Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, má někdo dobrou zkušenost se světly pro denní svícení, soused zakoupil již třetí sadu a výdrž při denním provozu je 3 - 4 - 9 měsíců. V cenové relaci 300 - 500 - 800 velký rozdíl v životnosti neshledal. Má význam toto zboží vůbec zakoupit a podporovat šmejdy z rákosí
Přidávám se ke kolegům výše - také tyto světla naprosto odsuzuju, zakázal bych to, je to nebezpečné. V tunelu ty auta nejsou zezadu kolikrát vidět, protože si to nepřepnou, blondýny v X5kách mají světla pro denní svícení za deště, někdy i večer ve městě a koneckonců, v zrdcadlech na křižovatkách takové to auta kolikrát málem přehlédnete, protože myslíte, že nesvítí a stojí u krajnice. Musíte zbytečně kolikrát přibrzdit, abyste se přesvědčili, jestli je to opravdu auto u krajnice nebo blondýna...
Kamarád je na tom úplně stejně, každé vydržely tak půl roku. Popravdě jsem nikdy nepochopil význam těchto světel, někdo se ohání tím, že žárovky jsou drahé, ale jezdím docela často s normálními světly a žárovku měním max. 1x do roka. Navíc je podle mě velká nevýhoda že nesvítí zadní světla při použití těch pro denní svícení.
Co se týká životnosti, tak nemám zkušenost (pouze jsem se domníval, že bude větší, než u klasické žárovky, neb tam není teplo), ale řešil bych to asi tak, jak to doporučuje buss.
150W je při 12ti V cca 12A a to už dá dost práce je někde získat, čili úspora to rozhodně je - jiná otázka pak je, jak velká - to si netroufám tvrdit (a určitě co vůz, to jiná)
Ahoj. Lucerničky denního svícen,í bych si nikdy nepořizoval, nenamontovával a protoani nepoužíval. Bez problémů používám normální hlavní světla, a vůbec mi to nedělá žádné technické a ani jiné, například finanční potíže. Světla jsem si sám rozsvěcel i v okamžiku, když vznikla snížená viditelnost, třeba v aleji stromů, za svitu slunce. Být viděn, je dost zásadní záležitost. To zřizování samoděl bych zakázal. A automobilky by měly montovat ty deňáky i do zadních svítilen. To je můj názor.
Denní světla používáme na všech autech a žádný problém s nimi nikdy nebyl. Světla pro denní svícení považuju za přínos. Jsem pro zrušení celoročního svícení, protože pak se častěji stává, že se mezi osvětlenými auty dá předhlédnout neosvětlený chodec nebo cyklista, který ani nemusí mít a většinou nemá reflexní oblečení.
Zajímavé, křičel někdo po svícení denním, když se povinně nesvítilo? A jak takové světla z rákosí procházely při STK?
Koupil jsem si v aoukci denní světla za 2 koruny, ani jsem si nemyslel, že to vyhraju. Dorazily mi sice jiné, než byly na obrázku, na reklamaci mi odpověděl, at je pošlu zpět a vrátí peníze. No namontoval jsem je. jsou bez homologace a když jsem na ně jel, občas na mě protijedoucí blikali, chodci mávali - ZNAMENÁ TO, ŽE MĚ NEVIDÍ?! Po cca půl roce mi nesvítí již 3 ledky. Brácha si koupil za 600 ty samé, v kameném krámě, ale s homologační značkou a dvě ledky už mu taky nesvítí. Když jedu po zvlněné silnici ve dne, nejprve vidím střechu protijedoucího auta a pak teprve světla - TAK JAKÉ BÝT VIDĚN?!. Po na montování mi spotřeba klesla na 4,6 l/100 z 5,0 ale to se mění podle terénu a způsobu jízdy, Nejmenší spotřeby dosahuji na zvlněných i mírně kopcovitých okrskách. Nyní raději svítím normálnimi světly, rozdíl ve spotřebě je asi opravdu minimální, ale né proto, že bych se cítil bezpečněji, ale abych měl klid od těch chytrých blikačů, případně aby si na mě neposvítili chluptý.
" jak takové světla z rákosí procházely při STK?"
A v tom je právě "jádro pudla". Když si je koupíte v kauflandu, ve vietnamské tržnici, nebo za 1,00 Kč v nějakém pochybném internetovém kšeftě, jsou to fakt vyhozené peníze (i ta 1,- Kč). Koupil jsem homologovaná světla za cenu značně vyšší, ale stále přijatelnou. Svítí cca 4 roky bez jakéhokoliv problému, policajti nic nenamítají a TK to s nimi bez problémů prošlo už 2x. A to občas dostanou dost na frak při ježdění v terénu (bahno, brodění...).
Již delší dobu mi vrtá v hlavě otázka.Prý tyto denní diodové světla ušetří benzín,naftu. Tedy kolik? Když 50KW motor zatížím 150waty žárovek světlometu?. a jak tady píšete 3-9 měsícu v provozu a cena 300Kč-900Kč diodové a pak zase nové?Já za tři roky jsem teď vyměnil jednu H4 Osram.Při denním ježdění do práce.
Prý tyto denní diodové světla ušetří benzín,naftu. Tedy kolik?
Ano, přesně takhle jsem se já tázal v tomto threadu :
a bylo mi sděleno, že prý celý výkon Temelína
Ovšem nic proti - kdo chce, necht si na auto namontuje třeba ty šantánový lucerničky od asiatů.
Já svítím kompletním osvětlením auta - i když Octávka umí svítit jen předkem - je to pro mě komfortní, nemusím myslet na přepínání světel v tunelech a pod. A spotřeba - jak jsem psal - neměřitelný rozdíl. Jedno větší dupnutí na plyn v kopci, či při předjíždění dokáže zbourat průměr daleko víc, než celodenní svícení.
Bambulo, jestli na vozidle nemáte xenony, tak se nevyplatí do led světel investovat. Žárovky jsou za pár korun oproti výbojkám do xenonů. Pokud jde o snížení spotřeby paliva, tok to kdysi testovali ve Volvu a zjistili, že úspora je takřka nezměřitelná tedy nulová. Ovšem Němci tento neměřitelný rozdíl dokázali srazit na 1/2
Podívejte se na problém se svícením z jiného úhlu.Denní svícení bylo jeden čas povinné jak v Německu,tak i v Rakousku.Šetřením automotoklubů a ekologů řečených zemí se ukázalo,že :
za1)přínos bezpečnosti v silničním provozu byl minimální
za2)zvýšila se spotřeba PHM a to nezanedbatelně
za3)se zvýšenou spotřebou PHM se logicky zvýšilo množství emisí
Z těchto více méně ekonomických důvodů jmenované země od povinnosti denního svícení ustoupily.
Jesli má význam si světla denního svícení pořídit,musíte zvážit sám.Téměř všechny automobilky toto svícení do svých nových vozů montují.Já osobně jezdím s denním svícením již čtvrtý rok a bez jakýchkoliv problémů.
To jirkapatamat:
za2)zvýšila se spotřeba PHM a to nezanedbatelně
Můžete, prosím, nějak převést do řeči čísel tento Váš výrok? Už jsem přece jen delší dobu ze školy a termín nezanedbatelně mi připomíná podobné termíny jako např. dočasně (obzvláště populární po r.68), nesrovnatelně (oblíbený u šmejdů okrádajících duchodce), případně ohromující, překvapivý , atd.
Nebo jinak - kolik je podle Vás zanedbatelně? Půl litru, litr na 100km?
Je to tak 0,1 L na 100 km - cca 200W odběr = cca 500W odběr z motoru (ztráty motor - alternátor - žárovka), a těch 500W se vyrábí spálením paliva. Sice předjetí do kopce se spotřebou zahýbe víc, ale těch 500W navíc je trvale vyšší spotřeba bez ohledu na styl jízdy. Rakušáci zjistili, že přínos pro bezpečnost je minimální a celková spotřeba navíc je tisíce litrů za den, tak denní svícení zrušili.
To Jirkapatamat- ano u nich (v A a D ) nebyl k bezpečnosti provozu žádný přínos.Jenže ,nevím zda-li jste tam jezdil (já sice jen v A) ,tam je jiný přístup řidičů než u nás! Jsou daloko ohleduplnější."Hovada" co jsem tam viděl byla betdebat jen auta s CZ-kou! A protože se u nás hooodně řidičů chová jak se chová,je svícení krokem ,malinkým,ke zvýšení bezpečnosti!
Je kouzelné, jak tu spousta lidí nazývá homologovaná světla pro denní svícení bludičkami apod. No to je mi úroveň, pochybovat o svítivosti homologovaných světel, a kompetenci zkušebního ústavu. Nepřeháníte to?
A chce-li tu někdo argumentovat nehomologovanými světly, neměl by hledat problém jinde,než u těch světel? Ta za to nemohou, že nejsou homologovaná a přesto jezdí na spoustě aut. Jak je to možné? Že by se namontovala sama? Nebo snad nedejbože nepodléhají technickým kontrolám? Nebo snad nepodléhají ani kontrole v provozu PČR?
A trochu si píchnu do vosího hnízda. Vy všichni, co tvrdíte, že bez světel pro denní svícení nemůžete jezdit. Jestli nevidíte auto bez světel pro denní svícení, tak nepatříte na silnici. Jste svým přístupem a spoléháním na techniku, nebezpečím pro všechny okolo. Nebezpečím pro všechny, co tato světla nemají. Cyklisty, invalidy na vozíku, mámy s kočárkem atd.
A trochu si píchnu do vosího hnízda. Vy všichni, co tvrdíte, že bez světel pro denní svícení nemůžete jezdit. Jestli nevidíte auto bez světel pro denní svícení, tak nepatříte na silnici.
Píchejte si do čeho chcete, to je čistě Vaše věc, ovšem zlehka Vám nedocvaklo, že tím, že svítíte, prokazujete službu hlavně sám sobě, protože to není jen o tom, co vidím já, jakožto řidič, ale z mého pohledu je nesmírně důležité, aby také mě spatřili ostatní řidiči co nejdříve a mohli reagovat na to, že ,,něco´´ jede. I kdyby to bylo jen o zlomek sekundy dříve, tak mnohdy ten zlomek sekundy rozhoduje o žití, či nežití. To neplácám do větru, už jsem měl za ta leta za volantem, bohužel, několikrát tu ,,čest´´ tahat lidi z rozflákaných aut. A představte si - ne v jednom případě viník pobíhal zoufale kolem a furt opakoval ,, Já ho neviděl, já ho neviděl...´´
Takže - i kdyby mé auto žralo díky rozsvíceným světlům SKUTEČNĚ řekněme o půllitr víc, tak já budu dál svítit. Ne blikátkama lstivého asiata, ale poctivýma H7. Svítil jsem i když to nebylo povinné a budu svítit i kdyb to €urotupci zase zrušili. Možná jsem předposranej, ale zatím živej - a nerad bych to v dohledné době nějak zásadně měnil.
Ahoj. Souhlasím s Promonem. Mě se třeba včera navečír, stalo to, že mě předjížděl jeden šílenec, co přede mnou, neviděl jiného vzadu nesvítícího mezulána a poněkud ho to překvapilo a málem mě sejmul. V poslední době, když mě skoro kdokoliv předjíždí, tak pouštím plyn a někdy i přibrzdím, aby se ten pospíchálek, mohl rychle ode mě vzdálit. Včera to sakra zafungovalo.
No jo, ale co když sice (prokazatelně) homologovaná světla mám, konkrétně od druhovýrobce TYC a stáhl jsem si z jeho webu i certifikáty k nim, ale jsou k JINÉMU autu než k mému? Konkrétně pro BMW Cooper Mini vs. Hyundai i30 PDE...
Slyšel jsem jednoho vyvztekleného prodejce dílů, že jakmile světlo není homologováno konkrétně pro mé vozidlo, potom STK neprojdu, i kdybych jim tam tím dokladem o homologaci (na BMW Mini) zamával před očima. Je tohle pravda?
Přijde mně to totiž trochu nelogické. Obecně vzato lze přeci legálně přimontovat dodatečná přední světla. Pokud si pamatuji z předpisů dobře, přinejmenším dálková (s omezeními, kromě rozměrů umístění na vozidle kupř. že se musejí spínat současně s těmi dosavadními dálkovými a stejně tak i vypínat), mlhová a "dipped beam" aka "driving lights". Ale ta mohou být u osobních motorových vozidel jen 1x navíc. No a teď jsme u toho nelogického problému. Pokud u většiny aut jejich výrobci nevyrábějí, resp. nepočítají s tím, že by na takové auto mohla být přimontována JAKÁKOLIV další (sic obecně homologovaná) světla, jak by se proboha muselo vyžadovat, aby byla homologace i pro konkrétní typ vozidla? Když právní předpisy (nejen) v ČR obecně přídavná dovolují?
Jsem z toho tak trochu jelen. Jinak také mám okolo sebe kolegy s BMW, Mercedesy Viany, Fordy atd., které z STK nikdy "nevymetli" za přídavná (noční) světla.
používám 8 let DRL světla z Číny za 750,-Kč, na passatu 3BG...jsou zapojena bez jakýchkoliv relátek, přímo na klíčkový proud, pod vypínačem, kterým se zapínají světla...je tam svorkovnice s volným PIN-em kterým protéká proud po zapnutí zapalování , proud se odpojuje po zapnutí potkávacích světel...takže je to vlastně příprava z výroby...stejnou svorkovnici označenou jako T17a má jedničková Octavia i Fabia ...osobně se domnívám že popisovaný problém souvisí s "moderní" elektronikou kterou jsou novější vozidla vybavena, pokud vyloučíme špatnou montáž...tazatel neuvádí typ ani zančku voziudla...
U výše uvedených koncernových vozidel lze najít uvedený volný PIN jednoduše...spínač světel lehce zatlačte dovnitř palubní desky a pootočte do strany, pak jde vyjmout, je nasazen na svorkovnici která má několik volných pozic, stačí je postupně projít žárovkou nebo zkoušečkou a do toho správného vložin PIN s kabelem, přes pojistku k čeervenému drátu DRL světel, černý drát DRL světel upevnit přímo na kostru někam půdo baterku...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.