Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Termostat, klesá teplota vody při jízdě z kopce

Od: luke10 odpovědí: 42 změna:
Dobrý den. O2 2.0tdi.
Teď při minutových teplotách jsem si všiml. Že když jedu z kopce mám na otáčkoměru asi 1800-2000 otáček. Noha sundána z plynu. Tak za pár minut mi klesne teplota vody z 90 na 80. Pak když už jedu po rovině nebo do kopce tak už mám otáčky 2500 a teplota už je na 90.
Termostat je rok starý. Jestli by to bylo tím. Nebo je to tím mrazivým počasím
Děkuji za radY

 

 

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


9x
Je to naprosto normální. Ten motor z kopce neprodukuje (kromě tření) žádné teplo a to co už vyprodukoval spotřebováváte na topení v kabině + ho chladí nápor vzduchu při jízdě. Tím zákonitě musí klesat jeho teplota (nebo ho musí dohřívat naftové topení - Webasto)
Pokud někdo tvrdí, že se mu za takové situace motor neochlazuje, tak buď kecá on, nebo jemu teploměr (což dnes dělají prakticky všechny a hodně, aby řidiče neznervózňovaly výkyvy teplot motoru)

 


6x
Nejpravděpodobněji je to počasím. Někdo si na zimu dává na mřížku chladiče na zimu kryt.

 

jir

3x
To bude chladným počasím. Z kopce a bez plynu nejde do motoru palivo, takže se nic nespaluje a nevytváří se teplo.
mnd®

To bude chladným počasím. - s tím se dá souhlasit.

Z kopce a bez plynu nejde do motoru palivo, takže se nic nespaluje - s tím se souhlasit nedá.I při jízdě z kopce a bez plynu jde do motoru nějaké množství paliva.

Je o tom někde zmínka?
Už Felicie mi při bržedění motorem ukazovala nulovou okamžitou spotřebu.

@mnd nejde. Proč by šlo? To platilo naposledy u motorů a karburátorem, pokud neměl elektronicky uzavíranou volnoběžnou trysku.
vernon
Spalovací motory vybavené vstřikováním paliva při brždění motorem, žádné palivo nevstřikují. Není to potřeba.
mnd®

mikihans: a u těchto aut někdy ,,znasnul,, úplně motor a tím se stalo ovládání volantu a brzd těžším .?...

Do motoru jde palivo i když se jede z kopce bez plynu - jinak by ten motor ,,chcípnul,, a nemohl by potom pohánět ovládání např.brzd .

No ale já jsem stará škola od Škody 1000 přes stovku,120GLS,Fiata,Forda,Rencka (i když je to vlastně stejný nebo podobný) jo ještě Dacia 1300...

Tyhle moderní mašiny naplněné různou elektronikou a při problému nutný odtah na paletáku odtahovky do smluvního servisu jaksi nemusím.Stačí mi kleště,kladivo a šroubovák.Když prdne plynové lanko tak kus drátu.Rezervu seženu v kdejakém JZD a když je období vína nebo burčáku,tak se ještě ožeru jako prase.To stejný v době zabíjaček.

Ale Vy z prarastaré a okolí se sem nehrňte.Nedostanete nic a budete sukovicí ručně vyrobeou vypráskáni.

@mnd proč by měl zhasínat motor při brždění motorem? Vždyt je poháněn kinetickou energií vozidla. Pleteš do sebe různé věci. Ne, nejde do motoru palivo při brzdění motorem a není pro to ani žádný důvod. Naopak by to brzdilo mnohem méně.
vernon
@mnd Děláš ze sebe hlupáka dobrovolně, nebo to co jsi napsal myslíš vážně?
Takže ještě jednou - z kopce se zařazenou rychlostí, je spotřeba paliva vstřikovacích motorů NULOVÁ...
007cz
Tak samozřejmě, že při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a uvolněním pedálem plynu se palivo vstřikuje. Ale záleží na otáčkách motoru i jeho teplotě.
bear

Palivo se nevstřikuje. Zbytečně by ho motor spaloval a málo by pak brzdil. Nezhasne, protože ho stále přes převodovku roztáčí kola od silnice kinetickou energií.

Navíc v dnešní době, kdy se řeší spotřeba a co2 je toto tvrzení směšné od pánů mnd a 007.

I dle diagnostiky přes OBD nebo palubního počítače je po načtení vstřikovačů nebo okamžité spotřeby jasné, že vstřikovač se ocitne bez napětí a je zavřen. A pro rádoby vědce z časopisů vaculíka. Ani podtlak neumí vstřikovače s jehlou ovládanou elektromagneticky vtažením do cívky přes odpor pružinky otevřít. Naopak je spíše podtlak lépe dovře. To by tam musel být v sání přetlak a ten tam není .

Motor stále vytváří svým chodem pístů podtlak a je jedno, zda hejbe s písty vybuchující palivo nebo kola od silnice.

007... Pokud jedeš kopec na 5ku, tak potom je brzdná síla tak malá, že si opravdu ECU do motoru něco přistříkne. Ale jinak ne a je to vyjímka. Bavíme se o prudkém kopci.

007cz
Bear motor začne vstřikovat při cca 1700-1800 otáček, není to univerzální, to zase není tak málo. Takže vstřikuje.
bear

Co mám vyzkoušeno diagnostikou, tak motor zajímá hodnota zatížení motoru. Tu zjištuje MAP sensorem a úhlem otevření klapky. Podle toho vstřikovače opět povolí nebo zakáže.

Spíše co mám na svém vypozorováno, tak se jedná o otáčky 950 - 1400, kdy už si pomáhá.

I u mé stařičké O1 tdi to při zařazeném kvaltu bez plynu ukazuje spotřebu 0 l.
007cz
Záleží na motoru,systému, podmínkách, proměnných je hodně.
Palubák bude vždy ukazovat 0.
007cz
Bear pokud pojedeš kopec bez motoru začne ti chladnou kat, ecu si ho klidně ohřeje bohatou směsí. To jen k tvojí "směšné" argumentací co2.
bear

Bude si ohřívat kat pro jeho potěšení a dál bude při jízdě z kopce jen kat vyfoukávat? A co ještě? ABS bude při dlouhém sjezdu odblokovávat brzdy, aby se chudinky nepřehřáli?

Kat se ohřeje reakcí uhlovodíků skokově do 2s. Není důvod ho nějak předehřívat a udržovat jako hrnek kafe. A pod provozních cca min 350˚C neklesá ani dlouhými sjezdy.

Zrovna u VW palubák ukazuje správně a bez nějakého oblbnutí řidiče. Dokonce umožňuje calibraci.

Zapoj si někdy na jeden vstřikovač přes 2m dvoulinky LEDku a uvidíš sám, ale to by jsi musel chtít. Jinak jsou to hezké pohádky.

Ledku na dvoulince jsem taky používal při hledání výpadků LPG
A doporučuji ji vyzkoušet všem, co si zkopce údajně prihrivaji katalyzátor.
Jo, ze začátku, po startu a během prvních stovek metrů si ucvrnkou radostí, jak se bear mýlí, ale pak už budou muset vymýšlet teorie, proč je to vsechno jinak.
Třeba je zmátla už jen samotná závislost na teplotě a s ni se měnící hranice otáček, u některých aut i vliv nárůstu/ooklesu otáček,pedálu brzdy, nebo jen samotná velká hystereze, kdy ecu přestane stříkat až třeba kolem 2t otáček a zase začne až při poklesu opravdu těsně nad volnoběh.
bear

Důvěřuj, ale prověřuj = úspěch diagnostiky závad u aut

007cz
U beryho mě ta neznalost nepřekvapuje.
mnd®

vernon: Děláš ze sebe hlupáka dobrovolně, nebo to co jsi napsal myslíš vážně?
Takže ještě jednou - z kopce se zařazenou rychlostí je spotřeba paliva motoru minimální ale ne nulová.Pořád si něco bere.

@mnd podlož něčím svoje tvrzení. U všech aut s elektronickým vstřikováním, která jsem řídil, byla okamžitá spotřeba při brždění motorem NULA. A píše ti tady několik lidí.
A jaký by mělo význam vstřikovat palivo (a tím zvyšovat spotřebu a snižovat brzdící účinek), když je požadavek na BRZDĚNÍ motorem?
mnd®

miki-Někde jsem něco napsal o autech s elektronickým vstřikováním.? No tak mi to sem písni -podlož ty něčím svoje tvrzení. Spotřeba paliva motoru je/může být minimální ale ne nulová.Jestli mi ukážeš opak(ne přitroublej palubní pc kterej se dá upravit a nastavit) tak se omluvím.

@mnd ale ty seš tu jedinej, kdo tvrdí, že nulová není. Dotaz je na O2 2.0 TDI, tedy motor s přímým vstřikováním a elektronickým řízením.

Tak třeba jako jeden zdroj z roku 2006 (platí to pro EDC systémy obecně).

Jízda s uvolněným pedálem akcelerátoru (brzdění motorem)
Při jízdě s uvolněným pedálem akcelerátoru a v poloze pedálu akcelerátoru pro volnoběh je motor poháněn vozidlem a běží s vyššími otáčkami. Na základě informací od snímače polohy pedálu akcelerátoru, snímače otáček a rychloměru, řídicí jednotka vypne ovládání elektromagnetických ventilů vstřikovačů a nevstřikuje se žádné palivo ("nulová dávka").

skola-auto.cz/...

Druhý a asi lepší zdroj, dokonce z roku 1998, je přímo od Bosche "elektronické vstřikování vznětových motorů EDC"viz obrázek.
skoleniaabosch.cz/...

A včil mudruj.

007cz
007cz
vernon
@mnd Nebere. A nehádej se. Začne vstřikovat až při otáčkách blízkých volnoběhu. Ale při běžném brždění motorem se palivo nevstřikuje.
mnd®

I když jsem jedinej,tak nejsem ovce . se nehádám.Jenom mám jiný názor.

mnd®

. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů ... ale to jistě všichni víte přihlášením se nebo odpovědí tady na poradte.cz

0007 neznalost čeho konkrétně te u mě nepřekvapuje? Toho, že zde probíraná samozřejmost je takovým jako ty nejasná i přes všechno vysvětlení a argumenty?
Jinak mě ECU zcela přestává vstřikovat při nuceném chodu motoru a překročení 1400-1600ot/min dle okolností. Pokud otáčky klesají, dle teploty motoru jsou vstriky zcelqma vypnuté až do poklesu pod cca 1000ot/min, ověřeno na benzínové i LPG
ecu. V té LPG mám hodnotu ručně zvýšenou na 1100 právě pro eliminaci propadu otáček při přechodu
do volnoběhu, je tam pro to funkce. Zároveň i bez diagnostiky bezpečně poznám přechod mezi ne/vstrikem, protože mám programovatelným variátorem předstihu "změkčování" přechodů vyrušený a tak jasně zřetelný "v sedačce".
A jen taková drobná poznamka na závěr mých příspěvků v tomhle tématu - paliva musí jít do zážehového motoru právě tolik, aby byla směs spolehlivě zapalitelna, tedy +- pár % stechiometricka, už kvůli funkci katu. Pokud by se benzín jentak trochu privstrikoval, projde
nespálený do katu se všemi důsledky...
Píšu jen i benzínu/lpg, s pozorováním nafty zkušenosti nemám, ale tam dal na svoje uši, mezi brzděním motorem a nohou jen položenou na pedálu či poklesem otáček pod hranici pro vstřikování je jasně slyšet, motor jen ševelí, nebo kadlá.
bear

Lidi, co dodnes prosazují a tvrdí, že je Země plochá, mají taky jiný názor a nejsou ovcí v davu. Spíše jsou jiné zvířátko .

Ale právo na názor má každý.

Otázkou je, kdo reaguje a odepisuje odpověď. Zda někdo, kdo ví a nebo jen někdo, kdo to slyšel v hospodě, či má zkušenost z auty z karburátorem a nebo jen někdo, kdo nechce být jen ovcí v davu a sám auto ani nevlastní. To nevíme...

Kdy je potom odpověď obejktivní? Nikdy. Všichni jsme nejchytřejší

km

je třeba nezaměňovat názor a fakta

bear

Spíš nevyvracet fakta názory. Ne?

km

to je totéž, fakta lze vyvrátit jedině fakty

007cz
Bery na rozdíl od tebe a arogantního opraváře autorádií je mi zde probíraná samozřejmost naprosto jasná.
bear

Řekl zedník

ladinac123

Tak a já do této diskuze vrazím klín... Když nepůjde palivo žádné, což možná u nejnovějších moderních euro 7 tak je, no sice vypínají některé válce atd... Ale tak u Focusu co má euro 4 v benzínu, když mi zdechlo palivové čerpadlo a palivo opravdu nešlo, tak sem to okamžitě poznal na RAPIDNÍM poklesu rychlosti při brždění motorem než když to čerpadlo šlo, ale přesto jsem brzdil tím motorem... Bylo to asi jak kdybych najednou zatáhl ručku na 5 zubů.

Takže teď by mě zajímala odpověď, asi tam něco málo jde pořád

 

bear

Málo kdo sjede celý kopec bržděním motorem. Přesně jak píšeš. Hodně by se zpomalila jízda. Leda prudký kopec s několika promile nebo naložené auto případně těžký přívěs.

Ale když brzdí, tak nevstřikuje.

Automobilka nechce vyrábět auta, která mají spotřebu jako tank, když konkurence dělá pravý opak.

A tím, jak auta jezdí co nejvíc na chudou směs, tak musí mít motory čidla klepání, aby řj zavčasu posunula předstih a dodala palivo prodloužením doby vstřiku na válec. Stále balancují na tenkém ledě. Díky tomu plní i tu emisní Euro normu. Nejen katem, ale i chováním vstřikování.

A jestli někdo sjíždí kopec na dvojku, pak od kol převodovka svým poměrem poměrně hodně dostává motor do otáček a ten o to víc brzdí. Stačí kopec sjíždět čtyřkou nebo pětkou, ale otáčky nesmí být moc nízké, aby motor nezačal opět vstřikovat.

Ladinac123: chápu dobře, že při brzdění motorem jsi najednou zpozoroval rapidní zvýšení brzdného účinku motoru a vzápětí při přidání plynu už motor vůbec nereagoval, protože čerpadlo v háji?
Věřím tomu, ale jedině se studeným motorem, a/nebo otackama tak do 1500, max 2000 a zařazenou jedničkou nebo dvojkou.
S teplým motorem a vyššími otáčkami (kdy by taková změna byla poznat), je to vyloučený. S jednou výjimkou - že už předtím bylo rozbitýho i něco dalšího, pak samozřejmě následkem závady
vstřikování i při deceleraci vyloučit nelze.
Což je zároveň i vysvětlení některých zdejších zcestných názorů o plýtvání palivem při brzdění motorem- prostě to maj rozbitý...
bill

Vstřikování probíhá při jízdě z kopce u elektronického vstřikování pouze, když si vyřadíš na neutrál a ne při deceleraci (Pokud se motor točí brzděním > volnoběžné otáčky).

 

doll

0x

Jestli je termostat vadnej (Otevírá brzo) poznáš tak, že zastavíš a sáhneš na Saharu nahoře, dole... Měla by být studená A pak je termostat v pořádku

Když ti ukazuje oktávka 80 tak určitě nemá 80 ale ještě daleko méně, protože mezi 75-105°C ukazuje 90.

Ty termostaty se dají sehnat takové, které otevírají až při 91 a ne 87°C

Já dávám na nrazy před Saharu kartonový papír, aby zbytečně neprofukovalo do motoru...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]