Ukazatel paliva u Formana

Od: Datum: 18.10.12 20:46 odpovědí: 13 změna: 20.10.12 22:54

Mám menší problém týkající se ukazatele stavu paliva.
Při rezervě se nerosvítí hladové oko.
Žárovka je v pořádku,to sem kontroloval,a co se týká plováku,tak tam je vše taky ok.
Jinak už nevím.
Jak se liší zapojení přístrojovky mezi karburátorem a stříkačkou?

Mám Formana 93.
Díky.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.10.12 21:02
 

Právě, že se lyší. Dělali se dvě přístrojovky a tři typy palivoměrů. První typ patřil prvnímu typu přístrojovky. Přístrojovka byla hnědá hranatá a budíky s bílými ručičkami. Základna palivoměru, teploměru byla z bílého plastu a byly použity šroubky M4. Tento typ byl první a dal se použít na všechny verze s karburátorem.

Teď to bude trochu složitější. Vyrobil se nový design přístrojovky s kulatými a oblými výkroji kolem budíků v černém provedení. Kontrolky byly podsvětlené fólie (dost vylepšené s předchozí verze). Tento typ přístrojovky se dělal pro oba typy motorů, protože i v roce 93, kdy byl náběh tohoto designu (548 vylepšení) se dělali i karburátorové verze, které postupně končily.

Palivoměr pro karburátorového Favorita má 3 nožičky (kontakty se šrouby M3) a základna je tištěný kuprextitový spoj.

Palivoměr pro BMM verzi je oněco složitější. Má 4 nožičky a tištěný spoj plný součástek (operační zesilovač,odpory,kondenzátory,...).

Přístrojové desky (jejich základní tišťáky) jsou všechny stejné a dle motorizace jsou doplněny propojkou nebo ne. Propojka se dává u palivoměru a slouží právě té žárovce. BMM rozsvěcuje žárovku rezervy palivoměrem (tím modulem na něm) a karburátorový Favorit rezervu rozsvěcuje dalším drátem k plováku a na něm spínačem (na reostatu je kontakt pro rezevu ... reostat na plováku v nádrži).

Pro karburátor je tedy potřeba doplnit propojku (připájet na plošný spoj), dále správný palivoměr (3 nožičky) a pak je potřeba ten jeden drátek, co vede ze žlutého konektoru na přístrojovce až na žlutý Faston kontakt na plováku palivoměru. Tam se kostří a rozsvěcuje to rezervu. Více toho tam není a žádná věda to není už vůbec.

Neřešili jsme to už? ;)

doplněno 18.10.12 21:03:

V čem je problém, zde jsem to popisoval?

https://www.poradte.cz/auto-m…7-kolisani-otacek-forman.html

doplněno 18.10.12 21:16:

Ještě popíši, jak to otestovat. Je tedy potřeba ten troj nožičkový palivoměr s novou maskou ciferníku (černá plocha a oranžová ručička), pak zapájet propojku do určeného místa na desce přístrojovky. Zapnout klíček do polohy 1 (kontrolky svítí) a vývod, viz obr ukostřit nějakým drátkem. Pokud rezerva svítí, je to OK. Pokud ne, je pořád problém na přístrojovce (palivoměr nesprávný,žárovka vadná,kontakt špatný,nezapájená propojka,nejde šťáva ... kontrolky nefungují žádné).

Pak vyjmout zadní sedadla a otevřít pod kobercem servisní poklop a najdete tam plovák a hadice. Žlutý drát na plováku ukostřit k něčemu kovovému a vodivému se skeletem vozu a zapnout klíček. Pokud rezerva svítí, tak je drát i přístrojovka OK a problém je v plováku.

Řešením je přihnout plíšek, pokud se ho nikdy nedotkne, nebo vyměnit plovák za 300,- nebo je tam tolik paliva, že ho nesepne, ale plovák se testuje venku, takže příčiny jsou jen ty dvě. Hlavně musí být plovák ukostřen, ale to bude, pokud ukazuje stav paliva.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.10.12 21:17
 

Palivoměr pro karburátorové Favority viz obr:

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.10.12 21:35
 

Jasně že si vzpomínám,a proto sem vše udělal jak si mi radil.

To znamená propojka,a jednoduchý palivoměr se 3 kontakty.

Mrknul sem na to jen v rychlovce,a jelikož už se setmělo,tak na to naběhnu až zítra.

Jinak díky že sis vzpoměl.

Datum: 18.10.12 21:40
 

Ta žárovka u karburátoru s palivoměrem vůbec není propojená. Je to tedy jen výstup s plováku. Takže by ti rezerva měla svítit i bez palivoměru. Tedy stačí žárovka,propojka a kontak v OK stavu s dobrou kostrou na plováku. Na plováku stačí ten žlutý ukostřit a po zapnutí klíčku svítí.

Jsem rád, že se tím stále zabýváš a chceš, aby ti to fungovalo ;)

doplněno 18.10.12 21:44:

Tady je schéma, kdyby bylo třeba. Na schématu u přístrojovky cesta (drátek) s 3 na R budíku chybí a je tam jen cesta z 3 na žárovku a z ní na hlavní + přístrojovky. Ta volba je dána právě vynecháním nožičky (té 4 na budíku ... jiným budíkem) a propojka svede cestu přímo na kontrolku (žárovku).

http://skodafavorit.xf.cz/schemael/favoritod93.jpg

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar*
Datum: 18.10.12 23:28
 

*palec*

 
Datum: 19.10.12 16:59
 

*hi*:)

 
Datum: 20.10.12 00:10
 

Díky za radu,závada byla odstraněna.
Šlo vlastně o to,že i když mám karbec,tak ukazatel byl z BMM,a tomu stačilo napojit na dva dráty žlutej a modrej.
Já si ale při již dříve řešeném problému s otáčkoměrem vyměnil i právě zmiňovaný ukazatel paliva,a to za obyč 3 nožky.
Takže sem musel natáhnout ještě černej drát od spínání hladovýho oka.
Akorát mě pořád nějak nejde do hlavy to spínání kontrolky rezervy v plovákové části.
Vždyď to spíná žárovku na které je napětí,a spíná se v palivovém prostoru.
Jak je to vlastně zabezpečeno?
Všimni si na fotce konektoru z přístrojovky,než sem po záměně za obyč paliv.ukazatel přidal černý konektor.
Modrý konektor 5 je spojený s býlým vodičem,který byl ukostřen,proč asi?

doplněno 20.10.12 00:11:

konektor

Datum: 20.10.12 00:22
 

Na ty barvy vodičů se ti zítra kouknu. Mám tu i ustřižené náhradní z BMM. Teď to z hlavy nedostanu.

No ano, taky mě to vrtalo hlavou. Jiskra a bum *cert*. Každopádně jsou všechny věci na plováku kostřené. Odporový reostat je plně zapojen, takže oba krajní vývody jdou na plovák a běžec vinutí reostatu kostří. Tedy pokud by běžec upadl, tak se nic nestane (žádná jiskra). V tu dobu budou pořád obě dráhy reostatu napojeny na palivomě a ten jen ukáže bludy, ale zajiskřit to fakt nemůže. Jinak by to tak neudělali. Teče tam velmi malý proud.

Spíš jde o ten spínač rezervy. On je vlastně součástí reostatu a taky se nemůže dotkoun, nebo zajiskřit, protože ten spínač rezervy je ten běžec reostatu a už ten je tím reostatem vyvážen. Mimo to na budíku palivoměru si všimni těch velkých odporů. Proto ty malé proudy.

Pokud se koukneš na plovák (reostat samotný), tak běžec zajíždí jakoby do takové úzké brány (vjezdu jakoby) a tak si ten kontak přidržuje, aby nejiskřil.

Ber i to, že v tu dobu je tam benzínu strašné minimum, když je rezerva a vracecí vývod paliva je na opačné straně, takže dostatečně daleko od dráhy.

Teď už nemám sílu pro výpočet, ale je použita žárovka 1,2W a při 12 voltech tam teče ...

Ale asi pro větší bezpečí právě změnili ten palivoměr na ten 4 nožičkový, kde žárovku rozsvěcuje samotný palivoměr pro větší bezpečnost.

Každopádně je to zajímavé. Takto jsem o tom ještě neuvažovat.;)

doplněno 20.10.12 00:33:

To ukostření modrého právě souvisí s vyžším zabezpečením. Jinak si to nedokážu vysvětlit. Nesmí se tam asi objevit při poruše na palubce +. I dle schématu a i já ho tam nemám.

Když je bílý ukostřen (tedy ten bílý s modrým), jak byl u BMM, tak palivoměr normálně funguje? Pokud ano, tak je to ta bezpečnost.

 
Datum: 20.10.12 20:00
 

A není tam to ukostření s tím modrým vodičem proto,že pokud tam byl ukazatel z BMM,tak toho uzemění využíval k zhodnocení stavu?

Datum: 20.10.12 20:03
 

Jdu se kouknout, jak to mám. Chvíli to potrvá. Dám pak fotku.

doplněno 20.10.12 20:19:

Takže kostra tam skutečně u karburátorové verze není. Pokud ti to s kostrou funguje bez problému, tak pro měření nemá vliv.

 
Datum: 20.10.12 20:20
 

Plovák

 
Datum: 20.10.12 22:42
 

Máš krásnej plovák,taky si pořídím novej.

Už sem tam měnil tu hadičku,co spojuje vyústění a sítko.

Nejlepší léta má za sebou,nebudu čekat až se tam pokazí něco jiného.

Datum: 20.10.12 22:54
 

Jedna s prvních věcí, co jsem na autě po koupi měnil *smich*. Rezerva nesvítila a ručička ukázala 1/4 paliva a míň ani ťuk. Já si pořád myslel, že je paliva dost a tak jsem jezdil a jezdil a ona byla pořád stejná, jako by nádrž byla bezedná. Pak mi to chcíplo v jedné ulici. naštěstí tam moc nejezdila auta a já to ručně zaparkoval a šel pro benzín :D.

Problém byl ten, že upadlo kus toho běžce reostatu a tak měl rozknit jen 1/4 až 3/4, takže plnou a prázdnou nikdy neukázal a tudíž ani na rezervu (kontakt) nedosáhl.

Od té doby, co je nový měří přesně a navíc i toho jiskření a závad se nebojím, když je nový ;). Dal jsem na něj i nový těsnící gumový kroužek. Trochu jsem měl pach benzínu v autě.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.