Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda favorit,zásuvka

Od: liki12® odpovědí: 15 změna:

Dobrý den chtěl bych si ve svém favoritu r.v.1989 předělat zásuvku ze staré na novou jak na to?Děkuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

2x

Jsou dvě možnosti. Upravit starou nebo sehnat novou. Vždy je to jako celek kostra z popelníkem.

Stará se upraví následovně. Za tím plastem je zásuvečeka namontovaná na plechu. Odmontuješ jí z toho plechu a plech ohneš nahoru, aby nové nezavazel (nebo ho odpiluješ). Do toho plastu zvětšíš díru na novou zásuvku. Použíj jen a jen zásuvku z Felicie, která je nejvíce vhodná. Má tři Fastony (ale dává se tam velký konektor, ale i jednotlivé fastony jdou použít). Na starý popelník vedl bílý drát, což je kostra spínačů a musí být zachována kostra, takže nesmíš ji od kovu popelníku jen vypojit a zapojit si jí do zásuvky. Pak by nefungovalo podsvícení spínačů a mnoho dalšího a fungovala by jen ta zásuvka. Takže k tomuhle bílemu drátku připni další drátek a dej ho na očko a to připoj na jeden ze spodních šroubů, co drží palubku. Pak tam máč velký faston, který má žlutý a červený vodič. Ten zapojíš normálně, jak byl na zásuvce na střed té nové. A zbývá druhý kraj a ten si připoj volitelně (doporučuji povině). Je to + podsvícení a dává se na jeden drátek ke konektoru, co vede na tu 4 spínače (nějaký si vybereš a pak na něm zjistíš + podsvícení).

Jak demontovat... Blbě. Nejlepší je vymontovat k vůli tomu celou palubní desku. Jde o to, že šrouby, co drží popelník jsou tři seshora. Dva u kraje a ty jsou pod panelem topení, takže šroubovák prostrčíš skrz něj a pak je jeden poslední veprostřed seshora a drží právě ten panel topení na takovém černém ohnutém plechu. Pak se tahem popelník vysune tuším dovnitř, protože mezi zásuvkou a popelníkem je v palubce přepáčka a doporučuji ji nezničit. Pak popelník osvobodíš přes díru po rádiu a je to. Rozhodně tohle podstup a nepatlej se s tím na autě. Bude to hrozné.

Další možností je vrakáč a demontáž z modelů 1993 - 1994 s už hotovou zásuvkou Felicia a dokonce je k tomu origo kus elektroistalační redukce ze zásuvky na Faston vidlice (někde jsem to na poradně někomu i fotil).

Mimochodem se dělají i do starého zapalovače redukce na nový rozměr.

doplněno 15.01.13 16:19:

Tady to je, tak si to prohlédni:

poradte.cz/...

doplněno 15.01.13 16:25:

Tedy u starého vede jeden Faston na plech popelníku (bílý) a druhý Faston vede na zásuvku. Oba zapojíš do nové zásuvky a pak musíš z toho bílého udělat odbočku a najít kostru, kde to propojíš dál, aby to fungvalo jak má. Ještě můžeš použít kostřící bod za budíky na volantovém sloupku, ale to musíš použít faston s odbočkou na vidlici (prodává se takový). Pak ho přidáš k tšm bílým.

hodnocení

A neměl bys někde obrázek toho starého zapalovače jak je napojený?

gumidek*

Takže pro názornost. Starý zapalovač drží na plechu, který u nových typů chybí (viz přeškrtnutí). Nový drží ten hnědý/černý plast.

Plast demontuješ uvolněním jazýčku a vysuneš i popelník. Pak tu část plechu ze starou zásuvkou odstraníš. Na tom plechu je výstupek pro faston, takže ho ztratíš a musíš kostru udělat jinde. V praxi stačí ten faston použít pro napojení do nové zásuvky a nezapomeneš z něj udělat odbočku, která pokračuje pod něco kovového, co je hlavně vodívé se skeletem a baterkou - polem (viz spodní šroubky palubky (5ks M6).

Ten červený použiješ stejně, jako byl.

Díru zvětšuj kulatým pilníkem a po kousíčkách, ať pak neuděláš zmetek.

Zásuvka felicia se montuje tak, že se opatrně demontuje ta žárovička naboku odháknutím zadních nožek a vepředu odšprtnutím ostrým nožem pod plast držáků.

Pak demontuješ zelený kroužek, ale i nemusíš. Drží ho dva zobáčky zevnitř. Stačí z vnitří strany zásuvky na ně zatlačit šroubováčkem a součásně táhnout kroužek dolů. Napřed jeden, pak druhý a postupně se posuneš, až to svlíkneš. Dle zeleného kroužku pak uděláš díru.

Škoda favorit,zásuvka
gumidek*

Byl jsem rád, že jsem se ho zbavil.

Zkusím to nakreslit

 

pecenkav*
hodnocení

0x

To si ale napsal spatne, ty nechces menit zasuvky, ale zrusit zasuvku a misto ni dat zapalovac.

hodnocení

Prostě chci jak byly dříve ty staré tak tam chci dát tu novou to je ta širší.

napsal to dobře, chce odstranit starou zásuvku a dát tam novou. To není zapalovač. To je ZÁSUVKA zapalovače.

Vytáhni celý popelník, odmontuj matku který drží zásuvku (ta velká zepředu) a zásuvku vytáhni a odpoj (jsou tam tuším Fastony). Potom si sežeň novou zásuvku, pravděpodobně bude potřeba zvětšit otvor v tom plastu (a možná je pod ním i plech, teď nevím, favorita už pár let nemáme), ve kterém zásuvka drží. Potom by mělo stačit ji tam zepředu nasunout a uchytit, nebo si koupit nějakou přímo se zacvakávacími packami, takže jen zasuneš (a připojíš).

Nedělal jsem to přímo u Favorita, ale vím jak tam ta zásuvka vypadá.

 

luke237
hodnocení

0x
Nevymyslel nekdo uz nekdo lepsiho, nez pro napajeci ucely pouzivat 60 let starou zhavici diru puvodne urcenou na zapalovani doutniku? *ee* Cekal bych, ze si tam autoelektrikari daji nejaky vykonovy DC konektor ... *sok*
gumidek*

Klidně si tam dej zásuvku pro tažné *frajer*.

doplněno 15.01.13 17:24:

Tuhle kup nebo demontuj z Feldy. Jiné neber, pokud nechceš šmejdy c jsou na ho...:

skoda-dily.cz/...

doplněno 15.01.13 17:26:

To bylo na tazatele

Škoda favorit,zásuvka #2
hodnocení

A neměl bys někde obrázek toho starého zapalovače jak je napojený? :/

hodnocení

Dobře děkuji nějak se o to pokusim a ještě jedna věc,nějak mi přestala jít klika u zadních dveří čím to může být?

hodnocení

Prostě mi nejdou otevřít dveře :D

musíš schodit tapecírunk a kouknout co se ulomilo *cteni*

gumidek*

Je tam dětská pojistka *smich**smich*. Klapneš takový výstupek u kování zámku. Trčí stříbrný jazíček přepínače. Měl by být asi nahoře.

Tedy v případě, pokud nejdou otvírat zevnitř a jdou jen z venku.

Jinak sundej tapec, opatrně igelit (ten tam nesmíš zapomenout vrátit, jinak ti na dálnici bude šustit meluzína a nebo ti tam poteče voda a vlhkost.

Jinak je tam normál klika a bowden. Někdy stačí rozhýbat zamykání. Kolíčkem na zamknutí kmitej nahoru a dolu. Ten zámek na boku futer demontuj (dva křížové šrouby), vymej v naftě nebo petroleji a pořádně namaž vazelínou. Pak to půjde, jako kdyby jsi odemikal poslední oktávku bez síly jako po másle ;)

luke237
Pred mnoha a mnoha lety dedovi u SEATu urezla pruzina v zamku a dvere neopak nesly zavrit. Mel je privazane provazem, dokud jsem mu to nevymenil :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]