Nejste přihlášen/a.
Když to vymontuješ v kompletu, tak vůbec nemusíš tohle řešit.
Vyklepneš poloosu na převodovce, pak vymontuješ brzdový třmen, dolní šroub čepu ramene a nakonec horní uložení tlumiče (jen ty dvě matky M8) a celé tohle velké heblo odložíš mimo auto.
Takto jsem to tehdy demontoval já.Nepotřeboval jsem bojovat s poloosou. Neměl jsem tehdy tak velký klíč.
Už to mám asi v rukách nebo v oku. Nikdy jsem to neměřil momentákem.
Pajsr nebo sekáč a přiložit ho o tělo kloubu. Ne o těch 10mm odstřikovacího plechového kroužku. Ten zničíš.
Na poradně vygoogli. Je tu někde fotka.
Dole v odkazu ta loga jsou PDF soubory dílenských. Pravým klikni na logo a dej uložit jako a postahuj si ty pdf
Jo tyč. Je to závlačka. Dřív se to tak dělalo. Nebyli matice ze silonem.
Konce záblačky narovnáš k sobě, aby prošla dírou ven. Kleštěma ji vypáčíš postupně ven. Prostříkej to celé WD-40. Nikdy ne na sucho.
Pak je na čep stahovák, aby se nerozbilo jeho uložení. ₄ep vylisuješ a pokud nepůjde, tak jak bude na stahováku pnutí při lisování, tak udeř do něj kladive a čep odskočí ven z těhlice.
Ano, závit je klasický. Jak dlouhou máš páku? Rozhodně bych dal pryč to prodloužení a použil co nejdelší páku máš. Sice ne na Felicii, ale jednou jsem povolil matku poloosy až s metrovou pákou.
Oprava. teď se dívám, že to děláš zahnutým klíčem na kola. Nemáš něco lepšího?
Ořech bez prodloužení,prodloužit maximálně samotný trhák trubkou.
Když jsem kdysi dělal spojku na jednom autě,nemaje nic jiného, tak jsem na povolení matice poloosy jako roubík použil sekáč 150mm (průměr cca75mm x 220mm ) a trubku cca metr.sekáč jsem i když byl jako páka na stojákatak jsem jej stejně ohnul.
když jsem toto zkoušel po desti letech provozu akupříklepovým utahovákem z lidlu-šlo to jako po másle.Po zkušenistech doporučuji toto ,nebo pokud je možnost jakýkoliv pneumatickýutahovák nebo klidně aku či sítový (makita, bosch ...) nebo pak sehnat (pokud se předpokládá častější použití) starý trhák a ořech 30 (u mého 36mm) z české socialistické gola sady velikosti 1".
Závity jsou na uatě snad všechny klasické pravotočivé.jedině na P-V3S byly šrouby na druhé straně (pravé)s levotočivým závitem.prostě jedna strana normální druhá opačný,aby se smyslem rotace kola dotahovali.
Ten rázový z lidlu má mít 400,jedním expertem ověřeno momentovým klíčem a je to prý víc,max na utažení kolem 550nm.Na povolování si již nepamatuji kolik naměříl.
A pokud WD-pak je to jen zkorodované + na krevPočítám víc jak 500nm by urvalo šroub .
No asi neumíte číst.Já píšu o AKU rázovém utahováku! Jinak neexistuje nepovolit-prolít červenou brzdovou kapalniou, nebo petrolejem,naftou či tím WD-čkem a nechat to působit a pak musí jit nebo to urvat!Neexistuje nejde!
Ono taky záleží, jaký pouští tlak vzduchu do utahováku z kompresoru. Aby ten utahovák vůbec měl sílu.
Našel jsem Fabia 1 matice poloosy novou matku, 50 Nm + 45°
Felda/ Favorit 190 Nm
Ale vyndal bych to celý i s tlumičem...
Na co obrázek, raději Gola 1" stačí jen ořech + vratidlo ,může být i ta menší ale tak už nemusí vydržet ořech či vratidlo a prasknout.
zahnutý trhák bude mít tendenci sklouznout z matky a zničí jí hrany.
Rovné vratidlo je lepší. Síly jsou v osách a aby jsi si neškrábnul o bok auta, tak si dáš kola mírně do rejdu.
Základ je namazat tisícihran dobrou vazelínou. Pro utahování na 290Nm to je 1metr dlouhá trubka a na konci 29kg, pokud není momentový klíč. Rady jako dlouhou trubku a poskákat je rada od blázna. Víc ani náhodou. To je na škodu. Matka drží středový kroužek ložiska.
Lze i do zahnutého očkoklíče vložit lešeňovou trubku a povolit rukama na konci 2m páky.
Je vhodné, aby pomocník stál na brzdě a dělalo se to s nasazenými koly na zemi.
Síla je někdy značná a pokud auto leží na prahách a né na kolech, tak hrozí promáčknutí!
A já zase utahování, které bude následovat. O povolování jste naplácali dost. Co se týká povolování, tak je naprosto normální zajet do servisu, kde na to mají vybavení a nemusí tazatel číst dementní nápady jako dlouhou trubku a skákat po ní. Za tu dobu než vaše nápady přečte by byl ze servisu několikrát doma a v klidu.
Další jenda.Opravdu rada nad zlato-zajet do servisu nechat povolit matici poloosy a pak jet s povolenou domů. Potom se může stát že po 500km nebo i dříve to bude muset rozhodit opět a měnit pro změnu ložiska náboje kol.To se pak jistě vyplatí!
Bývá to ztažené fakt hodně, dělal jsem to u Favorita a rozlosknul jsem na tom ořech od Goly. Pak jsem to povolil jiným klíčem s nasazenou 1,5m lešeňovkou a musel jsem se na ní dost věšet. Takto zatažené to bylo z fabriky.
Samozřejmě nezapomenout nejdřív odjistit matku, má ten rantlík zaklepnutý do drážky poloosy.
Spíš za ten čas do závitů zavzlíná voda a zrezne to.
Lidi jezdí na plecháčích bez středových krytek. Pak jsou i matky přireznuté k náboji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.