Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Studeny motor poskakuje

Od: ano* odpovědí: 17 změna:
Mam pocit, ze motor jede jen na 3 valce - obcas se zadusi a pak prudce vyrazi, kdyz se ohreje je to ok. Svicky celkem nove tj 10tis km. Uvazuju o vlhkosti mezi kabelem a svickou, co byste rekli vy?
Diky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Pokud jde motor na 3 válce, tak se to nejlépe pozná při volnoběžných otáčkách - nepravidelný trhavý a nevyvážený chod.

ano*
hodnocení

To souhlasi, ale je to obcasne

 

ar*
hodnocení

0x

Neprve by bylo potřeba vědět o jaké auto jde. Motorizaci a popřípadě rok výroby. Těch možností proč to dělá je více a rozhodně se to bude lišit třeba u staré Š 105 a Fabie

doplněno 14.01.11 12:34:

"Je to fiat 1.2, 2006" To jste nám to moc neulehčil. Fiat v roce 2006 dělal více modelů aut 1.2 a také mají různá zapalování.

ano*
hodnocení

Je to fiat 1.2, 2006

 

celp*
hodnocení

0x

Je to možné.Může to být také špatná vzduchová klapka.Nepíšete co je to za auto.

 

hodnocení

0x

V tomto a podobných závadách není rozhodující o jaké vozidlo se jedná o jakou značku či datum výroby. Všechny spalovací motory pracují na stejném principu. 1. nasají do válce směs nebo vzduch , 2.Směs (vzduch ) je stlačena . 3. zapálena _pracovní zdvih (vstříknutá vznícena) 4. spaliny vyprázdněny ze spalovacího prostoru válce. Prvním krokem je potřeba racionálně uvážit ve které fázi pracovního cyklu může být závada a který agregát (část) motoru zabezpečuje správné parametry pro správnou funkci tohoto cyklu. Já bych uvažoval , že nedostatky mohou být pravděpodobně v pracovním cyklu 1 a 2. Co je v těchto cyklech nejdůležitější: Sání s minimálními překážkami pro nasávání ( sací potrubí s čističem vzduchu , karburátor , případně turbo a sací ventily). Dále stlačení ve válci-komprese. (těsnost pístu s kroužky ve válci , dokonalé uzavření a těsnost ventilů ) . Dále zapalování ( zde je více možností závad , od chybného napájení proudem,vadným kondenzátorem ,špatným seřízením , vadnými svíčkami a mnoho dalších). Jak je vidě k posouzení je toho velmi mnoho , a to není v silách nikoho , všechny možnosti závad vzpomenout a tak dát konkrétní návod na odstranění závady. miro

ar*

Rozhodně s vámi nechci polemizovat, ale pokud jste přesvědčen že na odhalení závady (v tomto případě zapalování) není potřeba vědět o jaký model auta a motorizaci jde, tak prosím. Já takovej frajer teda nejsem abych střihnul od oka závadu. Jen pro přehled v roce 2006 Fiat vyráběl u 1.2 zapalování kde každý válec má svoji cívku, dalčí varianta byla jedna společná zapalovací lišta a třetí varianta dvě zapalovací cívky vždy na dva válce. Nevím proč tedy přímo neřeknete čím by to mohlo být a píšete jen něco všeobecného.

bono*

Dvě zapalovcí cívky vždy na dva válce.ˇUžasné pane AR,jako vždycky.

ar*

Cívka vypadá takto (foto) jsou dvě vedle sebe, ale to je celkem zbytečné vysvětlovat. Dokážete jen urážet , jako vždy

Studeny motor poskakuje
bono*

Vždyť tu taky píšete blbost,cituji: dvě zapalovací cívky vždy na dva válce! (to je jako čtyři cívky vždy pro čtyři válce ) Asi jste chtěl říci jednu cívku společnou pro dva válce.Nebo dvě cívky pro čtyři válce. No nebudeme slovíčkařit, chápu jak to myslíte a máte pravdu, pouze jste se špatně vyjádřil.

 

hodnocení

0x

Mým příspěvkem byl cíl , nastínit postup při odhalování závady . Pochybuji , že by někdo , bez kontaktu s vozidlem , zcela jednoznačně odhalil závady bez shromáždění informací jak uvádím.. Rozhodně trvám na tom , že každé zapalování funguje na stejném principu.

Do zapalovací cívky se přivede napětí z el.instalace vozidla ( 12 V) , které je přerušováno nějakým přerušovačem , nastaveném na přesný okamžik přerušení (předstih). V zapalovací cívce se při přerušení indukuje vysoké napětí cca 15 000 až 20 000 V , které je přivedeno k zapalovací svíčce. Je jedno jestli přes jednu prostřednictvím rozdělovače , nebo několik samostatných cívek pro jednotlivé válce. Tak,že mohu hledat závadu jedině v: napájení proudem , v přerušovači-jehož součástí bývá kondenzátor , zapalovací (zapalovacích) cívce , v rozdělovači , v přívodu vysokého napětí ke svíčkám a ve svíčkách. To platí pro všechna vozidla včetně moderních polovodičových provedení , bezkontaktních přerušovačů i zapalování řízených řídící jednotkou. miro
ar*

Miro já souhlasím že princip zapalování bude podobný (ono celé auto je na podobném principu jako jiné), přesto abych mohl zkusit poradit v čem by to asi mohlo být a kde co konkrétně překontorlovat a jak postupovat, tak já osobně potřebuji vědět o jaký motor se jedná. Postup odhalení příčiny, se může lišit motor od motoru. Howgh

marenka*

Já se musím přiklonit na stranu Ara. Má pravdu. Ono některé typy aut mají pravidelné závady a určitě i když je princip motoru stejný, tak systém zapalování i palivové soustavy je naprosto rozdílný u Škody 105 a u Fiatu z roku 2006.

 

xxx*

Souhlasím s AR dle mého názoru je hlavním důvodem indentifikace auta to, že u různých aut se opakují dokola stejné závady. Každé auto na něco trpí. Tudíš když se řekne například auto netopí a přehřívá se posléze se doplní, že se jedná o VW Sharan tak častým problémem je vodní pumpa. Tento příklad uvádím ze zkušenosti (přijeli k nám dva Sharani u obou stejný problém a stejná závada) takže se nejedná o pravidlo, ale o pravděpodobnost. Když člověk řekne mechanikovi, že auto dělá to a to a je to takové a makové auto může se stát, že zrovna takové auto už měl pod rukou a je pravděpodobné, že se jedná o stejnou závadu. Čistě můj názor.

 

buss
hodnocení

0x

Je to fuk, jaké je to auto, to auto z 1990 bude motor "škubat" jinak než z 2000?

 

1jara*
hodnocení

0x

Pokud se motor ohřeje a je po problému, tak překontrolujte čidlo teploty.

 

ano*
hodnocení

0x

jen pro doplnění, v servisu načetli řídící jednotku a ta řekla něco ve smyslu: občas nejede válec, nelze určit který. Servisák (značkový) byl v rozpacích, že se mu to snad ještě nestalo, aby nevěděl, který válec zlobí. Každopádně vyčistili kabely a nechali to tak, mj běžná udržba po 20tis km a od té doby naštěstí jede jak má... ťuk, ťuk

Díky, jinak cívky ho také napadly jako první věc, ale nepotvdilo se to. (a jsou tam 2, na každé 2 válce jedna *smich*)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]