Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bezpečnostní pásy a přeprava cestujících

Od: gumidek* odpovědí: 12 změna:

Zdravím všechny rádce,

zajímá mě jistá problematika. V autoškole nás učili, že před jízdou řidič připomene cestujícím, aby se připoutali (pokud tak nečiní automaticky). Jak to ale bude, když nebude někdo připoután a zastaví mě PČR? Pokutu zaplatím já nebo ten cestující (to asi ne co)?

Já samosebou jsem připoután vždy a na tohle se neptám..., ale jak ostatní.

A je povinnost připoutat se i na zadních sedadlech, pokud tam jsou pásy? Tuším, že ano, ale jen se chci ujistit, protože pár lidí už mi řeklo, že se v zadu nepoutají, ale dokážu si představit, když mě při čelním střetu zezadu převálcuje svou vahou. Proto zatím mám jedno pravidlo, že nikdo za mnou nesmí sedět nepřipoután.

Dotaz tedy zní, jestli stačí upozornit na pásy a volba je na cestujících a já jsem tímto z obliga, že jsem je upozornil, nebo ne, Jak tedy. Kdo zaplatí případnou pokutu, kolik asi stojí, popř, kolik mě stojí i z body (tuším jeden),jak je to při autonehodě s pojišťovnou...

Předem díky za všechny zodpovězené dotazy ;)

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

p4v3l*
hodnocení

2x

Zdravím, pokutu platí ten, kdo připoután není, pač on udělal přestupek.

doplněno 06.09.12 18:51:

viz. tady: poradte.cz/...

doplněno 06.09.12 18:54:

a dále: czrso.cz/...

 

itan71*
hodnocení

2x

Kdysi to platil řidič teď každý sám za sebe, to platí i v autobuse.Staré auta měli výhodu v zadu nebyly.Zkráceně kde jsou ze zákona poutat.

doplněno 06.09.12 21:32:

*palec**andel*DĚKUJI ZA HODNOCENÍ*ua**tuc*

 

hodnocení

2x
avatar viky

Dobrý den, Gumídku. Každý, kdo si sedne do našeho auta, se musí připoutat. Nejde vůbec o to, kdo zaplatí pokutu, jde o to, že jste řidič, když způsobíte nehodu, a nepřipoutaný člověk bude mrtev, budete souzen vy, jako řidič. To je důležité. Proto by se každý řidič, měl postaral o to, že všechny osoby v autě, budou připoutaný. Jen můj názor.

doplněno 06.09.12 20:43:

§5 Povinnosti řidiče
Řidič je kromě povinností uvedených v §4 dále povinen
i) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu

Tomu také odebere příslušník body.

tr

Zdravím, já taky každého požádám, aby se připoutal, jinak se nejede, nebo dotyčného nesvezu a jde pešky, ona bezpečnost se musí udržovat a nesmí se ustupovat nikomu, ničemu a nikdy.

gumidek*
hodnocení

Moc díky. To mě přesvěčilo, že prostě dokud nebudou všichni v pásech, nepojedu. Většinou se vždycky jednalo o zadní sedačku. U přední se mi poutají zatím všichni.

Díky Vám všem ;)

 

ridic
hodnocení

0x

Pokud je vzadu nepřipoutaný, tak při nehodě urazí sedačku před sebou - řešim to "Připoutej se nebo nejedu" a ať si klidně vystoupí Není to jen jeho věc a v autě velí řidič.

Není to tak černobílé, že zezadu urazí sedadlo jen před nim a jiný ne, náraz šikmo nebo kotrmelec = lítá po autě jak hadr nebo vyletí oknem. Argument že nepřipoutání zachránilo život "Vyletěl z auta skrz okno, nic se mu nestalo a auto pak vybouchlo se všema připoutanýma co tam zůstali" - ha ha ha. To se stane jednou za 10 let, ale za stejnou dobu se kvůli nepřipoutání zrakví tisíce lidí.

Pokud je poučíš a nepřipoutají se, tak platí ten nepřipoutaný.

To řidič-souhlas.I když snad jeden z milionu nepřipoutaných to díky tomu přežije!

jeden příklad poutání se za sebe a děti-měl jsem nehodu,vzadu nebyly pásy a obě děti vyletěli okne ven z auta a přistáli v poli vedle sloupu z betonu-nic se nikomu nestalo,dnes se automaticky poutají. A druhý příklad- jel jsem z lázní a díky jednomu blbci který na kluzku šlapl na brzdu ZBYTEČNĚ bourali 4 auta.Nikomu se o5 nic nestalo až na řidiče (Tranzit,boxer? nwn) převrátil se na levý bok a zůstal viset v pásech mimo most.Jeho slova po vyproštění :"poprvé od autoškoly jsem jel s pásy!"Bez nich by spadl na kolejiště z cca15m.

itan71*

DIESEL *palec*souhlas asi jsem jeden z milionu nepřipoutaných,pořád tady straším i po těch několika bouračkách*palec*

wondry

Nevím, no, ale pokud pasažér vzadu nhebude mít 150 kilo a mezi přední a zadní sedačkou nebude 5 metrů místa, aby při rychlosti 150km/ řidič čelně narazil, enmyslím si, že by pasažér vzadu vytrhl sedačku, neznám takový případ a to jezdím s RZP. Spíš se to stávalo v době, kdy cestující seděl uprostřed zadní sedačky, kde mohl mezi přednímy sedačkami prolětět až ven čelním oknem.
To mátem to samý, jako když jsem vyjížděl k případu, kde řidič na místě zahynul díky airbagu, který vystřeelil, řidič neměl nastavenou opěrku hlavy a řidič airbag zlomil vaz.

solenza*

Není tak úplně pravda. Při dopravní nehodě půsubí přetížení třeba i 10G. Sice na krátkou dobu, ale působí. A třeba přetížení při čelním nárazu 10G zmamená, že ten, kdo má 80 Kg, je na krátký čas natlačen na sedačku a tlačí na ni sílou 800 kg. (8000N) To se většinou sedačka vytrhne. Navíc ji pomůže k vytržení i vlastní hmotnost. Takže tak. Proto jsou pásy tak pevné. Při čelním nárazu musí udržet docela velké setrvačné síly. A ploché jsou také proto, aby na tělo nepůsobil tak velký tlak mohl se tak tlak rozložit na větší plochu. Proto také nemají být pásy zamotané a mají se dotýkat těla celou plochou.

gumidek*
hodnocení

Pravda *palec*a taky se při hodně velkém přetížení trochu povolí. Díky tomu se nedají použít opakovaně a po nehodě se musí vyměnit.

ic5pa

Při velké rychlosti a čelním nárazu např. do zdi ,není problém přetížení klidně i 500G, jenže to už je pro vlastní tělo tak devastující, že by stejně nikdo nepřežil. Rekord drží pilot F1, co přežil cca 170G.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]