Nejste přihlášen/a.
Zdravím,mám škoda felicia 1,3 GLXi s klimou a 90A alternátorem...včera mi odešel,prosvěcuje kontrolka a čím víc otáček tak tím víc svítí(takže nejspíš diodový můstek)...
Když jsem auto koupil mělo najeto 170 tis a nedlouho potom první tovární alternátor odešel a byla to taky jediná závada na autě...za drahé peníze jsem koupil nového magnetona,teď má auto najeto 280 tis a alternátor včera odešel podruhé...nechce se mi zase za 4 tis kupovat nový a moc felicií s klimatizací nejezdí aby se to dalo řešit přes vrakoviště...a stejně i kdybych to sehnal životnost dílu je velká neznámá...
Hledal jsem přes internet díly na repasování ale originální jsou docela pálka a pak už jsem našel jenom nějaké vika a to bude kvalita dost mizerná...existují nějaké díly cenově přijatelné a kvalitativně na dobré úrovni?
Jsem automechanik takže otázka práce je pro mě hračka,ale nechce se mi moc věřit že díly na repas dělají jenom dva výrobci
Pokud alternátor dává SS proud,nejsou vadné diody.Otázka je,zda není vadná dioda,přes kterou jde proud na rotor.Na uhlíky.Ale především bude chyba v regulátoru buzení.Proud do rotoru musí být rovnoměrný,to splní správně seřízený regulátor.To zařídí nejlépe specializovaná dílna.
JABRAKA
Regulátor je v kompaktním provedení,na něm se nic seřídit nedá...co jsem měřil tak z alternátoru lezl stejnosměrný proud,ale altík vydával takový kvílení a kontrolka se se zvyšujícíma otáčkama víc rozsvěcela...co si pamatuju ze školy tak je to něco s diodama...altík už jsem neměl rozdělaný pěkně dlouho,co jsem někomu opravoval altík tak lidi už chtějí většinou jen měnit kus za kus
Jsou i firmy nebo soukromníci kteří to opravují za pěkné ceny já dělá v autodílně a alternátory dávám opravovat jednomu pánovi domu a ten si vezme 300-500 za opravu jednoho altíku dle závaznosti poruchy no
Já bych chtěl právě udělat celkovou GO...ložiska,diodový můstek,regulátor atd...a nevím kde tyhle díly koupit...asi mi stejně nezbyde nic jiného než originál
Ložiska koupíš třeba ve speciálce na ložiska. Já je kupoval v Agrozetu za cca 90Kč obě dvě. Mají je třeba v Autokelly, ale bude to čína a ještě předražená. Dále určitě vyměň sběrný kroužek na rotoru. Mají ho třeba v Elitu za cca 100Kč. Pak bych dal nový regulátor. Celkem dobrou zkušenost mám s polskými. Ten stojí cca 150Kč. Diody bych pouze změřil. Jen v případě vadné bych řešil výměnu.
doplněno 10.12.13 09:20:Tak vyměň pouze vadnou diodu, když nechceš kupovat celý blok.
Tý repasi za 200 taky nevěřím,když jen polský regulátor stojí kolem 170 korun...diodový můstek,sběrací kroužky a ložiska jsem objednal originál,regulátor na více kladných doporučení polský,že jsou prý OK...
Alternátory na felicii(myšleno magnetony),jsou docela nespolehlivé a je to největší slabina těchto aut...ten první tovární vydržel 170 tis km,ten druhý něco přes 100 tis...hodně často to v dílně dělám,těch výměn na autech zákazníků už mám za sebou nepočítaně...jinak jsem s autem nadmíru spokojen,všechno funguje a jediná neplánovaná věc co mě vypekla byl právě ten alternátor,s pravidelným a poctivým servisem jsem za 270 tis neměl kromě alternátoru žádnou závadu,na motor se nemuselo kromě rozvodového řetězu sáhnout a ostatní části taky drží
Ted jsem si vsiml, ze tu repasi za 200,- delal se kterym diskutujes uz vyse v teto otazce. Menil jen loziska a krouzky.
Jestli nejvetsi slabinou nejakeho auta je to, ze se alternator musi kazdych 100-170 tisic km za petistovku doma opravit, tak sem s takovym autem!
Tak jinou slabinu jsem na autě nezaznamenal,snad ještě termostat...ten jsem vyřešil přesavěním na staší typ který je velmi spolehlivý...
Takže škoda felicia 1,3 GLXi 1999(výbava klima,ABS,okna a zrcátka v elektrice,centrál na DO atd...)za 270 tis km jsem měnil čepy,kterým skončila životnost,koupil jsem ty nejkvalitnější co na trhu byly a po 140 tis jsou pořád v pořádku...první tlumiče začaly odcházet po 200 tis km,koupil jsem originály a nemám problém...vše ostatní je prvovvýroba,homoklouby zatím překvapivě drží a nejsou v nich vůle,manžety jsem jednou měnil preventivně,řízení je taky z výroby a nemá vůle,podvozek a karoserii jsem řádně ošetřil proti korozi a není problém,rez se minimálně chytá na pátých vratech ale to rychle zlikviduju v počátku...
Potom už jen běžná údržba,třecí sedmenty brzd a kotouče(+ montážní materiál k brzdám)párkrát preventivně brzdové hadice,brzdové trubky jsem(i když se to z nějakého nepochopitelného důvodu nemá)nahradil měděnými a jsou netknuté a dále už jen pravidelné měnění náplní,používám kvalitní oleje,klimatizaci jednou do roka napojím na diagnostiku a vyměním náplň+kontrola a vyčištění,pak jednou do roka seřídím geometrii a každý rok měním brzdovou kapalinu
Motor je po 270 tis úplně v pořádku,1,3 je neskutečný držák,pořád má kompresní tlaky v pořádku,jako nový motor,těsnění pod hlavou je původní a nic jsem na něm nemusel dělat,jen jednou řetězový rozvod páč to začínalo chrastit a jinak po 10 tis km olej(10W-40) a seřízení ventilů(otázka 5 minut)
Alternátor buhužel nevydržel celý interval bez problému,proto píši že je poměrně nespolehlivý,několikrát jsem měnil regulátor a stejně si občas dobíjel jak se mu chtělo...překvapivě to vyřešil až polský regulátor,což se divím
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.