Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěl bych si ve svém favoritu r.v.1989 předělat zásuvku ze staré na novou jak na to?Děkuji
Jsou dvě možnosti. Upravit starou nebo sehnat novou. Vždy je to jako celek kostra z popelníkem.
Stará se upraví následovně. Za tím plastem je zásuvečeka namontovaná na plechu. Odmontuješ jí z toho plechu a plech ohneš nahoru, aby nové nezavazel (nebo ho odpiluješ). Do toho plastu zvětšíš díru na novou zásuvku. Použíj jen a jen zásuvku z Felicie, která je nejvíce vhodná. Má tři Fastony (ale dává se tam velký konektor, ale i jednotlivé fastony jdou použít). Na starý popelník vedl bílý drát, což je kostra spínačů a musí být zachována kostra, takže nesmíš ji od kovu popelníku jen vypojit a zapojit si jí do zásuvky. Pak by nefungovalo podsvícení spínačů a mnoho dalšího a fungovala by jen ta zásuvka. Takže k tomuhle bílemu drátku připni další drátek a dej ho na očko a to připoj na jeden ze spodních šroubů, co drží palubku. Pak tam máč velký faston, který má žlutý a červený vodič. Ten zapojíš normálně, jak byl na zásuvce na střed té nové. A zbývá druhý kraj a ten si připoj volitelně (doporučuji povině). Je to + podsvícení a dává se na jeden drátek ke konektoru, co vede na tu 4 spínače (nějaký si vybereš a pak na něm zjistíš + podsvícení).
Jak demontovat... Blbě. Nejlepší je vymontovat k vůli tomu celou palubní desku. Jde o to, že šrouby, co drží popelník jsou tři seshora. Dva u kraje a ty jsou pod panelem topení, takže šroubovák prostrčíš skrz něj a pak je jeden poslední veprostřed seshora a drží právě ten panel topení na takovém černém ohnutém plechu. Pak se tahem popelník vysune tuším dovnitř, protože mezi zásuvkou a popelníkem je v palubce přepáčka a doporučuji ji nezničit. Pak popelník osvobodíš přes díru po rádiu a je to. Rozhodně tohle podstup a nepatlej se s tím na autě. Bude to hrozné.
Další možností je vrakáč a demontáž z modelů 1993 - 1994 s už hotovou zásuvkou Felicia a dokonce je k tomu origo kus elektroistalační redukce ze zásuvky na Faston vidlice (někde jsem to na poradně někomu i fotil).
Mimochodem se dělají i do starého zapalovače redukce na nový rozměr.
doplněno 15.01.13 16:19:Tady to je, tak si to prohlédni:
doplněno 15.01.13 16:25:Tedy u starého vede jeden Faston na plech popelníku (bílý) a druhý Faston vede na zásuvku. Oba zapojíš do nové zásuvky a pak musíš z toho bílého udělat odbočku a najít kostru, kde to propojíš dál, aby to fungvalo jak má. Ještě můžeš použít kostřící bod za budíky na volantovém sloupku, ale to musíš použít faston s odbočkou na vidlici (prodává se takový). Pak ho přidáš k tšm bílým.
Takže pro názornost. Starý zapalovač drží na plechu, který u nových typů chybí (viz přeškrtnutí). Nový drží ten hnědý/černý plast.
Plast demontuješ uvolněním jazýčku a vysuneš i popelník. Pak tu část plechu ze starou zásuvkou odstraníš. Na tom plechu je výstupek pro faston, takže ho ztratíš a musíš kostru udělat jinde. V praxi stačí ten faston použít pro napojení do nové zásuvky a nezapomeneš z něj udělat odbočku, která pokračuje pod něco kovového, co je hlavně vodívé se skeletem a baterkou - polem (viz spodní šroubky palubky (5ks M6).
Ten červený použiješ stejně, jako byl.
Díru zvětšuj kulatým pilníkem a po kousíčkách, ať pak neuděláš zmetek.
Zásuvka felicia se montuje tak, že se opatrně demontuje ta žárovička naboku odháknutím zadních nožek a vepředu odšprtnutím ostrým nožem pod plast držáků.
Pak demontuješ zelený kroužek, ale i nemusíš. Drží ho dva zobáčky zevnitř. Stačí z vnitří strany zásuvky na ně zatlačit šroubováčkem a součásně táhnout kroužek dolů. Napřed jeden, pak druhý a postupně se posuneš, až to svlíkneš. Dle zeleného kroužku pak uděláš díru.
To si ale napsal spatne, ty nechces menit zasuvky, ale zrusit zasuvku a misto ni dat zapalovac.
napsal to dobře, chce odstranit starou zásuvku a dát tam novou. To není zapalovač. To je ZÁSUVKA zapalovače.
Vytáhni celý popelník, odmontuj matku který drží zásuvku (ta velká zepředu) a zásuvku vytáhni a odpoj (jsou tam tuším Fastony). Potom si sežeň novou zásuvku, pravděpodobně bude potřeba zvětšit otvor v tom plastu (a možná je pod ním i plech, teď nevím, favorita už pár let nemáme), ve kterém zásuvka drží. Potom by mělo stačit ji tam zepředu nasunout a uchytit, nebo si koupit nějakou přímo se zacvakávacími packami, takže jen zasuneš (a připojíš).
Nedělal jsem to přímo u Favorita, ale vím jak tam ta zásuvka vypadá.
Klidně si tam dej zásuvku pro tažné .
Tuhle kup nebo demontuj z Feldy. Jiné neber, pokud nechceš šmejdy c jsou na ho...:
doplněno 15.01.13 17:26:To bylo na tazatele
Dobře děkuji nějak se o to pokusim a ještě jedna věc,nějak mi přestala jít klika u zadních dveří čím to může být?
Je tam dětská pojistka . Klapneš takový výstupek u kování zámku. Trčí stříbrný jazíček přepínače. Měl by být asi nahoře.
Tedy v případě, pokud nejdou otvírat zevnitř a jdou jen z venku.
Jinak sundej tapec, opatrně igelit (ten tam nesmíš zapomenout vrátit, jinak ti na dálnici bude šustit meluzína a nebo ti tam poteče voda a vlhkost.
Jinak je tam normál klika a bowden. Někdy stačí rozhýbat zamykání. Kolíčkem na zamknutí kmitej nahoru a dolu. Ten zámek na boku futer demontuj (dva křížové šrouby), vymej v naftě nebo petroleji a pořádně namaž vazelínou. Pak to půjde, jako kdyby jsi odemikal poslední oktávku bez síly jako po másle
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.