Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vule ventilu favorit

Od: pepec* odpovědí: 8 změna:

nevíte někdo jestli vadí když chci seřizovat ventily že mám v garáži 10 stupňu?v knize sem četl že by mělo byt 20 plus minus 4 stupně. Když motor nastartuju a je studenej tak má větší kompresi než když je zahřátej, může na to mit vliv ventilová vůle? diiiky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olinlitomericko

0x

...tohle u Favorita nehraje až takovou roli-nastavoval jsem při 6°C vůle ventilů (železný tyčky-ne hliníkový tedy " zvedátka") a žádný velký rozdíl...klidně nastavuj.

 

endyfrog*

0x

U favorita už není co zkazit a ta teplota je uplně jedno zda máš 10 nebo 20 stupnú v garáži seřizujou se bud u studeného motoru a nebo i u teplého akorát se mění vzdálenost mezi ventilem a vahadlem

gumidek*

U teplého motoru se nic neseřizuje! Je velká šance obrovské chyby, jak nerovnoměrně chládne tyčka,vačka,blok,ventil,vahadlo,...!

gumidek*

Zkazit toho jde hodně, třeba zničit sedlo ventilu zaklepáváním (dlouhý chod ventilu) nebo ventil podpálit, když nedovírá a kolem něj usyknou horké plyny a on se neochladí dosednutím o sedlo a hlavu.

Pak je motor na vyhození, protože nový je lepší.

 

gumidek*

0x

Tuším že Mach má v knižce, že se seřizuje na ocelové 0,20 při teplotě 5 - 20° a při bodech mrazu 0,25

Na hliníkové se seřizuje za všech teplot 0,25 (0 - 30°)

Neseřizuj za mrazu, jinak něco urveš, jak jsou šrouby promrzlé.

doplněno 23.01.13 09:09:

poradte.cz/...

doplněno 23.01.13 12:33:

Jen dodám, že je normální, když po nastartování a lehkém ohřátí začne motor klapat a po pár km zase ztiší. Je to výsledek správného nastavení a ten klapot na začátku je jen vliv nestejnoměrného prohřátí součástek.

 


0x

Pokud je kompresní tlak při studeném motoru ok. a při teplém se kompresní tlak znatelněji zmenší, může být příčinou i malá vůle ventilů. V tom případě součástky (zejména zvedací tyčinky ) se zahřátím prodlouží a tím nedovolí úplné uzavření ventilů pružinou ventilů.

Při zahřátém motoru je vždy kompresní tlak menší a to hlavně z důvodů zřídnutím teplého oleje, který tím méně plní těsnicí funkci pístů ve válci. Naměřený kompresní tlak při teplém motoru by měl ale odpovídat parametru uváděného výrobcem. miro

 

pepec*

diky za rady .. ale ještě mam otazku .. po internetu čtu že ve favorittech sou někde ocelovy(0,2 mm) tyčky a někde hlinikovy(0,25mm) .. jak poznam jaky tam mam ja? ( faval 135LXi - 1994)

gumidek*

94ka je 100% stříkačka, tedy SPi (BMM - Bosch -MonoMontronic).

Ke z tišení chodu se do motorů 781.135/136 od roku 93 montují na sací ventily hliníkové tyčky. Viz obr. v odkazu ode mě poznáš, jak vypadají, ale měl by jsi vědět, které to jsou sací.

Pro jistotu:

V S S V V S S V (V..výfukový 0.20 S... sací 0.25)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]