na zapojenou autobaterku do palubní sítě.

Pokud ti nevadí delší čas nabíjení (část proudu z nabíječky jde pro napájení pamětí,centrálu,alarmu,...) a fakt, že ke konci nabíjení baterky šumí (plynuje) a ty páry narušují lak nad baterkou (rantl pod stěrači neo kapota).

Pro jednou se nic nestane. Buď bez obav, ale je i lepší nabíjet akumulátor v teple a né v mrazu...

Jinak se nezničí nic.

Datum: 17.01.13 15:22
avatar

Pokud máš auto v garáži,nebo aspoň v uzamčeném přístřešku,není důvod vymontovávat baterii z auta.Ale také nedoporučuji nabíjení přes "zapalovač",nejvýše jen udržovací proud při delším nepoužívání auta.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 15:48

Děkuji za odpovědi. O nabíjení baterie přes zapalovač jsem neuvažoval, jde mi čistě o to abych nemusel pokaždé odpojovat baterii od (palubní sítě) svorek auta, ale mohl nabiječku opakovaně připojit na baterku, která je připojená ve svorkách auta (do palubní sítě).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 21:53
avatar

Nemám auto v garáži, ani v uzamčeném přistřešku - auto stojí před barákem, nevymontovávám baterii a nabíjím auta přes zapalovač. Činím takto už přes 25let, vyzkoušeno na široké škále aut. Při použití proudu okolo 5A není absolutně žádný problém. Ani k němu není důvod, ten proud je jen zlomkem toho, co do akumulátoru dokáže rvát alternátor.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.01.13 15:39
avatar

Nechci do Tebe rýpat gumidku,ale kolik máš slíbeno od Lidlu za tuto reklamu?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 15:42
avatar

Já s Gumídkem musím souhlasit, mám tuto nabíječku už pár let a za ty prachy je bezkonkurenční :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.01.13 16:20
avatar

přiznávám,že za to pětikilčo,nebo kolik to byla,jsem do ní skočil taky,a na ty couračky po horách,kdy se baterie prostě nemá šanci dobíjet,jí tak 1x za 14 dní nacvaknu a bez problémů-zkoušel jsem i "death" baterii a Lídlovka jí rozdýchala-takže zkušenost pozitivní...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 18:00

Nic *frajer*.

Takovouhle nabíječku by měl mít doma každý, kdo má auto. Nabíječek je mnoho, ale tuhle zvládne i laik a o ceně ani nemluvím. A těch funkcí... :)

Nejde ani tak o reklamu jako spíš o uvědomění lidí, že baterka se nenosí na nabíječku do servisu i když to někteří dělají. Prachy se dají ušetřit na něco jiného a zrovna tak čas strávený nošením baterky někam.

Tak nějak nad tím přemýšlím, že za chvíli do servisu budeme jezdit k vůli tomu, že nám dochází palivo a chceme po někom natankovat.

Datum: 17.01.13 23:27

Taky jsem ji před asi třema měsíci zakoupil v Lídlu měly jich tam plnou paletu myslym že není až tak špatná já zatím do dnešního dne spokojen

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.01.13 10:53

Zdravím rádcové,

tak jí tu máme zas *smich*. Od čtvrtka 24.ledna :). A že se bude hodit, jak jsou ty mrazy *hi*.

http://www.lidl.cz/cps/rde/xc…offerdate.htm?offerdate=30117

Datum: 24.01.13 20:21
avatar

Dnes jsem ráno tuto nabíječku koupil.Doma jsem autobaterii 12V 40Ah vybil pomocí žárovky 12V H4 až žárovka žhavila. Zapojil jsem nabíječku a ejhle přepla se na napětí 6V a dál nereagovala.Po 10 minutách se rosvítila zelená dioda baterie nabitá. Nešlo nic jiného nastavit. Nechal jsem baterii v klidu asi hodinu pak znovu připojil a už přepla na 12V inpulzní dobíjení po 20 minutách přepla na dobíjení. Dobíjí už 3 hodiny 3.6A je chladná.Mám v okruhu zapojen ampermetr. To impulzní nabíjení se nedalo změřit. Muj názor Malá skladná v autě na dovolenou pro případ nějakého vybiti autobaterie 40Ah vhodná Pro víc AH musí každý posoudít sám při nabíjecím proudu 3.6A kolik hodin...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.13 21:18

Baterka se nevybíjí, až žhaví žárovka (to jest na těch 6V a méně). Pak je to normální stav. Kontrolka nabíjení bliká červeně po dobu dosažení 10V. Pak červeně svítí a po dosažení 14,5V (tak nějak, už nevím) přeblikne na zelenou hned vedle.

Baterka se nesmí vybíjet pod 10,5V, jinak dochází k sulfaci desek.

doplněno 24.01.13 22:11:

;)

doplněno 24.01.13 22:38:

Jirko, to je k vůli Pb gelovým akumulátorům. Nech si tam ten ampérmetr. Nabíječka jede na 3.6A do prvního šumění a pak přepne na 0,7A. Poklesne trochu napětí a nabíječka valí dál do plného nabití.

Datum: 24.01.13 22:08
avatar

Tuto baterii nepoužívám je z bouraného auta jen mi ji bylo líto vyhodit a tak ji mám na pokusy. Simuloval jsem nezhasnuté světla Zapomenout vypnout u starších automobilu. Mam nové kde je na to pamatováno a světla se automaticky při vypnutém motoru zhasnou po několika minutách.

doplněno 24.01.13 22:20:

Je zajímavé že skoro po pěti hodinách baterie nešumí,což při nabíječce diodove bez regulace při 3.8 A baterie šumí,bublinky.Žárovku už rozsvítí naplno.

doplněno 25.01.13 12:10:

O půl noci jsem usnul a ráno nabíječka svítila zeleně Nabito. Děkuji všem za zajímavou diskusi Zaráži mne akorát cena. Nabíječky tohoto typu se pohybují přes 1000kč

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.13 12:51

Někde na internetu byla diskuze, že v této nabíječce jsou střeva z nabíječek právě v cenách kolem 1500,-Kč, jen obal je jiný.

doplněno 25.01.13 12:56:

http://www.mitsubishiclub.cz/…dobijeni-aku-na-vozidle-90617

Tronic 4 je předchůdce dnešní ULG (obě Lídl). Vychází ze značkové C-Tek

doplněno 25.01.13 13:47:

@buky : :D časem pochopíš spoustu věcí, až budeš starší...

doplněno 25.01.13 13:54:

I za málo peněz dostaneš hodně muziky, jen musíš vědět jak na to.

Memorovat zažitý kec umí každý. Většina těchto lidí se dál v byznyse nedostane.

Od: buky*
Datum: 25.01.13 13:38

To, že tu ukazuješ fotky střev těch nabíječek a že jsou principielně shodné neznamená, že to platí i pro jejich vlastnosti. To je stejné jako porovnávat auto za 500tisíc s autem za 1500000tisíc a tvrdit že je to stejné jen proto, že se dotoho vejde taky 5 lidí, taky to má 500litrů kufr, motor vepředu a 4kola, metalickej lak a elektrický okna.Doveze tě to taky všude, ale jak? To je ta podstata věci. Řeči o platbách za značku šíří jen jedinci lakotní, nebo chudí.! Už naši předkové věděli a tak vzniklo přísloví "za málo peněz, málo muziky" a v dnešní době to platí dvojnásob.

doplněno 25.01.13 14:15:

V důchodu ještě nejsem, už jsem toho pochopil dost, hlavně tady a hlavu už mám taky šedivou. Já taky neměl peníze, tak vím jaký to je, když člověk je nucen kupovat pouze podle ceny. Taky jsem byl vnitřně naštvanej na ty druhý. Díky za poučení, já mám svoje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buky*
Datum: 25.01.13 14:08

Tak že podle tebe Chytří kupují levné spotřebiče,auta, oblečení, dovolené atd a ti Hloupí vyhazují prachy za ty drahé? Žij si dál ve svém světě favoritů, a felicií a nenič si nervy s lidmi, co jsou ochotni si něco připlatit za kvalitu, chcešli za nadstandard. Je to tvůj názor a tvá volba, já to respektuju, respektuj tu mou. A nech ostatní, ať si to přeberou.

doplněno 25.01.13 14:21:

To je zajímavý, jedno VW tu mám před sebou a má přední světla sleněný, to jsem blázen, a tady octavia laurin klement a taky skleňenky hmm...

doplněno 25.01.13 14:34:

A hele fabie 2002 bingo polykarbonát a nějaký neprůhledný, vypálený od slunce, a tady BMW rv.2000, a taky polykarbonát a krásně průhledný, po těch letech, že by to bylo tou cenou, ne to jen někdo vyhodil prachy za auto se stejnýma světlama!

doplněno 25.01.13 14:43:

Myslíš aerodynamiku? To jako, že se kamínky ostatním autům vyhnou? *smich*Ne tou to není, jsou prostě vypálený, to bys měl vědět, tohle je bolest prvních fabii. Bez komantáře.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.13 14:15

Když si chceš připlatit za kvalitu, tak do téhle diskuze jednoduše nelez a nepoučuj. Už název napovídá, že není pro tebe.

P.S.: Taky si připlácím za kvalitu, ale někde je to zbytečně předražené a přitom stejný výrobek stejně kvalitní. Mohl by jsi vědět, že né všechno, co je drahé, je i kvalitní. I ve značkové renomované restauraci s 5 hvězdičkami můžeš dostat střevní potíže...

Podívej se, kolik stojí součástky třeba na Ferrari a kolik na VW (třeba přední světlo). Proč je to tak drahé, když je to pořád ten samí plast, polykarbonátové plexi,... holt značka, která s kvalitou nemá nic společného (pokud srovnávám origo výrobky třeba z Mohelnice z Helly a výrobky Italů...)

Prober se, ale názor ti neberu, ten si klidně nech :D

doplněno 25.01.13 14:29:

Koukám, že jsi nic nepochopil, ale nedivím se.

doplněno 25.01.13 14:37:

Na to má vliv aerodynamita a obtékání vzduchu. Proto je Fabie tak doškrábaná.

doplněno 25.01.13 14:53:

Nemám potřebu se z někým hádat :)

Od: asd*
Datum: 25.01.13 15:00

To nic, to je jen potvrzení že značka není vždy záruka kvality - Škoda je značkový výrobce a origo světla do Fabky jsou drahé značkové zboží. Přitom levná náhrada je často lepší.

Ale může to být i tim, že světlo BMW bylo myté jen opatrně houbičkou a fabka leštěná suchým hadrem v zimě každý den

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 25.01.13 14:33

Buky, obecně máš pravdu že značkové zboží bývá kvalitní a kvalita se musí zaplatit, a že levné zboží jsou vyhozené peníze. Ale absolutní pravdu nemáš, znám celkem dost drahých značkových šmejdů i levných kvalitních výrobků. Tady je řeč o nabíječce z Lídlu a ta kvalitní je, v tomhle případě nemáš pravdu. Cena - na tohle zboží lákají zákazníky, natáhnou je do obchodu a tam kromě nabíječky koupí i další věci, obchod vydělá. Jde o velkou objednávku, takže dodavatel dodá hodně kusů s malou marží a celkový zisk má taky slušný.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.13 19:13
avatar

to buky - kup si co chceš. Pro ostatní - mám ji několik let, mikroproceorem řízená, blbuvdorná - nelze přepólovat. Nejde nastartovat při napětí aku pod přibližně 7V - považuje baterii za poškozenou. V tom případě počkat až se aku oživí po startování a nabíječka jde zapnout. Má vysokou účinnost, nehřeje, lze ji mít stále zapnutou k aku.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.01.13 23:09
avatar

z vlastní zkušenosti vím, že nabíječka sama přepne na 0,8A i u "měkkého" akumulátoru. Protože jde napětí rychle nahoru, nabíječka ho rozpozná jako akumulátor s malou kapacitou a nabíjí nižším proudem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dvdr5*
Datum: 22.01.13 20:55

taky mám a taky jsem spokojenej. mám jí hlavně na motorku ale ani na auto není k zahození

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kurkuu
Datum: 10.02.13 19:29

najde se tu někdo, kdo mi poradí? Když tuhle suprnabiječku zapojim na baterku 60Ah, delší dobu nepoužívanou co má 12,5V, začne nabijet, ale jen 0,8A a po několika minutách svítí, že je nabito. Připnu na 44Ah, to samé. Zapojim na 6V baterku co má 6,2V tak ukazuje hned, že je nabitá. Ale není. Je to normální?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.13 19:41

0,8 nabíječka používá jen u konce nabíjení nebo dobíjení.

Není nic jednodužšího, než baterku vybít na 11V třeba žárovkou a pak začít nabíjet a až pak dát vědět, co to dělá.

I dlouho nepoužívaná baterka, pokud se skladuje správně, se moc nevybije. Viz. prodejny baterií, která mají takových baterek několik set.

doplněno 10.02.13 20:17:

6ka je nabitá...

Baterce neškodí, když se vybije na 11V (limit je 10,5), jen pod podmínkou, že se po vybití začne co nejdříve to je možné nabíjet.

Stačí použít třeba žárovku H4 s povinné výbavy žárovek nebo něco jiného, co nepřesáhne desetinu kapacity:

44Ah baterka ... max vybíjecí proud 4,4A (limit)

doplněno 11.02.13 06:55:

@mikihans : Zkracuje to její životnost. Četl jsem to tuším v PDF Vše o akumulátorech (trvalé vybíjení). Tedy krátkodobý odběr třeba od startéru baterku nezničí.

Od: kurkuu
Datum: 10.02.13 19:57

Vybíjet baterku na takovou hodnotu mi pro ni nepříjde moc dobrý. Zkusit to můžu. Ale...copak 12,5V neni dost málo, aby to do ní pouštělo těch 3,8A? A proč mi to tu šestku vůbec nabijet nezačne?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.13 21:13
avatar

Nejsem elektrikář, takže nevysvětlím, jen popíšu nedívnou zkušenost. Kolega z práce řešil, jak nabít baterii z motocyklu (6V),kterou mu také nabíječka (nová) nechce nabíjet, protože je příliš vybitá. Vymýšleli jsem různá řešení - nějak (např. přes startovací kabely) motorku nastartovat a nechat baterku oživit pomocí alternátoru motorky na proud, aby to už nabíječka vzala. nakonec to vyřešil elegantně - nabíječku napojil na autobaterii z auta (takže ji dobíjel) a pomocí startovacích kabelů ji propojil s baterií z motorky. Jak dlouho to takhle nechal nevím, ale přišel spokojený, že se mu tak podařilo nabít i tu baterii z motorky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.13 21:56
avatar

Jen mi prosím vysvětli, proč bych neměl baterku vybíjet vyšším proudem než je 1/10 kapacity?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.13 09:34
avatar

mě se ta nabíječka pozdávala, ale ten nápis ULTIMATE SPEED mě odradil, v zásadě to znamená vysoká rychlost a to není pro nabíjení parametr, jež by mě ujistil ve správnosti koupě. Kdyby tam bylo optimal nebo něco podbného tak snad jo. Ikdyž jak to výrobcem je přesně myěleno nevím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.13 10:12
avatar

ultimate speed ale není "vlastnost" nabíječky, ale její výrobce, distributor či jakou roli to tam hraje. Od ultimate speed mám třeba i digitální měřič tlaku pneu a vzorku dezénu pneumatik, a rozhodně si na něj nestěžuju :)

doplněno 11.02.13 10:13:

a navíc, mám za to že LIDL prodává variantu TRONIC a ne Ultimate Speed, tedy aspoň já mám z Lidlu tuhle nabíječku TRONIC

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.13 10:37
avatar

Ok, dik, to jsem nevedel.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.13 18:40
avatar

Tato nabíječka dává maximální proud 4A Automobilové baterie začínají od 40Ah a doporučeno je nabíjet 0.1 kapacity akumulátoru.Tak že vyhovuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.13 20:47

Ultimate speed mám i hever z Lídlu a stejná kvalitka. Je super.

Lidl už troniky nedává a dáva tuhle, viz video nahoře (ULG)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.