Nejste přihlášen/a.
Vytáhni to relé z patice to automatické rozsvěcování světel (není v pojistkovém panelu, ale někde zvlášt - vytáhni truhlík přihrádky spolujezdce a koukni tam seshora).
Pokud vše pojede jak má, tak je chyba v něm.
Nebo odpoj konektory z patic obou zadních světel. A vyzkoušej. (ale to asi je bezpředmětné)
U samosomo bastlu nejde radit.
Jo a někdy je to relé tlumených světel zaměněno za relé s automatikou a vypadají stejně. (prohoď s relém od vytápění zadního skla a vyzkoušej).
Pozor! Jedná se o normalizované číslování automobilových svorek napříč všemi automobily.
Nauč se nejpoužívanější termíny značení jako:
15 - plus po zapnutí klíčku na kontrolky
30 - stálé napětí od baterie
31 - kostry (mínusy)
58 - obrysová světla, podsvícení
30a je za pojistkou, tedy jištěno.
Felda má ale označeno svorky 30A a 30B (ten faston vedle).
Svorka 30A je u felicie stálý hlavní přívod od baterky a jsou to po autě ty tlusté vodiče.
Nad pojistkovým panelem uvidíš i takový průhledný jakoby kondom na svazku, kde se zbíhají 3 tlusté červené vodiče - alternátor,baterka + a odvod na pojistkový panel.
Felicie svorky 30A k pojistkám nemá zajištěné, takže pozor na zkraty!
Možná by bylo vhodné doplnit přímo na svorku + baterie pojistkové pouzdro od MTA a svorky 30 jistit.
postačí osadit MIDI 60A nebo 80A dle výbavy (pro tebe asi 60, protože asi nemáš ABS/EDS nebo vyhřívané sedačky či el. okna).
Jen tak pro zajímavost, když máš palubku dole. Našel jsi an svazku u volantového sloupku za spínačkou konektor na mimořádné výbavy? Strká se tam svazek centrálu BRANO v kombinaci s el. zrcátky a nebo ještě s el.okny.
Je to 10 pinový konektor (2x5pinů).
Ten 4 pinový konektor nad pojistkovým panelem (tenký 1x4 pinů s 3 dráty) je na svazek airbagů.
No a volná pozice na pojistkovém panelu vedle svorky 30A (3x6 pinů zelený) je svazek rádia.
Konektory jsou zajištěny na pojistkovém panelu společnou závorou, která se odjištuje sunutím páčky dostrany (najdeš vlevo nahoře pod konektory).
Náhodou mám pojistkovku a jiné díly u postele, takže se koukám .
Zelený konekotr rádia C je: AMP 928574 a škoda číslo je 357 907 971A
Patří tam piny JPT junior power timer a najdeš je jako TE connectivity na tme.eu, kde si je i koupíš.
Občas je svazek na bazoši či sbazaru. Na vrakáči snadno vymontovatelný.
hledej na tme.eu (cz) slovo JPT
Už je asi nemají v nabídce. jsou to staré modely těch jablotronů.
Možná jeden někde mám doma vymontovaný, kdyb jsi chtěl )napiš do SZ na poradně.
V nouzi fastony 2,8 a hodit je do smrštovačky. Jde to.
Junior power timmer je velice běžný dneska u aut. Spíš ten Faston upadl a zůstává jen ve spotřební elektronice (pračky,bojlery,trouby,přímotopy,...)
Lepší je navštívit v okolí vrakoviště nebo okouknout inzeráty, kde jsou feldy na náhradní díly. typicky na bazoši si napiš felicia ND a něco najdeš.
Problém u těch timmerů je fakt, že málokterý obchod elektro je vede. Na TME,GME,GES je najdeš.
faston tam vložit asi nepůjde do toho origo tělesa.
... jo a ty timmery s zakulacenými konci jsou pro špuntík skrz vodič do superseal těsných vodotěsných koncovek. Ty nepotřebuješ a stačí ti s tím otevřeným "V"
Tyhle kleště doporučím. Jsou značkové německé a pro začátek s nimi uděláš kupu fastonů,fastonových ok a timmery
Felda má zadní motorky hloupé. Jsou tam jen dva drátky na motorku. Typicky jsou připojeny paraelně k předním motorkům a tak se chovají podle předních motorků. Předek zaskočí a zadek taky a opačně.
Přední motorky jsou fikané. Mají 5 drátů. Dva na motorek a tři z mikrospínače, který má sepnuto dle toho, zda je vysunuto nebo zasunuto. Jeden drát je tedy pohyblivý kontakt a dva dráty jsou vždy dorazy té dráhy serva.
Takto to má i většina serv. centrálů.
Jednotka centrálu dostane pokyn na základě mechanického pohybu kolíčkem motorku (toho předního 5 drátového), kdy mechanicky je s ním pohnuto a až se prohodí drát z jednoho dorazu k druhému (mechanicky klíčem nebo prstama vytažením), tak jednotka sepne a pustí proud do všech motorku na povel, aby odemkli. Dá jim 12V se správnou polaritou + a - a dál jetště jednotka zajistí prodloužený interval, kdyby nějaký motorek šel pomaleji (třeba v mrazu v zimně), aby se odemkli všechny dveře. Takže třeba 1-2 sekundy drží motorky v dorazech i když už je odemčeno (případně kratší čas).
Tím, že to funguje na tomto principu dost často, tak ti tam pásne většina jednotek (nejen BRANO origo Felda nebo Jablotron).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.