Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
včera jsem dával poprvé nabít autobaterii za pomoci známého, ale nějak neřešil kde je hladina a přehnal to s destilkou a já si toho všiml až teď - po nabití, když jsem chtěl jít dolít vodu. Co teď, když je hladina nad ryskou "max"? Je skoro až pod víkem baterie... Pochybuju,že to asi můžu jen tak odlít, že?
Moc díky za rady!
Destlika se vždy dolévá před nabíjením ne až po. Pokud je tam kapaliny opravdu tolik , že by hrozilo její vytékání tak jedine z každého článku trochu odsát a uschovat a až bude potřeba postupně kolévat kapalinu do baterie zpět. Hladina kapaliny v akumulátoru by měla být cca 1,5 cm nad desky pokud tam máte 2 cm nad tak bych to nechal být, časem se voda odpaří.
doplněno 24.02.11 19:36:Jezekp ta první věta byla proto " všiml až teď - po nabití, když jsem chtěl jít dolít vodu" . Jinak nic jiného nezbude než malinko odebrat jak jsem psal, pokud je tam opravdu tolik, že by to mohlo elektrolyt vytláčet odvzdušňovacími otvory ven. Druhá možnost je výměna elektrolitu a nalít nový , to se mi zdá ,ale celkem zbytečné.
No však píši - známý jí tam před dobíjením sice nalil, ale kolik jí tam nalil jsem si všiml až po dobití baterie. Takže pokud z každého trochu odliji, tak se nic neděje?
Destilka se dolévá vždy po nabíjení! Nepište tu prosím bludy. Před nabíjením se doleje tak maximálně když nejsou desky pod hladinou.
Bono: Díky, to je přesně můj názor. Ovšem nemám argumenty, proto je to jen názor. Zkus, prosím svoje tvrzení obhájit nějakými důkazy či odkazy, že je to opravdu správně. Třeba potom ostatní kolegy rádce přesvědčíme!
To se asi nedočkáš, on pan krmení pro psy a kočky má jen narážky a invektiva, ač už jde o zapalování u Punta a podobných dalších vláknech. Zatím se vždy ukázalo , že chce jen urážet a vědomosti žádné. No co čekat o "odborníka", který tu nedávno hledal radu jak vyměnit pojistku autozapalovače u svého Passatu a porodejce desetiletých baterií, pneu Matador atd.
Ono Hope pokud máš v návodu na "udržbové"baterie napsáno, že je potřeba elektrolit kontrolovat dolévat , jak bys řešil situaci když máš elektolit na měrce a potřeboval dobíjet. To bys musel asi nechat odpařit.:D
Tak študuj
Are, nezlob se, vážím si Tvé snahy po mém vzdělávání i času na zkopírování odkazů, ale študovat nebudu. Pana "Bono" vůbec neřeším, vždyt se ani neumí zaregistrovat, můj vstup byl jen pro oživení debaty...
Pokud je u zmrzlého polovybitého aku hladina kdekoli, nebudu odlévat, protože je mizivá pravděpodobnost, že by po ohřátí a dobití baterie elektrolyt přetekl.
Věřím, že jsi pochopil proč to dělám tak jak to dělám, logické důvody jsem popsal, řídím se občas spíš selským rozumem a logikou než příručkami. Nebudu Tě přesvědčovat, že to dělám dobře a správně, protože o tom sám nejsem 100%ně přesvědčen, nicméně je to metoda léty odzkoušená a dodnes vyhovující. A pokud mne budeš chtít přesvědčovat, abych tuto metodu změnil, nebráním se. Ale to budeš muset mít ku**a silý argumenty!
P.S. Doufám, že jsme spolu v poho!
Já myslím , že nedí důvod nebýt v poho .
Jen tak naokraj, pokud máš obyč nabíječku neměl bys takto studený aku ani nabíjet, ale vyndat z auta nechat ohřát na pokojovou teplotu a až pak dobít. Já vím co si teď říkáš "kdo to tak přesně podle návodu dělá".
Jóó, když v 6 večer dorazim z práce a v 8 ráno musim odjet, venku se eskymákům lámou psi v zatáčce, mezitím chci stihnout pivko a groček a musim se trošku vyspat, tak fakt nestíhám stát u baterky a měřit její pokojovou teplotu, to máš pravdu!
Zdravím pana ARa, předem reaguji na mé údajné příspěvky k zapalování Punta,pojistce autozapalovače a dalším vaším vymyšlenkám.Ano, psal jsem zde o akumulátorech, jejich skladovatelnosti i o pneu Matador.Jinak to krmení pro psy a kočky už nechápu vůbec.Je vidět, že máte nějaký psychický problém.
Co do dolévání baterií, teorie praví dolévat předem, praxe je ta, že při nabíjení dojde k plynování a zvýší se hladina.Hodně toho vyprská uvolněnými zátkami ven z akomulátoru. Správný postup je baterii dobít, nechat několik hodin odplynovat a ustálit a potom doplnit na předepsanou hladinu.Při dobíjení ve vozidle odpojit svorky akumulátoru, jinak můžete poškodit usměrňovač alternátoru, nebo jinou elektroniku.
Bono, nesmysl! Pokud nejprve připojíme nabíječku na akumulátor a potom do sítě, není důvod k poškození jakékoli elektroniky! Ovšem toto pravidlo platí všeobecně u zdrojů, které mají napětí naprázdno vyšší, než napětí při zatížení. A to jsou téměř všechny...
Velký omyl, nejde o proudový ráz, ale o to, že proud z nabíječky není zcela dokonale usměrněný.
Asi tady je více Bono a nebo si jen někdo nepamatuje
Autor: bono
Datum: 14.01.11 16:45
Autor: bono
Datum: 26.12.09 17:32
Co se prskání elektrolytu jedná, tak i každá amatér ví, že stačí položit víčka na dolévací otvor a když baterka začne "perlit"není pak celá zablitá od elektrolytu.
Vidím že máte přehled, tak už asi vím kdo ty blbosti pod mým jménem píše. P.S. taky vás nemám rád.
Ježku:
Baterie je složitý elektrochemický systém,v němž hraje jednu velkou roli i koncentrace kyseliny sírové(elektrolytu.)Při dobíjení se na elektrodách tvoří krystalické sloučeniny olova(specielní struktura desek)Na ni má ta koncentrace velký vlivProto žádné dolévání destilky před nabíjením.Pokud se stalo,tak je nutno elektrolyt odsát a dolít na správnou koncentraci 40% ní kyselinou.Osobně si myslím,že nabíjecí soustava v automobilu je schopná nabíjet tak,že elektrolyt nemění svůj objem a koncentraci.Pokud je baterie stále nabitá.Jediné,co může z akumulátoru ubývat,je voda,jen při extrémním přebíjení,kdy se baterie vaří.Při normálním provozu z baterie ubývá vody málo.Pokud jsem nucen vyjmout aku.z auta a dobíjet doma,měl bych mít nabíječku,která nabíjí s omezením proudu ke konci nabíjení.Já dobíjím akumulátory hned z auta,po skončení,když proud už je téměř na nule,odpojím kabely a baterii nechám hodinu v klidu.Pak teprve zkontroluji hladinu a doleji destilovanou vodu.Ta by měla mít hladinu asi 0,5 cm nad deskami.
JABRAKA
Tak nabídnu ještě svoji metodu, at je z čeho vybírat.
Pokud jsem nucen dobíjet baterii mimo auto, tedy doma, bývá to většinou v zimě. Nejprve zkontroluji všechny články, jestli na mne nevykukují desky - pokud ano, doleju tak, aby byla aspoň minimálně ponořené.
Po nabití a ohřátí baterie na pokojovou teplotu opět zkontroluji a dolévám na hladinu těsně pod MAX.
P.S: Cyrile, spokojen?
Ono asi jak který akumulátor, já se snažím dodržovat návody výrobce a doplňovat aku před dobíjením. Objevování ameriky mi přijde zbytečné, ale třeba se pletu a výrobce dává zavádějící informace ,aby si tím zajistil odbyt pro svoji výrobu :D.
Are, tohle lazo.czechian.net/... je pěkná historie, už se vidím, jak kontroluju článek po článku zátěžákem...
doplněno 24.02.11 23:08:Moje metoda vychází z tohoto: pokud zmrzlý polovybitý akumulátor před nabíjením doplníme na správnou hladinou, při ohřívání a nabíjení se tato hladina může zvýšit až k přetečení článku...
Tak to víš už je to taky asi pamětník, ale postup dobíjení "dolévacích" akumulátorů se nikterak nezmněnil. I když není to tak dlouho co jsem tady měl auto a byla tam tato baterka. Jen tak mimochodem jsem majiteli říkal ta baterie už taky něco pamatuje. Nestačil jsem se divit , když říkal , že je necelý rok stará. Nechápal jsem kde ji vzal myslel jsem , že se už dávno nevyrábí.
doplněno 24.02.11 23:10:No , vlastně vzpomínám ,si na jedno vlákno tady na poradte a původ aku, už asi začínám tušit.
doplněno 24.02.11 23:19:Cyrile, ve 23:10 jsem si na to právě vzpoměl ,ale to už jsi asi psal a nečetl ten doplněk. Jak je vidět něco je nezapomenutelné.
Tak to máš tedy hodně krátkou pamět! Je to pár dnů, co se zde prezentoval prodejce "nových" desetiletých akumulátorů!
Tak nějak by to mělo být,nejde samozřejmě nabíjet aku,když jsou články bez elektrolytu.Ta kontrola by měla být častější,pokud se voda hodně odpařuje.
JB
Pokud se voda hodně odpařuje, kromě častější kontroly akumulátoru bych doporučil okamžitou kontrolu dobíjení...
autor zapomněl napsat,jak je stará ta barerie.Nyní už jdou koupit hustoměry snad na všechno.Já osobně mám hustoměr na baterku a na chladič.Kdysi se baterky na nalévani konttrolovaly zhruba na jaro a na podzim.Doléval destilkou injekční stříkačkou.Nabil a hustoměrem zkontroloval.Byl i takový trik,dotažený z Ittálie,že když baterka pomalu odcházela,hustoměrem se zjistil článek,který to vybíjí,do něho se vlelo 2 ml peroxidu vodíku(ale pozor,ihned článek začne vařit!)Odstaví se na 24 hodin,za tu dobu peroxid odstraní ty spoje mezi články a povlak z destiček,a pak se v kjlidu nabíjí.
A co se týče toho přelití,cos psal,můžeš mít problém skratování.Doporučuji,když ji máš nabitou,zkontrolovat hustoměrem,Když ti bude uukazovat plné nabití,nic se neděje,střikačkou odsát,kdyby ukazovalo,např.poloviční nabití,odsát až po články a dolét kyselinou.Po rysku MAX.Jo a ještě malá pomoc.Kdybys neměl po ruce destilku,jako první pomoc je ta,že jde ji nahradit odstátou převařenou vodou.
Snad ti to pomůže.
Amidamaru, začnu od konce: odstátá převařená voda se pro tyto účely použít nedá. Převařením se zničí mikrobi a podobná havět, nezničíš tím vodivé částice, které jsou ve vodě obsažené a které dobré vlastnosti akumulátoru totálně devastují. Destilovaná voda není jen převařená, ta přešla přes "parní" skupenství, destilace tyto vodivé částice filtruje. V nouzi bych možná použil deštovou vodu, určitě raději než ze studny nebo z Poděbrad.
Pokud máš hustoměr na všechno, držím Ti palce. K hustoměru na elektrolyt k bezúdržbové baterii potřebuješ ještě otvírák na konzervy a teploměr, hustoměr je cejchován na měření při teplotě 68° Fahrenheita. K hustoměru na chladící kapalinu potřebuješ mít hodně starý auto, který má v chladiči starej dobrej (a sladkej) Fridex. Na dnešní Antifreeze to nějak nefunguje, na to nemaj stupnice...
doplněno 25.02.11 23:39:...ale jinak díky za radu, aspoň je o čem zase debatovat!
jezekp totiž nenapsal druh barerie.Budeš se sice divit,já sice mám bezúdržbouvou,ale od kolegy jsem dostal rok starou,se záručákem do 10/2011,a na nalévaní do každého článku.
A co se týče té vody,Napsal jsem posledni možnost.Kdyby bylo na mě,vytvořil bych ji elektrolýzou.Kdybys ses poptal léčitelů,jak se dělá živá a mrtvá voda,tak tím.A lél bych tam mrttvou vodu,zbavenou všech částic.
Nevodivá čistá voda se vyrábí destilací, pak se to leje do aku.
Elektrolýzu čisté vody neuděláš není vodivá.
Když diskuze,tak diskuze.Možná si pamatuješ.Kdysi se vařil čaj,že k mosazným plíškům jsi přimontoval 220 v.Takhle jsem to myslel.Ne elektrolyzu jak při pokovování.
OKI, tak diskuse: Taky jsme si na střední škole ohřívali buřty tím, že jsme dva dráty s banánkama strčili z obou konců do buřta a druhý konce do zásuvky, Výsledek byl teplej buřt. Taky jsme vařili vodu na kafe těma samejma mastnejma banánkama od buřtů v plechovym hrnku. Ale to je pouze fyzikální přeměna elektrické energie na tepelnou, trošku do toho zasahuje i pan Ohm se svým zákonem, jestli chceš téma "elektrolýza", tak jsme zatím totálně jinde.
Elektrolýza se provádí (pokud vím) stejnosměrným proudem, a je to záměrně vyvolaná elektrochemická reakce, při níž se sloučenina rozkládá na jednotlivé prvky. Provádíme-li elektrolýzu sloučeniny vody, oddělují se dva prvky, z kterých se sloučenina skládá, tedy vodík a kyslík. A věř mi, z kyslíku ani z vodíku bych si neudělal ani ten tvuj mosaznej čaj...
Na téma elektrolýza bych se nerad bavil.To už bychom tady mohli diskutovat,že by mohl jezdit na voddík,nebo by mohl napájet auto pomocí jjaderneho štěpení.Já chtěl jenom říct,co se kdysi ddělalo v případě nouze
.Ale když jsme u těch věcí odbornějších.Porad laikovi s počítačem.Existuje nějaký program na auta,co souučástka vozidla se dá rozebrat na kousíčky?Abys pochopil,používají to v Mototechnach,jak chceš koupit nějaký díl.Hlavně se mi jedná o Fordy.Přesně tranzit.Je to asi tak,(možná to špatně vysvětlím)6e kdybych chtěl např.rozebrat startér,tak podle toho schématu vím kde co patří.Ten program už hledám skoro rok.A nic.Skus poradit.
No, s tím programem nevím. Ale kámoška dělá v autoservisu, tak se zkusím zeptat, kdyžtak ser aději připoměň přes interní poštu, občas nestíhám...
doplněno 26.02.11 22:32:*se raději
Ježišmarjá jak mi někdo uvěří, že to nebylo schválně...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.