Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s baterií nebo jiná závada?

Od: fwsh odpovědí: 34 změna:
Zdravím,
Cca. 1,5 měsíce zpět jsme si koupili Hyundai i30 2012 z druhe ruky. V klidu dojeli domu - cca 30km, týden poté nešlo auto odemknout a nastartovat. Vyndal jsem baterií, ověřil, že má napětí někde kolem 11v a je úplně mrtvá. Objednal jsem si novou Bosch baterii, dal jí do auta, odemkl dveře, nastartoval, vypnul jsem motor. Druhý den jsem si odemkl kufr. Třetí den jsem auto odemkl, nenastartoval a už NEZAMKl.
Donesl jsem baterií domu, zapojil do nabíječku z lidlu, ukazovala 12v, po 9h nabíjení se dostala na 12.7, aby potom během pár minut spadla někam na 12.4. Není moc presna, bohužel.
Čekal bych, že za tu dobu už bude nabita, a pravděpodobnost, že jsem si koupil špatnou baterií je asi malá. Jak se mi povedlo tu baterii zničit a co může jít? Diky

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Příčina bude jinde. Zkus změřit napětí baterie při startování. Pokud klesne pod 9V, něco ji vybíjí a je třeba zjistit co. Pokud při startování neklesne pod 10V, pak to není vina baterie a je třeba pátrat dále (starter, kontakty na kabelech, nějaké další přechodové odpory atd.).

 


3x
Musíš měřit
Natočit auto pustit světla a na baterii měřit napětí mělo by bejt 13.8-14,3V
Pokud naměříš mín tak auto nedobíjí -vada alternátoru
Pokud bude dobíjení v pořádku tak zavřít auto zamknout a měřit klidový odběr z baterie
Neměl by bejt větší jak 30mA ideal 20mA
Pokud bude větší tak je třeba hledat kde je problém
fwsh

ted ho ani nezapnu, jen se rozsviti signalky, kdyz pohnu klicem.

 


1x

V klidu dojeli domu - cca 30km, týden poté nešlo auto odemknout a nastartovat. Vyndal jsem baterií, ověřil, že má napětí někde kolem 11v a je úplně mrtvá. a ten týden jste každý den jezdili, nebo bylo jen zaparkované po celou dobu?

Pokud bude dobíjení v pořádku tak zavřít auto zamknout a měřit klidový odběr z baterie
Neměl by bejt větší jak 30mA ideal 20mA píše @dabel...zapojíte ampérmetr do obvodu, ale prou klesne na nejmenší hodnotu tak za půl hodiny,na těch snad 20mA, až "usne" řídící jednotka

ale proud klesne...většinou to tak bývá, snad i u Hyundai-e

Klesne, ale musí správně fungovat zámky dveří. Mám zkušenost, že KIA z demontovanými dveřmi (karosárna) neumí usnout a stále čerpá 100mA a víc.

Lidi hlavně proud neumí měřit. S ampermetrem se nesmí po celou tu půlhodinu ani hnout. Stačí obvod rozpojit a zapojit a jednotky zase opustí standby režim a opět žerou 100mA

 

fwsh

Zdravím,autem jsme jezdili jen se starou baterií. Novou baterii jsem do auta vložil, ověřil, že jde nastartovat, odemknout a od auta odešel. Třetí den s novou baterii se už jen 1x odemkl, motor neatartuje a na palubní desce svítí červené "problém akumulátoru". Takže alternátor by to byl nemel

Co to plantáš?

svítí červené "problém akumulátoru". Takže alternátor by to byl nemel

Ta červená baterka je kontrolka dobíjení a rozsvěcuje se v době, kdy auto není dobíjeno. Nejčastěji k vůli vadnému alternátoru nebo alternátoru, který stojí a netočí se (chyba řemenu, volnoběžky, vypnutý motor, apod..).

Se stavem akumulátoru nijak nesouvisí!

fwsh

Tím líp, chtěl jsem jen zdůraznit, že minula i nová baterie odešla, když auto stalo pár dní. Díky za info v každém případě.

Vpodstatě líp. Nasvědčuje to špatnému dobíjení. Proto ty baterky odcházejí.

Jsou potřeba dva testy. Kolik to bere v klidu stále připojeným ampérmetrem a kolik to dobíjí (hraniční hodnoty napětí na B+ altíku a svorce 30 aku - plus polu).

...

Na palubní desce svítí "akumulátor" vždy, když motor stojí (altík nedobíjí, když s ním motor netočí, proto hlásí chybu -> normální stav).

fwsh

Ok, diky, někoho poptám, nemám poradnej multimetr a know how

 

fwsh

Teď jsem na novou vyndanou baterii prilozil multimetr, ukazuje to cca 11.9v a to jsem to včera 9h nabijel, takže ani netuším, jak bych dojel do servisu

 

111®

0x

nabíjel čím? že nabíječkou nepiš...nějakám automatem?

fwsh

Automatickou nabíječkou z lidlu ultimatespeed.
Po připojení - program 0 (diagnóza) ukazovala 12.3v a 2 čárky že 4 nabití.
Po 9h to ukazovalo tři čárky a tuším že nabití 12.7, po odpojení nabijecky a připojení hodinu později to ukazovalo na programu 0 zase 12.4 a dvě (občas tři) čárky nabití.
Zajímavé je ze můj levný multimetr po nabíjení ukázal cca 12.9v a hodinu na to 11.7, takže něco z toho nebo oboje měří špatně :_). Odpoledne na tu baterku zkusím lepší multimetr.
fwsh

fwsh

mimochodem, je ok to nechat zapojene v nabijecce jeste dnes, abych se ujistil, ze tech 9h nebylo malo? Mam to v byte, ne v garazi .
oproti stare baterii se ta nabijecka chova ok a tvari se, ze nabiji.

 

111®

0x

koukám na to a má to pulzní nabíjení. zkusil bych tento způsob, nebo menším proudem jestli jde nastavit a dlouho třeba 2 dny..

fwsh

dal jsem rezim udrzby, melo by to bejt setrnejsi, doplnovat se automaticky, kdyz klesne baterie.
Necham to v nabijecce a uvidime, diky

 

fwsh

Mimochodem, tohle vypada jako hodne podobny stejny problem. S rozdilem:
U me to na tech <12 uz neotevre dvere a nenastartuje motor.
U me je nabijecka na trech carkach, nabiji na 12v - 13.2 v uz pres 14h.
poradte.cz/...

 

111®

0x

jo, ale u aut je vždy jedna záludnost a tou je rezavé nebo povolené ukostření baterie a startéru, tam stačí přechodový odpor 0,1Ohm a při startu proudem 100A se ztratí hnedle 10V pokles a na startér zbudou 2V což je jaksi málo.
Při přechodovém odporu 0,01Ohm se ztratí 1V a při proudu 100A je teplo přechodu 100W, v prvém případě 1000W.

Takže prohlídnout auto a očistit rzi na uzeměních až na kov a znovu přizemnit.
Mimochodem vybitá baterka je při cca 10,8V a naitá při cca 14V.
Jsetli máte problém se zeměním nebo baterkou poznáte tak, že zapnete světla a zastartujete, pokud světla znatelne pohasnou přichází v úvahu výše zmíněné problémy. Půjšte si dobrou bateru a zkuste, třeba to není baterkou...

telefon.unas.cz/...

telefon.unas.cz/...

fwsh

No, zarezively ten uchyt je, mel jsem problem upevnit kabel na plusovy pol, tlacil proti baterii a stale sjizdel. V podstate jsem musel sroub dotahnout vsi silou, aby to pevne drzelo.
Zda se, ze se baterie jakz takz nabiji, ted to ukazuje 12.7, necham to tam jeste nejakou dobu.
Asi pak bude jednodussi nekomu rict, at prijde, nainstaluje ji a promeri to, nez to instalovat sam a jezdit s tim do servisu.

FWSH...

Svorka se nedotahuje vší silou...jsi vůl?

Musíš ji dostat až k tělu aku (zcela nasunout). Pokud nejde, tak jí povolit a plochým šroubovákm opatrně roztáhnout.

Pak nasadit půjde až nadoraz a z citem dotáhnout.

fwsh

Asi jsme si nerozumeli, samozrejme jsem ji uvolnil, nasadil a utahl.
Musel jsem ji ale utahnout ohromnou silou, aby nebyla schopna vyjet.

Pokud se dotkla až základny baterie (nasazena až nadoraz dolů), tak je něco špatně. Buď pol baterky a nebo je svorka na káblu už zničená neodbornou montáží...

Ale jako OK, pokud jsi jí opatrně roztáhl před nasazením, tak s tím nic nenaděláš, pokud se chová jak popisuješ... to je prostě hjundaj...

 

fwsh

Tak aktualizace:

baterii nabizim>12 hodin pulzni nabijeckou z lidlu - napeti je v tento moment presne 12.57V, takze znicena se nezda!
Myslite, ze bude nejlepsi zitra nekoho zavolat, aby ji nainstaloval a ujistil se, ze je vse v poradku, nebo to mam jeste jednou zkusit ja, abych nebyl za blbce, ze jsem si jen koupil baterii, co se sama za par dni dovybila?
Diky

Tak ji třeba nedávejte dva, tři dny do auta a každý den ji naprázdno změřte...no, a uvidíte, zda napětí bude klesat...může spadnout max na 12,5V...pokud spadne víc, je problém v baterii..ale PROBLÉM vidím v AUTOMOBILU, některý obvod ji vybíjí; někdy je to autorádio, osvětlení kufru nevypíná, osvětlení interiéru, pokud parkuji venku, tak za světla si toho nevšimnu...no, a občas to je třeba i nějaký vodič, poškozená izolace vodiče; a jindy úplně něco jiného...chce to znalého problematiky. Ještě dotaz,,12,57V podle čeho? Čím měříte?

a ještě váš komentář..Musel jsem ji ale utahnout ohromnou silou, aby nebyla schopna vyjet...v tom případě je třeba pořídit NOVOU svorku, funkční.

 

111®

0x

zrezivělý nemá být NIC, je docela jedno kde je špatný kontakt přes rez, všechny styčné plochy mají být čisté až na kov...jak jsem psal výše, pak se ti to ohřeje a třeba taky utaví...baterku bych každý den změřil a případně nechal dobít, protože pokud chytla sulfataci, a ne moc , dá se pomalým a dlouhým nabíjením malým proudem čístečně desulfatovat, takže jí dej pár dnů údržby a třeba se zvetí...mimochodem baterie se měří nejdříve cca 2 hodiny po ukončení nabájení...

 

fwsh

Tak jsem oficiální idiot, problém s instalací baterie je způsobený s tím, že je baterie větší než plocha na její instalaci v autě, to mi naklikavatka na internetu neodhalili. Takže se nemůžu divit, že byl problém na ni na dát svorky, byla o 2cm výš.
Takže ji vyměním za nějakou menší a slabší, to bude první krok

 

111®

0x

no to je nářez---

fwsh

To teda, aspon jsem si na to přišel sám, ale pozdě

 

 

111®

0x

a co ta ukostření, už jsi to prohlédl?

fwsh

Zatím ne, ale zapojil jsem spravnou baterku a zjistil že v autě svítí vnitřní světla, takže bude možná problem podstatně jednodušší. Aspoň se tu může poučit podobný pako jako já. Uvidíme zítra, jestli to je fakt taková blbost a téma zaplyma světla a jsme odprasili starou původní baterku...

 

jabraka*

0x

Olověný akumulátor je nejslabší částí automobilu.

Pokud jsou spotřebiše v pořádku a auto je v neustálém provozu,pak je baterie nabitá a start není problém.Co se s baterií může stát?Především základní porucha přímo aku je v jejím vybitém stavu a když zůstává bez provozu několik dnů,nebo i týdnů.Na šláncích se projevuje nezvratný chemický proces,sulfatace.Část článku pak podstatně ztrácí kapacitu a baterie s zničí.Také se nedá jen změřením napětí zjistit stav baterie.Zasulfátovaná baterie ukazuje plné napětí po tvrdém dobití a přesto nevydrží dodat plnou spotřebu.Proto se musí často dobíjet mimo vůz.Co se týká nárazových vybití třeba přes den,stalo se mi,že dálkové zamykání mi sice zamkne všechny zámky,ale kontakt asi zůstane viset a je sepnutý obvod alarmu.Přes ten teče neustále proud,který stačí na úplné vybití.Vyhodnotit stav baterie lze měřením proudu při zapojení stabilní zátěže.

JABRAKA

111®

a jak se měží proud u takové baterie Multimetrem asi ne...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]