Felicia kontrolka mazani motoru

Od: Datum: 09.07.12 20:14 odpovědí: 20 změna: 10.07.12 21:24

hoj lidi, mam problem, pokud jedu s feldou konstatni rychlostit 140 - 150 třeba 10 km v kuse po dálnici tak mi potom při vyšápnutí spojky nebo vyřazení rychlosti problikává volejnička jak disko svetla :D, nevim co by to mohlo být, protože když zařadim za 5 a tak blikáni přestane, a když jedu po okrce 80 tak to po 5 km přestane delat, a i ve 120 km rychlosti což bežně jezdim vic ne tak to taky nedelá.. nevíte si nekdo rady?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.07.12 20:18
 

To čidlo funguje tak, že na žárovku v palubce jde 12V a druhý konec žárovky vede drátkem na to čidlo, které dle tlaku tu žárovku kostří o blok motoru. Buď má drátek někde porušenou izolaci a vlivem vibrací se dotýká někde skeletu nebo bloku motoru nebo je už špatné to čidlo tlaku oleje (je tam pružinka, kterou pořetlačuje tlak oleje a pohyb se přenáší na spínač. Špatná pružinka způsobí, že to tam lítá, jak chce. HHned řešit, protože vědět o tlaku oleje je důležité.

doplněno 09.07.12 20:19:

Tady se to řešilo i jsem to kreslil :)

https://www.poradte.cz/auto-m…ti-mazani-felicie-1-3mpi.html

doplněno 09.07.12 20:28:

Otáčky by měli být 750-850ot/min

doplněno 09.07.12 20:51:

To čidlo odolává teplotě bloku motoru, takže horké může blbnout více. Začal bych čidlem a pak novým olejovým čerpadlem (jsou to dvě ozubená kolečka) a očištěním sacího koše.

doplněno 09.07.12 23:09:

Olej se musí měnit každý rok i když se km nenajedou. Na vzduchu a v motoru stárne (mění barvu na černou a houstne)

doplněno 09.07.12 23:41:

Taky se může zadírat, tak ten olej vylej a dej tam nový Mogul/Paramo M7ADX 15W40, který tam patří!


 
Od: mowla*
Datum: 09.07.12 20:22
 

A otáčky jsou - dle popisu - "při vyšlápnutí spojky" - konstantní? Pokud ne (starší Feldu stopadesátka může trochu ´rozhodit´), je na vině krátkodobé kolísání otáček - při nižších není tlak oleje dostatečný.

doplněno 09.07.12 21:00:

Tak to bude - podle mne pokles otáček a pravděpodobně ´ojeté čerpadlo´ (vyšší ´námahou´ se zvýší teplota oleje, tím se sníží viskozita a tím množství/tlak čerpaného oleje)...

doplněno 09.07.12 23:11:

Nooo - olej by se měl měnit co cca 15.000 a nebo jednou ročně...

;)

 
Datum: 09.07.12 20:48
 

já nemam otáčkomer mam tam hodiny, mam jedničkovou feldu.. když sem s tim jel 170 což bylo na hranici tak to potom skoro svitilo ta kontrolka..

Datum: 09.07.12 20:24
 
avatar

skus jiný čidlo tlaku oleje pokud to nezabere sundat vanu kouknout zda neni ucpanej sací koš

 
Od: des*
Datum: 09.07.12 21:20
 

Třeba je jen řídký olej,jaký používáte?.

 
Datum: 09.07.12 23:02
 

chlapi to nevím, dokud sem si to dělal doma s tatou jako kluk tak sem vše věděl, ale poslední dva roky se tam volej neměnil, asi to ej k smíchu ale felca stála na dvoře asi 2 roky nikdo nepoužíval od mích 15 let do 17 et v 18 jsem si ji přebral od bráchy ja, ale rok předtím byla v servisu na generálce, elktrika,brzdy, lemy atd, a v té příležitosti když už to tam bylo mi fajn chlápci vše udělala a zaroven navrhl olej na výmenu tak říkam dobře bude vše komplet hotové, ale nevim jestli tam nedali olej pro rodiče ( na malý rychlosti respektive na malý teploty) a pak rok se s tim jezdilo aby se vše vyzkoušely no v 18 sem ji přebral a olej neměnil pač to n aten novej mělo najeto asi 2 tisíce km. je mi 19 a na aute sem už nalítal 24 tisíce takže na ten olej je najeto cca 26 tisíc, asi je to hodne, ale to auto nic nechce, ne že bych na to neměl, to byvh měl budu koovat fabii po prázdninách, ale nic nechce to auto za celej 24 tisic do konce července budu mit svich prvních 25 tisíc najeto sem nemuse na auto čáhnout vše funguje bez problemu až na tady to co mi začlo zlobit teprve před 14 dny ;)

Od: k2
Datum: 09.07.12 23:39
 

Docela podstatny udaj, ze jezdite stalou olejovou napln, nemyslite? Skoro bych rekl, ze toto uvest v puvodnim dotazu, tak by diskuze byla ponekud strucnejsi. Otazka je co chcete vlastne za radu. Zivotnost oleje jste prekrocil o vice nez 100%, neresite to a nijak resit nehodlate a blikajici kontrolku mazani (a ze ma na to blikani sakra narok) resite?

Mate nekolik moznosti:

1.Vymenite olej+filtr a kontrolka s pravdepodobnosti hranicici s jistotou prestane blikat.

2.Vymenite jen filtr a kontrolka mozna nebude blikat (nebo nebude blikat az tak casto)

3.Obcas ten olej alespon zkontrolujete a dolijete (kontrolka bude blikat stale casteji)

4Vykaslete se na to, protoze jeste nejakych dalsich 25tis by mohl dat motor i bez vymeny oleje (pokud ho teda nezere)

 
Datum: 10.07.12 00:37
 

právě že vubec nežere vubec nic si to nevezme za celejch 25 tisíc km neubyl a pouze zhruba po cca 5 tisícich dolévám 2 deci vody (je to určite odpařováním ničím jiným ), auto ej v naprostým pořádku ne že bych to neřešeil ale myslel jsme že se olej musí menit jak je ptřeba ane v určitých intervakech 10 tisíc.. když pojedu 300 km vzdalenost e nepřekročím 120 km/h tak nebliká vunec nic. delá to jen po krátkodobých vysokách rychlostí 140 - 170 na tutu to hodnotu se dostnu tak 2x do měsíce a je to jen při tom to blikání, ale když jedu po D1 Z KRAJE NA KONEC USTÁLENOU RYCHLSOTI 110-120 tak mi to v brně nic neudělá nezabliká nic. jen když třeba na trase praha teplice jedu 150 asi 10 km a pak na výjezdu vyřadim tak to bliká, ale po vychladnuti všecho je zase vše v normáu.. tak nevím.. nechám vymenit ten olej , nechtelo by to koupit nejakej lepší na vysoké teploty a tak?..

doplněno 10.07.12 00:39:

jen ještě chci doplnit že auto v tudo dobu má najeto 162 879 km jesti by to hralo nejakou roli v tom blikání

Od: des*
Datum: 10.07.12 08:24
 

Olej se mění ca po 15tis/km,,pokud to nezvládneš sám nech si to udělat v servisu,není to drahé a je záruka.

 
Datum: 10.07.12 09:14
 

zvadnu to sám, jen by jsem potřeboval poradt jakej tam mam naejt do fecky když tamten vyustim, co tam nalít MOGUL 5W - 50?

Datum: 10.07.12 09:20
 

Klidně ho tam nalejte. Neznám olej 5W50, který by neplnil výkonovou specifikaci pro felicii ohv. Nic s tím nezkazíte. Levnější a plně dostačující je jakýkoliv 10W40. Zde také všechny plní výkonovou specifikaci.

 
Datum: 10.07.12 09:41
 

diky, musim ale počkat ještě přes dovolenou kam zejtra odjiždím ;) a hned po dovolený to udělám ;) diky za typ toho oleje

Datum: 10.07.12 09:53
 

Výměna oleje u 1.3ky:

Je potřeba koupit olej, olejový filtr,těsnící hliníkový kroužek pod výpustní šroub a případně i ten šroub (zátka).

Olej se vypouští po jízdě nejlépe horký, aby lépe splavil nečistoty. Tedy zastavím, povolím hned šroub zespodu vany a olej vyleju třeba do lavorku. Auto musí stát vodorovně ve všech směrech. Pak se povolí olejový filtr, který je před motorem a za chladičem (takový válec). Jde povolit i rukama, pokud si je člověk odmastí lihem a i ten filtr. Jsou na to i speciální klíče. Pak potřu trochou oleje těsnění na novém filtru a nový filtr namontuji na motor (našroubuji. Dotahuje se zase rukou a těsnění musí být potřené, aby se při montáži nepoškodilo. Pak se naleje 3/4 oleje a po vychladnutí a stečení oleje do motoru (vany) se dla měrky doleje přesně na prostředek pole měrky. Stečení trvá i 6 hodin!

Olej je nejlepší, jak jsem psal Paramo/Mogul 15W40 M7ADX. Jiné tam nepatří i když si je tam lidi lejou a pak se diví, že je žrán.

Olej se musí měnit každý rok nebo po 15 000km! ;)

doplněno 10.07.12 09:55:

Začíná se nalitím 3 litrů a pak se dolévá po 100ml s 5 minutovým odstupem. Bude tam asi celkově 3,5litru

doplněno 10.07.12 18:00:

V převodovce se taky mění olej, ale co tři roky nebo po 80 000km. Ale kdo to z Vás udělal *smich*. Přitom v zimě klesá tření zubů v převodovce, lépe se řadí a klesá spotřeba! ;)

doplněno 10.07.12 21:15:

Jo, vejde se tam 4,5l je to napsáno v příručce *smich*, ale do prázdného motoru po GO. Vždycky se všechno vypustit nedá!

Olej se leje mezi MIN a MAX, ne na MAX, proto cca 4 litry a vždy tam zůstává tak 2dcl, takže něco přes 3,5litru nového oleje ;).

Ty motory 1.3 jsou stejné a pokud se nedodržuje lhůta, tak už je odkázán na GO, nebo celoživotní užívání 15W40, pokud ho nehcete dolévat

doplněno 10.07.12 21:27:

Pořád platí stejná pravidla 1.3 MPi systém OHV olej M7ADX 15W40 ;)

karb,Spi,Mpi se lyší jen přípravou směsi a na motoru jsou jen úpravy na tyčkách rozvodů za hliníkové a zářezy na setrvačníku pro Spi,Mpi, jinak mazací kanály stejné, včetně kliky,vačky,řeťezu,...

 
Datum: 10.07.12 21:09
 

Proč mi výrobce dal k autu příručku, kde je možnost použití oleje od 5W30 až po 20W50? Do 1.3 OHV se vejde 4,5l oleje.

Sám používám 5W40 a zatím po cca 220tis motor olej žere neměřitelně.

 
Datum: 10.07.12 21:24
 

todle je motor 1.3 mpi posední měísc vyrábený starý yp masky v 50 kw verzi ;)

 

Datum: 10.07.12 09:24
 
avatar

Těch 162 879 km na to vliv mít nebude, ale těch 26 000 bez výměny oleje pravděpodobně určitě.

 
Datum: 10.07.12 09:20
 
avatar

Já bych navrhoval okamžitě vyměnit olej a příslušenství, nebo jezdit dál a pak vyměnit motor. Je to Jen na Vás. *smich* To, že auto nic nechce, je nesmysl. Každé auto (i nové) chce svoje a když mu to nedáte, po právu se Vám "odvděčí". Je to jen otázka času.

 
Od: edge®
Datum: 10.07.12 12:48
 

Až auta začnou mluvit... To teprv budou něco chtít že ano:D

 
Datum: 10.07.12 13:14
 
avatar

Ale ona auta mluví, ostatně jako každý stroj. Jenže ne každý jim dokáže naslouchat.

 
Od: fulllempl
Datum: 10.07.12 18:55
 

Hochu,nepotěším tě,nemusí to ještě být vážné,ale taky může,mě to na škodě 120 dělalo(skoro stejný motor) a zachvíli se prakticky rozlítl na kusy(zadírala se současně 2 kliková ložiska a motor se rozlítl...a to jsem olej poctivě měnil,i dříve než jsou intervaly,ale díky péči,no spíše nepéči původního majitele,se tam uvolnil v potrubí nějaký cucek asi nějakého karbonu nebo něčeho takového a ucpal olejový kanál

Kontrolka oleje problikávala na volnoběh(750ot/min)při přidání plynu zahasla,výměna oleje ani čidla nic neřešila,tak jsem motor propláchl proplachovacím olejem,nic...vyměnil jsem zubové čerpadlo-nic

Po pár pokusech jsem rezignoval a říkal jsem si že na tak starém motoru je to asi normální...po krátkém čase jsem začal za jízdy poslouchat takový dutý klapání a než jsem stihl sjet z dálnice na odpočívadlo,motor doslova expolodoval,celá klikovka vylítla z bloku ven a rozsekala motor na dva kusy...nic podobnýho jsem před tím ještě neviděl

Z toho plyne jedno ponaučení-MĚNIT TEN OLEJ,nic víc nepomůže

Skus vyměnit čidlo a hlavně OLEJ+FILTR,pokud to nepomůže tak ještě zubové čerpadlo a vyčistit sací koš

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.