Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Změní velikost kol světlou výšku vozu?

Od: drbezradny odpovědí: 26 změna:

Změní výměna kol místo 17" nově na 18" nějak světlou výšku vozu a větší jistotu na polních cestách s vyjetejma kolejema od traktoru s kameny uprostřed?

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Změní. Přesně o polovinu rozdílu průměrů kol - tedy o půl palce, tedy něco přes 12.5mm. O nějaké jistotě bych tedy jistě nemluvil.

Není to tak docela pravda,záleží i na čísle profilu pneumatiky


doplněno 20.11.16 17:50:

Klidně může pneumatika 18 mít menší průměr,než 17 palců.

To je jasné. Vzhledem k tomu, že tazatel nezmínil profil, předpokládám tudíž, že uvažuje o stejném. Nicméně at tak či tak - jako prostředek jak udělat z auta off road bych to viděl značně pesimisticky.

 


1x

Našel jsem simulátor alterna/.... Snad bude k užitku. Počítá to i rozdíly poloměrů, tzn. o kolik se zvedne při použití "alternativní"pneu. Druhou otázkou je, co je povolené a co se vejde...

ovczaak*

ampér,dík. odpovídá to mému odhadu tři centimetry u ramen...o tom,že to není povolené,nepochybuji,o tom,že to projde viz má zkušenost ze včerejška v tématu o velikosti a záměně pneu - poradte.cz/...

davidc

Ahoj,

Nejsi náhodou z okolí Liberce? Pár krát jsem tu potkal dost vysokou feldu :D

ovczaak*

zdravím,koncem října jsem coural kolem turnova,přímo do liberce jsem nezajel. potkal jsi tuto feldu?

krtek*

sorry za OFF topic...ale já jsem z přerova...a tohle tu jezdit nevidím )

ovczaak*

vím,už jsem se tě ptal,jestli jsi neměl mazdu,jestli se neznáme... nocuje většinou na třídě 17.11,přes den je furt v pohybu...

krtek*

ne neměl jsem mazdu...jsem zarytej škodovkář já jsem ze "severní"

 


0x

Pokud namontuješ kola,která máš schválená v TP,tak se ti světlá výška změní v řádu milimetrů,tedy nepatrně.


doplněno 20.11.16 17:43:

Jaký nrozměr máš a jakým ho chceš nahradit?

 

mzxy*

0x

Skutečně hloupá otázka, 17 nbo 18 palců je vnitřní průměr který nemá se světlou výškou vůbec nic společného...

Na polní cestě s kameny uprostřed se jezdí s větší jistotou traktrorem

 

fik

0x

Možná nepatrně o pár milimetrů-na tohle by jsi potřeboval auto k tomu určené-osobáka tam odrovnáš

 

ovczaak*

0x

po takových cestách občas musím jezdit,na teréňáka nemám...auto jsem přizpůsobil,není to legální,je to praktické. změna gum je málo,pomohly podložky a gumy a ráfky největší,jaké vešly do podběhu. při zatáčení mám u prahu jeden mm mezeru. znovu-nesmí se to! další věc,auto ve vyšších rychlostech je nestabilní,sice umí kolem stošedesáti ale jezdím na dálnici max stodvacet,je to něco za něco,zatím jsem projel všude,kde jsem potřeboval.

offroader

O kolik sis díky těmto úpravám zvýšil světlou výšku vozu?

Díky

ovczaak*

ramena jen o pneu a ráfek,asi tři cm,vana,nápravnice asi o deset cm. vedle sériové felicie vyčnívám dost...

offroader

Felda je jedno z aut co mám a asi nejoblíbenější pro svou jednoduchost a úplně nejlépe se mi v ní sedí, ne jako ty tvrdý něměcký lavice. Na ježdění po venkově bezva auto. Můžu poprosit o přesný seznam těch vyměněných dílů, které jsi použil?

ovczaak*

nic složitého na tom není,ráfky z venta,toleda,opelu,rozteč na šroubech 100. et jsem neřešil,14palcové...pneu v létě 175/75 r14,na zimu 165/75r14,pokud seženu,pak označené cargo... potom už jen silonové podložky mezi tlumiče a kastli. na starém fáčku jsem to kdysi vyřešil dvěma miskama tlumičů,mezi které jsem vevařil kousek lešeňové trubky . takže technicky nic dramatického,ale funguje to a je to vratné,pro STK. ale jak jsem psal,projeví se to na stabilitě auta,je to tvrdá koza. ty pneu foukám na 2,6 . ve výsledku neřeším retardéry,polní cesty,váhu nákladu. musím myslet na odskakování,stabilitu a prostě jezdit pomaleji...felda je 1,6,stačí. do favorita ted řeším stejnou léčbu+motor 1,4 z fabie.oba jsou pickupy

offroader

díky

ale ten tvůj tlak 2.6 baru se mi moc nezdá, takhle nafouklé ti to rychle opotřebuje tlumiče, pružiny, silentbloky. Když jsem měl horší tlumiče, tak to nešlo hustit ani na 2.0 baru jak to mlátilo hlavně na kostkách ve městě, kulový čepy taky dostanou zabrat. Jsem hustil na 1.6 baru a auto jezdilo přes kostky jako po rovině a spotřeba byla jen o něco málo větší, teda za tu pohodu to stálo

ovczaak*

souhlas,ale občas vozím paletu ytongů,váha těsně pod tunu a při nižším tlaku to šlo na ráfky,i proto ty carga. mám je i na brouku a tam jsem zjistil,že mám defekt,tlak nulanulanic a dojel jsem do pneuservisu. ta cargopneu má zesílené bočnice a dala to...

 

asd1

0x

Záleží co tam dáš za kola. 17 nebo 18 je jen průměr ráfku, bez dalších údajů nelze říct jaký bude vnější průměr pneu tj. o kolik se auto zvedne/ sníží.

Neschválené úpravy - doufej že někde nedostaneš smyk nebo nedobrzdíš a nezpůsobíš nehodu (včetně případů kdy se před tebou něco semele a někdo tě trefí nebo auta před tebou udělají duc duc duc a ty nedobrzdíš - s velkou pravděpodobností celá škoda půjde za tebou, velice snadno můžou lítat miliony = pro normálního člověka to znamená že přijde o veškerý majetek a zůstanou mu dluhy.

Pro Feldu se tuším dělal paket pro polní cesty, do úprav bez homologace bych se osobně nepouštěl..

 

krtek*

0x

samozřejmě, že změní...sic minimálně, ale změní..to odpověď k dotazu jednomu...a s tou jistotou nevím...to je spíš o nastavení podvozu a pružinách..mám na své F1 letní 17" kola s 205/40 gumou a každý mi tvrdil, že ucítím každý kameň a díru..mě se však na nich jezdí pohodlněji než na 16", které jsem měl předtím..pružiny a pera mam seriové..

 

mzxy*

Krtku tak to spočítej o kolik a napiš sem skutečné hodnoty

krtek*

rád bych, ale než se dostanu do garáže abych to poměřil tak bude jaro a tento dotaz bude v propadlišti internetu a mohu měřit pouze rozdíl mezi 17" a 14" (léto-zima)...ty 16" už nemám dobrých 5let

 

xyz*

0x

Co máte za auto? Já tohle zvýšení plánuju u Golfa IV kombi. Mám naftu a ta má čumák hodně nízko. Je fakt, že jelikož má tento golf stejný podvozek jako Octavia I, tak mám možnost zvýšení téměř jako originál z fabriky. Stačí si koupit věci z paketu pro špatné cesty pro oktávku I a mám vystaráno. Jsou v tom 4 tlumiče s delším zdvihem a podložky pod péra. Auto se zvedne, podle výšky použitých podložek, o 2-5 cm.

Levnější varianta je pouze použití podložek pod péra. Se standardními tlumiči se takto dá zvednout v pohodě o cca 2 cm, aniž by odcházely tlumiče. Jen je dobré s autem nejezdit tak, aby se tlumiče vysouvaly na maximum. Nedělá jim to dobře.

 

vanad1*

0x

Smysl má pouze zvyšování světlé výšky použitím podložek pro péra při zachováchí původních tlumičů. Zapomínáte také na délku poloos a jejich posouvání v unašeči. Při použití tlumičů s delším chodem je záběr poloosy omezen vysunutím a také chod homokinetického kloubu má své hranice.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]