Nejste přihlášen/a.
Ahoj,mám problém s pravou přední brzdou na feldě,pořád lehce brzdí a je teplejší než brzda na druhém kole...je to vidět i na ušpiněnosti kola,to kde je ta špatná brzda je daleko dříve černější...
Co jsem dělal...
1.) promazání čepů-čepy chodí naprosto volně a bez odporu
2.)rozhýbání pístku-pístek leze ven a jde zatlačit až úplně dolu
Když tohle nepomohlo tak jsem pročítal různé návody kde se psalo že by to mohla dělat rozpadlá hadička
Hadičku jsem dnes vyměnil a hle,kolo pořád brzdí...a teď co?...víc na tý brzdě už není co by se dalo zkontrolovat nebo co by to mohlo dělat...když se brzda sundá s zatlačí se pístek,kolo se otáčí naprosto volně a po nasazení brzdy taky...až když se sešlápne brzda tak se prostě nevrátí úplně,ale už vážně netuším PROČ?
Budu rád za každou radu
Na repasi třmenů (plovoucí šrouby) je origo TRW sada, kde je speciální vysokoteplotní mazivo. Po montáži prachovek musí čep jít zatlačit prsty (volně), prachovka se nesmí nafukovat a nesmí utíkat mazivo ven. Měl by jít ztlačit asi o 5mm a musí se tlakem maziva a vzduchu pod prachovkou vracet automaticky zpět.
Pístek je také součástí TRW sady. Je tam mimo jiné speciální mobntážní olejíček tuším LUCAS, který se právě na tohle používá, aby se při montáži nepoškodil vnitřní těsnící kroužek.
Dále se mění hadice. Musí být výrobce ATE nebo Semperit.
Pokud si vše dělal pečlivě a z kvalitních dílů, tak brzda brzdí a je problém z tandemovým HBV.
V diagonálním zapojení bude dělat problém i prasátko vzadu, ale tam se to tak nemusí projevovat vzhledem k jinému typu brzdy.
Nehřeje se kolo k vůli ložisku?
doplněno 14.09.13 12:45:Možná pomůže pár starých odkazů dole:
Čepy jdou zatlačit i vytáhnout naprosto volně
Hadice jsem koupil semperit,jsou dnes nové
Zbývá pístek nebo hlavní válec
Pístek nesmí být orezlí, jinak je to jím. Nový jde zatlačit dvěma palci do třmene (tedy pokud vyšroubuješ odvzušňovák, aby mohla kapalina lehoučce ven).
Kup si tu TRW sadu s pístkem, fakt doporučuji. Semperitky jsou kvalitní a levné. Sám je mám a jsou super.
Pístek se musí olapovat. Proto se kupuje nový a starý se vyhazuje (vždy). Nesmí tam být ani mikro rýhy z broušení.
Klidně v té trubce může být nějaké nečistota. Výměna je ovšem nejlepší řešení.
Pak už jen koupit nový HBV. Nic už tam není.
Jsou jinak všechny 4 brzdy pořádně odvzdušněny? Někdy je problém se zadkem. V cestě brzdám stojí u verzí VAN Plus,Pick-UP a Combi zátěžový regulátor tlaku a krátké Feldě tam stojí na HBV dva omezovače tlaku jako u Favorita či Formana.
Odvzdušňování jsem dělal už mockrát,v tom bych problém neviděl,brzdí to ukázkově,souměrně na všechna kola...všechna ostatní kola se točí naprosto lehce,jen tohle prostě blokuje...já vím že by se měl koupit nový,ale co jsem prohlížel ten druhý tak vypadá ještě hůř než tenhle,taky jsem jej čistil smirkem a ta brzda chodí jak má...jen tahle prostě neposlouchá...
V pondělí až bude otevřený nějaký krám tak koupím oba pístky,obě trubky a pokud ani potom ta brzda nepůjde jak má,tak už zbývá jen výměna celé brzdy a HBV
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.