Nejste přihlášen/a.
Modrej čoud = olej, a po delším volnoběhu bych tipnul ucpávky turba a olej přes ně jde do sání...
"Diesel runaway" = oleje jde tolik že motor na něj jede místo nafty = jde do otáček a nejde vypnout, buď vyletí ojnice z bloku nebo až sežere olej tak se zadře. Chcípnout jde jen zařazením nejvyššího kvaltu sešlápnout brzdu a pustit spojku.
Proč čistič vstřiků/ palivový soustavy když to bere olej? Tak ale nic tim nezkazíš..BTW podle mne nejlepší a hlavně vyzkoušený aditivum je VIF..
Olej to bere a) přes turbo do sání, b) gufera ventilů c) pístní kroužky, d) přes odvětrání kliky, pak exotiky jako těsnění hlavy apod.
Přes turbo je to podle mě nejpravděpodobnější - v nízkých otáčkách labyrint odstřikuje míň a tak do sání může projít víc oleje než v otáčkách. Chvíli trvá než se sání naplní, pak v otáčkách ho proud vzduchu strhává do motoru. Po italský údržbě je v sání oleje míň tak zmizí i modrej čoud..
Vstřiky, váha vzduchu, regulace tlaku (poměr nafta/ vzduch) - čoud by nebyl modrej ale černej, příp. bílej.
Spíš si kup metabond Old spezial. Pak ti nepůjde tolik oleje úniky přes turbo. Přitom to bude velmi dobře mazat. Mám s tím dlouholetou zkušenost a i motor není hlučný než byl před tím.
Nejlépe CLkem se starým olejem rozpustit usazeniny, vylejt a dát novou náplń s tím Old Spezialem. Dokonce byl test, kdy se pak jelo pár km bez oleje a měřili se komprese. Levná aditiva obsahují síru a teflon a to není dobré k vůli degradaci oleje a oxidace povrchů dílů v motoru. Metabond má nanočástice keramiky.
Pak je ještě jeden konkurent a ten je na bázi částic wolframu, ale nemám zkušenost.
Každopádně už jsem několikrát u spousty aut při výměně oleje použil co CL ko a je to fakt znát. Na měrce ještě hnědý med a po CLku už teče z motoru sajrajt za x let. Neuvolńuje to strupy karbonu, které by něco ucpali, ale pomalu rozpouští na tekutinu. To je velká výhoda.
Hodně lidí ti řekne placebo a nesmysl, ale stačí vyzkoušet a najet a tím aspoň 20 000km na dvě výměny a je to znát i na spotřebě.
při tak velkém nájezdu jsou v háji i gufera na ventilech v hlavě motoru. Po zahřátí je olej řidší a vzlínavější. Proto to na volnoběh po zahřátí nejvíce bije do očí.
Přes gufero to může jít rovnou do výfuku a blafnout až tam a jen občas až ho tam je víc.. Podobně přes turbo do sání než se udělá kapka a ta pak vletí do válců.. Podobných scéářů je víc..
Metabond není všelék. Umí hodně motoru pomoci prodloužit životnost a eliminovat řidičovo špatné zacházení s ním, aby déle vydržel.
Ale poškozenej motor ve smrti neopraví. Jen prvotní lehké příznaky.
Takže záleží, jak moc je na tom motor špatně.
A taky je potřeba najet určitý počet km, aby se to aplikovalo a projevilo.
Pokud jde o kuřivost na emisích, tak tam nalej HVO (syntetická nafta), teoreticky by to mělo kouřivost sundat o třetinu.
Pozor nevýhoda HVO je mizerná mazivost, takže do railu zásadně s aditivem (nejlíp VIF)
Vaculík je idiot. Tomu většinu věcí žere jen laická veřejnost, která si umí jen natankovat a dolít vodu do ostřikovačů. Potom ho má za boha. Je to pouze novinář, který má ty kecy zprostředkované servisy a techniky. Nic víc. Vše ostatní jsou jen jeho dojmy. Kdo autům rozumí na úrovni renovací a oprav, tak ví, že polovina toho co leze z Vaculíka jsou jen kecy. Přišli na to a proto u většiny videí má Vaculík hosty, kteří o dané problematice vědí z praxe a nejsou novináři.
Všechny spalováky mají na chladiči ventilátory. Když není nápor vzduchu jízdou, tak se zapnou. Celý chladič a motorový prostor i prostor pod autem se dokáže krásně profouknout. K požáru tedy dojít nemůže. Na volnoběh motor není pod takovou zátěží, aby byly rozpálené výfuky jako v případě, kdy vůz jede po dálnici a ještě ho přeplňuje turbo.
Na volnoběh většina dieslů vpodstatě netopí. Proto si pomáhají PTC topením.
Hořící auto na volnoběh je vždy auto s nějakou závadou.
O otravě CO to beru. To je pravda pravdoucí.
Hořet Li-ionky jsem viděl častěji, nežli hořet spalovák.
Jasně, výrobci spalováků schválně do map ŘJ motorů nastavují, by na volnoběh tam šlo tolik zbytečného paliva, aby to pak hořelo ve výfuku a ničilo katalyzátor
Pokud někdo zaparkuje na suché trávě, tak možná chytne od rozpáleného katalyzátoru tráva nebo pokud motor spaluje olej a je ve špatném stavu, tak pak možná taky. Ale to jsou nestandartní případy stejně jako přebíjení Li-ion.
Víceméně je to normální. V motoru se odpařuje i vzdušná vlhkost, jak se teplota oleje mění z 10C venkovní teploty do 90-110C teploty oleje při práci motoru.
V motoru je systém odvětrání klikové skříně (bloku) přes PCV ventil. Někdy doplněno o takové bludiště, aby vzduch při odvětrání nebyl nasáván motorem i s olejovými kapičkami. Vzduch tedy musí urazit několika klikatými zákoutími. U Felicie toto dělalo víčko nalévání oleje, kdy páry musely přes okraj víčka a pak přes další okraj až na vývodku do sání. Některá auta mají systém odvětrání přímo ve víku hlavy, kde je opravdu šachta připomínající malé bludiště s odkapy pro olej.
Pokud už to vyhazuje víčko a přetlak je velký, tak mohou být KO gufera na ventilech a do systému odvětrání jsou spaliny.
Jezdi cca 5000km a uvidíš, zda to k něčemu bylo. Jinak GO motoru a hlavy či jiný motor.
Na tomhle se vymění gufera, na elektromobilu celej motor . Co je ekologičtější, vyrobit gufero nebo motor? Resp. podle tý supr tesly co najela Mega, tak motor vydrží ca 400kkm a baterka 300, a to si Tesla kilometry cucá z prstu a přidává aby zkrátila záruku a "najela to dřív"
Tihle milovníci elektroaut mi připadaj jak sekta, vzývaj výhody a nevýhody ignorujou, kdo jim jejich názor neschvaluje toho by nejradši upálili jak čarodějnici, viz snaha o zákaz spalováků nebo aspoň zdanění aby byl provoz ekonomicky nereálnej..
@asd1 Ujet s elektromobilem 300 tis.km bez poruchy bych bral. To by znamenalo že jsem ušetřil 300 tis. peněz za palivo, plus peníze za výmenu oleje každých 10 až 15 tis.km, + peníze za spojku + peníze za rozvody atd... Já osobně mám FVE na baráku, tak u mne by ta úspora za palivo byla ještě větší. Asi tak za 0,5M
Takže ten váš argument s výměnou baterie a motorů v elektromobilu je docela k smíchu. S těmito úsporami pak není problém koupit nový motor, nebo baterii a auto bude jezdit další stovky tisíc kilometrů.
@bery2 Zrovna tetno BXE motor měl u mého bývalého auta totálku díky ojnici. Tehdy to auto bylo staré 4 roky a za půlmotor chtěli 110 tisíc! Každopádně motor jezdí dodnes. Pravda... mezi tím stihnul další GO, která se pro změnu týkala hlavy motoru. To že dnes jsou ty motory na vrakovištích. mi tehdy s cenou moc nepomohlo. A naopak až budou ty elektromobily mít věk a budou na vrakovištích tak ten jejich motor bude taky za pár peněz.
Tesla tedy měnila motor po 300tisících? Super. Já měnil BXE motor po 160 tisících. Proto tedy nevěřím vašemu tvrzení o tom, jak spalovací motory se mění méně často.
Normálně použitelný auto pro 5lidí + kufr (kombík 500L kufr) bez zbytečných kokotin s projektovou životností 20+ let/ 300+kkm jde vyrobit a prodat za 300 - 500k podle výbavy a většině normálních lidí v pohodě stačí holobyt s klimou za 300. Tyhle auta i motory jsou vymyšlený, takže platit vývoj už není potřeba, pouze na vychytání much. Jezdit to může na metan kterýho je mraky, syntetickou naftu, benzín, apod., pak to včetně servisu jezdí za 3,- Kč/km. Většina lidí za 20 let najezde 200-300kkm, takže nákupka 300, palivo + servis 600-900k, 5k pojistka = ročně 50 - 65k
Běžný nehody typu srnky, drcnutí do vrat atdd. v řádu tisíců až desítek tisíc.
Osobně, svoje auto jsem koupil za 60k a mám ho 12let, do servisu, oprav a pojistek jsem nasypal ca 100k; palivo 2Kč/km, najel jsem ca 200k = 400kKč, celkem 560k za 12 let = ročně 46k kompletní náklady
Hoď sem ceny toho suprvýhodnýho elektromobilu.. Takový auto je za M+ = za 20 let to máš 50k ročně jen pořízení.,Během provozu odejde minimálně jeden motor a jedna baterka, jsi na 65k ročně. Takže i kdyby palivo bylo za nulu jakože neni, tak žádnou výhodu nevidim.
Moderní spalovák plnej kokotin sem netahej, to je podobnej nesmysl jako elektromobil.
Minimální náklady na servis oproti spalováku - dobrej vtip. Všechno 2t auta = pneu, podvozový díly atd. dražší, brzdy to má taky (a že se používaj minimálně jim životnost spíš snižuje).
Běžný nehody typu drcnutí = okamžitě letí vyšší desítky tisíc a spíš 100k+ (diodový světla, radar v nárazníku...)
Ten kámoš a 400kkm bez poruchy a nutnosti servisu - na českým tankodromu taky dobrá pohádka.
No a vlastnosti auta - těžký, takže z louky nevyjedeš. Malý dojezd obzvlášt v zimě cokoliv delšího velký problém - výlet na lyže ráno z Prahy do Jizerek a večer zpět je nereálný, neni kde nabít a auto to naráz nedá. Prostě program v možnostech auta tě těžce omezuje, plánování závisí kde to nabiješ, jiný řešení je vozit centrálu a pálit benzín..
A suroviny pro výrobu elektromobilu, výroba elektřiny X spalovák - kde je ta ekologie? I čoudící Trabant celkově vyjde k přírodě šetrnější.. Jen to nečudí přímo z auta ale jinde, tak je z toho pocit že to je čistý..
@asd1 Vy tu prostě chce porovnávat staré auto s novým moderním. To je pak těžké. Ale chápu že to je taky jediná možnost jak vypadají ty spalováky lépe. Takže tolik k té sektě... budete něco hájit až do krve a srovnávat tak, aby to prostě vypadalo jak chcete, že? Buďte aspoň frajer a porovnávejte nové věci s novými, jinak je to jen pokrytectví. A nového kombíka za 300 tis nekoupíte ani náhodou. Levný korejec Hyundai i30 v kombíku začíná na 450tis s motorem který nechcete a v holobytu. Škodovka Octavia kombi od 600tis. Golf Variant od 585 tis. Kč. Dál se mi už ani nechce dívat. Jednoduchá výbava a auto bez kokotin opravdu stačí. To je pravda. Ale asi tak, jako stačí na volání tlačítkový telefon a přesto všichni kupují chytré telefony. Lidi dokonce už nechtějí ani ty praktické kombíky a kupují nepraktická a mnohdy ještě dražší SUV. S těma Jizerkama to taky není tak horký. Moje auto dá tu trasu i v té zimě (nemám Teslu) Ale i kdyby nedojelo, tak fakt bych se nebál že po cestě není kde nabít. Musí se ale chtít ty nabíječky vidět a nezavírat oči a dělat jakože neexistují.
Jinak já ale netvrdím že elektromobil je jediná správná cesta. Má své mouchy a má problémy které i mne serou. Není to zatím auto pro každého. Vtipné ale je, že z mého pohledu tu největší bolest elektromobility tu nikdo ani nezmínil. Zato se tu řeší polopravdy a blbosti.
Tam je velký rozdíl že to jednoduchý auto vyrobit jde, zato rozumná baterka a logistika pro elektromobil pořád neexistuje, nádrž benzínu/nafty/plynu těžce vyhrává.
Ty jednoduchý auta nezařízl trh a nezájem lidí, ale grýndýl a magoři. To máš jak čudlíky a dotykovej displej - magor vymyslel že se ušetří za čudlíky a stačí dotykáč a program, už při testování muselo být jasný že to je nesmysl, až když začali lidi řvát ve velkým a přišly i soudní spory tak se od nich začalo upouštět
Ad nabíječky cestou do Jizerek - podívej se na parkoviště v Berdřichově, a teď si představ že všechno budou elektromobily, sjede to z kopce... a od Liberce do Prahy budou nabíječky obsazený na týden dopředu.
Když se někomu líbí elektromobil tak at ho má, ale at to necpe ostatním.
Můj názor je, že aktuální elektormobil s ekologií toho moc společnýho nemá, jen se nečoudí přímo z auta za jízdy ale z elektrárny a fabrik který musí vyrobit jak auto tak "čistý" elektrárny..
Vlastní fotovoltaika a elektřina zdarma - tam zas chybí cena za pořízení fotovoltaiky, takže zdarma to fakt neni. Navíc potřebuješ další baterku protože v noci slunce moc neni. Leda ve dne mít auto v garáži a v noci jezdit.
@asd1 Můžete brečet a stěžovat si co by mohlo být a není. Jak to jde udělat, ale nedělá se to. Nebo jako chlap se k tomu postavíte čelem a přijmete co změnit nemůžete. Naopak se zamyslíte jak s touhle situací a co udělat proto aby jste z toho vytěžil co nejvíce. Samozřejmě že stále můžete jezdit ve 20let starém autě, ale každý nechce jezdit starou rachotinou. Na dojezd sice ten spalovák vyhrává, ale jako šiřitel rakoviny taky. Ostatně proto tady vzniklo tohle vlákno, protože auto tazateli kouří. A to je jeden člověk který se o to zajímá a nechce aby mu auto hulilo. Pak jsou tady hromady jiných, kterým je to jedno. To je potom přesně ten důvod proč je dobře že už existuje nesmradlavá alternativa. Nebo dle vás stejně smradlavá varianta protože má komín na elektrárně. A to je zase ten rozdíl který nechápete. Mít výfuk metr pod nosem, nebo sto metrů nad hlavou. Co asi tak více prospívá zdraví? Vaše hororové představy jak jsou všude samé elektromobily patří do stejné kategorie coby, kdyby. To tu ještě dlouho nebude a do té doby se změní i počet nebíječek. Nyní není důvod mít tolik nabíječek, když na silnicích je jen pár elektromobbilů. A poslední věc... já nikde netvrdil že FVE je zdarma. Jen to, že z domácí elektrárny mám tu elektřinu ještě levněji než ze sítě a tím pádem o to levnější provoz auta. Navíc bez komínu nad hlavou který vám tak vadí.
Pro @stir S tím jaká elektřina leze do auta a do domu bych docela brzdil. Nelze to ovlivnit jinak než změnou vzdálenosti od zdroje. Vy si sice můžete zaplatit nějaký zelený tarif, ale to je jen takový pseudo lék na pocit. Když budu bydlet u temelína, tak v domě nebudu mít ani watt z uhelky a naopak. Bydlením u uhelky nedostanete do domu ani jeden zelený watt at si platíte co chcete. Je to stejné jako plavat a pít vodu uprostřed moře kde se potápí tanker, ale říkat si, že si platíte studánkovou vodu z hor. V ostatních věcech máte pravdu.
Tak nebudu mlčet a tiše trpět to co nechci, sice to těžko změnim ale změnit to aspoň zkusim. Do tý doby se budu držet v možnostech který jsou = jezdit starou károu (která je v dobrým stavu). A co jde jdu pěšky nebo na kole.
Tenhle přístup je dost bezohlednej - je to ve stylu já mám u nosu čisto, na afričany v dole na lithium s..u. Ono už jen na suroviny je elektromobil 3x náročnější, oproti výrobě a zpracování "hlíny" na auto je spálení pár cisteren benzínu prd. Jen na kila materiálů a životnost - běžný malý auto váží tunu, elektromobil o půl tuny víc. A běžná životnost auta je 20 let, elektromobilu spíš tak 10. Takže malý auto za 20 let = tuna surovin, malej elektromobil tři tuny. Nový auta tu životnost maj podobnou jako elmobil (připadá mi to spíš jak smartphone), takže tam je ten rozdíl menší (ale auto by spotřebák být nemělo)
Auta můžou jezdit na metan, je ho mraky, nebo se může palivo vyrábět z CO2.. Podle mě je ekologičtější spálit uhlovodík v motoru než vyrábět elektriku mimo a do motoru jí dostávat přes baterku..
Ad rakovin a je otázka co je způsobuje, kolem sebe máme spoustu nevě vytvořený chemie, mikroplastů, ad saze ze spalováku, možná jsou horší ty mikro ze zubního kartáčku než velký z čoudící V3S
A nejvíc ekologický je to auto nepotřebovat, denně dojíždět 20km+ jako většina lidí mi přijde špatná cesta. Podobně dnes běžný lítat minimálně 1x ročně letadlem. a Úplně úchylný je kázat o ekologii a uhlíkový stopě na srazu zelených na druhý straně zeměkoule, a borci se tam slítnou tryskáčema..
To jako hrajete na city? Afričani jo? Co takhle ropné havárie na moři? Také se o ně zajímáte a trápí vás ty ohrožená zvířata? Nebo je to zase jen pokrytectví? Někde jsem četl, že veřejnost se dozvídá jen o haváriích která jsou poblíže pobřeží, zatímco o těch které se stanou uprostřed oceánů, o těch se zpravidla nikdo ani nedoví. Buďte tedy soudný a když už něco zmiňujete, tak pomyslete že každá mince má dvě strany. Já ale osobně nemám elektromobil kvůli ekologii. Přijde mi, že ekologiíí se nejvíce ohání právě zastánci spalováků, kteří sami ani neví kolik splodin vypouští jejich auto.
Asi vás překvapím. Můj starší elektromobil má aktuálně 13 let a funguje perfektně. Když nebude nějaká nehoda, tak ho budu mít ještě minimálně 5 až 8 let. S novějším plánuji vydržet aspoň 15 let. Potom se uvidí.
S meta Bondem když ho naleješ do nádrže, tak už nemusíš ani tankovat O něm panujou různé legendy
Zde ovšem nebylo myšleno jako přísada do paliva, ale jako přísada do oleje.
Legendy jsou takové, jako u všeho. Většinou je šíří ti, kteří to nikdy nezkoušeli alespoň třeba 2 nebo 4 roky či př.: 60 000km a nebo ti, kteří po tom sáhli jako po berličce poslední záchrany, kdy už motoru nebylo pomoci.
Z toho jsou pak negativní recenze.
Stejně tak u VIF aditiv. Spousta lidí si stěžuje, že spotřeba je stejná a nebo jim začaly prosakovat spoje nebo leptat hadičky na nějakým starým verglu.
Přesto VIF a Metabond lidé obecně chválí na základě zkušeností v okruhu veteránistů a obecně nadšenců do aut, co mají svoje mazlíky.
Já bych vyjel nebo vycucl nádrž do rezervy a vrazil tam celou pikslu. Pokud bych měnil filtr tak bych nový zalil čistým VIFkem. Co se proslýchá tak to umí dost zachránit, mechanicky to vstřik samozřejmě neopraví, ale může vyčistit usazeniny a "rozchodit ho") Naftu mám JTD a vstřiky jsem nikdy řešit nemusel, jede, nečoudí, emisema prochází s rezervou...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.