Nejste přihlášen/a.
Zdravím,potřeboval bych radu,jak seřídit rozhárané ventily,tak jsem se do toho pustil seřizoval jsem pomocí spárových měrek podle návodu knížky,no ale ted zádrhel je v tom že když seřizuji poslední vrntil 4 stříhá seřizuji ventil 1,tak mi ten červík nejde otočit uplně nahoru tudiž to zdvihátko zůstává dule a nejde stím hnout,a ještě jsem udělal chybu když jsem měl seřizovat 2 ventil a stříhal mi 3 tak jsem seřizoval ten druhý takže jsem si to asi rozháral jak tohle spravit?Návody jsou na netu ale potřebuji vědět jak to dát dohromady když jsou ůplně rozhárané.
jak vytocit az nahoru, to ta felda ma 10 000 000km? nikdy jsem je neporeboval vytacet nahoru, serizujete prvni 2 ventily 1-2 kdyz vam na 4 valcy stihaja 7-8 ventil
doplněno 19.04.12 17:27:jina proc zacinat odznova kdyz se to nemusi delat kompletne , pokud potrebujete udelat prvni valec tak 4ty do strihu a udelejte ho
doplněno 19.04.12 17:28:jinak si asi v popisku pletete ventil a valec ze?
tak ještě jednou omlouvám se za špatný popis,když seřizuji 4 válec seřizují ventily 1.válce no a mě ten ventil ůplně vlevo ted nevím jestli je to sací nebo výfukový tak nejde seřídit,jakože nejde tam vložit měrka.
Jdi za někým,kdo tomu rozumí,evidentně na to nemáš buničinu.Nech si to udělat a už na to nikdy nehrab.
volne bejt nemuzou to by tak nesla seridit vule musi bejt napevno kdyz je tam merka a po vyndani merky je tam vule kterou tou merkou udelate
doplněno 19.04.12 18:52:jinak v manualu od skodovky pokud si dobre pamatuji bylo 0,15 pro saci a 0,2 pro vyfuk
no tak o to seřízení nejde to bych zvládl už jsem to dělal tedka po třetí,podle knížky ale nejde mi do hlavy proč u 1 a 3 válce nejde vložit mezi ventily výfukové měrka
Ventil nesmí být vahadlem slačen (otevřen). Pak tam ta měrka pod něj nejde. Správně seřízená je tehdy, kdy jde vytáhnou měrka trochu stuha.
Mohlo, akorát na ocelovém výfukovém neseřizuj nikdy 0,25mm. Vždy na ocelovém 0,20. A točit motorem ráčnou je nepohodlné a pro blby. Nejlepší je dát PP kolo na hever, dát 4 rychlost a točit celým kolem. Je to nejlepší a pohodlné a rychlé,
doplněno 19.04.12 23:53:0,20 seřizuj od +5 do +30 stupňů celsia
Čus Juro, já to nikdy neseřizoval u ventilů ve střihu, ale když byl nějaký úplně stlačen vahadlem (otevřen). Dle příručky jsem našel, že pokud je ten úplně stlačen (otevřen), tak se seřizuje jiný kousek vedle. Nejlepší je zvednout pravé přední kolo, zařadit 5 nebo 4 rychlost a při otáčení tím kolem sledovat střídání ventilů a seřizovat. Tady je odkaz na dobrou literaturu, podle které jsem to dělal.
Andrew Hamlin Jak na to Škoda Favorit
Hlavně dodržet vůli 0,25 na sacím hliníkovém a na ocelové 0,20mm
doplněno 19.04.12 21:03:úplně otevřený znamená, že je vahadlem stlačen dolů (tyčka vytažená nahoru a ventil slačen dolů)
Ano šak podle tohoto jsem to dělal,ale zastavil jsem se u toho.že nemůžu strčit měrku pod ventil prvního válce uplně vlevo a posledního ůplně vravo proč?
Provozem motoru (opotřebením) se ty vůle zmenšují až jsou na 0,00mm a pak dochází ke zničení (propálení ventilů). Proto se ventily musí po určitém náběhu km motoru seřizovat (po 15 000km).
doplněno 19.04.12 21:17:Jinak správně seřízený ventil se pozná tak, že ta správná měrka jde ztuha zasunout a vysunout a vahadlo se při stlačení střídavě na koncích houpá (o tu vůli) klape (jen v případě, že je ventil uzavřen a vačka přes tyčku na něj netlačí, jako při seřizování)
takže mám seřizovat,u 4 válce ventily1,u 2válce3,u1-4 a 3-2?
a když výfukový zavírá se rozumí že jde dolů?a sací otevírá jde nahoru?
Válce jsou číslované na hlavě motoru a to takto (zleva do prava - tak jak se čte) 1 - 4 - 2 - 3.
Na ně nekoukej a koukej na ventily, jak jsem ti dal ten útržek s knihy. Ventily si očísluj (ve svojí hlavě na krku) zleva do prava 1 až 8 a postupuj dle toho mého úryvku s knihy.
Ventil otvírá, pokud ho vahadlo stlačí dolů (ventil zmáčkne dolů,pružina ventilu je zmáčknutá), pak je otevřen.
Ventil je uzavřen, pokud jde pod něj dát měrku a netlačí na něj vahadlo.
Pokud tedy pro příklad odmontuješ vahadlovou soustavu a zbyde ti hlava bez tyček jen s ventily, tak jsou všechny uzavřeny (všechny tlačí pružina jednotlivých ventilů nahoru)
doplněno 19.04.12 21:36:od 4 minuty je k vidění OHC rozvod, kdy ventil stlačením otevírá vahadlo a na to vahadlo tlačí tyčka rozvodu.
Ok,ale víš co já jsem to ted dělal ůplně přesně podle tohoto návodu,a zase stejný problém pod ventil 1. válce na výfukovým vent.nemůžu strčit měrku,a motor jede ale ventily klepou jako pr..
ventily klepou kdyz maji velkou vuly tzn ze pokud to delas dobre tak by se ti tam merka vesla , problem je asi jinde a nebo to delas spatne. Pokud jsou natvrdo a nejde tam dat merka nemuzou klepat . Klepani zpusobuje mezera mezi vahadlem a ventilem a tyy pises ze tam neni
doplněno 19.04.12 22:18:leda ze by klepaly o pist protoze jsou otevrene porad
doplněno 19.04.12 22:26:v servisu ventily cca 300,- tak to radsi neres a rekni nekomu ze servisu v okoli at ti to slitne seridit
A je skutečně uzavřen (vysunut nahoru)? Pokud ten šroubek vyšroubuješ nahoru, tak už by se u uzavřeného ventilu neměl šroubek dotýkat tyčky a bude tam vůle jako pras...
Už fakt netuším, nejraději bych to viděl na foto
Neseřízený motor nestartuj ...
ne jen na chvíli abych zajel do garáže venku pršelo,ale ten zvuk je hrozný,tak ještě jednou,seřídil jsem to podle toho článku viz.příspěvek víše.no a u prvního válce nemůžu vsunout měrku,červík je moc nahoře,když ho šroubuju dule tak se hne kousek ale nejde tam měrka 0,20 co mám stím už dělat zítra musím jet pryč s tímto se nikde nedostanuA když ty vent.seřizuji držím se toho jak to nahoře střídá ,že výfukový jde nahoru a sací dolů,nebo naopak kde dělám chybu?
ne tyčky jsou v pohodě všechno se zdá být v poho, ale nemůžu se stím domluvit tak to skusím ještě jednou budu na 1 válci seřizovat ventily na 4 válci?
Tady je ještě foto mé hlavy, kde je vidět, že jde vahadlo při uvolnění šroubku na tyčku volně posunout a tyčku vytáhnout (měnil jsem tak sací tyčky za hliníkové).
Skus to nedělat, když střídají, ale když jsou úplně zavřeny a otevřeny, jak jsem psal, tedy po jednom.
Př.: 1. výfukový ventil 0,20 jde seřídit tehdy, pokud je úplně otevřený ventil č. 8 tedy ten poslední. Pak šroubováním červíka na vahadle 1. výfukového ventilu nastavíš tu vůli. Dotahováním červíka dolů se vůle zmenšuje, až zmizí a povolováním směrem nahoru se vůle zvětšuje, až je tak velká, že vypadne tyčka.
P.S.: Je ten červík v důlku té tyčky, tam kde má být, nebo je na okraji té tyčky?
Skontroluj tyčku a znovu jí usaď! Nastav, aby byl poslední ventil na kraji v pravo (8.) stisknut dolů a to úplně (tu hranici při otáčení poznáš, kdy se zase chce vracet zpět). Pak na 1. ventilu vyšroubuj červík nahoru (nepůjde vytáhnout úplně, je jištěn dole). Pak bude tyčka volná a půjde s ní pohybovat i do stran (měla by spadnout k boku stěny). Pak jde rukou po té vahadlové tyčce vahadlo odsunout do strany (mezi vahadly je pružina, která je tlačí od sebe), takže odsunutím tu pružinu zmáčkneš a tak se nad tyčkou objevý volný prostor a už nebrání její vysunutí ven (tyčce). Koukni jestli není ohnutá a při kutálení nešmajdá (není do luku).
ANO HURÁ! Ventil 8 musíš stlačit (otočením motorem) a až bude stlače dolů, tak se uvolní 1 ventil, který seřídíš. Na střídání a válce se vykašli a dělej to tak, jak jsem ti jsem dal ten přepis s knihy od Hamlina.
Dělá se to po jednom ventilu řádek po řádku, tak to na 100% seřídíš .
Jako další zase úplně stlačíš ventil 6, což je na motoru třetí z prava (ventily jsou očíslovány zleva do prava 1-2-3-4-5-6-7-8) a začneš seřizovat ventil 3 sací.
Barevně jsem ti je označil tak, že černá čísla jsou výfukové 0,20 a ty modré azurové jsou sací 0,25.
Nemáš zač, rád pomohu. Před pár měsíci jsem na tom dělal a mám živě v paměti co a jak (dělal jsem to poprvé). Mám Favorita s 1990 a tam jsou ještě všechny tyčky ocelové. Teď tam mám po vzoru BMM Favorita a Felícií na výfukových ocelové a na sacích hliníkové a chod je o dost tižší a takový hezčí.
Vidím , že poměrně složitou cestou jste dospěl k výsledku.Blahopřeji.
Jednodušší postup podle mně je: Zjisti si které ventily jsou sací. Pak otáčet motorem a sledovat u válce který hodláme seřídit sací ventil _( ventil otevírá , dále zavírá a jeli zavřen otočit ještě o půl otáčky) a můžete spolehlivě seřizovat vůli obou ventilů tohoto válce.Totiž v tom okamžiku je píst válce v kompresním zdvihu , oba ventily jsou uzavřeny a právě zde potřebujeme mít ventoly předepsanou vůli. Toto pravidlo platí pro jakákoliv motor , bez ohledu na počet válců a znalost který ventil seřizovat když ventily u jiného válce jsou ve střihu. miro.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.