Fabia II 1,2 HTP 51kW nebo 1,4 16V 63kW?

Od: Datum: 13.02.14 20:18 odpovědí: 13 změna: 25.02.14 11:22

Dobrý den

Řešíme koupi ojetého vozu. Konkrétně škodu fabii II. generace COMBI s rokem výroby od 2008. Po přečtení mnoha diskuzí a fór jsem nedospěl k názoru, zda je lepší motor 1,2 HTP 51kW nebo 1,4 16V 63kW. Auto bude primárně určeno ke každodenní jízdě do Práce (cca 25km) popojíždění po městě, občas nějaké delší trasy (100km a více). Předpokládám vždy tak 1 - 2 osoby, ne pro rodinu. Do budoucna bychom nechali udělat i LPG. Má smysl kupovat 16V nebo HTP s více jak 130-150tis. najetými kilometry?Děkuji za odpovědi!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.02.14 20:21
avatar

Určitě nebrat to HTP - blbější motor snad škodovka nedokázala nikdy v historii vyplodit! Ta 1.4 není špatný motor, do toho bych šel. Co se týká kilometrů - proč ne, to auto je schopné dát i více jak 400, pokud tedy nevezmete to HTP.

doplněno 13.02.14 20:28:

Pěkné čtení zde :

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 13.02.14 21:05
avatar

Honím Tři Písty, H0vno To Pojede atp. Pokud uvažujete mezi těmito dvěma auty, tak o čem uvažujete? Stotřicet na tachometru (pokud je údaj pravdivý) není naprosto žádný problém, ideálně jeté auto. Naopak si myslím, že je to jakási hranice, kde se dají poznat závady... LPG ne, to se dnes už nevyplatí-spočítejte si investice a návratnost. Před patnácti lety snad možná ano...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.02.14 22:54
avatar
Chceš-li si zachovat zdravý rozum, tak se haťapce obloukem vyhni. Ten motor je jak ruská ruleta.
doplněno 14.02.14 00:16: Každému zájemci o 1.2HTP doporučuji prohlédnout fotografie od kolegů. Taky jsem to párkrát viděl na vlastní oči.
http://skoda-virt.cz/cz/forum…859-skoda-fabia-1-2-htp-47kw/
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 13.02.14 23:34
avatar

To, že motor HTP je opravdu časovaná bomba je už tady zmíněno, a bohužel, musím tyto informace jen potvrdit. Opravdu se jedná o hrozný motor, nikdo nikdy neví, kdy odejde do věčných lovišť. V této možnosti je určitě lepší varianta 1,4 63kW. Co se týče najetých kilometrů, je to složité, auto, které má třeba jen 80tis km může být v horším stavu, než auto se 180tis km. Možná i doporučuji se poohlédnout po nějakých variantách Fabie. Pokud by jste chtěl do začátku pár rad případně i nějaké jiné varianty, klidně zde zanechte na sebe email

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kubamiksik
Datum: 13.02.14 23:49

Děkuji za názory, myslím, že to jasně vypovídá o tom, že HTP rozhodně ne :) Jinak s fabii jsme už rozhodnuti, jiný automobil nezvažujeme.

Datum: 14.02.14 00:10
avatar

Jasné...v pořádku i tak, kdyby jste chtěli pár rad či pomoct s výběrem, aby jste nenaletěli, klidně se ozvětě, třeba na email

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubamiksik
Datum: 14.02.14 16:44

Můj e-mail je kubamiksik@gmail.com Koukal jsem i na Váš autobazar, nicméně tam máte skoro samé 1,2 :/

Datum: 15.02.14 11:59
avatar

Děkuji, konkrétně nejsme přimo autobazar, díval jste se na inzerci, kterou autobazarům zprostředkováváme. Nicméně více informací jsem Vám poslal na email.

Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.02.14 23:54

Ten motor HTP vám budou všichni vymlouvat . A právem. Je použitelný pouze v případě, že jezdíte jako důchodce 50..70 km/h a nepředjíždíte. Pak se s ním dá dostat na spotřebu kolem 5 l/100 km. Pokud ale chcete držet tempo s ostatními auty a občas vyjet i na dálnici, tak to se fakt nedá. Je poměrně slabý a má krátkou pětku, takže nad 90 km/h je to utrpení a vysoká spotřeba.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pit
Datum: 14.02.14 08:52

nechci se nijak zvlášť zastávat motoru HTP (sám ho nemám a nechtěl bych ho), ale špatný motor, jak tady všichni píšete, to není. Znám několik služebních fábií s tímto motorem a doposud nebyl žádný problém a to mají takový nájezd, že málokterý soukromník toto dokáže najet za 20 let. Jedna má momentálně hodně přes 300 tisís km a byly na ní preventivně měněny pouze rozvody někdy po 200 t km, jinak běžný servis.

Znám ale i opačné případy (pouze z vyprávění) o problémech slabších verzí (1.2 6V), které mají problémy již při malém nájezdu.

Rozhodně ale doporučuji motor 1.4 16V, je super. Konstrukčně celkem jednoduchý, léty prověřený, jen včas měnit rozvody a olej.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubamiksik
Datum: 14.02.14 16:45

Děkuji za názory, postačilo :)

Od: kubamiksik
Datum: 25.02.14 08:39

Dobrý den, momentálně zvažujeme ještě variantu 1,4 TDi, 51kW četl jsem a viděl jsem, jaký zvuk motoru to má, s tím bych se smířil :) Nicméně je to lepší varianta než 1,4 16V benzin? Myslím tím výdrž motoru, poruchovost, údržba (ta bude nejspíš častější). Opět jsem četl zkušenosti majitelů 1,4 TDi. Výkon je zde o 12kW nižší, v tom asi rozdíl bude na silnici při předjíždění znát. Auto má najeto cca 160 tis. km, vč. servisky, plná výbava a oproti vyhlídnutému 16V (shodné kilometry i výbava) je o 8 tis. dražší. Děkuji

Datum: 25.02.14 11:22
Pokud tento motor tak bych ho nechal rovnou nachipovat. Pojede to podobne jako benzin ale tak o 2 l mensi spotreba. Servis taky podobny. Je tam jen turbo navic. Pokud to nevlastnilo nejake prase tak bych se nebal poruch. Benzin je zase pohodlnejsi, nemusite tolik dbat na spravne razeni ale zase to v kopci rychle umira pokud to netocite jak vul narozdil od nafty. Jinak spis jde o priority. Ja chtel auto s nizkou spotrebou tak jsem si poridil tutp naftu. Obcas me mrzi ta hlucnost a vibrace ale je to neco za neco.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.