Vule ventilu favorit

Od: Datum: 22.01.13 21:23 odpovědí: 8 změna: 23.01.13 15:22

nevíte někdo jestli vadí když chci seřizovat ventily že mám v garáži 10 stupňu?v knize sem četl že by mělo byt 20 plus minus 4 stupně. Když motor nastartuju a je studenej tak má větší kompresi než když je zahřátej, může na to mit vliv ventilová vůle? diiiky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olinlitomericko
Datum: 22.01.13 21:43

...tohle u Favorita nehraje až takovou roli-nastavoval jsem při 6°C vůle ventilů (železný tyčky-ne hliníkový tedy " zvedátka") a žádný velký rozdíl...klidně nastavuj.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.01.13 22:22

U favorita už není co zkazit a ta teplota je uplně jedno zda máš 10 nebo 20 stupnú v garáži seřizujou se bud u studeného motoru a nebo i u teplého akorát se mění vzdálenost mezi ventilem a vahadlem

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.13 09:06

U teplého motoru se nic neseřizuje! Je velká šance obrovské chyby, jak nerovnoměrně chládne tyčka,vačka,blok,ventil,vahadlo,...!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.13 09:11

Zkazit toho jde hodně, třeba zničit sedlo ventilu zaklepáváním (dlouhý chod ventilu) nebo ventil podpálit, když nedovírá a kolem něj usyknou horké plyny a on se neochladí dosednutím o sedlo a hlavu.

Pak je motor na vyhození, protože nový je lepší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.13 09:08

Tuším že Mach má v knižce, že se seřizuje na ocelové 0,20 při teplotě 5 - 20° a při bodech mrazu 0,25

Na hliníkové se seřizuje za všech teplot 0,25 (0 - 30°)

Neseřizuj za mrazu, jinak něco urveš, jak jsou šrouby promrzlé.

doplněno 23.01.13 09:09:

https://www.poradte.cz/auto-m…arane-ventily-felicie-13.html

doplněno 23.01.13 12:33:

Jen dodám, že je normální, když po nastartování a lehkém ohřátí začne motor klapat a po pár km zase ztiší. Je to výsledek správného nastavení a ten klapot na začátku je jen vliv nestejnoměrného prohřátí součástek.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 23.01.13 12:08

Pokud je kompresní tlak při studeném motoru ok. a při teplém se kompresní tlak znatelněji zmenší, může být příčinou i malá vůle ventilů. V tom případě součástky (zejména zvedací tyčinky ) se zahřátím prodlouží a tím nedovolí úplné uzavření ventilů pružinou ventilů.

Při zahřátém motoru je vždy kompresní tlak menší a to hlavně z důvodů zřídnutím teplého oleje, který tím méně plní těsnicí funkci pístů ve válci. Naměřený kompresní tlak při teplém motoru by měl ale odpovídat parametru uváděného výrobcem. miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepec*
Datum: 23.01.13 14:52

diky za rady :) .. ale ještě mam otazku ;) .. po internetu čtu že ve favorittech sou někde ocelovy(0,2 mm) tyčky a někde hlinikovy(0,25mm) .. jak poznam jaky tam mam ja? ( faval 135LXi - 1994)

Datum: 23.01.13 15:22

94ka je 100% stříkačka, tedy SPi (BMM - Bosch -MonoMontronic).

Ke z tišení chodu se do motorů 781.135/136 od roku 93 montují na sací ventily hliníkové tyčky. Viz obr. v odkazu ode mě poznáš, jak vypadají, ale měl by jsi vědět, které to jsou sací.

Pro jistotu:

V S S V V S S V (V..výfukový 0.20 S... sací 0.25)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.