Nejste přihlášen/a.
Zdravím, zvažuji kopupit fabii,ale nevím, zda 1.2. nebo 1.4... Někdo říká, že 1.2 htp jsou strašně poruchový, naopak , že 1.4 je bez problému. M.žete někdo doporučit, jakou? Případně vlastní zkušenosti, nejčastější závady apd.,...díky
"Fabia" je trochu široký pojem. Generace? Rok výroby?
Motory 1.2HTP jsou konstrukčně TĚŽKÝ průser. Nebrat ani zadarmo. Ani kdyby před tebou klečel prodejce na kolenou. Těch pár motorů co nějakým zázrakem přežily i 100 000 km to nezachrání.
1.4MPi je líný nezničitelný dříč s kulturou běhu motoru říčního remorkéru a nic moc spotřebou.
1.4i 16V je zlatá střední cesta.
doplněno 02.01.15 00:05:1.2HTP jsou konstrukčně a tím pádem i co se spolehlivosti týče, katastrofa. Za tím si stojím a nejen já. Vycházím z vlastních zkušeností a zkušeností kolegů. A nejde jen o přeskočený řetěz, zničené ventily nebo zakarbonované mazání. Jsou známy i případy zlámaných ojnic a dokonce i motoru u kterého po sundání hlavy chyběl píst, jehož zbytky byly posléze nalezeny v olejové vaně. Tento agregát má nesmírně chatrnou konstrukci většiny komponentů, není divu že se tak děje.
Nedělejte zase z komára velblouda. Jsou případy kdy se opravdu ventily podpalovaly a odcházel katalyzátor, ale tak hrozné, jak se zde píše, to není. Týká se to hlavně verzí 40 kW. První ročníky měly špatně řešené rozvody, ale to se taky odstranilo. V mém okolí je mnoho majitelů HTP, jeden ji má dokonce i služební (1. generace fabia z roku 2004) s nájezdem cca 270t km a taky bez problému. Pokud HTP, tak hledejte co nejnovější model.
Doporučil bych Vám ale motor 1.4 16V (55 nebo 59 kW). Je to léty prověřený motor, celkem pružný, nízká spotřeba a vyhýbají se mu problémy. Pouze má rozvodový řemen, který měníte po 90t km, ale nestojí to svět. Většinou ale narazíte na auta s tímto motorem z dovozu, u nás hold každý šetřil a kupoval HTP.
no pokud vím tak tam jsou řemeny dva.. za mě ta 55kw verze je pěkný chcípák, to už raději 50kw a je mnohem jednodušší... když už tak raději silnější..
A vy máte nějakou statistiku poruchovosti motorů 1.2HTP? Já sám mám ten samý motor, v mém okolí hodně dalších lidí a že by měly větší poruchovost než ostatní motory teda tvrdit nemůžu, a znám opravdu hodně motorů co jsou už u hranice 200 000km a v pohodě. Není nic snadnějšího než tvrdit jak jsou poruchový, jestli je denně opravujete možná bych vám uvěřil, ale takhle těžko. Neplette kupujícímu hlavu dogmatem 1.2HTP=průser, to je naprostá blbost. Při normálním jízdním stylu a pravidelné péči to není horší motor než ostatní.
on se objeví jeden nepovedený kus motoru a zákonitě podle hospodských řečí jsou špatné všechny. Na to už jsem si zvyknul. Jak již jsem psal, v mém okolí neznám nikoho, kdo by měl s HTP problém.
Silnější verze 1.4 16V dle mého názoru nemá moc smysl, točivý moment je úplně stejný jako u slabší verze, rozdíl je pouze ve vysokých otáčkách (cca 3500-4000), tam pak jede pěkně. První ročníky ale mají problémy se spotřebou oleje.
Můj osobní názor je, že nejlepší benzín ve fabii je 1.4 16V (55 nebo 59 kW). 1.4 MPI (44 a 50 kW) je sice držák, ale řekne si o trochu více benzínu a je hlučnější (rozvod řetězem, ale ten stojí pár korun)
To meda + cuk
Problém je v tom, že ono zdaleka nejde jen o hospodské kecy a jeden vadný kus. Sám mám s tímto motorem zkušenosti a nejsou pozitivní. Není to zaujatostí - myslím si, že jsem patriot a rád jezdím českým autem. Fabie s HTP nám koupili coby služebáky - bohužel to bylo zrovna po velmi neštastném období, kdy jsme jezdili s Renaulty - to byly opravdu neuvěřitelné dreky - ale o tom tento dotaz není. Takže jsme dostali Fábie - hurá ! Jenže provotní nadšení nám vydrželo tak půlrok - tedy cca 50 tkm. Pak začaly problémy s motorem u jednoho auta, zanedlouho u dalšího. Potom začal blbnout motor u mého auta. To mělo za následek to, že na nás vedení firmy nahlíželo jako na šoféry -prasata, kteří huntují auta. Přičemž vím, že většina řidičů u nás jezdi rozumně. Proto jsem začal pátrat, kde je zakopaný pes. A brzo jsem zjistil, že to není jen problém mého auta, ani řekněme vadné serie, kterou koupil náš podnik. Je to problém motorů HTP, které jsou velmi neštastně konstruovány. To mě potvrdilo mnoho automechaniků - mj i z firemních servisů. Jenže z celkem pochopitelných důvodů to Škodovka nemá zájem rozpatlávat a těžko očekávat prohlášení typu: Nekupujte HTP, jsou na nic. Ale přesto jsou k dispozici celkem solidní články - třeba tento :
Musím potvrdit každé slovo, které je tam uvedeno - prakticky všechny závady se na těch deseti autech co jsme měli, projevily.
Dnes už u nás jezdí jen dvě Fabie - jako záložní auta. Ta jedna má 1.4 TDi - je sice velmi hlučná, ale jezdí bez potíží. No a z HTPéček zůstalo už jen jedíné, má přes 200tkm, ale po několikeré opravě motoru nakonec došlo k přeskočení řetězu, takže auto má jiný motor (asi z vrakáče, nevím).
Nyní máme Octavie Tour s motory 1.6 benzin. není to žádný závoďák, ale jezdí to - a to spolehlivě. To je ale to, co od auta očekávám, pro mě je auto prostě jen pracovní prostředek a nemíním marnit čas dumáním, proč ten motor dělá to, nebo ono. Což bylo častým tématem právě u HTP, kdy firma držela jeden čas tři záložní auta, aby byla zaručena obslužnost. Takže za sebe . Fabii bych si klidně koupil, ale NIKDY s HTP motorem.
jste se asi trochu upsal, ne? 1.4 -55 kW žrout? Podle čeho usuzujete? Tato motorizace má naopak v reálném provozu jednu z nejnižších kombinovaných spotřeb z benzínových motorizací. Více si řekne pouze po městě, ale rozhodně to není víc než-li u staré 1.4 MPI. Osobně vyzkoušejte, doporučuji.
Cestou do chorvatska (2x combi s AC, 1x 16V 55kw, 1x HTP 47kW) když HTP muselo tankovat u 16V ještě nesvítila kontrolka benzínu. Spotřeba u 16V - 5,9 u HTP nevím (nepamatuji se).
Přikláním se k předešlému názoru, že 1.4 16V (55 nebo 59 kw) je nejlepší motorizace ve fabii. Kdo vyzkoušel, určitě potvrdí.
1.2 HTP do 90tky jede , pak jen zere a nejede , poruchovost velka - propalene ventily , KO katalyzator ... od roku 2009 jiz vychytane mouchy a motory spolehlive ;;
1,4tku mam 8V neni to zavodak , ale furt jen jezdim jezdim a auto furt OK , ma rozvodovy retez (16V ma remen) , nejcastejsi zavada je fouknute tesneni pod hlavou. Motor vychazi ze skodovky 1000MB takze je to klasika leta overena. Jezdim za cca 6,5 v lete do roboty okrsky 70/90
Co sa tyka fabii uz som sem pisal velakrat aj ako majitel jednej aj obcas o radu.Takze závady na 1,4MPi.
0-120000km len bezny servis.
od 120.000km-doteraz (238.000km) rozvody 2x,tesnenie pod hlavou 1x,silentbloky ramien 2x,spinac brzd svetiel 2x (EPC),termostat 3x,bateria 3x,pneu 6x,kotuce 2x,dosticky 3x,budiky 1x,olej kazdych 15000 km.filtre,ziarovky,stierace nepocitam,airbag kruzok-1x,riad.jednotka airbagu 1x,stab.tycky 1x,doraz zadnych tlmicov 2x,zvysok udrzba,nastavenie,spotreba benzinu dlhodoba 6,3 v lete a zimna 7,1. Pri 208.000km som dal nainstalovat LPG LOVATO.Dojazd na 1 nadrz je 550-580km.Prepocitane na benzin je to akoby 3,2 az 3,5 litra na 100km.Nejdem do detailov.Jasne ze treba tankovat aj benzin (plna nadrz 5.000km v lete 3000 v zime).
Mal som aj cisto novu HTP r.v.12/2006 (0-26.000km) 1,2/40kW.Spotreba 6,5 litra benzinu.Pruzna v meste alebo do 100km/h.V kopcoch je slaba pri plnom obsadeni.Kym sme boli sami dvaja stacila nam aj taka.Skusenosti-odchadzaju zapalovacie cievky,preskakuju rozvody,treba olej 5W-50,pozor na napinak retaze.Okrem motora je servis urcite podobny ako som pisal hore.Vo firme sme mali niekolko HTP s najazdom nad 160.000km a stale v pohode.
Dobry den, ja ze sve zkusenosti i mych rodicu mohu doporucit 1.2 htp. mame ji od roku 2004 jako novou a jeste nebyl zadny problem s motorem a kazdym rokem se jezdi na kontrolu do skoda servisu na prohlidku a zadny problem nikdy nenasli. mozna mame stesti ze se nam vse vyhyba ale za me ji doporucuju. A se spotrebou se vlezete v pohode do 6 kdyz nejezdite jak zavodnik formule1. A nevim kdo ma jake skusenosti ale i kdyz sme snou jely do chorvatska a plne nalozeni proti vetr v bource tak pres 7 sme se nedostaly
Viděl jsem fabii 1.2 HTP a měla najeto 190 000km a motor absolutně v pořádku ale žere to tak 8-9 na 100km..
1.4MPI moc nejede, aby to jelo, musí se šlapat. Průměr jsem měl asi 11l na 100km podle palubního pc. Jinak u těch fabii odchází často posilovače.
Kup si naftáka , já mám Fabku 1,9 TDI 74KW zatím mám najeto jen 110tkm žádné větší problémy jsem neměl. Kolega v servisu mi říkal že tam jezdí stejné auta mají najeto klidně 300-500tkm a jsou v pohodě a navíc spotřeba v létě 4,5 v zimě 5,2. Cenově taková škovně ojetá Fabka vyjde stejně jako ta 1,4
Zamyslete se nad svou radou-tazatel vybira mezi nejslabsimi !BENZINOVYMI! motorizacemi, co se do fabie montovaly a Vy mu doporucite nejsilnejsi (pominu-li RS) NAFTOVOU motorizaci, ktera se do fabie davala.
Chapu, ze jse ze sveho naftoveho zazraku nadsen, ale obavam se, ze tato rada tazateli nijak nepomuze.
Je to skoro za stejné peníze (dneska) a výdrž i jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelné tak proč si nevybrat z více možnosí?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.