Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skútr - nestartuje - oprava

Od: skorpik2* odpovědí: 16 změna:

Zdravím, potřebuju opravit skútr, nestartuje a nechytá. Svíčka jiskří a karburátor je plně vyčištěn, vzduchový a palivový filtr také vyměněn.. V servisu říkali ,že to může být pístníma kroužkama, tak se snažím k něm dostat.

Touto cestou se chci zeptat co bych měl ještě zkontrolovat a na co si dát pozor. Postupně zde budu dávat fotky a videa jak jsem na tom.

Jedná se o skútr Sachs Speedjet 2T 50ccm.

doplněno 19.02.14 13:10:

A chtěl bych se ještě zeptat, zda-li by mi někdo třeba nepomohl přes SKYPE videohovor přímo od skůtru je připraven

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

v jakém stavu je svíčka během startování - když ji vyšroubujete, je suchá nebo mokrá? když je suchá - je třeba hledat v palivovém systému; když bude mokrá - tak v elektrice

někdy pomůže dát na zkoušku úplně novou (nebo alespoň odzkoušenou) svíčku

předpokládám, že svíčka je předepsané hodnoty

skorpik2*

Svíčka je teď černá ,ale když ji vyměním a seřídím karburátor...což se mi asi moc nevede tak nevim. Jak jsem si stáhl návod jak seřídit karburátor: scootland.cz/... tak třeba nevím jak dlouho se projet...vždycky jsem se projel kousek a když byl černý tak myslím ubrat a když moc bílí tak přidat nebo tak nějak...ale jak jsem ho plus mínus seřídil tak byl do zlatova...ale po 20 km už zase černý...a chcíplo to...a moc to ještě k tomu kouří při studeném startu...

 

takeru*

0x

Kolik má skůtr najeto? ... Ty pístní kroužky jsou dosti nepravděpodobné..

Servis se domnívá nebo servis změřil kompresi a zjistil že kroužky netěsní? Jestli servis nedokáže ani změřit kompresi tak jdi jinam. Já bych taky napřed zkusil vyměnit svíčku a pak jestli je nová svíčka mokrá a dává jiskru tak zkontrolovat předstih. Stahovat válec je až poslední možnost když nic jiného nezabere.
skorpik2*

Servis neměřil nic...já jsem se tam přišel zeptat čím by to mohlo být...když jsem vyměníl svíčku a vyčistil komplet karburátor..a řekli mi ,že pístníma kroužkama...už jsem to skoro rozebral...ale řekl jsem si ,že se zeptám ještě vás...,protože mi to přišlo nějaké divné...,když jsem zadal do strýčka google "skútr nestartuje" tak nikde nikdo se nezmínil o pístních kroužcích...a ,když jsem zadal jak poznám že jsou v háji pístní kroužky, tak mi vyskočilo ,že by to mělo brát více oleje...což se neděje

skorpik2*

Skútr má najeto kolem 10 000 + -, tachometr přestal fungovat..ale to vím co s ním je je vypadla klička u kola...ale to někdy jindy potřebuju teď aby jel.

v návodu ke skútru je popsáno základní nastavení karburátoru, alespoň u mého, postupoval bych podle toho; následně až pak doladění; dotaz - dostává se směs do válce? svíčka je mokrá?

takže nová svíčka + základní nastavení karburátoru a motor se musí rozjet!

doplněno 19.02.14 17:05:

jaký karburátor máte? typ? výrobce?

manuál pro skutr zde

ulozto.cz/...

doplněno 19.02.14 17:14:

a ještě toto

poradte.cz/...

skorpik2*

Můj typ karburátoru: skutry-olomouc.cz/...

Nakonec jsem přišel na další věc :-/ nejde mi benzín do karburátoru...zkouším dělat podtlak ale nic...jestli to teda dělám dobře ,že foukám do hadičky (do té menší ze které nejde benzín).

Stalo se to ale asi přes zimu... před zimou ,ale tekla takže chyba navíc...děkuji

doplněno 19.02.14 22:00:

Dnes jsem koupil a namontoval svíčku novou je suchá tak jsem to poznal

podtlak v tomto případě vzniká sáním, ne foukáním

skorpik2*

Do které hadičky? Pro vyústění benzínu? Taky nic..

doplněno 20.02.14 12:56:

Už jsem nato přišel jdu zkoušet

skorpik2*

Tak jsem zprovoznil benzín do karburatoru...a už jsem zase u té chyby...skutr nastartuje...při vstříknutí benzinu přes vzduchový filtr do karburátoru...běží asi 20 - 30 vteřin a chcípne...a už ho nemůžu za boha zase nahodit.

skorpik2*
20.02.14 13:50


 

watta97*

No když to chytá tak bych nehledal chybu v karbeci ani v zapalku. A jak jste natačel toto video tak po chytnutí motoru jste přidal plyn nebo to běželo na volnoběh?

skorpik2*

Čistil jsem trysky...a vypadlo mi malé těsnění...ale vůbec nevím od čeho, nevíte někdo?

 

andrea1*

0x

Váš problém se startováním skutru o obsahu 50 cm dobře znám. Již se to zde také řešilo, přikládám odkaz. tak si počtěte. Bylo mi také doporučeno kupovat kvalitnější benzín. Skutr jsem loni ale vůbec nepoužila, takže nemohu říci jestli je tato rada dobrá. Dle mého názoru stojí všechny skutry o tomto obsahu za nic. #problém+se+startováním+skutru

moto*

Většina problému se startováním malých motorek, tedy mopedů i skútrů je způsobena biopřísadami v benzinu, já jim s prominutím říkám biosračky. Řeším to jak na běžícím páse vyčištěním karburátoru, co je ale zásadní, je nutné hlavně vyčistit volnoběžnou trysku. Dělám to drátkem který vytrhnu z drátěného kartáče.
Pemiové palivo, jako je třeba Verva 100 od benziny je prevence. Přes sezónu když je motorka v trvalém provozu se na ni jezdit nemusí. Jakmile ale hrozí delší odstavení, třeba přes zimu, je vždy dobré před posledními jízdami natankovat premiový benzin. Nebo alespoň ten původní odpustit z karburátoru výpustným šroubkem který bývá naspod karburátoru.

¨Nemám rád Babiše a řepková pole a blbce kteří se zasadili o pančování paliv

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]