Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o skutečně detailní návod jak dolít a měřit olej do převodovky škoda Felicia 1.3MPI.
Našel jsem nějaké návody, ale zarazilo mě tam odmontovat náhon, povolit šroubek a pak zase náhon zpět... nějak tomu úplně nerozumím a hlavně mě zarazila zmínka o tom, že se celé ústrojí skládá ze tří částí a ten spodní dílek - "šulek" může zapadnout dolů a pak už ho nevytáhnu. Jak to tedy udělat aby se to nestalo krok po kroku prosím. Polopatistický návod.
Děkuji.
Jsou celkem tři typy náhonů. Jeden je Favoritácký celokovový a má pouze plastové kolečko. Ten se nikdy nerozpadne.
Dále Feldí, který má plastové kolečko s osičkou v jednom kuse a je zcela volně (vypadává) v hliníkovém těle.
Poslední třetí typ Feldí a Octaviácký, který je celoplastový a je nerozebiratelný. Nevypadává.
...
Výpustní zátka je tuším jako u Favorita na 22 klíč nebo novější převodovky 14SK mají 17 imbus zátku.
...
Postup:
Náhon přidržuje stranově plíšková vidlička zajištěná šroubkem M6 na 9 klíč! Malou golou se povolí šroubeček. Má pod sebou ještě zajištovací pérovou podložku, tak neztratit!
Náhon zatím necháš na bowdenu.
Prostříkej okolí pořádně WD-40.
Chytni za plíšek a toč s ním (sáňkuj) do stran, aby s jeho pomocí si začal točit celým náhonem do stran. Musíš náhon nejprve uvolnit točením na místě. Plíšek ti jako držák pomůže, aby jsi s náhonem pomocí plíšku točil doprava a doleva.
Potom opět prostříkej a toč opět náhon doleva a doprava (toč! nekývej!).
Pak otáčej a pomalu se snaž za plíšek náhon nadzvedávat (vytahovat).
Ne rychle! Nesmíš bezhlavě tlačit, jinak to může škubnout a je v prde..li. Pomalu ho vykrucuj točením do stran a nahoru ven. Pomalu!
Až bude venku, tak můžeš povolit převlečnou matku bowdenu od náhonu. Dělá se to tak, že si náhon opět přidržíš plíškem (vidličkou v zářezech) a sikovkama povolíš přes hadr (aby jsi nepoškodil matku) tu převlečnou matku. Váleček náhonu nesmíš vzít do kleští! Poškodil by se a zasekl by se v převodovce pro další vytažení, takže ho drž pouze plíškem (co ho origo drží na převodovce).
...
Žádná věda. On může klidně vypadnout a zastaví se o podpěrné dno náhonu v převodovce. Pak jde vylovit pinzetou nebo kleštičkama.Ale pokud nešikovně škubneš, tak skočí do strany a je uvnitř převodovky navěky.
...
Olej pouze Shell 75W90 Spirax API 4 a náhon je měrkou.
Náhon musíš pořádně umít v benzínu a naolejovat na něm gumičku, aby chodil volně při zasouvání do převodovky. Pořád si ho přidržuješ plíškem.
Středovou osičku ti bude trochu přidržovat lanovod v bowdenu, takže ho tam nestrkej bez bowdenu (ani nevysouvej).
...
Okolí očisti čističem brzd nebo naftou či benzínem a štětcem. Je tam vždy dost mazu a prachu.
Jak před demontáží, tak i po. klidně. Hlavní je to místo mít čisté, aby tam nespadl bordel a šlo s náhonem snadno manipulovat.
Po x letech nedemontáže je to někdy zábava, ale jde to demontovat vždy.
Návod
Paráda, děkuji za radu, vy to máte teda čistounký. Abych si to ještě shrnul. Tak pořád tam mít ten plíšek a je nutné vůbec oddělávat ten bowden?
Prodali mi olej 75W (nic víc) Bude to problém?
Kdyby mi to nějak "spadlo" je to lehce složitelné zase dokupy?
A ještě drobný dotaz, může být víc než je uváděná hodnota hladiny "a" může být i to ozubené kolečko ponořené v oleji?
Jen ten váleček musí být v oleji. Zuby ne. Náplň je tuším 2,6l.
75W jde taky použít. Hlavně nelejte PP80 nebo PP90.
Bowden dolů nutně nemusí a osička je pouze volně zasunuta bez aretace do těla válečku. Nic jí nedrží. Pouze je zasunutá. Vlastně ji mírně drží až ocelové lano v bowdenu (je zakončeno čtyřhranem a ten je vložen do osky).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.