Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka dobijeni

Od: ikuru* odpovědí: 3 změna:

škoda felicie sviti kontrolka dobijeni,alternator dobiji ,po vyměně alternátoru za jiny kontrolka prosvědcuje stale

doplněno 07.08.12 13:49:
děkuji za odpovědi ale bohužel jsem na zavadu nepřišel všechny hodnoty na alternátoru jsou v pořadku i na plném zatiženi vyměnil jsem i altik a kontrolka stale slabě sviti i uzemněni mezi motorem a karoseriji jsem přešel ach jo zahady asi existuji

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

3x

Při odpojení vodiče k alternátoru (modrý 1.5mm tenký lankový s Fastonem a bílou krytkou) kontrolka svítí i nadále? Pokud ano, je trvale někde prodřená izolace na zkrat z kostrou. Pokud svítit přestane, tak je vodič vpořádku a je něco s altem.

Začíná se znovunabuďěním tak, že se místo tohodle vodiče připojí jiný a spojí se s + baterie a nastartuje se motor a drží se na něm 2000 otáček 10 až 20 sekun a pak se motor vypne a vodič se znovu připojí jak má.

Teď by měl dobíjet, jinak je problém s regulátorem nebo můstkem.

doplněno 06.08.12 21:12:

Stačí se zakoukat sem na konec diskuze. Je tam obrázek k tvrdému nabuzení:

poradte.cz/...

doplněno 06.08.12 21:15:

Dobijí znamená, že tam bude na baterce při nastartovaném motoru 14,1V (popř při zvednutém volnoběhu)

doplněno 06.08.12 21:25:

Hlavně řemen nepřešponovat, jinak odejdou ložiska na altu a vodní pumpě, kde je to horší, protože poteče po hřídeli chladící kapalina a bude unikat.

 

martinhajek*

3x
Kontrolka svítí jen když je nestejné napětí obou usměrňovačů. Takže třeba vadná dioda nebo špatné ukostření mezi motorem a kastlí.
Změř si napětí přímo na alternátoru mezi B+ a kostrou a mezi D+ a kostrou, bez zátěže musí být obě napětí prakticky shodná (14,2V), při zapnutí světel klesne napětí na B+ maximálně o 0,1V, na + se nesmí měnit. Hlavně je potřeba měřit ve zvýšených otáčkách, ne na volnoběh.
Pokud kontrolka svítí naplno, alternátor nedobijí vůbec, mžourající kontrolka a prudký pokles napětí při zapnutí spotřebiče znamená spálenou diodu.

 

cepagis*

2x

Pakliže jste si jistý správnou funkcí alternátoru, pak zbývají vodiče - buď ukostření nebo plusový. Takže očistit, stříknout kontaktolem a dotáhnout? Nesprávně napnutý řemen nepředpokládám...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]