Škoda favorit,zásuvka

Od: Datum: 15.01.13 12:21 odpovědí: 15 změna: 16.01.13 06:57
avatar

Dobrý den chtěl bych si ve svém favoritu r.v.1989 předělat zásuvku ze staré na novou jak na to?Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.01.13 12:49

To si ale napsal spatne, ty nechces menit zasuvky, ale zrusit zasuvku a misto ni dat zapalovac.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.01.13 14:15
avatar

Prostě chci jak byly dříve ty staré tak tam chci dát tu novou to je ta širší.

Datum: 15.01.13 14:21
avatar

napsal to dobře, chce odstranit starou zásuvku a dát tam novou. To není zapalovač. To je ZÁSUVKA zapalovače.

Vytáhni celý popelník, odmontuj matku který drží zásuvku (ta velká zepředu) a zásuvku vytáhni a odpoj (jsou tam tuším Fastony). Potom si sežeň novou zásuvku, pravděpodobně bude potřeba zvětšit otvor v tom plastu (a možná je pod ním i plech, teď nevím, favorita už pár let nemáme), ve kterém zásuvka drží. Potom by mělo stačit ji tam zepředu nasunout a uchytit, nebo si koupit nějakou přímo se zacvakávacími packami, takže jen zasuneš (a připojíš).

Nedělal jsem to přímo u Favorita, ale vím jak tam ta zásuvka vypadá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.01.13 16:17

Jsou dvě možnosti. Upravit starou nebo sehnat novou. Vždy je to jako celek kostra z popelníkem.

Stará se upraví následovně. Za tím plastem je zásuvečeka namontovaná na plechu. Odmontuješ jí z toho plechu a plech ohneš nahoru, aby nové nezavazel (nebo ho odpiluješ). Do toho plastu zvětšíš díru na novou zásuvku. Použíj jen a jen zásuvku z Felicie, která je nejvíce vhodná. Má tři Fastony (ale dává se tam velký konektor, ale i jednotlivé fastony jdou použít). Na starý popelník vedl bílý drát, což je kostra spínačů a musí být zachována kostra, takže nesmíš ji od kovu popelníku jen vypojit a zapojit si jí do zásuvky. Pak by nefungovalo podsvícení spínačů a mnoho dalšího a fungovala by jen ta zásuvka. Takže k tomuhle bílemu drátku připni další drátek a dej ho na očko a to připoj na jeden ze spodních šroubů, co drží palubku. Pak tam máč velký faston, který má žlutý a červený vodič. Ten zapojíš normálně, jak byl na zásuvce na střed té nové. A zbývá druhý kraj a ten si připoj volitelně (doporučuji povině). Je to + podsvícení a dává se na jeden drátek ke konektoru, co vede na tu 4 spínače (nějaký si vybereš a pak na něm zjistíš + podsvícení).

Jak demontovat... Blbě. Nejlepší je vymontovat k vůli tomu celou palubní desku. Jde o to, že šrouby, co drží popelník jsou tři seshora. Dva u kraje a ty jsou pod panelem topení, takže šroubovák prostrčíš skrz něj a pak je jeden poslední veprostřed seshora a drží právě ten panel topení na takovém černém ohnutém plechu. Pak se tahem popelník vysune tuším dovnitř, protože mezi zásuvkou a popelníkem je v palubce přepáčka a doporučuji ji nezničit. Pak popelník osvobodíš přes díru po rádiu a je to. Rozhodně tohle podstup a nepatlej se s tím na autě. Bude to hrozné.

Další možností je vrakáč a demontáž z modelů 1993 - 1994 s už hotovou zásuvkou Felicia a dokonce je k tomu origo kus elektroistalační redukce ze zásuvky na Faston vidlice (někde jsem to na poradně někomu i fotil).

Mimochodem se dělají i do starého zapalovače redukce na nový rozměr.

doplněno 15.01.13 16:19:

Tady to je, tak si to prohlédni:

https://www.poradte.cz/auto-m…lovace-favorit-osvetleni.html

doplněno 15.01.13 16:25:

Tedy u starého vede jeden Faston na plech popelníku (bílý) a druhý Faston vede na zásuvku. Oba zapojíš do nové zásuvky a pak musíš z toho bílého udělat odbočku a najít kostru, kde to propojíš dál, aby to fungvalo jak má. Ještě můžeš použít kostřící bod za budíky na volantovém sloupku, ale to musíš použít faston s odbočkou na vidlici (prodává se takový). Pak ho přidáš k tšm bílým.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.01.13 17:03
avatar

A neměl bys někde obrázek toho starého zapalovače jak je napojený?

Datum: 15.01.13 17:04

Byl jsem rád, že jsem se ho zbavil.

Zkusím to nakreslit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.01.13 17:20

Takže pro názornost. Starý zapalovač drží na plechu, který u nových typů chybí (viz přeškrtnutí). Nový drží ten hnědý/černý plast.

Plast demontuješ uvolněním jazýčku a vysuneš i popelník. Pak tu část plechu ze starou zásuvkou odstraníš. Na tom plechu je výstupek pro faston, takže ho ztratíš a musíš kostru udělat jinde. V praxi stačí ten faston použít pro napojení do nové zásuvky a nezapomeneš z něj udělat odbočku, která pokračuje pod něco kovového, co je hlavně vodívé se skeletem a baterkou - polem (viz spodní šroubky palubky (5ks M6).

Ten červený použiješ stejně, jako byl.

Díru zvětšuj kulatým pilníkem a po kousíčkách, ať pak neuděláš zmetek.

Zásuvka felicia se montuje tak, že se opatrně demontuje ta žárovička naboku odháknutím zadních nožek a vepředu odšprtnutím ostrým nožem pod plast držáků.

Pak demontuješ zelený kroužek, ale i nemusíš. Drží ho dva zobáčky zevnitř. Stačí z vnitří strany zásuvky na ně zatlačit šroubováčkem a součásně táhnout kroužek dolů. Napřed jeden, pak druhý a postupně se posuneš, až to svlíkneš. Dle zeleného kroužku pak uděláš díru.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: luke237
Datum: 15.01.13 16:52
Nevymyslel nekdo uz nekdo lepsiho, nez pro napajeci ucely pouzivat 60 let starou zhavici diru puvodne urcenou na zapalovani doutniku? *ee* Cekal bych, ze si tam autoelektrikari daji nejaky vykonovy DC konektor ... *sok*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.01.13 16:57

Klidně si tam dej zásuvku pro tažné *frajer*.

doplněno 15.01.13 17:24:

Tuhle kup nebo demontuj z Feldy. Jiné neber, pokud nechceš šmejdy c jsou na ho...:

http://www.skoda-dily.cz/kata…c-zasuvka-zapalovace-559.html

doplněno 15.01.13 17:26:

To bylo na tazatele

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.01.13 17:12
avatar

A neměl bys někde obrázek toho starého zapalovače jak je napojený? :/

Datum: 15.01.13 17:54
avatar

Dobře děkuji nějak se o to pokusim a ještě jedna věc,nějak mi přestala jít klika u zadních dveří čím to může být?

Datum: 15.01.13 18:41
avatar

Prostě mi nejdou otevřít dveře :D

Datum: 15.01.13 18:44
avatar

musíš schodit tapecírunk a kouknout co se ulomilo *cteni*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.13 06:57

Je tam dětská pojistka *smich**smich*. Klapneš takový výstupek u kování zámku. Trčí stříbrný jazíček přepínače. Měl by být asi nahoře.

Tedy v případě, pokud nejdou otvírat zevnitř a jdou jen z venku.

Jinak sundej tapec, opatrně igelit (ten tam nesmíš zapomenout vrátit, jinak ti na dálnici bude šustit meluzína a nebo ti tam poteče voda a vlhkost.

Jinak je tam normál klika a bowden. Někdy stačí rozhýbat zamykání. Kolíčkem na zamknutí kmitej nahoru a dolu. Ten zámek na boku futer demontuj (dva křížové šrouby), vymej v naftě nebo petroleji a pořádně namaž vazelínou. Pak to půjde, jako kdyby jsi odemikal poslední oktávku bez síly jako po másle ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 15.01.13 19:14
Pred mnoha a mnoha lety dedovi u SEATu urezla pruzina v zamku a dvere neopak nesly zavrit. Mel je privazane provazem, dokud jsem mu to nevymenil :)
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.