Nejste přihlášen/a.
Pravďepodobně špatná nádobka a nebo nové těsnění již nestačí na starou a křivou nádobku. Vyhodil bych celé čerpadlo a dal tam novější typ bez páčky a bez nádobky s filtrem na hadičku.
Hlavně při této přestavbě dodat filtr paliva.
Sice příjde o páčku, ale to je fuk. To nové čerpadlo má trojitou membránu a nestává se, že by odcházelo.
To staré má jen dvojitou membránu a horký olej z jedné strany a benzín z druhé jí dost namáhá.
JIKOV SH 3460 kupovat nebudu, zvlášt, když sehnat originál dá v současné době fušku; mám v záloze ještě zbrusu nové to staré. To si ale šetřím na později. Chtěl bych opravit to staré, dokud to jde. "Pokazilo" se až teď za celých 32 roků provozu.
1. bez těsnění musí být dosedací plocha čistá, hliníková a nesmí tam být zbytek natržené gumy a podobně či vryp od šroubováku.
2. Nová sklenička a drát by bylo lepší
Sítko filtru 113945500
Ovšem je otázka jak by to fungovalo, filtr má větší odpor průtoku než sítko a to čerpadlo je slabší tak aby se moc nenamáhala membrána. Osobně jako nejednoduší vydím výměnu i čerpadla zvlášt když se dá celkem snadno sehnat i vpodstatě zadarmo.
Lišku doporučuju. Má vesměs vše originální.
Můžeš hledat i pod Feliciovým dílem. Feldy z karburátorem se vyvážely na východ.
047127023
To je dosti experimentální. Tedy bylo v mém případě před lety.
Ona ta tenká čerpadlo posune blíže na vačku a ta pak s páčkou lomcuje na větší zdvih, ale moje teorie byla taková, že je zase na škodu, aby byla membrána namáhána víc na ohyb, když stejně jde jen o to, aby čerpadlo dotankovalo plovákovou komoru karbu.
Ono totiž není tlakové jako u monovstřiku, ale pouze dopravní.
Leda u auta na závody by to mohlo nestačit, ale jak píšu zkus nejprve tlustou a pokud bude dávkovat nedostatečně, tak dej tenkou
Pozor na přílišné dotažení. Může ten pertinax prdnout.
007cz... proč bych to seřizoval? Vačky, blok a čerpadla jsou vyrobená stále stejně a ve stejném rozměru.
Jestli je tam "hup", budiž. Já to nikdy neseřizoval. A na vrakáči jsem rozebral spoustu Favoritů a vždy tam byla tato skladba:
blok, papír, pertinax,papír, čerpadlo.
Nikdy víc papírových podložek. Dílenská příručka taky mlčí.
...
Dej tlusté a pokud pojede špatně, dej tenké. Porovnej jak trčí háček čerpadla starého s páčkoua čerpadla nového typu bez páčky. Možná je to tenké na nový typ a na starý typ je to tlusté. Nevím. Už je to dlouho, takže fakt nevím. Porovnej a uvidíš.
Kouknul jsem se do ETKY na Favorita 92 a 93 s karburátorema bezpáčkovým čerpadlem.
U obou roků pouze 047127215A
Tedy jen ta tlustá tam patří.
Blok, papír, 047127215A, papír, čerpadlo.
Slabá tam být nemá. Jen silná.
047127113 papír je i dle etky v počtu 2ks. Tedy z obou stran té pertinaxové tlusté. Žádné seřizovaní.
Papírová těsnění tam být musí. Těsní proti úniku oleje.
Ta pertinaxová je tam jen k vůli tepelné izolaci a distanci od vačky.
007cz pokud tam dává JIKOV pro Felicie a Favority, tak neudělá chybu a k vydření nedojde. Pokud tam bude čerpadlo z jiného auta, potom se musí držet napozoru, jak správně píšeš.
Jo, taky se mi dělala kapička oleje.
007... pokud to jsou oem čerpadla, tak jsou vždy vyrobená stejně a jsou tedy stejná jako vejce vejci. Stejně jako třeba výroba ložisek. Taky jsou podle čísla všechny stejná v dané typovce a je jedno, zda je to koyo, SKF, FAG nebo ZVL.
Bál bych se jenom šmejd druhovýroby, ale i ta ten rozměr páčky musí dodržet, aby plnila kompatibilitu.
Spíš jsem myslel, kdyby tam bastlil Pierburg čerpadlo bez páčky třeba ze staré Pandy 86 nebo žigulíka. Mohlo by totiž šroubama taky sedět.
Už bylo vyřčeno, ale opravdu by bylo čerpadlo s páčkou více namáhané včetně membrány? Protože jsem viděl spoustu favoritů právě s páčkovým čerpadlem, které měly dodělaný, samozřejmě doma od svých majitelů, i průtokový palivový filtr v palivové hadici a zjevně s tím nebyl žádný problém. Nebo se mýlím?
Já to měnil hned po koupi a bylo to originál od výroby 86tkm.
Vyměnil jsem membránu a jezdil jsem ještě 4 roky. Pak jsem přestavěl na monotronic a zahodil.
Zdravím, omlouvám se, že tady furt otravuji, ale mám ještě dotaz: jak vyměním membránu u čerpadla JIKOV OD 3457 s páčkou? Zkoušel jsem to, ale nechci to čerpadlo zničit, proto se ptám. Děkuji.
Povolíš šroubky po obvodu příruby. Pak rozpůlíš a zůstane ti horní víko s odkalovačem a dolní víko se starou membránou a dolní přírubou s páčkou.
Membránu vyhákneš (tyčka má hlavičku) a pružinu navlékneš na novou membránu a tyčku hlavičkou zahákneš do vidličky. Můžeš si klidně vidličku nadzvednout prsty odtlčením trčící strany na vačku co jde do bloku motoru.
Je velmi vhodné po celou dobu montáže stále membránu vydličkou mírně nadlehčovat, aby jí vydlička nervala zbytečně dolů a ty jsi blbě šrouboval po obvodu ty M3 šroubečky.
Membránu vydličkou můžeš přestat nadzvedávat až v momentě, kdy budou příruby dotaženy šroubky.
Mazat nikde nic nemusíš. Maže se to olejem z bloku motoru.
Tak jo, vše opraveno, jen přemýšlím, jakým způsobem vyženu z motoru ten pach benzínu, který tam prolínal přes to vadné čerpadlo. Nemá někdo nějaký typ, třeba musíš 5x vyměnit olej nebo stačí jezdit s autem nějakou dobu a samo to vyprchne?
Olej je vyměněný, tan pach z toho starého zůstal v motoru i přesto, že jsem tam nalil nový. Já přemýšlím, jak dostat z motoru ten samotný pach. Když byl motor vypuštěný, starý olej jdem nechal pocitvě vykapávat pomulu celý den, ale ty motorové stěny byly načichlé benzínem, takže smrdí i nový olej.
Samozřejmě.
Přemýšlím ješte o tomto, nemohl jsem sehnat originál čerpadlo Jikov, tzn, bohužel jsem musel dát čerpadlo zn. VIKA. Myslíte, že by mohlo být špatné a mohlo již od nova pouštět do motoru benzín? To víte - Čína. Má někdo s tímto čerpadlem špatnou zkušenost?
Ten olej benálem silně zdegraduje. Až nebude cítit pach, tak znovu vyměň.
Já lil Shel HX7 10W40. Nelej žádné 15W a ani 5W.
Tak ježděním po městě určitě ne.
Spíš jeď v kuse delší trasu mezi okreskama. Třeba 100km.
Průměrnou rychlostí 50-60 stačí.
Tak to je v háji, nemám na autě technickou, právě ho zprovozňuji a zušlechtuji, aby jí prošel.
Tak sundej filtrbox a nech ho běžet na nějakém stupni sytiče na zvýšených otáčkách na místě. Třeba 1300ot/min.
Akorát nešahej na plynový pedál. Vačka by ze sytiče sklouzla dle teploty a sytič ihned vypne.
A nenastav ho na 2000ot a podobně vysoké točky.
...
Nebo jednoduše zapři plynový pedál o sedák řidiče třeba trámkem ze dřeva.
Tak sundej filtrbox a nech ho běžet na nějakém stupni sytiče na zvýšených otáčkách na místě. Třeba 1300ot/min.
Akorát nešahej na plynový pedál. Vačka by ze sytiče sklouzla dle teploty a sytič ihned vypne.
A nenastav ho na 2000ot a podobně vysoké točky.
...
Nebo jednoduše zapři plynový pedál o sedák řidiče třeba trámkem ze dřeva.
A hlídej, zda funguje chlazení saharou na chladiči.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.