Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Likvidátor jak to chodí

Od: lauda* odpovědí: 10 změna:
Čau otázka mám starší Octavii 1.9 TDI, rok 2003 čerstvá technická. Naboural mně do zadku takze dveře zadní nárazník a koule v háji. Auto má najeto skoro 400 000 tisíc prostě dědeček ale bezproblémový. V pondělí přijde likvidátor jak to bude probíhat? Známí mě straší že mi řekne že je to starý vůz a mám ho dát na likvidačku a dostanu tak maximálně od 10 do 15 tisíc. Přece nenechám svoje auto který mne nikdy nezklamali kvuly z ničeny zadní karoserii zlikvidovat za 15 tisíc. Když za 15 tisíc dneska nekoupím ani Felicii na tož něco spolehlivého.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

2x
Hlavne se nenech ojebat. Ceny ojetin sly nahoru. Likvidatorovi (nebo spis technikovi, likvidator to fotit neprijede) rekni, ze chces rozpocet. Az ti pojistovna da nejake vyjadreni, podivej se, na kolik ohodnotili cenu auta. Pak se podivej, za kolik se da stejne auto koupit. Oni vyjdou z nejakych svych tabulek, ale ty nemusi vubec odpovidat realite a muzes to uspesne rozporovat.

 


2x

Ono to v podstatě zaznělo, ale ne každý může pochopit princip přesně. Zkusím ještě já vysvětlit, jako když to říkám otci...:

1) opravit si můžete svůj vůz podle svého uvážení - to vám nikdo nezakáže

2) likvidátor pravděpodobně bude řešit pojistné plnění formou "totální škody" - to je jen způsob výpočtu škody - ne nutnost sešrotovat vůz

3) Cena vozu, která je ke zmíněnému výpočtu (cena před nehodou mínus cena po nehodě rovná se výši pojistného plnění) je podle ceníků, často neodpovídajících realitě. Je na každém z poškozených, aby prokázal hodnotu vozu vyšší. To může být: pravidelný servisní historie, znalecký posudek, ...

4) Jeden člověk má dvojí metr: Když aut kupuje, vidí každou vadu a chce zaplatit co nejméně. Když auto prodává, vidí jen to dobré, bezproblémový dovoz a vady a rizika si nepřipoští! - Vy sám v těchto situacích můžete hodnotit ten samý vůz na částku 25000 / 95000 Kč.

5) Povinné ručení nemá z poškozených udělat boháče, nemá sloužit ke zhodnocení vozu... ale nahrazuje škody. Máte nárok na půjčovné (hradí se půjčovné, ale krátí se o přepočet nákladů dle najetých km třeba 5,-Kč na km, palivo si samozřejmě platíte sám). K půjčovnému varuji před minimálním nájezdem - to by znamenalo, že jste vůz nepotřeboval a půjčovné není ekonomické, stačilo by vám pár lístků od taxi, mohli by vám tedy odmítnout plnění za tuto službu.

6) Hlášek o 15000,- se nebojte - neexistuje levnější vůz octavia pod 50000,-Kč. Pokud někdo inzerci na nižší částku najde, je to buď fejk od AAA pro dotáhnutí zákazníka na místo nebo je to auto s poruchou, vadou, ... Vrak ohodnotí aukce - pokud tedy aukce dopadne s nabídkou k odkupu za 15000,- a hodnota vozu před nehodou bude 55000,-, dostanete 40tis a můžete se rozhodnout, zda opravit nebo prodat zbytky za zmíněnou cenu zájemci a koupit jiný vůz - třeba konečně slušné auto mimo koncern

 

spu

0x

Dejme tomu, že cena toho auta je 20 000. Pokud by cena za opravu byla vyšší třeba 28 000 likvidátor navrhne sešrotování jelikož by oprava byla nerentabilní . Je také možnost se domluvit, že vám neproplatí celou opravu ale třeba jen 16 000 (aby to bylo pro pojištovnu rentabilní ) a zbytek si doplatíte sám .

 


0x

Likvidátor spočítá výši škody. Pokud tato převýší částku danou konkrétní pojištovnou (tuším, že cca 50% časové ceny vozidla), uvede škodu jako totální, nebot oprava je z pohledu pojištovny nerentabilní. Pak určí cenu tzv. "upotřebitelných zbytků", tu odečte od časové hodnoty vozidla a ten rozdíl vám pojištovna vyplatí. Nabourané vozidlo (mluvou pojištovny vrak") zůstává vaším majetkem.

Likvidátor ani pojištovna nenařizují sešrotování! Jak se rozhodnete je vaše svobodná vůle a nikdo vám do toho nebude mluvit.

Také můžete zkusit rozdíl mezi vyplacenou náhradou a cenou opravy vymáhat po viníkovi nehody, ale to už jsme někde jinde a vzhledem k předpokládané hodnotě auta se to určitě nevyplatí hnát k soudu.

 

lauda*

Aha, takže v háji, můžete být na silnici opatrný jak chcete pak stačí jeden blbec který čumí do mobilu a naboura vás a vy ste hned v háji.

 


0x
Pojištovna ohodnotí běžnou cenu na trhu a pokud je cena opravy vyšší, bude to totálka. Auto půjde do aukce do dražby. Pokud auto bude mít hodnotu např 20tisíc a někdo nabídne 10tisíc, pojištovna vám dá těch 10tisíc a zbytek je na vás. Buď to prodáte za vydraženou částku, nebo si auto necháte a opravíte sám za pojištovnou vyplacený rozdíl ceny. Jinak já splakal nad výdělkem podobně, jen s tříletou thalií. Takže dvacetiletá vrána vás tolik mrzet nemusí, ač chápu, že budete bez spolehlivého auta a za likvidačku seženete náhradu jen stěží.

 

halak

0x
Cože? Takže on mu někdo nabourá auto a proste smůla? Viník nebude muset platit nic, protože to byl starý šunt? jak by to bylo v případě, kdy do mně narazí někdo ve Felicii a totálně mi zničí nové auto (za 600 tisíc, oprava za 610tisic), taky mi ho sesrotují a půjdu domu s prázdnou? Kde mám pak vzít na nové auto? Radši at ho za těch 610 nechají opravit na náklady viníka, ne? A i kdyby mi těch 600tisic dali, počítá někdo s tím, že si budu muset rok pronajímat jiné auto, než mi to nové dovezou? To je dalších 100tisic náklad.

 

lauda*

Děkuji za rady,, holt jsem stoho na hlavu - jsou tu vánoce potřebuji s rodinkou udělat nákup a prostě to nejde, -. Ještě že jsou poblíž přátelé které mne na ten nákup hodí ale nemůžu chtít od nich aby mně každý ranno hazely do práce takže jezdím vlakem. Auto je z čela v pořádku prostě jede jde jen o karosářské věci na zadku - promáčklý kufr ( nejde ani otevřít), rozbytý světla a nárazník s kouly.
Jestly mi řekne likvidačka že je to starý auto tak se tam asi asi neudržím a řeknu mu tak ad mi na to jiný stejně starý auto jako mám já dá pojištovna vlastníka. Takže - Octavie 1.9 TDI 81kw rv. 2003 (380000Km) a měsíc stará stk (legálně) - motorové úplně ok a bez jediný koroze jelikož je 6 let garážováný.
olinl

Nedávno se tu řešilo to náhradní auto- viz. rada od poradce dabel Nabourane auto, n/...

 


0x

Já dostal za nabouraný nárazník, světlo, kapotu a masku 8000kč jako totálku.

Favorit. Plečka s nájezdem 400 000km na tom nebude růžověji. Taková auta nikdy nejsou TOP stav hezká.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]