Nejste přihlášen/a.
Pokud jedu a sundám nohu z plynu většinou z kopce a přepnu na aktuelní spotřebu, tak počítač mi ukazuje 0.0.
To jedu takhle i kilometr. Za ten kilometr se nespálí ani kapka paliva nebo je tak malá, že počítač to nedokáže registrovat?
V tebou popsaném případě ŘJ úplně uzavře přívod paliva do motoru, tudíž spotřeba je skutečně nulová.
To snad není pravda, co tady čtu.
Motor s řízeným vstřikováním paliva má při nuceném chodu (tzv. brzdění motorem) vždy nulovou spotřebu. Bez ohledu na otáčky a další veličiny.
Karburátorový motor má i při nuceném chodu nějakou minimální spotřebu danou mechanickým nastavením karburátoru.
Netuším, co je tady k nepochopení
@jmlc a @bruno2: Omlouvám se, ale dejte si studenou sprchu a pak začněte znovu přemýšlet
Nevím kolik zdejších "odborníků" upravovalo vstřikovací mapy ECU, ale určitě neplatí co jsi napsal. Mapy z ECU ti asi nic neřeknout, takže to okopíruji něco z učebnice automobilo školy Spalovací motory z roku 2011.
b) kompenzace při deceleraci
Při deceleraci je odpojeno vstřikování paliva, čímž je snížena spotřeba paliva a emise škodlivin. Před odpojením vstřikovacích impulzů je nejprve snížen předstih zážehu, aby se snížil pře-chodový skok točivého momentu. Při poklesu otáček pod stanovenou mez je vstřikování opět obnoveno. Aby se předešlo poklesu volnoběžných otáček pod hodnotu volnoběhu, je velikost těchto otáček závislá na rozličných parametrech, jako např. teplotě motoru nebo dynamickém průběhu otáček, a je uložena v řídicí jednotce. Při obnovení vstřikování je u prvních vstřiko-vacích impulzů poněkud prodloužena doba vstřiku, kvůli tvorbě filmu paliva na stěnách sacího potrubí. Řízení předstihu podporuje v přechodové fázi plynulý nástup točivého momentu bez rušivých cukání.
Mapy ECU mi říkají docela hodně, ale to, co tady píšeš, se týká decelerace motoru, ne tzv. brzdění motorem (nuceného chodu). Takže ano máš pravdu, ale tohoto případu se to netýká.
Asi spíš nevíš, jaký je rozdíl mezi "decelerací" a "brzděním motorem".
Rozdíl mezi decelerací motoru a brzděním motorem je pouze v množství energie, která jde proti.
Promiň, ale to je blbost. Decelerace je samovolné snížení otáček motoru při ubrání plynu bez zatížení. Brzdění motorem znamená, že motor je zatížen spojením přes převodovku s koly a silnicí. Takže tam je kardinální rozdíl.
Ještě jednou se pořádně zamysli.
Jinak třeba z učebnice pro automechaniky - motor Felicia 1.3MPI
Decelerace / obnovení – při deceleraci, (brzdění motorem), je odpojeno vstřikování paliva a to
nejprve po snížení předstihu. Při poklesu otáček blížících se volnoběžným, je vstřikování opět
obnoveno. Plynulost přechodu podporuje řízený předstih.
O víkendu si chci doladit vstřikovací mapy LPG, tak ti to snad natočím, jak to funguje.
Tak tu učebnici zahoď, protože v ní píšou nesmysly. Trvám na svém.
Natáčet to nemusíš, znám to velmi dobře, protože LPG pohon mám a se svým mechanikem na úrovni spolupracuji.
Autor knihy je pitomec, mele nesmysly, všichni ostatní taky plácaj pitomosti. Ještě že Satam nám to vysvětlil :D
Moderní motor při brzdění motorem (a co když se i tak z kopce rozjíždí, je to akcelerace nebo co vlastně ) uzavírá vstřiky, ale zdaleka ne vždy. Obecně otevírá je při nižších otáčkách ca pod 2500 (záleží na motoru, záleží i na teplotě, je třeba chladit kat atd.)
U většiny aut pro nízkou spotřebu platí z prudkých kopců brzdit motorem a z mírných "plachtit" na neutrál
satam >
Problém je, že ty absolutně odmítáš jinou možnost, než svojí "pravdu". Školní učebnice jsou pro tebe nesmysl a ani kdybych natočil video, kde bude zachyceno vstřikování, tak to stejně označíš za hloupost.
Ale já si tu práci snad dám a o víkendu ti to natočím. Jen si musím do kabiny protáhnut kabel od LPG ECU. Převodník TTL jsem si vyrval ze starého satelitu, ten tam dám natvrdo.
Protože neexistuje jeden motor, tak se nedá univerzálně odpovědět.
Obecně pro nulovou spotřebu, je třeba dodržet dostatečnou hranici otáček. Většinou neplatí, že stačí vyšší než volnoběžné.
Řídící jednotka začíná vstřikovat palivo už při třeba 2x vyšších otáčkách, než jsou volnoběžné. V praxi je tedy dobré mít u osobního vozu více než 2tis ot./min, aby nedocházelo k přívstřiku benzínu. Na hodnotu těchto otáček má vliv třeba teplota motoru atd. Dle ECU.
jmlc > předpokládám, že když tazatel drží nohu na plynu, tak má zařazenou rychlost i když to nepíše.
Když auto jede z kopce se zařazenou rychlostí bez "plynu", tak se motor točí, i když se nespaluje palivo. Kola se otáčejí, pohyb se přenáší na převodovku a dále na motor. Motor a tedy i auto by se zastavilo, až když by se dostalo na rovinu. Pokud by stále byla zařazena rychlost, tak by pochopitelně motor zhasl.
Naopak ty jsi to napsal správně. Satam špatně.
(pokud neklesnou otáčky pod danou mez) žádné palivo nevstřikuje.
Ale ta mez není volnoběh, ale otáčky vyšší, které se určují dle dalších veličin. Je to z důvodu, aby otáčky motoru plynule klesly k volnoběžným. Pokud by se vstřikování obnovilo až při nich, tak by docházelo k nepříjemnému zhoupnutí otáček pod tyto volnoběžné otáčky a cukání.
Miki, nech to plavat. Tady očividně většina neví, co to je brzdění motorem a zabývají se tu věcmi, které nejsou předmětem dotazu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.