Nejste přihlášen/a.
Proč jsou benzínové motory, tak výkoné a diesel se vyrábí jen asi do 500 koní?
Dieselové motory pracují cca s 3x vyššími pracovními tlaky ve válcích, než motory benzinové, proto musí být konstrukčně robustnější (hmotnější ) i větší . To není pro osobní automobil nejvhodnější. Zdravím -miro
doplněno 18.04.15 09:18:Svoji ne zanedbatelnou roli u dieselů hrají rovněž i méně příznivé výkonnostní charakteristiky, pro požadované jízdní vlastnosti osobních a sportovních automobilů. -miro
Nechápu jak mohou mít nové diesely nižší tlaky, dokonce nižší než motory zážehové. Pracovní cyklus dieselu je založen na vysoké teplotě nasátého a stlačeného vzduchu, který se zahřeje právě jeho vysokým stlačením a do takto zahřátého vzduchu ( cca 600 až 700°C) se vstříkne palivo, které se touto teplotou odpaří (odparné teplo nafty je 150 až 350 °C) a pak muže dojít ke vznícení (detonaci), bez cizího zdroje zapálení . Činnost dieselu je právě založena na vysokém stlačení nasátého vzduchu.
S vaši názorem To, že se jezdí na točivý moment a ne na výkon? nelze souhlasit.
Pokládám otázku: Z čeho hodláte ten točivý moment, který pohání zadní kola získat?
To co pohání kola je točivý moment a při stejném točivem momentu potřebuje benzín více otáček, tudíž potřebuje i více výkonu. Ani s tímto Vašim tvzením nelze souhlasit bez připomínek. Pro pochopení těchto vztahů si dovolím zopakovat jeden z mých předcházejících přízpěvků : Doporučuji také: Zdroj: poradte.cz/...
Uvažujme, že motor dodává stále stejný výkon.Hodláme-li jet rychleji musi se zvýšit otáčky hnaích kol vozidla. To způsobí snížení kroutícího momentu (obvodové síly) hnacího kola vozidla. Naopak chceme-li, aby vozidlo zdolalo stoupání, tak se musí zvýšit ma jeho hnacích kolech síla ( kroutící moment) a to současně znamená snížení jeho otáček (pomalejší jízda). Nejde při stejném výkonu motoru, měnit otáčky aniž by se nezměnil kroutící moment a naopak.O kolik se např. zvýši otáčky o tolik se sníží kroutící moment a naopak, -miro
Mám někde svět motorů, kde je popsaný benzínový tubo motor s kompresí 14:1. Kdyby se mi to chtělo najít, můžu ofotit, ale nemám čas. V podstatě jde o jiný tvar pístu a jiné proudění směsi a nedochází k samovolnému vzplanutí ani detonacím. Zároveň je tam i diesel s takovou kompresí, ale fakt se mi to nechce hledat...
Jinak platí výkon= točivý moment x otáčky. Ve prospěch diesla hraje roli i vyšší účinnost motoru a vyšší využitelné energie z paliva. Benzínu chybí dole krouták, tak dohání otáčkama. Je to jako bys šlapal na kole - můžeš jet stejně rychle na těžký převod, ale i na lehký převod s vyšší kadencí. Při vyšší kadenci není tlak na pedál takový, silové šlapání zase dodá vyšší točivý moment, ale na nízké kadenci. Výkon je pak srovnatelný. U těch aut pak hraje roli samotné zpřevodování, kde diesel má dlouhé převody a benzin zase krátké z důvodu nižšího točivého momentu.Vybírat auto podle výkonu je nesmysl, stejně každý jezdí na 20-30% výkonu, takže samotné kilowaty nic nevypovídají, jde především o průběh momentové křivky v nízkých a středních otáčkách, kde se jezdí nejčastěji. Už i bmw snížilo u novějších motorů max výkony a posunulo je níž, do využitelných otáček, kde se motor nejčastěji pohybuje.
doplněno 28.04.15 19:42: Však jsem to tak psal, výkon se dodá buď tocivym momentem nebo otackama, to již záleží na konstrukci motoru. Ale běžně se jezdí na kroutak, výkon je důležitý u závodních vozů. Na kole je výhodnější jezdit kadenčněK Vašemu příspěvku souhlas, jen bych upřesnil:
Důvody a příčiny vyšších otáček u benzinového motoru jsou jiné než uvádíte.Hlavním důvodem je konstrukční provedení z důvodů, že každý z obou typů motoru je zatěžován rozdílnou výší namáhání - pracují s rozdílnýmy pracovními tlaky ve válcích.
Krouták vyššími otáčkami nelze dohánět ( zvýšit ) spíše naopak. Sám uvádíte vtah mezi výkonem,otáčkami a kroutícím momentem: Jinak platí výkon= točivý moment x otáčky. Prosí dosaďte si do této rovnice vyšší otáčky, při stejném výkonu a zjistíte zda Vám kroutící moment při vyšších otáčkách vyjde vyšší nebo nižší. Jen dodávám, že v rovnici se vždy musí levá strana rovnice rovnat pravé straně rovnice. Pro vyšší kroutící moment při vyšších otáčkách, musíte mít k dispozici vyšší výkon.
Zdravím -miro
doplněno 28.04.15 08:58:Zvýšením otáček se nedohání kroutící moment ale výkon.
markuxkubo@ - otázka je sice zajímavě, nicméně nesmyslně položena. Chcete koupit vůz? napište sem parametry a cenový strop, něco můžem vymyslet. Jestli chcete vůz s více než 500 koní, chcete zřejmě nákladní - takže i požadavky na tonáž či účel užívání...
Pro p. "frenky"
Ano: - každý má sve pro a proti zaleží co konrétně od auta ty chceš... Ale nemůže mít každý své na problematiku, na kterou se zde diskuse rozproudila, pokud se týče vztahu Výkonu, otáček a kroutícího momentu . Jednoznačně, pokud máme vozidlo konstrukčně stanoveného výkonu, můžeme zpřevodováním měnit je otáčky a kroutící moment a to tak, pokud zvýšíte otáčky klesne kroutící moment a naopak. Nelze změnit jej jeden parametr, npř. zvýšit otáčky. -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.