Jezdit na neutrál...?

Od: Datum: 01.03.15 19:46 odpovědí: 19 změna: 20.03.15 19:58

Když jedu na neutrál, vyjde to dráž či ne? Každý říká něco jiného... :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 01.03.15 19:48
avatar

Záleží na voze. Pokud máte řídící jednotku, neutrál jede např. za 1,5 litru na 100, ale při zařazení vyššího stupně může žrát třeba jen 0,4... nebo nic - brzdíte motorem..

Pokud máte karburátor, asi je to jedno...

V každém případě cesta z kopce by se měla jezdit na stupeň stejný nebo o 1 nižší než při cestě do kopce.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.03.15 20:10

Jazda na neutrál je lacnejšia,pokiaľ po zaradení rýchlosti netreba zrýchľovať.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.03.15 20:12
avatar

Naposledy jsme se na toto téma hádali nedávno ...

https://www.poradte.cz/auto-m…ka-brzdenim-pri-neutralu.html

a před tím ještě x- krát *smich*

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 01.03.15 21:01
avatar

Záleží taky prudkosti kopce a situaci.

Pokud je kopec mírný, že by i na nejvyšší stupeň auto zpomalovalo a na neutrál si rychlost drží - pojedu na neutrál.

Pokud je kopec prudší, že auto drží se stupněm rychlost nebo dokonce musím přibržďovat - pojedu se zařazeným převodem, pokud zrychluje, tak si ještě můžu podřadit.

Dále taky záleží na tom jestli CHCI zrychlovat nebo zpomalovat, co je pod kopcem...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.03.15 21:34
avatar
Dřív se bralo jako dogma že se má nechat zařazená rychlost a dojíždět s motorem protože řídící jednotka zavře klapku úplně a zatímco na volnoběh udržuje volnoběžné otáčky. Jenže dneska se zase káže nové kázání - při úplně zavřené klapce se sice šetří pár kapek paliva ale motor tím pádem jede víc na sucho než by měl, navíc auto dřív zpomalí takže člověk musí dřív šlápnout na plyn. Záleží jen na tobě kterou teorii si vybereš
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.03.15 23:56

Jízdě na neutrál se říká "plachtění". Já se snažím plachtit co nejvíce a jezdím s naftovým motorem TDCi o obsahu válců 2,0 litru se spotřebou 5,1 litru nafty na 100 km. Současně se snažím co nejvíce brzdit motorem a jen lehce přibržďuji mechanickou brzdou. Upozorňuji však, že pro řidiče začátečníka může "plachtění" přinést určité riziko nehody !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.03.15 01:12
avatar
Já se v tom vůbec nevyznam..Já jsem zvyklá třeba z mírného kopce,kde jedu ve městě pomalu dávat neutral a toť jsem jela autem s tím mým a ten se pousmival a prý proč pořád dávám neutral,že v našem kopci dolů ve městě mám dat 4 a stejně tak pokud jedu přes zabrzdovadlo přes přechod,tak dávám neutral a zase mi říkal,že mám dávat 2 a netřeba neutral,takže si zase zvykam jinak..
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.03.15 12:08

Domnívám se, že při přejezdu větších hrbolů a děr je lepší dávat neutrál, protože těmi štosy trpí jak spojka, tak převodovka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.03.15 01:31
avatar

ono to je uplne jedno, bud jdou brzdove desticky a nebo benzin, šul nul :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 02.03.15 12:50

Z kopce ani ne, ale z kopečka ano.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: astik
Datum: 03.03.15 10:24

Všem moc děkuju za odpovědi, i když z nich nejsem moc moudrá *haha*

A pokud se na toto téma již diskutovalo dříve, tak sorry, nejsem na pc pořád :) *slunce*

Od: ediee
Datum: 18.03.15 22:53

Když budeš jezdit s kopce celý rok na neutrál tak koncem roku budeš mýt na 2 rohlíky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.15 23:52

Ahoj. Loni jsem jel s kámošovou prvničkou Oktávií po dálnici z Prahy a z kopců jsem vyřazoval. Kámoš mi nadával, že nemám vyřazovat. Že tak budu šetřit spíš. Se divil, že když jsem mu ukázal, že po pohybu pravým přepínačem, se na displeji ukáže vypočitávaná spotřeba paliva. V obou situacích to ukazovalo 0. Vždy to spadlo na tu 0. Při volnoběhu, nebo bez plynu, ale s přibržďováním při kvaltu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 19.03.15 11:06

To je nesmysl - s kvaltem točí motorem auto a palivo se může uzavřít, ale při neutrálu by při uzavření paliva motor zdechl = nula při neutrálu je technicky nemožná, palivo tam jde furt = palubák kecá.

Jinak se to tu už řešilo. Záleží hlavně na motoru jestli uzavírá přívod paliva při brzdění motorem. Pokud ano, tak na spoteřebu nejlíp vychází: (rychlost auta = akumulátor kinetické energie) Plynulá jízda, kinetickou energii autu přidávat v oblasti max. účinnosti motoru a danou energii co nejlíp využít = pak udržovat rychlost šolícháním s "lehkou nohou" a co nejmíň brzdit. Do kopce nebo před zatáčkou/ křižovatkou lehce zpomalovat, z kopce lehce zrychlovat (využití gravitace na získání/ udržení kinetické energie)

A z kopce ten neutrál/ kvalt - z prudkých kopců zakvaltováno (spotřeba 0 a motor brzdí), z mírných kopců "plachtit" na neutrál (spotřeba na udržení volnoběžných otáček motoru, ale motor nebrzdí a auto dojede mnohem dál)

U motorů nevypínajícich palivo - všude z kopce neutrál (samo s ohledem na terén - z prudkého kopce se brzdí motorem vždy, bez ohledu na spotřebu)

Je to hodně stručně... A základ nízké spotřeby je plynulá jízda bez zbytečného zrychlování/ zpomalování. To s kvaltem/ bez kvaltu je rozdíl malý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.03.15 13:00
avatar

V podstatě asi ve všem souhlas, takže to jen doplním a to variantou dnes už téměř nepoužívanou - vyhodit kvalt a vypnout motor. Pak se dá "plachtit" opravdu zadarmo. Ale tohle není řešení pro každého - má to svá úskalí.
Tato možnost se používala u aut poměrně běžně zhruba do konce 60.let. Začala ustupovat s nástupem uzamykatelných volantů, protože se pár exotů chtělo vypnout motor klíčkem, ale zapomnělo, že si musí kíček vrátit do zapnuté polohy, aby si nezamkli volant. Takže si rozbili ústa.
Další ústup byl koncem 70.let, když se začali poměrně běžně objevovat posilovače na brzdy, protože se tradovalo, že když se vypne motor a tím pádem nejde posilovač, tak auto nebrzdí (což je blbost - auto normálně brzdí, jen je potřeba větší síla na brzdový pedál).
Dnes s přibývající elektronikou v autech už tenhle systém úsporného ježdění nepoužívá skoro nikdo.
Co se týká těch úskalí tohoto způsobu jízdy:
- nelze ho používat za silného provozu - stali byste se brzdou provozu - překáželi byste, protože u tohoto způsobu se využívá setrvačnosti (dojedu na vrcholek kopce, vyřadím, chcípnu motor a plachtím, dokud se auto skoro nezastaví, pak přes "kvalt" nastartuju a jedu s motorem; v některých případech v členitém terénu se při dobrém odhadu dá jet i stylem z kopce to nechám jet, kam dojedu tam dojedu, když další horizont přelezu byť i jen rychlostí chůze tak jen dobře a zas plachtím z kopce a tak pořád dokola)
- pokud nemáte upravené auto, musí se hlídat, aby nedošlo k zamknutí volantu
- musí řidič počítat s tím, že nemá funkční žádné posilovače (pokud je auto má)
Celkově je tento jízdní styl použitelný třeba v případě, když někam jedete a nespěcháte (spíš se jen "kocháte") Nezdá se to, ale lze tím ušetřit i značné množství paliva. Mám třeba místa, kde tento styl občas používám a ono jet třeba 5km v kuse "zadara" (s vypnutým motorem) je v součtu na spotřebě docela znát. Jsou ale případy, kdy lze promyšleným vyřazováním a vypínáním motoru ujet i značnou vzdálenost. Mám ve svém okolí jednu silnici, kde, když si chci hrát, tak zkouším jak daleko lze dojet "zadarmo". Pokud neudělám nějakou chybu (zbytečné přibrždění, předčasné vyřazení a pod) nebo se mi tam někdo nenaplete, tak nejdál se mi zatím takhle povedlo dojet zcela "zadarmo" 17km v kuse.
Ale jak píšu výše - nedoporučuju to zkoušet začátečníkům a těm, kdo jsou já si schopní zamknut třeba ten volant;) Takže to berte spíš jen jako takovou perličku z dopravy.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mot
Datum: 19.03.15 13:22
A stoji tech par usetrenych korun za to riziko? Vzdycky muze nastat situace, kdy budete potrebovat prudce brzit, zatacet a to se posilovace sakra hodi
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.03.15 13:38
avatar

Psal jsem to spíš jako perličku, ale položil jste otázku...takže odpovím.
Mám auto, které má jeden jediný posilovač a to na brzdy. S tímhle autem jezdím teprve třetí rok. Předtím, tj. 32 roků ze své 35 leté řidičské kariéry, jsem jezdil pouze auty, která nikdy žádný posilovač neměla (představte si - některá neměla dokonce ani žádné bezpečnostní pásy;). Takže jsem zvyklý jezdit zcela bez posilovačů. Kde vidíte tedy to riziko? ;)
A tak ještě jednu perličku...když už mluvíte o riziku - jezdím 35 let a zatím bez nehody z vlastní viny (ta nehoda z cizí viny bylo to, že jsem stál na konci kolony a madam jaksi tu stojící kolonu přehledla a chtěla se mi podívat do kufru).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 19.03.15 13:43
Ja tam to riziko vidim. Kdyz to jednou nedobrzdite (a s posilovacem byste to treba dobrzdil), tak vam bude prd platny ze ste zvykly jezdit bez posilovace a nezavinil jste doted nehodu
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.03.15 19:58
avatar
Já třeba jezdím na svých jawách z kopce furt na neutrál *smich*
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.