Nejste přihlášen/a.
Neprve by bylo potřeba vědět o jaké auto jde. Motorizaci a popřípadě rok výroby. Těch možností proč to dělá je více a rozhodně se to bude lišit třeba u staré Š 105 a Fabie
doplněno 14.01.11 12:34:"Je to fiat 1.2, 2006" To jste nám to moc neulehčil. Fiat v roce 2006 dělal více modelů aut 1.2 a také mají různá zapalování.
V tomto a podobných závadách není rozhodující o jaké vozidlo se jedná o jakou značku či datum výroby. Všechny spalovací motory pracují na stejném principu. 1. nasají do válce směs nebo vzduch , 2.Směs (vzduch ) je stlačena . 3. zapálena _pracovní zdvih (vstříknutá vznícena) 4. spaliny vyprázdněny ze spalovacího prostoru válce. Prvním krokem je potřeba racionálně uvážit ve které fázi pracovního cyklu může být závada a který agregát (část) motoru zabezpečuje správné parametry pro správnou funkci tohoto cyklu. Já bych uvažoval , že nedostatky mohou být pravděpodobně v pracovním cyklu 1 a 2. Co je v těchto cyklech nejdůležitější: Sání s minimálními překážkami pro nasávání ( sací potrubí s čističem vzduchu , karburátor , případně turbo a sací ventily). Dále stlačení ve válci-komprese. (těsnost pístu s kroužky ve válci , dokonalé uzavření a těsnost ventilů ) . Dále zapalování ( zde je více možností závad , od chybného napájení proudem,vadným kondenzátorem ,špatným seřízením , vadnými svíčkami a mnoho dalších). Jak je vidě k posouzení je toho velmi mnoho , a to není v silách nikoho , všechny možnosti závad vzpomenout a tak dát konkrétní návod na odstranění závady. miro
Rozhodně s vámi nechci polemizovat, ale pokud jste přesvědčen že na odhalení závady (v tomto případě zapalování) není potřeba vědět o jaký model auta a motorizaci jde, tak prosím. Já takovej frajer teda nejsem abych střihnul od oka závadu. Jen pro přehled v roce 2006 Fiat vyráběl u 1.2 zapalování kde každý válec má svoji cívku, dalčí varianta byla jedna společná zapalovací lišta a třetí varianta dvě zapalovací cívky vždy na dva válce. Nevím proč tedy přímo neřeknete čím by to mohlo být a píšete jen něco všeobecného.
Cívka vypadá takto (foto) jsou dvě vedle sebe, ale to je celkem zbytečné vysvětlovat. Dokážete jen urážet , jako vždy
Vždyť tu taky píšete blbost,cituji: dvě zapalovací cívky vždy na dva válce! (to je jako čtyři cívky vždy pro čtyři válce ) Asi jste chtěl říci jednu cívku společnou pro dva válce.Nebo dvě cívky pro čtyři válce. No nebudeme slovíčkařit, chápu jak to myslíte a máte pravdu, pouze jste se špatně vyjádřil.
Mým příspěvkem byl cíl , nastínit postup při odhalování závady . Pochybuji , že by někdo , bez kontaktu s vozidlem , zcela jednoznačně odhalil závady bez shromáždění informací jak uvádím.. Rozhodně trvám na tom , že každé zapalování funguje na stejném principu.
Do zapalovací cívky se přivede napětí z el.instalace vozidla ( 12 V) , které je přerušováno nějakým přerušovačem , nastaveném na přesný okamžik přerušení (předstih). V zapalovací cívce se při přerušení indukuje vysoké napětí cca 15 000 až 20 000 V , které je přivedeno k zapalovací svíčce. Je jedno jestli přes jednu prostřednictvím rozdělovače , nebo několik samostatných cívek pro jednotlivé válce. Tak,že mohu hledat závadu jedině v: napájení proudem , v přerušovači-jehož součástí bývá kondenzátor , zapalovací (zapalovacích) cívce , v rozdělovači , v přívodu vysokého napětí ke svíčkám a ve svíčkách. To platí pro všechna vozidla včetně moderních polovodičových provedení , bezkontaktních přerušovačů i zapalování řízených řídící jednotkou. miroMiro já souhlasím že princip zapalování bude podobný (ono celé auto je na podobném principu jako jiné), přesto abych mohl zkusit poradit v čem by to asi mohlo být a kde co konkrétně překontorlovat a jak postupovat, tak já osobně potřebuji vědět o jaký motor se jedná. Postup odhalení příčiny, se může lišit motor od motoru. Howgh
Já se musím přiklonit na stranu Ara. Má pravdu. Ono některé typy aut mají pravidelné závady a určitě i když je princip motoru stejný, tak systém zapalování i palivové soustavy je naprosto rozdílný u Škody 105 a u Fiatu z roku 2006.
Souhlasím s AR dle mého názoru je hlavním důvodem indentifikace auta to, že u různých aut se opakují dokola stejné závady. Každé auto na něco trpí. Tudíš když se řekne například auto netopí a přehřívá se posléze se doplní, že se jedná o VW Sharan tak častým problémem je vodní pumpa. Tento příklad uvádím ze zkušenosti (přijeli k nám dva Sharani u obou stejný problém a stejná závada) takže se nejedná o pravidlo, ale o pravděpodobnost. Když člověk řekne mechanikovi, že auto dělá to a to a je to takové a makové auto může se stát, že zrovna takové auto už měl pod rukou a je pravděpodobné, že se jedná o stejnou závadu. Čistě můj názor.
jen pro doplnění, v servisu načetli řídící jednotku a ta řekla něco ve smyslu: občas nejede válec, nelze určit který. Servisák (značkový) byl v rozpacích, že se mu to snad ještě nestalo, aby nevěděl, který válec zlobí. Každopádně vyčistili kabely a nechali to tak, mj běžná udržba po 20tis km a od té doby naštěstí jede jak má... ťuk, ťuk
Díky, jinak cívky ho také napadly jako první věc, ale nepotvdilo se to. (a jsou tam 2, na každé 2 válce jedna )
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.